Tirana

Reviews over Tirana

Facinerende Stad

hoinjsz,
    15-1-2015

Met je eigen auto rijden in Tirana is een beleving maar wel leuk. De stad zelf is inderdaad in ontwikkeling maar verwacht er nog niet te veel.

Tirana is nog steeds typische oost Europese ex communistische stad, vergelijkbaar met Podgorica.

Denk aan gebouwen met betonrot, slechte voetpaden en een choatisch gevoel. Wel hangt er een relaxte sfeer

Gereisd met partner in juni 2014

Hoofdstad in ontwikkeling

Ton,
    12-10-2014

Leuk om in de hoofdstad van Albanie te zijn. Je ziet dat de stad in ontwikkeling is.

Vriendelijke mensen en bij een lekker temperatuurtje leuk om rond te slenteren.

Benieuwd hoe het er over een jaar of tien uit zal zien.

Gereisd met vrienden in september 2014

Doen!

BelgianTraveller,
    2-7-2014

Als je niet zou weten waar naar toe te gaan raad ik heel erg aan om Albanië te kiezen. Prachtige natuur , prachtige steden, super vriendelijke mensen die altijd bereid zijn om te helpen. Mensen moeten er geen vooroordelen over hebben van dat het gevaarlijk is of maffia of die dingens want ik heb mij er veiliger gevoeld dan in het Westen. Zeker aan te raden in Tirana is de Petrela kasteel. Onderweg kom je langs prachtige landschappen. Je kan zien dat er veel migratie is want je vind er heel veel grote huizen terwijl de lokale bevolking maar in armoede leeft. Op straat kan je heel goedkoop fruit kopen (30 lek voor 1 kg kersen of 45 lek voor een watermeloen).Zwerfhonden en roma is er zeldzaam maar als je de roma tegenkomt dan is het op straat bij de lichten. Tot slot, het deed pijn om terug te moeten keren, heb er echt een geweldige ervaring van en Albanië komt nu op mijn nummer 1 bezochte landen.

Gereisd alleenreizend in juni 2014

Anders dan gedacht

Rinus,
    10-10-2013

Tirana is anders dan we hadden gedacht en verwacht, de stad oogt modern met vele nieuwe hoogbouwflats, het centrum van de stad is het grote Skanderbergplein waar veel regeringsgebouwen, het stadhuis, het Nat. Historisch Museum en de oude Ethem Bey moskee zijn gelegen.

Behalve de voornoemde moskee heeft de stad niet veel echt historische gebouwen, maar ziet er opvallend groen uit met brede boomrijke lanen en veel parken.

Het winkelaanbod is groot en overal vind men terrasjes of restaurants, het eten is naar onze ervaring over het algemeen uitstekend en de prijs laag, men overigens op de meeste plaatsen ook met euro's betalen.

De omgeving van Tirana heeft twee gezichten daar de stad op de overgang ligt van de bergen naar het vlakke gebied naar de kust.

Het gebied aan de zijde van de bergen is fraai maar naar de westkant richting Dürres is het landschap geheel verpest door een willekeurige bouw van woningen en bedrijfspanden die overal her en der in het landschap lijken neergekwakt.

Gereisd met vrienden in september 2013

Amazing Place Can't wait to go back

Chris,
    8-6-2011

The city is is nicely crowded and busy. Lots of lovely restaurants, and cafes. Nightlife is amazing. Don't miss Living Room lounge bar at the top of a roof, Follie (open summer club), The Code, and Mai Thai (lounge complex in the top of a hill). All places were amazing but these ones were the best recommended from locals.

Gereisd met vrienden in juni 2010
Tirana scoort een 8,3 uit 10, op basis van 34 reviews