Reviews over Soldeu

Heerlijk skien

Marinus
    2-3-2016

Soldeu ligt midden in het Grand Valira skigebied (meer dan 200 km piste) De nadruk ligt op de gemiddelde skier, maar er zijn op iedere helling wel een paar zwarte pistes te vinden. Redelijk korte wachttijd bij de liften.

Soldeu zelf kent voornamelijk horeca (hotels en bars/restaurants).

Naast ons eigen hotel (Himalaia Soldeu) is restaurant Sol y Neu een aanrader. Goede ambachtelijke keuken. Fijne bediening en dit jaar overdag regelmatig een hippe DJ op het terras. Dat ligt lekker op het zuiden, zodat je ook in februari buiten in de zon zit te lunchen.

Verder zijn er supermarktjes en (winter-)sportzaken. Wij hebben eigen skimateriaal, maar voor accessoires heb ik goede ervaringen met de lokale winkels.

Voor het betere shoppen adviseer ik Pas de la Casa of Andorra la Vella voor een uitgebreider winkelaanbod.

Apres ski kan prima in Soldeu, de bars zijn gezellig en niet te duur, voor ieder wat wils. Wel trekken ze vaak een eigen (bijvoorbeeld lokaal of Engels) publiek. Wij blijven vaak in de hotelbar hangen voor het diner en dat bevalt ook prima.

Geweldig ski (of anders) vakantie gebied

Marieke
    31-1-2016

Vriendelijk gezellig dorp meteen onderaan de piste. Iedereen is vriendelijk en behulpzaam. Weinig wachttijd bij de liften en een mooi en groot skigebied met prachtige natuur om per ski of op andere manier te verkennen.

Er zijn overwegend blauwe en rode pistes waarbij je de hele dag door het gebied heen kunt kruisen zonder 2x dezelfde piste te hoeven nemen. Voor de snowboarders zijn er een 3 tal fun parken om sprongen te maken (overigens ook voor skiers toegankelijk). Voor de kinderen zijn er diverse (afgeschermde) gebieden om spelenderwijs te oefenen.

Er zijn 60 bergmeren en diverse valleien waar je in alle rust kunt wandelen en van de rust en natuur kunt genieten. Veel zon, dus zonnebrand creme noodzakelijk.

Gezellige (piste) restaurants met goede kwaliteit van eten en meer keus dan alleen de burger met friet.

Wil je uitgebreid winkelen ben je zo in Andorra la Vella of Pas de la Casa. Houdt je meer van cultuur dan zijn er diverse kerken en musea te bezoeken.

beste skigebied

cazanner
    27-2-2015
    ben al op veeeeel skigebieden geweest maar dit overtreft alle andere

Superplek middenin Grandvalira skigebied

Gertina
    12-2-2015
    Soldeu is een leuke wintersportplaats met de pistes voor de deur en sneeuwzeker. Met veel zonnige dagen per skiseizoen. Groot afwisselend skigebied aan je voeten. Veel mooie tochten te maken en voor diegene die apres-ski geen must vinden, leuke barretjes waar je gezellig een drankje kunt doen of een terrasje kunt pakken. Sterke drank en cocktails zijn hier nog goed te betalen ook kun je er overal lekker streekgerechten eten. Veel mooie hotels in de buurt van de pistes of in korte tijd met skibus bereikbaar. Voordeel van Soldeu, het ligt middenin het skigebied van de Grandvalira dus het hele gebied van 210 km is met gemak in alle uithoeken te verkennen. Tegenwoordig zijn er steeds meer leuke restaurants en loungeterrassen te vinden aan de prachtige afwisselende pistes.

een echt skidorp

henny
    21-8-2014
    een echt skidorp daardoor de sfeer in de zomer wat minder, je kunt hier wel mooie wandelingen maken in de omgeving
Soldeu scoort een 8 uit 10, op basis van 30 reviews