Sorteren

appartementen Bourgogne

Reviews over accommodaties in Bourgogne

Opvallende stilte, rust en prachtig uitzicht

Familie Lamers
    19-9-2017

Cloudeau ligt in een prachtige omgeving, waar het behalve de geluiden van de natuur, nog echt stil is. Dat zijn we in Nederland niet meer gewend!

Anders dan je misschien zou verwachten in de Bourgogne, is er in de directe omgeving geen wijnbouw, maar veeteelt (de beroemde Charolais koeien). Hierdoor is de omgeving natuurlijk, met veel weilanden en bossages. Prachtig om te wandelen!

De gite is praktisch ingericht, met een ruime slaapkamer met een goed bed en ruime badkamer met goede douche. Als je met meer dan twee personen bent dan moet je er wel rekening mee houden dat personen op een tussenverdieping moeten slapen, waar je doorheen moet als je naar de grote slaapkamer gaat. In ons geval ging dat overigens prima. Ons terras had een pergola waardoor je ook heerlijk in de schaduw kon zitten (en barbecueën!). De eigenaren Peter en Joke zijn zeer gastvrij en behulpzaam, en laten je je gang gaan. Zwembad is niet zo groot, maar heerlijk om op een warme dag een duik in te nemen, met prachtig uitzicht op de omgeving. Ook erg leuk is de jeu de boules baan. Kortom: een aanrader voor rustzoekers!

Rust, mooi uitzicht, prima gite (advies 2per max)

Westdorp
    17-9-2017

Wij verbleven begin september in gite Luna/Eveline. Een mooi knus appartement met prima keuken, 2p slaapkamer en badkamer. Het uitzicht en de omgeving zijn prachtig. Je gaat hierheen voor je rust, mooi uitzicht, wandelen/fietsen (heuvels) en leuke marktjes (vide grenier)

Vriendelijke behulpzame eigenaren die je met rust laten. Ook gasten in andere gite heb je geen last van.

Ons zoontje sliep op een soort tussenkamer, wat voor oudere mogelijk wat minder praktisch is, omdat je door die ruimte naar de grote slaapkamer gaat en naar de badkamer. Er ontbreekt een grote woonkamer. Beneden is een keukentafel en een 2p zitje en boven op de vide is een 2p bank en tv/dvd. Niet erg als het buiten mooi weer tot laat, maar dat lukt vanaf september niet altijd..

WiFi en telefoonbereik zijn slecht. Maar daardoor kom je wel echt tot rust!

Tips met kids:

Varkensboerderij (10 min, gratis)

Mega pretpark+dierentuin Le Pal in Saint-Pourcain-sur-Besbre (1u)

Pretpark parc des combes, Le Creusot (1u)

In een woord "fantastisch"!!

Ruud van Sonsbeek
    29-6-2017

Het is een mooi huis met veel privacy. Gezellig ingericht. Het uitzicht is prachtig. We hebben genoten van de zonsondergang. Hier kom je echt tot rust! Je hoort alleen maar de vogeltjes fluiten en de schapen blaten.

In Semelay is verder niet veel te doen. Er is 1 restaurant, maar die vonden we niet echt geweldig.

In de omgeving kun je fijne wandelingen maken. Kortom : we hebben hier genoten!

Uitstekend tussenstop appartement

Eddy
    3-8-2016

wij zijn er voor de tweede keer geweest voor een overnachting, als tussenstop naar het Zuiden. Het is schoon, ligt fraai rustig in levernois, 2 minuten van de snelweg. prijs is redelijk (129 euro voor 3 kamer app.). beperkte faciliteiten, maar wat heb je nodig als tussenstopadres?

Het ligt mooi op 60% van de afstand naar Zuid Frankrijk.

Aanrader wat ons betreft.

Fantastisch en comfortabel appartement

Coen Kalsbeek
    7-4-2016

We hebben genoten van dit mooie appartement voorzien van alle comfort. Prachtig uitzicht en mooie omgeving. Heerlijke wandelingen gemaakt. Johann en Erna bedankt, wij komen zeker nog eens terug

Coen en Jacqueline Kalsbeek

Bourgogne scoort een 7,6 uit 10, op basis van 1451 reviews