Korce

We hebben een aantal aanbieders voor Korce voor je op een rij gezet:

Reviews over Korce

• 7givago05-10-2015

Grote stad

Korce is een grote stad in het zuidoosten van Albanië met verschillende moskeën en moderne gebouwen.Na de val van het communisme in 1990 is er veel veranderd,toch leven er nog veel albanezen in armoede.Er zijn grote markten met tweedehands kleding en allerlei gebruikte spullen.

• 6Omgeving
    • 6Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in september 2015

• 9Wim01-12-2015

Een andere wereld.

Korce is wel een aparte stad, het bestaat uit een arm gedeelte en uit een rijk gedeelte, het is er ook heel rommelig, iedereen doet maar wat. Toch vond ik het een leuke stad en er is van alles te zien. Eerst zijn we op de markt geweest in het armste wijk en dat is wel heel apart, zie de foto's. Nog een kleine wandeling gemaakt door het centrum (rijke gedeelte) en daar viel de Orthodoxe Kathedraal Sint George met zijn interieur op. Verder veel bouwval gezien, maar ook moderne gebouwen. Ook mooie winkels en restaurants met terrasjes waar het goed toeven viel. In Korce leekt het wel of dat iedereen een Mercedes reed, nieuw of oud. De omgeving van Korce is ook mooi. Na dit bezoek zijn we doorgereden richting het Prespa meer (heel mooi gelegen) en daar het dorp Pustec bezocht. In Pustec wonen hoofdzakelijk Albenese/Macedoniers die het niet rijk hebben. De meeste bewoners zijn heel vriendelijk, ondanks hun armoede. We hebben een wandeling gemaakt door het dorp en nog een bezoek gebracht aan de oudste weerman (91 jaar) van Albanie en misschien wel van de hele wereld. Zijn kleinzoon had van zijn huisje een klein museumpje ingericht. Het bezoek aan dit dorp heeft op mij wel indruk gemaakt, wat hebben wij het rijk. O ja, de oude kerk is helemaal gerenoveerd, heel mooi geworden, maar helaas we mochten binnen geen foto's maken.

• 9Omgeving
    • 7Zorg voor natuur
    • 4Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met vrienden in september 2015

• 5H. Pelikaan10-08-2011

Fantastische plek

Uitstekend voor relaxen, en een mooi uitzicht. Prachtige cultuur.

• 6Omgeving
    • 6Uitgaanslevenn