Reviews over Ermones

Mooi appartement

Henk & Hetty,
    21-10-2012

Mooi, ruim appartement, goed ingericht, wel was onze studio donker, maar je bent toch grotendeels buiten. Loopafstand tot restaurant en winkel alleen voor de geoefende wandelaar, niet zo ver, maar wel steil. Geweldig eten bij 'To Eteki', richting strand, bruggetje over dan rij je er bijna tegenaan. Klein, maar de locals komen er vaak eten afhalen.

Twijfelachtig

r_loomans,
    18-7-2012

Wij hadden huisje 8 en dat was donker, een soort grotwoning met een diep, donker balkon met prominent in het uitzicht een palmboom. Het was redelijk te vinden. Er werd niet schoongemaakt, alleen handdoeken en beddengoed vervangen. Het was niet schoon op onze 1e dag. We hebben de eigenaar niet ontmoet en ontdekten buiten een bar met ook informatie. Met de huurauto zijn mooie stranden te bezoeken, zoals Gouvia en Glyfada en het dorp Pelekas en de hoofdstad Kerkyra. Zonder auto of voor wie niet graag met de auto rijdt, zijn in de buurt de winkels, stranden en restaurants ver weg. Er lopen katten rond. Griekse buren zeggen niks. TV werkt nauwelijks. Keukenvoorzieningen zijn voldoende, douche is redelijk. Defecten werden verholpen. Andere defecten niet gemeld: hordeur balkon kapot, douchewand schuift niet goed. Doucheraam heeft geen hor.

Mooi en rustig, fantastisch uitzicht!

HowardC,
    1-9-2010

Net 2 dagen terug uit Ermones Villas. We hadden het 4-persoonsappartement, dat zeer ruim is, met 3 slaapkamers, jacuzzi boven en douche beneden en in totaal 5 balkons, waarvan 2 met uitzicht op zee en de ondergaande zon.

In de overige appartementen zaten ook Nederlanders met kinderen, waardoor de onze ook gezelschap hadden. Ideaal!

Even 'zeuren': er was inderdaad wat weinig bestek. Ook waren de stopjes van de wastafels en het bad niet helemaal optimaal. De woonkamer had misschien iets opener ingericht kunnen worden. De 2p-bedden kraakten wel een beetje. Om het terras en het ene zwembad te bereiken moet je wel een aardig steil paadje aflopen vanaf ons stekje. Het was even zoeken naar het bergpaadje naar boven. De eigenaresse spreekt idd geen Engels.

Maar daar staat tegenover dat zij en haar man gastvrij zijn en een heerlijke BBQ hebben bereid. Hun zoon spreekt prima Engels. Alle kamers hebben airco. Als uitvalsbasis voor autotrips naar heel Corfu is Ermones Villas een aanrader!

Heerlijke plek met mooi uitzicht!

familie Peereboom,
    20-8-2010

Leuk complex met erg mooie ligging tussen de groene heuvels aan de westkust van Corfu.Rust en ruimte alom, mooie zonsondergang.'s Avonds hoor je wat muziek van het hotel bij zee maar was geen overlast.

Op het terrein zijn twee zwembaden. Wij hadden het geluk in het mooiste huisje met zwembad en heel groot terras te mogen verblijven. Elk huisje was voorzien van gratis airco en alle ramen zijn voorzien van horren. De inrichting was oké, we misten wel een waterkoker. Zon en schaduwplekken zijn er genoeg en op het terras is er altijd een heerlijk windje. Pinnen kan alleen in Corfu Town.

Op het terrein is een soort barretje aanwezig waar je koffie, gekoelde dranken en ijsjes kunt kopen. De eigenaren stellen zich bescheiden en gastvrij op. In de periode dat wij er zijn geweest kregen alle gasten een maaltijd en wat drankjes aangeboden.

Bij Ermones beach, het dichtsbijzijnde strand zijn enkele tavernes, dichtstbijzijnde zandstrand; Glyfada beach (4km).

Kortom een plekje om aan te raden

Mooi uitzicht!!

van der Heijden,
    12-10-2009

Ondanks de routebeschrijving van 'eliza was here' hebben we toch een tijdje moeten zoeken naar de accomodatie, en helaas waren wij niet de enige met dit probleem! Het zou fijn zijn als men een bordje had neergezet bij het stijle weggetje waar we omhoog moesten. Eenmaal aangekomen werden we welkom geheten door Catherina maar de heerlijke fruitmand en een flesje wijn zoals iemand eerder beschreef bleef helaas voor ons uit. Omdat wij om 9.00 's ochtends al aan kwamen was ons huis/appartement nog niet klaar dus moesten wij ons tot 12.00uur vermaken. Gelukkig was het mooi weer en zijn we neergestreken bij het zwembad. Toen we eenmaal het huis in konden viel het ons op dat we wel erg weinig bestek en glazen hadden. Het appartement wordt verhuurd voor 4-6 personen, maar we hadden 1 koekenpan, 1 grote pan en maar 6 verschillende soorten glazen, en 2 mokken, helaas ook geen waterkoker.