appartementen in Amorgos

Reviews over Amorgos

• 9eric_van_acker17-09-2014

Nog niet overspoeld door toeristen

Het soort toeristen dat Amorgos doelbewust opzoekt is vooral gesteld op rust en authenticiteit.

• 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2014

• 10Naomi Appel25-07-2014

Elk jaar weer voor herhaling vatbaar.

Heerlijk rustig grieks eiland met heel vriendelijke bewoners. U kunt eten in de griekse tavernas voor nog hele lage prijzen.

• 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Stranden
    • 10Zorg voor natuur

juni 2014

• 10Dick van der Windt07-10-2013

most wonderful cyclades island

For someone who search for a quiet holiday , take a week Amorgos.

Gereisd met vrienden in september 2013

• 8tjeerd26-09-2013

Geen massatoerisme!

Dit eiland heeft niet de stranden van Naxos of het uitgaansleven van Mykhanos. Maar is wel erg authentiek en ideaal voor wandelaars en rustzoekers. Je kunt ook een dag een auto huren en de prachige baaien van Amorgos af gaan. Met name de witte kerk op de klif is prachtig.

• 1Uitgaanslevenn
    • 6Stranden

Gereisd met partner in september 2013

• 7Dionne18-06-2013

Erg leuk eiland waar de rust heerst

Heel erg relaxed eiland. vriendelijke mensen, leuke ontspannen sfeer, waar je ook komt. Mooie rit gemaakt over het eiland maar in twee tot drie dagen heb je alles gezien. Stranden zijn allemaal ´onbemand´ dus zelf eten en drinken meenemen, maar ook geen bedjes of toiletten. Back to basic dus. Een must om te zien is het prachtige klooster dat in het jaar 1088 tegen en in de berg gebouwd is. Het is een korte maar hevige klim via de trappen er naar toe maar werkelijk een prachtige ervaring! Het slaperige stadje Xora lekker door heen geslenterd en geluncht. Mooie foto´s gemaakt onderweg waar de geiten midden op de weg hun dutje doen.

• 5Uitgaanslevenn
    • 5Stranden

Alleen gereisd in juni 2013

• 9Jacqueline14-11-2012

Combinatie van strand, natuur en cultuur!

Gedurende de vier dagen die wij op Amorgos hebben doorgebracht, waren wij vooral erg verrast door de veelzijdigheid van dit eiland.

Wij hadden ons hotel in het dorpje Aegiali aan een prachtig parelwit strand met een ruige zee. Al was het eind augustus af en toe wel wat fris, vooral vroeger of later op de dag. Aegiali is overigens een gezellig plaatsje met de haven en leuke souvenirswinkeltjes.

Uitstapjes in de omgeving die de moeite waard zijn, zijn onder andere een kort bezoekje aan het witte dorpje Lagada en een tocht per ezel over de bergpaden van Aegiali naar Lagada. Het hoogtepunt was voor ons een bezoek aan het Moni Hozoviotissis klooster; dat mag je echt niet missen als je op Amorgos bent!

Er komen momenteel nog weinig Nederlandse, maar voornamelijk veel Franse vakantiegangers naar dit nog niet door de massatoeristen ontdekte eiland. Wij hebben dit alleen maar als een voordeel gezien en genoten van de nog vrij authentieke sfeer die Amorgos nog overheerst.

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

augustus 2011

• 9Rudolph14-07-2012

Romantisch Eiland

Een echt oordeel over dit eiland is door ons verblijf van twee dagen en een nacht nog niet te geven, maar de eerste indruk was overrompelend. Het minder toerisch zuidelijke gedeelte heeft een spectaculaire natuur en fraaie (en beschutte) stranden. Wij komen hier zeker terug om dit lieve (amor) eiland verder te verkennen.

• 9Stranden

Gereisd met partner in juni 2012

• 9Martien15-03-2011

De perfecte plek om te ontspannen

Ik wilde de locatie eigenlijk geheim houden voor onszelf.... Maar dat is natuurlijk onmogelijk. Amorgos is een super bestemming om even helemaal tot rust te komen.

• 9Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 9Sfeer in stad
    • 9Stranden

Gereisd met partner in juni 2010

• 9Astrid16-06-2010

Schitterend eiland

Onlangs 2 dagen Amorgos bezocht; wat een fantastisch mooi en ruig eiland is dit nog! Tip: huur een auto en ga het eiland(je) verkennen. Het klooster is een flinke klim, maar het uitzicht van boven is nergens mee te vergelijken. Als je van rust en een fijne sfeer houdt, is dit een mooie bestemming voor een paar dagen.

Gereisd met partner in juni 2010

• 9jaap20-04-2009

Prachtig eiland en relatief oorspronkelijk

We zijn er nu 3 keer geweest en ik zou morgen weer terug willen. Voor wandelingen is het noorden van het eiland zeer geschikt met als uitgangspunt Aegiali, waar je in voor- en naseizoen eenvoudig een plekje kan vinden. De boot (elke dag) vanuit Naxos doet er best lang over maar dat is een mooie zeereis, als het niet te hard waait en je ziet veel kleine eilanden onderweg.

• 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur