appartementen in Durban

We hebben een aantal aanbieders voor Durban voor je op een rij gezet:

Reviews over Durban

• 6Christa en Dick03-08-2012

Aparte stad

Lopen in het centrum van Durban wordt toeristen afgeraden en als je met een groep in de stad loopt weet je waarom. Je moet overal op letten en vooral niet teveel laten zien dat je toerist bent. Neem niets mee tijdens een wandeling. Onze chauffeur vertelde dat hij zelfs geen horloge draagt als hij door Durban loopt. Een onveilig gevoel dus. Blijf uit het centrum als je er niets te zoeken hebt.

• 6Sfeer in stad

Gereisd met partner in juli 2012

• 7Jan-Nelwendels07-06-2012

Grote stad

Durban is een enorm grote stad met wel 3 miljoen inwoners. De temperatuur is aangenaam ondanks dat het hier nu winter is. Wel staat er enorm veel wind. Aan de rand van de stad vind je de gebruikelijke verzameling armoedige townships. Een derde van de bevolking is van Indiase afkomst en dat zie je terug in de vele riksjarijders in de stad. De stad is, mede door deze bevolkingsgroep, beroemd om zijn curries en kruidenmarkt. Je ruikt de markt al van ver, maar best leuk.

• 8Cultuur
    • 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in juli 2002

• 10Mr. Watson22-05-2012

Tropical holiday city

Durban itself is improving but far from its heyday - Umhlanga has taken over, and exceeds expectations (depending on your hotel).

• 1Uitgaanslevenn
    • 1Cultuur

Gereisd met partner in mei 2012

• 8Daan25-07-2011

Het Miami van Zuid-Afrika!

Ik ben nog nooit in Miami geweest maar Durban moet erop lijken. Wat een geweldige stad is dit. We waren op doorreis in Zuid-Afrika en bleven 2 dagen in Durban. Ons hotel had een verdiepinkje of 20 (natuurlijk geen 13e verdieping) met op het dak een klein zwembad. Vanaf het dak had je een geweldig uitzicht over de zee. Wanneer we het hotel uitliepen liep je zo het strand op waar je heerlijk kon zwemmen in de oceaan. De Boulevard was ronduit geweldig. 's Ochtends was er een grote, leuke markt met allerlei spulletjes. 's Avonds was het een grote parade van toeristen en 'locals'. Mooie verlichting en een super sfeertje! Zeker voor herhaling vatbaar!

• 6Cultuur
    • 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad
    • 10Stranden

Gereisd met vrienden in augustus 2007

• 7Marc24-07-2011

Mooi strand

Durban heeft zeer mooie stranden. Verder een bezoek gebracht aan een zeer groot winkelcentrum.

• 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in oktober 1999

• 8Mervin01-04-2011

Schitterende locatie

Hotel dicht bij het strand, gezellige barretjes in de buurt, waterworld op loopafstand

• 10Omgeving

Gereisd met vrienden in maart 2010

• 9astrid09-09-2010

Afrika

Durban is een van de grootste havens in Afrika. Er wonen 3 a 4 miljoen mensen van alle nationaliteiten. Het leeft en bruist en ja, je moet goed opletten. Luister naar lokaal advies (niet s avonds op straat, vermijdt bepaalde buurten, zwem bij de lifesavers). Er zijn prachtige stranden, warme oceaan, surfsporten, lange wandelboulevard, prachtig aquarium met waterpark, leuke uitgaansplekken (Umhlanga, Florida Road), mooie shopping malls, prachtige noord- en zuidkusten met baaitjes, bergen (3 uur rijden), wildparken (3 uur rijden).

• 9Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 9Omgeving

juli 2010

• 6Piet20-06-2010

Nooit meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Totaal ben ik 2 x geweest, de eerste keer was het bij de overdracht van het apartheid regiem aan Mandela begin jaren negentig. De eerste keer hadden de mensen die oorspronkelijk uit India kwamen, bijna alle handel in handen. Was er veilig, de boulevard was prachtig met een nog mooier zwembad wat je gratis kon gebruiken. De tweede keer was ik er in 2005, het was er heel erg onveilig geworden politie was en is zeer corrupt. Van de eens zo mooie boulevard was niet veel overgebleven, en van het zwembad al helemaal niet. Daar stonden de plaatselijke bewoners nu hun was in te doen, alleen over straat gaan was echt geen optie. Ook in de auto is het levens gevaarlijk, carjacking is daar niet ongewoon.

• 5Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 5Omgeving
    • 5Stranden

Alleen gereisd in juni 2010

• 8sammy tempels17-06-2010

gevaarlijk

Durban is volgens mij na Johannesburg één van de gevaarlijkste steden van Z A. Zolang je aan de hotelzone blijft is er geen probleem. Wanneer je echter twee blokken de stad intrekt zit je onmiddellijk in de rosse buurt en daar wil je echt niet terecht komen. Vooral in het weekend is de stad na zonsondergang gevaarlijk. Wij logeerden in het beach hotel en de zijkant van de slaapkamer kwam uit op de straat weg van de kust waar de bars waren. Zwervers, daklozen, jongere onder invloed, drank en drugs op 100m van de toeristen. Wat me opviel waren de jeugd- en vrouwen-bendes. De stad heeft alles maar als de zon onder is moet je in het hotel of toch minstens in de hotelzone zijn!

• 8Omgeving

juni 2010

• 5Monique31-03-2010

Kort geweest

We maken een vlucht van Port Elizabeth naar Durban. Vanuit de lucht zien we tientallen sporen (rails) naast elkaar liggen. Apart gezicht. Het wordt afgeraden om Durban als blanke toerist te bekijken. Vanaf de luchthaven zien we weinig en gaan op weg naar Umhlanga Rocks. En vanaf daar zien we in de verte de skyline van de stad die ons ontraden werd en waar we nog steeds benieuwd naar zijn.

februari 2006

10 van de 25 reviews gezien