appartementen in Koroni

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

appartementen Koroni

Reviews over Koroni

• 8Nel24-05-2017

Bijzonder

Een klein vestingstadje met op de top de burcht , veel kerken en een nonnenklooster. Koroni is tegen een helling gebouwd dus de straatjes en steegjes zijn door 1001 trappen met elkaar verbonden. De haven met vissersbootjes en de vele restaurants is heel gezellig. Zondagochtend is er een marktje met groenten en fruit. In het dorp is o.a. een supermarkt en 1,5 km buiten Koroni een grote supermarkt. Een goede bakker is in een zijsteegje bij het speeltuintje in de straat van het postkantoor.

Gereisd met partner in mei 2017

• 8M. Hiemstra19-02-2017

Heerlijk, sfeervol, authentiek Koroni

Koroni is een sfeervol plaatsje met fijne restaurantjes, een haventje met visserbootjes, een burcht en een heerlijk strand. Verwacht er geen horden (nederlandse) touristen, maar de Grieken komen er graag vakantie vieren, waardoor het er wel heel gezellig is. Het strand is lang, rustig en op loopafstand van het centrum. Er is een fijne strandtent, deze was overigens in mei nog niet dagelijks open (afhankelijk van het weer). In Koroni zelf is een supermarkt en in de nabije omgeving zijn grotere supermarkten te vinden. Ook kun je in het centrum heerlijke broodjes krijgen bij enkele koffietentjes. De omgeving is er prachtig! Aanraders om te bezoeken zijn de archeologische opgravingen van Messina, de watervallen bij Polylimno en de lagoon van Voidokilia. Ook het nabijge Methoni met zijn burcht is de moeite waard evenals de wat grotere kustplaats Philos. Wij zijn echt verliefd geworden op dit prachtige stukje Griekenland!

• 6Uitgaanslevenn
    • 9Sfeer in stad
    • 8Stranden

Gereisd met partner in mei 2015

• 8Richard16-06-2016

Heerlijk rustig!

Als je niet in de drukke toeristische kermis wil zitten, moet je hier naartoe gaan.

• 10Cultuur
    • 8Omgeving
    • 6Stranden
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2016

• 9Harry27-06-2015

Leuk en echt Grieks plaatsje.

Klein authentiek plaatsje, met fijne stranden, goede restaurants vooral Parthenon. Klooster en kasteel heel leuk om te bezichtigen. Niet heel erg toeristisch, maar wij waren er begin juni. Zeker doen de Mistras excursie.

• 4Uitgaanslevenn
    • 9Sfeer in stad
    • 8Stranden
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2015

• 9M. Boot08-06-2015

Oorspronkelijk Grieks plaatsje

Leuk plaatsje tegen een heuvel gebouwd, mooi strand, prachtig klooster naast de ruïne van het kasteel. Voor mensen die slecht ter been zijn wat minder vanwege de vele steile straatjes en trappen.

• 9Cultuur

Gereisd met partner in mei 2015

• 7susanne10-10-2014

leuk voor een lang weekend

vrij touristische promenade, leuk voor volwassenen en jongeren, wat minder voor kinderen. de burcht met Kloster zeker de moeite waard!

• 5Cultuur
    • 7Omgeving
    • 6Stranden
    • 4Zorg voor natuur

Gereisd met partner in oktober 2014

• 10Gerda.27-05-2014

Echt grieks dorp erg mooi!

We waren weg van Koroni, echt grieks tussen de middag tot 5 uur zitten de winkels dicht prima echt grieks. Leuke haven en boulevard, mooi kasteel. De omgeving is erg mooi , mooi stuk Griekenland.

Let Op!! Zoals iedereen weet die vaak naar Griekenland gaat weet dat de manier van omgaan met dieren niet optimaal is, maar dit sloeg alles. De laatste avond in een taverna aan de kade zien we dat Griekse tieners een poesje lokken met eten (al vreemd op zich) het poesje komt dichterbij en ineens komt er een grieks meisje aan rennen en trapt met volle vaart het poesje de zee in!!!!! 32 jaar naar Griekenland maar dit nog nooit zelf gezien. Natuurlijk er op af gegaan. Opletten dus en er wat van zeggen.

• 5Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 10Omgeving
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in mei 2014

• 8M. & A. Beuker14-08-2013

Sfeervol Koroni

Onze tweede keer Peloponnessos en bewust gekozen voor een verblijf in Koroni vanwege de ligging (prima uitvalsbasis om Messinia te verkennen) en de positieve berichten die we lazen op internet. Koroni is een mooi en sfeervol plaatsje, waar je (gelukkig) niet wordt geconfronteerd met horden nederlandse of engelse toerisen en je 's avonds heerlijk kunt slenteren, tafelen en genieten van een drankje in het centrum bij het haventje. Er zijn verschillende restaurantjes, de een wat sfeervoller en beter (Vlisvos, Zorbas) dan de ander maar iig voldoende keuze en zeker niet duur. Het Zagastrand is eindeloos, vrij rustig en er was altijd wel een bedje vrij. Wij hebben een auto gehuurd en zijn naar Olympia geweest (erg druk maar nog steeds zeer de moeite waard), Mystrass (alleen de rit ernaar toe is al schitterend) en verder hebben we de omgeving en strandjes in de omgeving van Koroni verkend (o.a. Methoni, Pylos, Voidokilia beach). Koroni is wat ons betreft een prachtige vakantiebestemming!

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in augustus 2013

• 8a_stempher08-08-2013

leuk dorpje

leuk dorpje met voldoende restaurantjes en een leuk strand. De omgeving is prachtig!

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 7Stranden

juli 2013

• 10Monica Brännström23-10-2012

Återvänder mer än gärna...

Avkopplande och skönt inte alltför många turister. En riktigt genuin Grekisk liten stad.

• 10Cultuur
    • 10Omgeving