Cavtat

• 3Cultuur

Gereisd met partner in september 2018

• 8Anja05-09-2018

Heerlijk relaxte vakantie

Cavtat, de oude stad, is een klein toeristisch havenstadje met een gezellige boulevard. Het oude gedeelte is door slagbomen afgesloten voor auto's. Het zeewater is kristalhelder en was 27 graden. Het oude gedeelte ligt aan de baai Tiha (dat rustig betekent in het Kroatisch) en is onderdeel van de baai van Dubrovnik. Erg mooi uitzicht, vooral s'avonds. In het haventje komen dagelijks jachten van de rijken der aarden aan, leuk om te zien . Wij zijn ook een dag met de boot naar Dubrovnik geweest. Tip: zoek op Google een dag uit dat er geen cruiseschepen komen. Was erg mooi maar heel druk ondanks dat er die dag geen cruiseschepen waren. Vanuit Cavtat kun je met boten rechtstreeks heen en weer varen, er zijn ook boten die via 3 of 4 andere plaatsen in de baai naar Dubrovnik varen Aanrader: met de auto naar Kotor in Montenegro. Mooie kustweg langs de baai van Kotor. En Kotor is veel relaxter dan Dubrovnik. We waanden ons in een filmset 😍

• 10Sfeer in stad
    • 7Zorg voor natuur
    • 8Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 8Stranden

augustus 2018

• 9Agnes Szabo18-08-2018

Aanrader als je van rust, cultuur en eten houdt!

Ons doel was om Dalmatië te ontdekken maar omdat we de zomerdrukte van Dubrovnik wilden vermijden (vooral op dagen dat er veel cruiseboten aankomen) hadden we besloten in Cavtat te verblijven. Cavtat ligt op een half uur van Dubrovnik en twintig minuutjes van het vliegveld. Er zijn veel restaurants en een paar leuk strandjes in de buurt zowel kiezel- als rotsstranden. Cavtat is een goede uitvalsbasis: niet alleen voor een dagtrip naar Duvrovnik maar ook naar Montenegro (Baai van Kotor) , Bosnië en Herzegovina (Mostar en de Kravice watervallen) en de eilanden zoals Mljet, Korcula, Lopud of Lokrum. Deze zijn allemaal te boeken in de haven van Cavtat. Daarnaast organiseren de reisbureaus ook wijnproeverijen en folklore evenementen in de Konavle regio. Als het wat minder weer is , kan je een wandeling aan de baai maken of het huis van de bekende schilder Vlaho Bukovac en het Franciscanenklooster bezoeken.

• 10Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn
    • 9Stranden

Gereisd met partner in juni 2018

• 9B.Bosman22-06-2018

Geweldige plek in de omgeving van Dubrovnik

We verbleven in appartement Ana in Zaboric, ca 5km van Cavtat af (fijne plek van waaruit je makkelijk naar Dubrovnik rijdt). Ik vond Cavtat een perfecte plek om te wandelen (hardlopers: ook geschikt!) en zwemmen. Prachtig. Na de wandeling kun je er erg goed eten. Ik vond het er heel sfeervol.

• 10Omgeving
    • 9Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn
    • 9Stranden

Gereisd met vrienden in april 2018

• 7Bol29-08-2017

Mooie omgeving

Cavtat is leuk en gezellig. Je kan aan de haven leuk eten. Is niet zó goedkoop als men steeds zegt. Aan het einde van de haven zit een gezellig restaurantje, redelijk goedkoop. Dat beveel ik aan. Boot naar Dubrovnik is erg leuk. Schippers kijken niet zo nauw naar aantal pers. op de boot. Soms dacht ik, moeten we er wat van zeggen of niet?! Echt veel te vol geladen... sfeer in Cavtat is heel relaxt. Geen getoeter of gegil. Uitgaansleven bestaat uit eten en borrel drinken....

• 7Omgeving
    • 6Uitgaanslevenn
    • 7Stranden

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 4Fam. Vandecruys10-08-2017

Gezellig

Klein stadje, enkele bars en restaurants. Weinig winkels. Je bent er snel uitgekeken. Goed vertrekpunt voor per boot of bus Dubrovnik te bezoeken.

• 5Sfeer in stad
    • 5Omgeving
    • 5Zorg voor natuur
    • 3Uitgaanslevenn
    • 4Cultuur
    • 2Stranden

augustus 2017

• 10Jannsen Ghislaine30-10-2016

Mooie wandeling van af het hotel, een gezellig stadje.

• 10Sfeer in stad
    • 10Stranden

Gereisd met partner in oktober 2016

• 8Axelle07-10-2016

Mooi en gezellig.

Cavtat straalt rust, gezelligheid uit, met 's avonds toch de nodige sfeer. Drink je aperitief of koffietje hier ipv in de te dure bar van het hotel.( bij ons hotel Croatia). Restaurant Leut is een echte aanrader, eet ook een lekker ijsje schuin tegenover Leut. Drink een lekkere koffie op het terras bij de plaatselijke bakker. Met de boot vanuit Cavtat naar Dubrovnik of een andere plaats is een aanrader!(je kan wel onderhandelen over de prijs)

• 8Uitgaanslevenn
    • 7Stranden

Gereisd met vrienden in september 2016

• 9dorine_standaert05-07-2016

Heerlijke streek !

Cavtat is een klein maar heel gezellig dorpje aan de zee. Een echt strand is er niet, maar dat vind je praktisch nergens in de omgeving, het zijn overal keistranden. De ene kant van Cavtat is heel geschikt voor kinderen, het heeft een keistrand. Er ligt ook een soort 'kasteel' in de zee waar ze gratis mogen op spelen. De andere kant van Cavtat (waar de winkeltjes zijn) is minder geschikt voor kinderen.

• 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2016

• 7Bert Achten04-08-2015

Behoorlijk

Klein, leuk en druk stadje waar heel wat particuliere luxeschepen aanleggen. Leuke winkeltjes en restaurantjes. Een paar historische bezienswaardigheden. Mooie wandeling mogelijk rondom het stadje. Veel uitstappen met boot mogelijk. .

• 8Omgeving
    • 5Uitgaanslevenn