• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

Reviews over Funchal

groene authentieke oase in het drukke Funchal

goedbiertje, 28-1-2018

Het mooie authentieke idyllische complexje ligt boven de oude stad in een voormalige wijngaard, nu grote tuin met bananenbomen. Op het terrein staat twee gebouwen met in totaal ruim 20 appartementen en een mooi zwembad. Verder staan er op het terrein de oorspronkelijke gebouwen waaronder de quinta en een kapel uit 1790.

Mooi 2-kamer appartement met groot terras, alleen het keukenblok is wel aan vernieuwing toe. Goede bedden en goed wifi op de kamer. Nette badkamer.

Mooi uitzicht over de haven. Op loopafstand van de zeer mooie botanische tuin van Funchal.

Het complex is goed bereikbaar met bus en lopend (ca. 20 min naar boven). Verder goede parkeerfaciliteiten.

Mooi vertrekpunt voor het leren kennen van Madeira en het maken van uitstapjes en levada wandelingen.

Goed gelegen, groot Aparthotel

Marion, 5-9-2017
    Ons appartement was groot (kamer 226). Redelijk schoon. Gelukkig geen vloerbedekking in de kamer. Goede Airco aanwezig. Keukentje is goed om kleine maaltijden te bereiden. Bedden vonden wij matig. De ligging is perfect. Naar het oude centrum en haventje is het ongeveer 40 minuten lopen. Ons appartement lag aan de voorkant aan een drukke weg. Leuk om, vanaf het grote balkon, mensen te kijken die 's avonds uit eten gaan bij de vele restaurantjes in de buurt. Met de schuifpui dicht hoor je niets meer van het lawaai. Verduisteringsgordijnen aanwezig. Wij hadden zeezicht. De huurauto kan je in de krappe parkeergarage van het hotel voor 6 Euro per dag parkeren. Het ontbijtbuffet was ruim voldoende. Het personeel is erg behulpzaam. Het zwembad was voldoende. 3meter diep. Lekker voor een korte duik. Je kan binnen in het hotel door een raampje onder water kijken. Badhanddoeken bij de receptie af te halen. Conclusie: Een goed ietwat verouderd hotel en misschien niet helemaal 4 sterren waard. Goede locatie om vanaf hier het schitterden Madeira te ontdekken.

Goede ligging

Stella, 19-6-2017
    We hadden de reis uit handen gegeven aan een travelagent omdat we al zolang niet hadden gevlogen. Ze kwam met deze appartementen. De ligging is werkelijk super, je zit overal super dichtbij in Funchal zoals de mooie winkelcentra, 2 prachtige parken, de boulevard aan het water waar de cruiseschepen aanmeren, The Ritz om heerlijk te eten en te flaneren en naar de muziek te luisteren, de plaatselijke VVV voor info, de busstations en de taxistandplaatsen. Maar verder ietwat sober Hotel. Ontbijt was prima maar mocht van ons wel ietsje luxer. Het personeel was heel aardig. Wij zaten aan achterzijde Hotel, geen last van lawaai. Maar miste wel een balkon met zitje. Dit kun je oplossen door in het parkje te gaan zitten op 1 minuut lopen. Daar kun je op een bankje zitten. Ik had daar geen probleem mee.

Uitstekend Appartement in een gezellige plaats!

Robert van der Wal, 10-2-2017
    Voor ons was alles perfect. Wij zaten halverwege een berg en gingen lopend naar beneden en met de bus terug(lopend niet te doen voor ons. Goed openbaar vervoer. Personeel accommodatie zeer vriendelijk en behulpzaam.

Wat een prachtig eiland.

Claudia, 30-5-2016
    Appartement was goed. Prachtig gelegen tussen het oude en het nieuwe gedeelte van Funchal. Alles bereikbaar op loopafstand.Vooral de bakker was enkele huizen verder. Vriendelijk en erg behulpzaam personeel. Het bed vonden wij wat minder ivm geen goede matras. De zitbank was ook aan vernieuwing toe.Maar ondanks de minpunten hebben we toch een geweldige vakantie gehad.
Funchal scoort een 8,3 uit 10, op basis van 736 reviews