National Archaelogical Park of Butrint

8.4Fantastisch

1.6km van centrum

• 9WaldiS25-01-2017

BUTRINT-historia świata śródziemnomorskiego.

Butrint to miasto antyczne, dzisiaj stanowi najbardziej odwiedzane miejsce w Albanii przez turystów. Butrint jest unikalny bo przeplatają się w nim piękne i harmonijne zabytki z czasów Hellenistycznych, Rzymskich, Wenacjan i Bizancium z przyrodą i krajobrazem. W 1992 roku wpisane do UNESCO.

Gereisd met partner in juli 2016

• 8givago08-10-2016

Archeologische site

In Albanië op 20 km van Saranda ligt een archeologische Griekse site die werd ontdekt in 1928 en dateerd van voor onze jaartelling.Ze staat op de werelderfgoed lijst van de Unesco. Butrint is een site met monumenten uit de Griekse,Romeinse,Byzantijnse en Venetiaanse tijd. Butrint is aan het wegzakken er staan al delen onder water. We boekten deze excursie bij de touroperator in Corfu:prijs 64 € +10€ voor het visum.We werden opgehaald aan het hotel,boottocht naar Albanie (Saranda) ,bus naar Butrint (20 km) ,toegang tot de site + gids .Middagmaal (buffet) ,vrije tijd in Saranda (2 uur).De boottocht duurt 1.30 uur er zijn mooie zichten op de kust van Corfu en Albanie

Gereisd met partner in september 2016

• 9Martine06-07-2014

Prachtig natuurpark, interessante opgravingen

Wij zijn vanuit Corfu een dag naar Albanië geweest met een georganiseerde excursie. Achteraf gezien hadden we het ook zelf kunnen doen (zelf daar vervoer regelen, scooter of auto huren bijv) maar dat wisten we tevoren niet.

Met de draagvleugelboot heen en terug vanuit Corfu stad. Met zeeziekte een uitdaging :) maar leuk stukje varen. Terplekke in een bus, daar houden wij eigenlijk niet zo van maar het doel was het waard: Butrinti is een prachtig stuk natuur, Albanië is heerlijk ongerept. Er heerst een dynamische sfeer van opbouwen. Het is er netjes. De natuur is prachtig. De opgravingen zijn interessant. Kortom: aanrader!

Gereisd met partner in juni 2014

• 8nicky_vinken19-09-2012

Prachtige Romeinse vesting

Er is in Butrint nog veel goed bewaard gebleven van de Romeinse stad die het eens was. Absoluut de moeite om te bezoeken!

Alleen gereisd in september 2012

• 8Sebastian Taradaj26-08-2012

Zielen spalona sloncem

Piekne starożytne ruiny wsrodz spalonej sloncem natury

Gereisd met partner in augustus 2011

• 7m&n25-07-2012

mooi

erg mooi uitzicht. en ook de tocht er naar toe is verschrikkelijk mooi.

Gereisd met partner in juli 2012

• 9Henry Korteschiel09-07-2012

Albanie

de moeite waard, zeker om Albanie te ervaren en ook om Burtrint te zien.

Gereisd met partner in juni 2012

• 9KATY06-07-2012

Corfu algemeen

Prachtige parken en tuinen, prachtige uitzichten en veel groen!

Gereisd met partner in juni 2012

• 8Louis en Marita06-06-2012

geweldige opgravingen

op uitstap veel te weing tijd na de rondleiding

Gereisd met partner in mei 2012

• 9John en familie06-04-2012

Een unieke plek.

Het Park van Butrint is zeker het bezoeken waard. Een oude stad waar nog veel van overgebleven is. Mooie oude huizen, kerken, mozaiek vloeren, een kasteel, uniek doorkijkjes. Voor fotografen is dit zeker een must. Maak ook een tripje met de oude "pont" bij Butrint naar de overkant van het kanaal. Je waant je in het Albanie van 1920. (100 leke per persoon)

januari 2012

10 van de 11 reviews gezien