Hotel Himalaia Soldeu

• Kinderopvang
  • Sauna

22 reviews over Hotel Himalaia Soldeu

• 9Sjaak en Maartje05-08-2017

Fantastisch en een werkelijk perfect klasse hotel.

Het inchecken van het hotel was in het begin wat chaotisch. Maar de rest maakte alles goed. Goede bedden en ruime kamers, en wellness aanwezig. Een zeer goed en uitgebreid ontbijtbuffet. En ook een ontzettend goed dinerbuffet met vriendelijk en behulpzaam personeel. Deze mensen doen hun werk zelfs nog fluitend en zingend...waar maak je dit nog mee! In een woord GRANDIOOS!!! Ook de rondreis was prachtig met veel afwisseling. Dan was je weer in Frankrijk en dan de dag erop in Spanje. Hele mooie natuur met veel bergen en bossen en diverse watervallen. We waren er medio mei en we liepen zelfs met korte broek en T-shirt in de sneeuw die er her en der nog lag. De temperatuur was rond de 26 graden, dus aangenaam. Al is Andorra niet echt een groot land, in omvang te vergelijken met de provincie Utrecht, je zag iedere dag wel weer nieuwe dingen. Maar het belangrijkste was de buschauffeur...gewoon een echte normale persoonlijkheid, makkelijk in de omgang en toch TOPPIE!!! Deze reis is een aanrader voor iedereen! Wij hebben ervan genoten, hopelijk andere reisgenoten ook.

• 9Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met partner in mei 2017

• 9Marinus02-03-2016

Fijn familiehotel, fantastische berggidsen

Algemeen: een fijn hotel met goed gevarieerd eten voor een sportieve bergvakantie (ook in de zomer). We zijn er nu meer dan tien keer te gast geweest.

Een absolute aanrader is het skien met de berggidsen: Er is een team erkende gidsen, die (ook in de zomer) allerlei buitenactiviteiten organiseren. Zij houden rekening met je niveau en zorgen dat je meer doet dan anders. Zonder dat het een skiles wordt, gaat je niveau wel omhoog. Verder kun je eens begeleid offpiste gaan.

Ook een sneeuwschoenentocht is gaaf om te doen: wij sluiten er vaak de wintersport mee af. Even wat andere spieren gebruiken, je merkt dat het net buiten de piste heerlijk stil is. En ze weten altijd weer wat nieuws te vertellen over de natuur en de geologie. Daarnaast zijn het ook gewoon ontzettend leuke mensen!

De kamers zijn ruim en comfortabel, al kan de inrichting wel weer eens een update gebruiken. Het personeel is erg vriendelijk, de prijzen in de bar zijn redelijk en tegenwoordig is het hotel ook rookvrij.

• 8Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met partner in februari 2016

• 9Marieke31-01-2016

Geweldig gidsen voor ski en wandel tochten.

Weer een fantastische wintersport vakantie met zon, sneeuw, lekker eten en geweldige service overal. Het hotel personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam evenals het personeel aan de skiliften. Hotel Himalaia beschikt over een fantastisch team met berggidsen om het skigebied mee te verkennen inclusief de hellingen waar ze zelf niet zomaar af durft. De kennis over de flora, fauna en geologie van het gebied is groot en wordt interessant gebracht. Een wandeltocht met sneeuwschoenen is een absolute aanrader, je ziet het ski gebied eens van een andere rustgevende kant. Een lichamelijke inspanning met adembenemende uitzichten en warme chocolademelk onderweg als beloning. De kamers zijn netjes en comfortabel maar wel aan een update toe. Het ontbijt buffet en het diner buffet hebben royale keuze voor iedereen en een ter plaatse gebakken spiegeleitje of stukje vlees. Confit de canard op terras op de piste voor lunch geeft een andere betekenis aan "haute cuisine".

Gereisd met partner in januari 2016

• 8Johan17-09-2011

Voor herhaling vatbaar

Hotel Himalaia is een goed hotel, in de winter een uitstekend uitgangspunt. In de zomer is er in er rond het hotel weinig tot niets te doe. Er zijn geen winkels open, met uitzondering van de supermarktjes

Gereisd met vrienden in september 2011

• 8MH07-09-2011

Goed hotel in mooie omgeving

Personeel is wat afstandelijk, spreken op een enkele uitzondering na geen engels. Maar kamers ziijn prima in orde, ruim en schoon. Het ontbijt- en dinerbuffet is uitgebreid en afwisselend.

Gereisd met vrienden in augustus 2011

• 8jannekevandernet16-05-2011

Fijn hotel in prachtige omgeving.

Hotel waar we met een reisgezelschap verbleven tijdens onze wandelvakantie. Mooi hotel, mooie ruime kamers. Helaas; de kamer waar wij sliepen was boven de afzuiginstallatie van de keuken, wat overdag nogal wat geraas gaf. Gelukkig 's nachts geen problemen mee gehad. Bubbelbad was heerlijk! Restaurant was voor ontbijt en avondeten prima. Ook fijne lounge waar het goed toeven was met onze groep Voor onze wandelingen leverde het hotel ons gidsen. 1 duitse dame die in Andorra woont was onze favouriet. Leuk sportief mens met veel kennis van de omgeving. Prachtige tochten gemaakt!

Gereisd met vrienden in juli 2008

• 7Luc06-04-2010

groot druk hotel op ideale ligging tov skilift.

positief: grote luxe kamers; ligging tov de skilift; ruim aanbod aan eten (zowel 's morgens als 's avonds); men spreekt Engels en eventueel Frans. negatief: kamers zijn ontzettend warm en niet regelbaar (centrale verwarming voor gans het hotel); geen zwembad en klein wellness (sauna, 2 whirlpools, en niet werkende hammam) dat door kinderen dan maar gebruikt wordt als speelruimte; betalend wellness, met veel "zwartrijders" (geen controle); restaurant in kantine stijl, erg luidruchtig, bain-marie's schieten te kort om het eten warm te houden, eten in Engelse stijl (zeker ontbijt); onpersoonlijk en soms onvriendelijk onthaal. Zeker geen 4 sterren waard. skigebied van Granvilaria is medium te noemen. Zwarte pistes zijn vergelijkbaar met rode in Oostenrijk en Frankrijk. Zeer brede pistes. Meeste liften zijn stoeltjesliften, echter zonder overpakking (bij sneeuwval). Restaurants op de piste zijn junkfood, behalve het 5* restaurant op 2400m. In Pas de la Casa kan je lekker eten in het dal.

Gereisd met partner in maart 2010

• 6Remco04-02-2010

Wel aardig maar zeker geen 3 sterren

Het hotel is erg groot en de kamers zijn zeer ruim. Helaas zijn de bedden niet alles en is het complex erg gehorig. Het ontbijt is goed en uitgebreid. Het avondeten valt echter erg tegen. Alles is in buffet vorm en de kwaliteit laat soms te wensen over. Al met al een aardig hotel maar zeker geen 4 sterren, eerder 2 a 3 sterren. Het hotel ligt zn 100 meter van de gondel af die toegang geeft tot het zeer mooie skigebied.

In Soldue stikt het van de Engelse die vooral savonds erg luidruchtig zijn.

• 7Ligging t.o.v. pistes

Zakelijk gereisd in januari 2010

• 6Peter nijland03-02-2010

Redelijk

Een goed hotel in het vrij rustige soldeu. Onze 3 persoonskamer was groot en schoon. Het 3e bed was een slaapbank en dat ligt niet best. Ook een douchekop die je niet op kan hangen wordt ik niet vrolijk van. We kwamen om 10 voor 10 savonds aan en moesten in 10 min het beetje eten naar binnen werken wat nog over was, niet echt klantvriendelijk. Het eten verder is best wel uitgebreid maar zeker niet bijzonder en vaak lauwwarm. Salades wel goed en flessen wijn vanaf 10 euro is ook wel ok! Skiruimte onder hotel niet ideaal, je moet er door de parkeergarage uit en je hebt geen verwarmde buizen voor je schoenen. En neem een slotje mee! Pisteafstand is 100m lopen naar de gondel of naar beneden klauteren voor de stoeltjeslift. Pistes zijn rustig en blijven daardoor de hele dag goed skibaar! Apres ski op de pistes is 0,0 maar in het dorp zijn wat pubs. Tenslotte sauna in het hotel is vies. Leuke vakantie, maar ik kom hier niet nogeens

• 6Ligging t.o.v. pistes

Gereisd met vrienden in januari 2010

• 8E.Klei12-03-2008

Zeer goed hotel.Kamer wordt iedere dag schoongemaakt, en iedere dag schone handdoeken. Het eten is afwisselend en goed. Turksstoombad een aanrader. Waren hier in week 4 2008.

Gereisd met partner in maart 2008

Hotel Himalaia Soldeu info

• VerzorgingHalfpension
  • Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap

• ZwembadAanwezig, Jacuzzi, Zwembad

• Soort gerechtenVegetarisch

• Balkon / terrasTerras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming, Open haard
  • JacuzziAanwezig
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Magnetron, TV

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBagageruimte, Opslag voor ski benodigdheden, Recreatieruimte, Terras
  • Overige servicesFietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Informatie voor trips, Kluis, Krant, Strijkservice, Ticket service, Wasserette

• SaunaAanwezig, Finse sauna, Hammam, Stoombad / Turks bad
  • Wellness behandelingenMassages