We hebben een aantal aanbieders voor Santorini voor je op een rij gezet:

Zeewatertemp (℃)16°16°16°17°18°21°22°25°25°23°20°18°

Reviews over Santorini

• 8veeke16-10-2009

Excellent qua prijs/kwaliteit

We waren voor 5 dagen in Pension Atlas in Karterados. Eenvoudig pensionnetje maar met alles erop en eraan. Soms wat ouderwets maar voor de prijs mag je niet meer verwachten. Mooi zwembadje en je kan te voet naar de hoofdstad ondanks dat je in het midden van het eiland zit. Grieks/zwitsers echtpaar die pension runnen.

• 8Omgeving

Gereisd met partner in oktober 2009

• 9Jannie 13-08-2010

Pareltje in zee

Tijdens onze eiland hop vakantie hebben we als laatste eiland Santorini aangedaan. 3 dagen vonden we echt te kort en wij hadden spijt dat we daarvoor 7 dagen op Naxos hadden gezeten. Dit zouden we omdraaien met de kennis van nu. (dus 3 dagen Naxos en 7 dagen Santorini). Het klopt dat Santorini erg druk is vergeleken met Naxos en Paros, maar het eiland is werkelijk een pareltje. Zeer de moeite waard is de wandeling naar Fira vanuit het noorden (zoals eerder omschreven). Fira, Oia, Pyrgos prachtige stadjes in een woord. Ook het bezoek aan de vulkaan en de hot water spring is aan te raden. Veel prachtige vergezichten op het eiland.

Gereisd met partner in augustus 2010

• 9Wim Lugtenburg02-10-2013

Aanbevolen

Leuk klein eiland wat je in een of twee dagen kunt verkennen. Omgeving Kamari is vrij vlak terwijl de westkant bergachtig (vulkanisch) is. De plaatsen Fira en Oia zijn zeker een bezoek waard en vooral Oia is een " ansichtkaartenstadje". De hele zuidkust heeft interessante stranden en is ook zeker een bezoek waard.

• 9Sfeer in stad
    • 8Omgeving

Gereisd met partner in september 2013

• 6tjeerd07-10-2013

Veel te toeristisch!

Wij vonden Santorini verreweg het minste eiland van de Cycladen. De dorpjes en zonsondergangen zijn best romantisch, was het niet dat je er samen met 2.000 Aziatische toeristen naar aan het kijken bent. Weg charme....

Gereisd met partner in september 2013

• 9Sjef en Ineke20-06-2014

Mooi en schoon eiland.

Het viel ons op dat alles goed werd schoon gehouden, geen zwerfvuil, containers worden elke dag opgehaald. Boulevard werd elke dag schoongespoten. De Grieken waren allemaal even vriendelijk.

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 9Stranden

Gereisd met partner in juni 2014

• 9Ine05-06-2004

Ik vond de aankomst het mooiste. De stadje Fira en Oia en Pyrgos zijn erg leuk. Het achterland vond ik tegenvallen. Gelukkig hadden we een hotel met uitzicht op de Caldera, een aanrader(Andromeda in Imerovigli)

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd in juni 2004

• 9davidoff00015-03-2011

Geweldig eiland, genoeg te doen

Enorm mooie views vanaf Fira en Oia. Oia ligt op de punt en is veel rustiger dan Fira waar de massa's toeristen op je aflopen door de smalle straatjes. Wel erg duur 6 euro voor een bakje koffie maar je betaalt dan ook voor het uitzicht wat voor al in de avond adembenemend is. Iets minder aan de klif is het beduidend goedkoper om lekker te eten of drinken. Veel goud- en zilverzaken en puur op toerisme ingesteld. Met een scooter is alles goed te bereiken en binnen 45 minuten zit je vanaf het vliegveld aan de andere kant van het eiland. Genoeg te doen voor een week ondernemen of twee weken afgewisseld met strand. Een aanraden voor een dagtrip maar ook om lekker op het strand te relaxen voor enkele dagen. Vriendelijke mensen en een gemoedelijke sfeer. Kortom, een aanrader! Wel weining natuur, afgezien van een paar vijgenbomen en druiven. Strand is er eigenlijk alleen veel in de hoek van Kamari. Lavazand wat erg heet onder de voeten kan zijn. Slippers aan dus.

• 9Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in september 2010

• 10Conny09-06-2010

Wow!

Onbeschrijfelijk mooi eiland!! Wij hebben echt genoten. Auto gehuurd voor 1 dag (35 euro)en inderdaad van de ene verbazing in de andere gevallen. Musts: Ia, Fira, Ancient Thira. Wij hebben in Kamari gelogeerd maar ik vond de sfeer in Perissa ook erg leuk. Wat relaxter. Met de bus is alles trouwens heel goed te doen. In Kamari is Sea View restaurant aan de boulevard een aanrader. Alles supervers en leuk personeel. Heerlijk gegeten.

• 10Omgeving
    • 8Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Stranden

Gereisd met partner in juni 2010

• 9stephan en ingrid13-08-2006

je moet er eens geweest hebben,kamari,fira,en oaio zeer pitoresk.een avondcruise voor de zonsondergang de max.openbaar vervoer goedkoop maar onvertrouwbaar.een quad huren is beter en dan heb je werkelijk alles gezien,en kun je op verlaten plekjes merkelijk goedkoper eten en drinken,zoals in vourvoulos.de omliggende kleine eilandjes ook eens mooi.

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd in augustus 2006

• 9Andre Loef29-05-2009

Klein en wonderschoon eiland

Zoals je de foto's van Griekenland ziet in de gidsen, dat is Santorini. De kraterrand waarop de dorpen aan de westkust zijn gebouwd geeft een prachtig uitzicht met hoogteverschillen, felgekleurde huisjes en kerken en een echt azuurblauwe zee op de achtergrond. Doordat het zo uniek en kleinschalig is val je op de mooie plekken wel over de toeristen. Ik verbleef in Kamari, een leuke badplaats aan het lange kiezelstrand aan de Oostkust en dat is een mooie uitvalsplek voor het hele eiland. Ook daar toeristisch maar wel op een vriendelijke manier en redelijk kleinschalige horeca. Het aanspreken van potentiele klanten voor de restaurants op de lange boulevard vond ik vervelend, al gebeurde het wel steeds op een vriendelijke manier. En ja, ook daar wen je aan...

• 9Uitgaanslevenn

Alleen gereisd in mei 2009