header
Albufeira

Albufeira: voor een echte strandvakantie

Portugal wordt steeds populairder als vakantiebestemming. Logisch! Prachtige stranden, historische steden en indrukwekkende natuur maken dit land zeker een bezoekje waard. Albufeira is een aanrader als je wilt genieten van al het moois van Zuid-Portugal, vanuit je eigen apparement.

Inspiratie voor appartmenten in Albufeira

3 topappartementen Albufeira

Vakantie voor jong en oud

Luxe appartementen Albufeira

Voor een relaxte vakantie

5x leuke uitstapjes Albufeira

Voor meer dan alleen een strandvakantie

Ontdek culinair Portugal

Proef de lekkerste streekgerechten

3 topappartementen Albufeira

Vrolijk Appartement Orada Marina de Albufeira

Bij de appartementen van Orada Marina de Albufeira kies je uit een één-, twee-, of driekamerappartement. Of je nu met het hele gezin op vakantie gaat of gezellig met z’n tweeën: er is altijd een appartement dat bij je past. De appartementen hebben een luxe uitstraling en vrolijke kleuren. Zo begint je vakantie meteen goed.

Bij de strip: Appartement Alagoamar

Verblijven in een appartement op loopafstand van de welbekende strip van Albufeira? Kies dan voor een appartement van Alagoamar. Buiten vind je een prachtig groot zwembad met apart kinderbad. En van je appartement loop je zo naar het oude stadscentrum van Albufeira. Klaar voor een vakantie vol zon, zee, strand en cultuur!

Appartement Solaqua mét ontbijt

Verblijf je graag in je eigen appartement waar je zelf de lekkerste gerechten klaar kunt maken, maar vind je het wel fijn als er ‘s ochtends ontbijt voor je klaarstaat? Kies dan voor een appartement van Solaqua. Bij de appartementen horen een groot zwembad en een heerlijke bar, waar je een verkoelend drankje kunt halen tijdens een middagje zonnen.

Luxe appartementen Albufeira

Luxe Appartement Cerro Mar Atlântico

Op zoek naar een luxe appartement met airconditioning, midden in het centrum van Albufeira? Dan zit je goed bij de appartementen van Cerro Mar Atlântico. Geniet van een prachtig uitzicht vanuit de Panoramabar en maak gebruik van het zwembad of de uitgebreide sportfaciliteiten. Voor een complete vakantie aan de Algarve!

Kleinschalig Appartement Casa Velha

Appartement Casa Velha is een kleinschalig luxe landhuis met appartementen, een prachtige bestemming voor de rustzoeker. Het verblijf heeft een groene tuin, uitzicht op de Algarvekust en een aangename sfeer met veel privacy. Het grote zwembad en het beschermde natuurgebied in de directe omgeving maken je vakantie compleet.

Alles erop en eraan: Appartement Clube Albufeira

Op zoek naar een luxe verblijf met alles erop en eraan? Kies voor een verblijf in één van de appartementen van Clube Albufeira. De omgeving is mooi en de appartementen beschikken over een eigen terras. Er zijn maar liefst vier zwembaden waartussen je kunt switchen en ook vind je hier twee snackbars voor de lekkere trek.

5x leuke uitstapjes Albufeira

Bezoek de Xorino-grotten

Van plan om ook eens een dagtripje te maken vanuit Albufeira? Breng dan een bezoek aan de Xorino-grotten. Maak bijvoorbeeld een boottrip van een halve dag langs de Algarvekust. Stap vanaf de grote boot over in een wat kleiner bootje om de indrukwekkende grotten te bezoeken. Een trip die je niet snel vergeet.

Wandel door het oude stadscentrum

Bij Albufeira denk je misschien aan een strip vol feestende jongeren, maar wist je dat de stad ook een prachtig oud centrum heeft? Je kunt hier heerlijk ronddwalen door de mooie straatjes. Loop ook eens de lokale winkeltjes binnen, want daar vind je de leukste souvenirs.

Ervaar het Portugese nachtleven

Bij een bezoek aan Albufeira mag een bezoekje aan de strip eigenlijk niet ontbreken. Een mooie ervaring, zoveel gezelligheid en feest bij elkaar. Bestel een drankje in een cocktailbar of geniet van een heerlijk diner in een leuk restaurant. Kijk ook eens naar de live-optredens bij de verschillende terrassen. Gezelligheid gegarandeerd!

Aqualand Algarve

Ben je een echte waterrat en geven het strand en het zwembad je niet genoeg voldoening? Ga dan naar Aqualand Algarve. Hier vind je volop waterplezier, van waterglijbanen tot ontspannende bubbels. Tip: kijk in de supermarkten en hotels naar kortingsbonnen voor het waterpark.

Bezoek de kasteelruïne Castelo de Silves

Wil je je wat meer verdiepen in de geschiedenis van de Algarve? Bezoek dan de kasteelruïne Castelo de Silves, waar nog steeds opgravingen gedaan worden. Tot welke ontdekkingen kom jij? Tip: ga na het bezoek naar het tentje naast het kasteel voor een heerlijke portproeverij.

Ontdek culinair Portugal

Voor visliefhebbers: Cataplana de Marisco

Visgerechten zijn in alle mediterrane landen populair, maar dit speciale stoofpotje met schaal en schelpdieren uit de Algarve proef je nergens anders. In bijna elk restaurant staat dit gerecht op de menukaart. Ben je niet zo’n visliefhebber? Geen zorgen! Je kunt het stoofpotje ook met kip bestellen.

Heerlijk zoet: Pastel de Nata

Op zoek naar een lekker Portugees tussendoortje? Ga voor een Pastel de Nata. Een heerlijk gebakje voor bij de koffie of thee. Maar pas op, want als je deze lekkernij eenmaal geproefd hebt wil je niet meer zonder. Gelukkig kun je hem in elke bakkerij vinden. Je bent tenslotte op vakantie.

Lekkere tapas: sardinhas

Als je geen sardientjes geproefd hebt tijdens je verblijf in Albufeira, dan was je vakantie eigenlijk niet compleet. Voor de ultieme culinaire ervaring moet je ze zeker eens proberen als tapasgerecht. Sowieso is het een aanrader om tapas (kleine hapjes) te gaan eten. Zo ontdek je verschillende streekgerechten uit de Algarve tijdens één maaltijd.

Port proeven

Als Portugal ergens bekend om staat, dan is het wel om port. Ook in Albufeira kun je port proeven. Tijdens je proeverij krijg je allerlei tips over port: welke soort smaakt het beste bij welk gerecht? Die gerechten kun je meteen uitproberen in je appartement, onder het genot van de beste port van de proeverij.

Sorteren

appartementen Albufeira

Reviews over Albufeira

Leuk complex en ideaal qua ligging

Claire
    15-9-2018

2 kamer app met kindje van 1 jaar geweest. Mooie en ruime appartementen. Groot balkon en uit uitzicht op het zwembad! Het app complex ligt in een doodlopende straat, hierdoor heb je nauwelijks tot geen last van verkeer. Apart kinderbadje aanwezig bij het zwembad, wat ideaal is. Einde van de straaf (300 meter)is een groot winkelcentra waar je van alles kunt eten, grote supermarkt is en diverse kleding winkels zich bevinden. Strand is op loopafstand (wel heuveltjes op en af) oude centrum van Albufeira is ook op loopafstand en erg gezellig! Je kunt ook het treintje nemen die rijdt rond van het oude centrum, strand en de strip. De strip is voor jongeren, allemaal uitgaansgelegenheden. Een leuk complex en ideaal qua ligging

Super vakantie! Top appartement!

Sylvana
    14-9-2018

Super appartement, erg luxe met een wasmachine en vaatwasser. Schoonmaak is ook erg goed, elke dag schone handdoeken en een kleine beurt om de paar dagen schone bedden. Heerlijk ontbijt met ruime keuze. Vlakbij het appartementencomplex zit een Lidl en Aldi wat erg fijn is. Albufeira is een leuke plek en erg gezellig. Strand zit op loopafstand en het complex heeft meerdere zwembaden waar je gebruik van kan maken als gast. Enige nadeel was dat het water van de zwembaden voor onze zoon van 6 maanden te koud was. Maar dat hebben we opgelost met een klein baby zwembadje gekocht bij de supermarkt van het appartementen complex. Mocht je een late check out willen dan worden er wel belachelijke prijzen voor gevraagd. €122,- voor 4 uur extra met zijn 3e. Voor de rest echt top en zeker aan te raden. Wij komen nog een x terug!

Tevreden

Corri
    14-9-2018

We hadden een super mooi appartement (410) gelegen aan een mooi grasveld en zwembad en toch lekker rustig

Alles was aanwezig nette keuken, magnetron zelfs een wasmachine en een droger

Enige nadeel vond ik dat we all inclusive hadden geboekt en dat was maar bij 2 van de 4 restaurants geldig en dat was dus niet bij de poolbar aanhet zwembad waar wij zaten, gelukkig zat het restaurant wel heel dichtbij

Ideaal voor ons met een kind van 1 jaar om snel te kunnen eten

Het eten is heel eenvoudig en niet heel veel keuze maar er zat iedere avond wel iets bij dat lekker was

Ik zou iedereen aanraden om hier een auto te huren omdat het hier heel heuvelachtig is en er in de omgeving van het complex niks te doen is en zelfs lopen van de receptie naar ons appartement was een hele onderneming .

Tip als je gaat boeken vraag naar app hoog gelegen anders zit je aan de snelweg en een super druk zwembad flinke klim dagelijks maar de moeite waard

Heerlijk relax, zeker voor herhaling vatbaar

Tilman
    3-9-2018

Heerlijk appartement, we zaten net wel en net niet op Casa da quinta.

Voordeur wel maar terras niet.

Mooi en nette inrichting, wij vonden alleen het servies wat tekort, met name de kopjes, maar 2.

Verder goede schoonmaak en vriendelijk personeel.

Goed centraal gelegen.

Wat beetje jammer was dat de airco op de slaapkamer zat enniet in de hal, was een betere plek geweest, maar geen last verder van gehad.

Redelijk

Melanie Brinkholtes
    29-8-2018

Was een prima hotel na 22:00 moet je wel stil zijn anders zal er iemand voor je deur verschijnen. Appartementen zijn groot maar daardoor wel erg hol waardoor geluiden versterkt worden.

Bedden worden wel elke dag verschoont.

Ja kan 24/7 het hotel in en uit wat ideaal is met een late avond.