header
Griekenland

Griekenland: ontdek de Griekse eilanden

Griekenland kent naast het vasteland een boel prachtige eilanden. Denk aan bijvoorbeeld Kreta en Rhodos, maar ook aan Kos en Corfu. Voor een strandvakantie zit je in Griekenland dus altijd goed. Maar ook als je wat van de prachtige Griekse natuur en cultuur wilt zien, ben je in een appartement in Griekenland op de juiste plek.

Inspiratie voor je vakantie in Griekenland

Topappartementen Griekenland

Must sees in Griekenland

Cultureel genieten

Topappartementen Griekenland

Appartement Erietta

Deze prachtige appartementen bevinden zich op het Griekse eiland Zakynthos. Vanuit je appartement heb je een indrukwekkend uitzicht op zee. Boek halfpension zodat je verzorgd wordt in de ochtend en de avond. Voor overdag kun je lokale excursies boeken om het eiland te verkennen. Perfect om je strandvakantie te combineren met mooie indrukken.

Appartement Villas Duc

Voor een heerlijk verblijf op het Griekse eiland Rhodos ga je naar Villas Duc. Vanuit je appartement loop je zo naar het kiezelstrand, waar je heerlijk kunt vertoeven. Ook is er genoeg vertier. Reviewer Jes: ‘Bijna elke avond werden er activiteiten georganiseerd door het hotel, bv. Karaoke, Griekse avond. Erg gezellig en goed georganiseerd.’

Appartement Christina's Gardens

Ga je deze zomer naar het eiland Lesbos? Dan kun je verblijven in een van de appartementen van Christina’s Gardens. Een heerlijk verblijf in een mooie groene omgeving. Rob Ramaakers: ‘Het is hier gewoon fantastisch. Wie voor rust en een grote diversiteit aan landschap en kleine idyllische dorpjes gaat is hier op de juiste plek!’

Verblijven op Kreta

Appartement Mary

Op slechts 300 meter van het strand van Kreta vind je de appartementen Mary. Een verblijf met een luxe uitstraling en heerlijke cocktails. Ook is er een sauna om even lekker in bij te komen, of maak gebruik van de fitness als je in vorm wilt blijven tijdens je vakantie. Vanaf je appartement kun je met de bus naar het dorpje Rethymnon.

Appartement Pilot's Villas

Ben je op zoek naar ontspanning tijdens je vakantie op Kreta? Ga naar Pilot’s Villas. Een rustig verblijf in Koutouloufari op slechts 15 minuten lopen van Chersonissos. Tim van Hugte: ‘De sfeer is de reden dat wij ondertussen al voor de derde keer naar Pilot's gegaan zijn. Pilot's is een echt familiebedrijf en de sfeer is hier ook naar.’

Appartement Villas Esperides

Op zoek naar een rustig verblijf op Kreta? Kies voor een verblijf bij Villas Esperides in het dorpje Koutouloufari. Een heerlijk verblijf met prachtig uitzicht vanaf het terras. Ook loop je vanuit je verblijf zo het dorpje Koutouloufari in. En voor de liefhebbers: de drukke hoofdstad Chersonissos is vlakbij. Hier kun je ook naar het strand.

De mooiste Griekse eilanden

Kreta

Kreta is het grootste eiland van Griekenland en daarmee ook het populairste eiland voor een bezoekje. De hoofdstad Chersonissos staat vooral bekend als feestplek, maar het eiland Kreta is veel meer dan dat. Je hebt hier hele fijne pittoreske dorpjes zoals Koutouloufari. Je verblijft dan dicht bij de hoofdstad, maar wel in rust en ruimte.

Kos

Dicht bij Turkije vind je het Griekse eiland Kos. Voor een heerlijke strandvakantie is een verblijf op dit eiland perfect. Je hebt de mooiste verblijven direct aan zee en ook Kos stad is zeker een bezoekje waard. Maak vanaf hier een boottochtje naar Bodrum en ontdek de kuststrook van Turkije. Zo bezoek je twee landen tijdens je vakantie!

Rhodos

Een eiland vol kleinere eilandjes: dat is Rhodos. Een fijne bestemming voor een luxe strandvakantie, maar ook perfect voor actieve uitjes. Bezoek bijvoorbeeld het adembenemende eilandje Symi. Vanaf Rhodos is het ongeveer twee uur varen, dus je hebt meteen een mooi boottochtje te pakken.

Zakynthos

Als je het echte authentieke Griekenland wilt leren kennen, dan is een verblijf op het Griekse eiland Zakynthos een goede keuze. Hier vind je alles waar Griekenland om bekend staat. Een prachtige kustlijn, pittoreske dorpjes vol witte huizen en een ongerepte natuur. Bezoek bijvoorbeeld de toeristische plaats Laganas.

Corfu

Voor een vakantie op een klein maar fijn eiland zit je op Corfu perfect. Dit eiland staat bekend om de prachtige groenvoorzieningen vol olijfbomen en cipressen. Maar ook de Griekse geschiedenis leer je hier kennen. En dat allemaal op een eiland van slechts 2 kilometer breed. Bezoek bijvoorbeeld het Fort Corfu.

Must sees in Griekenland

Heuveltopdorpjes Fira en Oia

Op het prachtige eiland Santorini vind je Fira en Oia. Deze dorpjes liggen aan de westkust van het eiland en eenmaal boven heb je een prachtig uitzicht op zee. Ook de zonsondergang is vanaf hier geweldig. De stranden zijn ook adembenemend mooi. Kies bijvoorbeeld voor een van de vulkanische stranden met rode, witte of zwarte kleuren.

Meteora

De indrukwekkende rotsformatie Meteora (Grieks voor hangend in de lucht) geeft een prachtig uitzicht over de dorpjes Kalambaka en Kastraki. De rotsen hangen namelijk meer dan 360 meter in de lucht. Maar pas echt bijzonder zijn de historische kloosters die bovenop de rotspilaren staan. Echt een bezoekje waard dus!

Het grote Ridderpaleis

Op Rhodos vind je een indrukwekkend Ridderpaleis. Perfect voor een uitstapje met het hele gezin. Het is niet voor niets dat de oude stad van Rhodos een plekje op de UNESCO werelderfgoedlijst heeft. Tip: wandel langs de muren om de oude stad heen, zodat je de oude stad van alle kanten kunt bezichtigen.

Nidri watervallen

Ben je op zoek naar een actief uitstapje in de natuur? Vanuit Nidri kun je een mooie wandeling maken naar de Nidri watervallen. Je wandelt langs prachtige olijf- en citroenbomen. Vooral in het voorjaar is het mooi de watervallen te bezichtigen, omdat er dan veel water doorheen stroomt. Zo zie je de watervallen op hun volle kracht.

Sorteren

4.553

appartementen Griekenland

Reviews over accommodaties in Griekenland

Super

Marion en Jan.
    17-6-2018
    Mooi schoon en lieve mensen die het runnen

Wij gaan elk jaar!

Yvette en Fabian
    17-6-2018

Wat een geweldige vakantie, wederom! 5e keer Mathraki Dinos voor ons. Het voelt als thuiskomen. Het eten is geweldig, mama kookt elke dag met verse producten. Papa kan er ook wat van! Marietta maakt je vakantie extra bijzonder.

Eten en drinken bij de accomodatie is wat duurder dan buiten de deur. Maar eerlijk, we hebben nergens zo lekker gegeten als bij papa, mama en Mariette. Leuke Griekse avond op vrijdag, geweldige sfeer.

Kamers zijn schoon.

Huur een auto/scooter en verken het eiland. Veel mooie strandjes. Corfu is mooi!!!

Ze hebben het hier prima voor elkaar !

Fam. van Kooten
    17-6-2018
    Wij vonden het verblijf zeer goed. Wij zijn hier 16 dagen onder de noemer logies met ontbijt geweest en dat is goed te doen . Ook het appartement was netjes ingericht met misschien wat weinig keuken assortiment,maar doordat wij er ontbijt bij hadden geboekt en je 'savonds uit eten gaat hebben wij dat niet als een gemis ervaren. Je kunt hier in het restaurant gedeelte zowel van broodjes of snacks,als ook pizza's of een volledige maaltijd gebruiken zodat je niet elders ervoor op uit moet. Een supermarkt zit vlakbij voor hen die toch zelf een maaltijd willen bereiden.Er is een zwembad en strandgangers lopen zo vanuit hun appartement het strand op. Dit geheel is gelegen in het redelijk rustige gedeelte van Malia. Voor mensen die toch uit eten willen is er op loopafstand een keur van restaurants voorhanden,waarvan het personeel vlekkeloos de hollandse taal machtig zijn! Wij hebben van die 2weken genoten hier!

Uitstekend verblijf voor elk wat wils.

Dick
    17-6-2018
    Zeer comfortabele appartementen voorzien van alle gemakken. Alles inbegrepen, zoals ontbijt (u vraagt, zij draaien), airconditioning, kluisje. Fijn zwembad. Rustig gelegen op busafstand van Rethymon (4,7 km) Veel restaurants (Kellari aanbevolen) en strand op korte loopafstand. Het personeel is ontzettend hartelijk. Kortom hou je van strand, zee, zwembad, een gezellige stad, het midden van Kreta verkennen en je wilt boodschappen voor de deur doen (Lidl) dan is dit een uitgelezen bestemming. Veel mensen komen hier steeds weer terug.
Griekenland scoort een 8 uit 10, op basis van 35147 reviews