appartementen in Helsinki

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

appartementen Helsinki

Reviews over Helsinki

• 7Esmeralda20-02-2019

Culturele stad met vriendelijke mensen

Leuke stad als afwisseling. Probeer wel met goed weer gegaan, de zon geeft de stad een betere aanblik. Koop souvenirs op de markt (bij Reuzenrad), is goedkoper want in centrum zijn deze moeilijk te vinden en op het vliegveld duur. Ik had verwacht dat de mensen wat stug en afstandelijk zouden zijn maar bleken juist vriendelijke behulpzame mensen! Bovendien spreekt men opvallend goed Engels. OV is zeer goed geregeld, tevens moderne en schone treinen. Met City Pass (Tourist Office) kun je voordelig met OV en bovendien veel korting krijgen bij musea, Hop on/off bus e.d. Zo'n bus is best toeristisch maar je ziet wel alle highlights en het scheelt je tijd. Een saunabezoek mag natuurlijk niet ontbreken, men heeft zelfs een openbare sauna in de stad en kun je daarna buiten nog een koude plons nemen. Suomenlinna is op zich leuk met bootje, maar niet iets wat ik zou hebben willen missen. Helsinki vond ik leuk voor eenmalig kort bezoek.

• 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Alleen gereisd in september 2018

• 7Paul van Zijl03-02-2018

Leuke shopstad met goede hotels voor paar dagen.

Leuke stad met goed winkelgebied. Fijne restaurants van diverse internationale keukens. Gemiddeld en duur maar dat kan je verwachten in Finland waar bijna alles duur is. Wij zaten Hotel Scandic Paasi. Op loopafstand van de binnenstad. Goede locatie maar in de week en zaterdag duur parkeren ook bij het hotel. Vlakbij grote ondergrondse parking maar ook die is niet goedkoop.

• 7Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 4Stranden
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in november 2017

• 7Hartman11-01-2018

Het parkeren ging minder goed. Voor de rest heel gezellig.

• 7Omgeving

Gereisd met partner in juni 2017

• 8erik26-10-2017

Veel te zien

In oktober waren we hier 3 dagen. Je kunt de bezienswaardigheden bijna allemaal lopend bereiken: een OV kaart is eigenlijk overbodig. Veel gewandeld dus en veel gezien: Cathedraal met Senaatsplein-Overdekte koophallen-Esplanada-Mannerheimintie-wijk Katajanokka- de mooie parken- Olympisch stadion (werd verbouwd)-Sibeliuspark met monument. Drank erg duur, maar dat is bekend. Dan maar aan de cola. Naar vliegveld: iedere 10 minuten een trein vanaf CS. Kost € 5,00 pp.

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in oktober 2017

• 9Christa15-08-2017

Heerlijke stad voor enkele dagen rust en cultuur

Door werk ben ik de afgelopen 10 jaar vaak in Helsinki geweest en ben de stad heel erg gaan waarderen. Wat een heerlijke rustige mensen, zeer vriendelijk en behulpzaam. Alles netjes geregeled, weinig tot geen rommel op straat, goed en betaalbaar OV. Loop rond in het centrum en zie de mooie Art Noveau tussen de wat minder mooie kolossen. Katajanokka is een mooie wijk waar 's zomers de ijsbrekers rusten. Ga met het gewone pontje naar Suomenlinna, een geliefd uitje van de Finnen. Mijn favoriete Finse restaurant is Juuri waar je van 'sapas' kunt genieten, tapas op z'n Fins. Heel leuk en lekker maar wel reserveren want het is er altijd druk. Helsinki is een fijne stad om op je gemak te ontdekken en te genieten van de vele koffietentjes en restaurants. Aan te bevelen zijn ook de zomerrestaurants op de vele eilanden in de archipel. Donderdagavond is club Kaarle XII bijzonder aan te bevelen!

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 6Stranden
    • 10Zorg voor natuur

Alleen gereisd in september 2016

• 8Eric14-10-2016

Stad aan de haven.

De stad ligt aan de haven,maar voor naar het centrum te gaan ben je beter met de bus,deze rode bussen ( Hop On Hop Off ) staan als je de boot terminal buiten komt je al op te wachten, de eerste toer brengt je naar de Cathedraal,daarna moet je naar op en afstap plaats nummer 9 gaan voor de tweede toer.

Gereisd met partner in oktober 2016

• 7Frank08-09-2015

Stad met mooie plekjes

Wij bezochten dit na Tallinn & St-Petersburg, dan heb je de neiging dit veel minder te vinden. Dat is ook zo, maar eigenlijk heeft deze stad ook wel wat te bieden : mooie ruimtelijke ordening, veel groen, een aantal mooie gebouwen en een prachtig plein.

augustus 2015

• 8Patrick12-08-2015

Wat een leuke bestemming

Weer eens een andere bestemming. Alles op loopafstand en genoeg te zien. Helsinki is niet goedkoop maar wel mooi, ook midden in de winter

• 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad
    • 4Stranden
    • 9Zorg voor natuur

Zakelijk gereisd in februari 2015

• 9Bart26-02-2015

Mooie en nette hoofdstad !

Planmatig aangelegd en vrij jonge stad . St Petersburg in het klein . Zeer net . Oudere centrum zeer mooie gebouwen Mits een excursie kan je daar wel 4tal dagen vullen . Men kan ook eens gaan zien richting nieuw district waar toch wel vrij veel moderne kantoorgebouwen en flats staan . etc. Was een aangename verrassing . Beter dan bv stockholm . Duurder dan bv tallinn .

• 9Zorg voor natuur

Alleen gereisd in februari 2015

• 7Madeleine03-10-2014

Niet erg enthousiast

Was maar een halve dag in Helsinki en ben alleen in het centrum geweest. Een paar grote winkelcentrums (o.a. Kammpi) zijn hier dus hou je van winkelen dan kom je de dag wel door. Echt veel bezienswaardigheden zijn er niet maar heb geen idee hoe dat buiten het centrum is en op de eilandjes eromheen. Van wat ik gezien heb ben ik niet zo enthousiast over Helsinki.

• 7Sfeer in stad

Alleen gereisd in augustus 2014