appartementen in Filzmoos

appartementen Filzmoos

We hebben een aantal aanbieders voor Filzmoos voor je op een rij gezet:

Weer & Klimaat Filzmoos

JanFebMrtAprMeiJunJulAugSepOctNovDec
Max. temp. (℃)11°13°20°23°27°30°31°31°28°23°18°12°
Min. temp. (℃)-15°-12°-7°-2°-2°-7°-14°
Zonuren2h3h4h5h6h7h7h7h6h5h3h2h
Dagen regen11101112131515141091012

Reviews over Filzmoos

• 8Familie Höppener30-06-2020

Mooi gelegen rustgevend dorp voor zomer en winter

Filzmoos is een relatief klein dorp met 3 kernen, gelegen op circa 1000 meter hoogte, waarvan Filzmoos en Neuberg de belangrijkste zijn. Hierdoor zeer overzichtelijk. Er zijn veel hotels, appartementen, vakantiehuizen en restaurants. Er is een goede touristeninformatie en Filzmoos Aktiv organiseert gegidste wandelingen en andere activiteiten. In het seizoen is er een wandelbus (gratis met gastenkaart). Het skigebied is overzichtelijk, met een aantal losse pisten. Er is een cabinelift, een zetellift en verder sleepliften. De cabinelift is in de zomer voor wandelaars open. Er is ruime keuze aan goed bewegwijzerde wandelpaden en mountainbike routes.

• 8Cultuur
    • 9Skigebied beginners
    • 7Skigebied gevorderden

Gereisd met partner in juni 2020

• 9Caroline03-02-2019

Filzmoos bruist van gemütlichkeit

Filzmoos is klein maar fijn en bruist van gemütlichkeit! Al 30 jaar favoriet. Ook andere skidorpen bezocht, maar komen steeds weer terug in ons Filzmoos

• 9Uitgaanslevenn
    • 10Après ski
    • 9Zorg voor natuur

februari 2018

• 10Fleur29-01-2019

Geweldig

Geweldig mooie locatie, niet te veel toeristen maar wel gezellig. Mooie en goede piste. Voor kinderen hele leuke skischolen.

• 9Cultuur
    • 10Skigebied beginners
    • 10Skigebied gevorderden

Gereisd met vrienden in januari 2019

• 7Henk van der Steen28-01-2019

Geweldig

Wij zijn een aantal jaren geleden ook hier geweest en wilde weer eens een kijkje nemen hoe het nu was. Nog steeds een gezellig dorpje en lekkere afdalingen, erg sneeuw zeker en makkelijk te bereiken. Auto, met uitzondering van een dagje winkelen in Bischofshofen, niet nodig gehad. Wij verbleven in Aparthotel Olympia.

• 6Uitgaanslevenn
    • 5Après ski

februari 2017

• 9Fam Kreder21-01-2019

Fantastisch en authentiek, voelt als thuiskomen.

Al jaren vieren wij onze vakantie in Filzmoos. Wat een geweldig dorp, waarin overal de authentieke Oostenrijkse gemütlichkeit te proeven is. Voor ieder is er wat te doen. Of het nou gaat om skiën of om de prachtige natuur te aanschouwen. Tip: een tocht met een paardenslee om zo de berghutten in de avond te bezoeken.

Onze dochter is zelfs in de naarbije plaats Schwarzach im Pongau geboren. Zij vondt de sfeer in Filzmoos zo leuk dat zij besloot om vroegtijdig geboren te worden. In feb 2017 was onze eerste keer op vakantie met haar. Tijdens deze vakantie is zij voor het eerst gaan kruipen! Kort om, een magisch dorp voor ons.

Ons zie je elk jaar terug! Samen met onze Oostenrijkse dochter en Nederlandse zoon.

• 10Cultuur
    • 7Skigebied gevorderden

februari 2017

• 7Mariel15-01-2019

Heerlijk skigebied, zeker voor beginners.

Een leuk familie skigebied. Niet heel groot maar je kan makkelijk een dagje naar andere plaatsen waar weer net wat andere pistes liggen. Beginners kunnen hier heerlijk het boarden of skiën onder de knie krijgen.

• 6Uitgaanslevenn

Knus en gezellig Goed skigebied

Gereisd met partner in februari 2016

• 9Jutta14-01-2018

Mein Seelenort

Ein wunderbarer Ort mit einer außergewöhnlichen Atmosphäre. Sicher gibt es viele schöne Orte; Orte mit mehr Liftangeboten, mehr Party , bessere Infrastruktur usw., aber egal wo ich war, ich habe mich nie so „angekommen“ gefühlt wie hier in Filzmoos. Und deshalb komme ich mind. einmal im Jahr hierher.

• 10Skigebied beginners
    • 8Après ski

Gereisd met partner in januari 2018

• 9Annelou06-12-2017

Voor de beginnende en gevorderde wintersporter!

Filzmoos is een rustig en redelijk klein gebied. Maar voor zowel de beginner als de gevorderde wintersporter een uitdaging. Na ervaring met het skiën ben ik in Filzmoos de uitdaging aangegaan om ook snowboarden te leren. Als je niet wil dat ongeveer heel Nederland jouw mooie smakkers in de sneeuw ziet gebeuren is dit wel echt een uitstekend gebied. Hier heb je namelijk alle ruimte om de meest interessante en (voor je gevoel) nog nooit eerder vertoonde vallen te showen. Ook kun je een dag uitrekken voor de Dachstein gletsjer. Naast skiën of boarden is de tocht alleen al naar de 2700 meter hooge berg een fantastische ervaring. Ook als je een dagje niet zo sportief bezig wilt zijn maar juist tot rust wil komen is dat misschien wel de ideale locatie. Geniet van kaiserschmarrn en warme chocolademelk (of gewoon bier). Slechts één gondel verwijderd van de bewoonde wereld. Oh en Flauchau ligt ook om de hoek. Wat wil een mens nog meer?

Gereisd met vrienden in februari 2015

• 6Paul24-11-2017

goed alternatief voor Kaprun of Zell am see

diverse goede restaurants op loop afstand.

• 4Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur