Even geduld a.u.b.

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je snel antwoord op de meest gestelde vragen aan Zoover.

Veel geraadpleegd

Waar is het gemiddelde cijfer op gebaseerd?
Een uitgebreide uitleg van hoe Zoover het gemiddelde cijfer van een accommodatie berekent vind je hier: Uitgelegd: waarderingssysteem
Is je vraag beantwoord?
Wanneer staat mijn review op de website?

Na het geven van je review kan het een paar uur duren voordat deze zichtbaar is op de website. Dit heeft te maken met het verversen van de data. Hierna worden alle reviews op volgorde van binnenkomst gescreend. Wanneer een review niet aan de regels voldoet, zal deze later alsnog worden verwijderd.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik een review verwijderen?

Het is niet mogelijk om zelf een review te verwijderen. Reviews worden door Zoover alleen verwijderd wanneer deze in strijd zijn met de regels/Algemene Voorwaarden.

Is je vraag beantwoord?
Waarom is mijn review verwijderd?

Om Zoover onafhankelijk, betrouwbaar en voor een breed publiek aantrekkelijk te houden, hebben we richtlijnen opgesteld. Alle reviews worden gelezen en getoetst aan deze richtlijnen. Als de review niet voldoet aan de richtlijnen, wordt deze gewist. De spelregels voor het plaatsen van een review kun je hier nalezen.

Is je vraag beantwoord?
Hoelang duurt het voordat een nieuwe accommodatie online staat?

Wanneer je een nieuwe accommodatie hebt voorgesteld kan het tussen de 2 tot 4 weken duren voordat deze is toegevoegd. Ontvangen suggesties worden gescreend en ontbrekende gegevens opgezocht, zodat wij de accommodatie met zoveel mogelijk gegevens online kunnen plaatsen. Hoe meer gegevens bekend zijn, hoe makkelijker het is om de accommodatie toe te voegen.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik een review toevoegen?

Je kunt een review toevoegen door naar de homepage te gaan en aan de rechterzijde bij Acties te kiezen voor "Review toevoegen". Selecteer vervolgens waarover je een beoordeling wilt toevoegen.

Het is ook mogelijk om een review toe te voegen wanneer je op de pagina van de betreffende accommodatie/bestemming/bezienswaardigheid bent. Ook daar vind je aan de rechterzijde het Actie-blok met de optie "Review toevoegen".

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik een review wijzigen?

Wanneer je review aan de spelregels voldoet kan deze in verband met de onafhankelijkheid van Zoover niet meer gewijzigd worden. Heb je toch een gegronde reden om de review te wijzigen doe dit dan door een melding misbruik in te sturen. Zie: 'Hoe kan ik melding maken van een review die niet aan de regels voldoet?'

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik een review verwijderen?

Het is niet mogelijk om zelf een review te verwijderen. Reviews worden door Zoover alleen verwijderd wanneer deze in strijd zijn met de regels/algemene voorwaarden.

Is je vraag beantwoord?
Waar is het gemiddelde cijfer op gebaseerd?

Een uitgebreide uitleg van hoe Zoover aan het gemiddelde cijfer van een accommodatie komt, kan je hier vinden: Uitleg:de berekening van het gemiddelde cijfer.

Is je vraag beantwoord?
Waar kan ik inloggen voor MyZoover?

Helaas zijn we tot het besluit gekomen om MyZoover per 25 mei 2018 offline te halen. Dit is noodzakelijk door de diverse bugs die wij niet meer konden oplossen.

De eerste stappen naar een nieuwe persoonlijke omgeving zijn inmiddels gemaakt.

Op dit moment staat het eerste onderdeel van een nieuwe login-omgeving online. Dit is de bewaarfunctie die bij accommodaties wordt weergegeven met een wit hartje in de hoofdfoto. Wanneer je de accommodatie wil bewaren, om later opnieuw te bekijken, klik je op het witte hartje en kleurt deze oranje. Rechtsboven op de pagina verschijnt een hartje met een 1 erin, hier kunnen alle bewaarde accommodaties worden bekeken.

Momenteel werken wij aan de ontwikkeling van nieuwe opties om de login-omgeving uit te breiden. Wij zijn daarom erg benieuwd wat jij in deze nieuwe login-omgeving wil gebruiken.

Wij vinden de door jou toegevoegde foto’s, video’s, beoordelingen en informatie van je vakantie erg belangrijk. Dit waarderen wij enorm en vinden het leuk als je dit ook blijft doen. Hiermee help je andere vakantiegangers bij het maken van hun vakantiekeuze.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik in contact komen met een bezoeker die een review heeft geplaatst?

Er kan geen direct contact opgenomen worden met de beoordelaar. Indien u een eigenaar bent, kunt u op de review reageren met de vraag aan de beoordelaar om contact met u op te nemen.

Is je vraag beantwoord?
Wanneer staat mijn review online?

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan het dat mijn review dubbel op de site staat?

Het kan twee oorzaken hebben dat je review dubbel op onze site staat.

A. Je hebt ook een beoordeling op de website van VakantieReisWijzer geplaatst.

Reviews van onze partnerwebsite www.vakantiereiswijzer.nl worden automatisch ook op www.zoover.nl geplaatst.

B. Je hebt twee keer je review doorgegeven.

Na het geven van je review kan het even duren voordat deze door ons gescreent is. Het beste is een dag te wachten en dan nog eens te controleren of hij er dubbel op staat.

Controleert Zoover reviews?

Om Zoover onafhankelijk, betrouwbaar en voor een breed publiek aantrekkelijk te houden, hebben we richtlijnen opgesteld voor het schrijven van reviews. Zoover controleert alle reviews via een automatische en/of handmatige check. De automatische check bestaat uit een technische check waardoor Zoover een connectie tussen reviews, locaties en emailadressen kan maken. De handmatige check wordt verzorgd door ons controle team. Alle reviews worden gelezen en getoetst aan deze richtlijnen. Als de review niet voldoet aan de richtlijnen, wordt deze gewist. Voor de controle neemt het controle team contact op met de beoordelaar via email.

Is je vraag beantwoord?
Blijft een review altijd online na een verifiatie?

Wanneer de verificatie naar aanleiding van een melding door de eigenaar is verstuurd, bekijken we of de review aan de richtlijnen voldoet en nemen we contact op met de beoordelaar. Wanneer er aanwijzingen zijn die duiden op misbruik zal de review offline worden gehaald. Een review betreft een persoonlijke ervaring van een gast en hoeft niet altijd overeen te komen met uw eigen ervaring.

Wanneer de beoordelaar niet reageert op onze verificatie zal de review offline worden gehaald. De beoordelaar krijgt volgens onze procedure tien dagen de tijd om te reageren.

Is je vraag beantwoord?
Waarom is mijn review verwijderd?

Om Zoover onafhankelijk, betrouwbaar en voor een breed publiek aantrekkelijk te houden hebben we richtlijnen opgesteld. Alle reviews worden gelezen en getoetst aan deze richtlijnen. Als de review niet voldoet aan de richtlijnen, wordt deze verwijderd. De richtlijnen voor het plaatsen van een review kun je hier nalezen.

Is je vraag beantwoord?
Wat zijn de richtlijnen voor het plaatsen van een review?

Om de site onafhankelijk, betrouwbaar en voor een breed publiek aantrekkelijk te houden hebben we richtlijnen opgesteld. Alle reviews worden gelezen en getoetst aan deze richtlijnen. Als de review niet voldoet aan de richtlijnen dan wordt deze verwijderd. De richtlijnen zijn hier na te lezen: Richtlijnen toevoegen review.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik melding maken van een review die niet aan de regels voldoet?

Bij elke review staat bovenaan een vlaggetje met de tekst "rapporteren'". Als je hierop klikt verschijnt er een venster waarin je aan Zoover kunt melden wat er mis is met de review. Zorg voor een uitgebreide en complete toelichting en voeg relevante informatie toe voor een snellere afhandeling en weergave van het probleem.

Is je vraag beantwoord?
Ik heb een e-mail ontvangen van Zoover met de vraag naar mijn boekingsbevestiging, wat is de reden hiervan?

Om de kwaliteit van ons platform te kunnen behouden en eerlijke reviews te kunnen tonen, neemt Zoover contact op met beoordelaars. Het verifiëren van reviews is voor zowel consument als accommodatiehouder belangrijk. Wanneer beoordelaars daadwerkelijk bij een accommodatie hebben overnacht hebben zij er doorgaans geen problemen mee dat Zoover extra controles uitvoert.

Bij een verificatie vragen wij om een boekingsbevestiging of ander soort bewijs van verblijf. De beoordelaar krijgt volgens onze procedure tien dagen de tijd om te reageren. Daarna zal er een beslissing worden genomen over de review aan de hand van onze spelregels.

Is je vraag beantwoord?
Mag ik prijzen en/ of winacties koppelen aan het verzamelen van reviews?

Als Zoover waarderen we het enorm wanneer een accommodatie zich inzet om zoveel mogelijk reviews te verzamelen. Echter kunnen wij het helaas niet toestaan om met behulp van prijzen en winacties reviews te verzamelen. Prijzen en winacties beïnvloeden de inhoud van de reviews waardoor er geen objectief beeld van de accommodatie ontstaat.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik als eigenaar reageren op een beoordeling?

Speciaal voor eigenaren is er het Zoover eigenaren account.
Met deze functionaliteit kunnen accommodatie-eigenaren reageren op reviews en hun accommodatiegegevens bijwerken.

Een nieuw account aanmaken.

Meer informatie over het Zoover eigenaren account.

Accommodatie

Hoe kan ik een accommodatie toevoegen?

Je kunt een accommodatie toevoegen door naar www.zoover.nl te gaan en naar de bestemming te gaan waar de accommodatie zich bevindt. Daarna ga je naar het tabblad "reviews. Aan de rechterzijde in het blok 'acties' kies je voor accommodatie toevoegen. Selecteer vervolgens waar de betreffende accommodatie in de wereld gelegen is en geef zoveel mogelijk informatie mee.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik de accommodatiegegevens wijzigen?

Ga naar de pagina van de betreffende accommodatie en vervolgens naar het tabje 'info'. Scroll naar beneden voor de oranje 'wijzig' button en voer de nieuwe gegevens in. Ingevoerde gegevens worden door ons gecontroleerd en verwerkt.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik melden dat een accommodatie gesloten is?

Zoover ambieert een zo compleet mogelijke bron van informatie te zijn, voor en door reizigers. Wij zullen de accommodatie dan ook alleen verwijderen wanneer deze permanent gesloten is. Om een accommodatie te sluiten kunt u contact opnemen met checken@zoover.nl

Accommodaties die zijn gesloten blijven nog 6 maanden zichtbaar na sluiting.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik een accommodatie verwijderen?

Het is niet mogelijk om zelf uw accommodatie van Zoover te verwijderen. Neem hiervoor contact op met checken@zoover.nl

Zoover ambieert een zo compleet mogelijke bron van informatie te zijn, voor en door reizigers daarom worden accommodaties zonder gegronde reden niet van Zoover verwijderd.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik een accommodatie of reis boeken?

Zoover biedt vaak een overzicht met touroperators die een reis aanbieden naar de betreffende bestemming of accommodatie. Wanneer dit niet het geval is dan kan Zoover niet als intermediair optreden en kan rechtstreeks contact worden opgenomen met de accommodatie via de gegevens in het tabje 'accommodatie info'.

Is je vraag beantwoord?
Kan ik ook een particulier appartement of vakantiehuis toevoegen?

In verband met de structuur en duidelijkheid die we op Zoover willen handhaven is niet altijd mogelijk een particulier appartement of vakantiehuis toe te voegen op Zoover. Accommodaties waarbij één of meer van onderstaande kenmerken van toepassing zijn worden niet toegevoegd:

• De aangemelde accommodatie heeft geen unieke accommodatienaam
  • De aangemelde accommodatie staat te koop

Is je vraag beantwoord?
Hoelang duurt het voordat een nieuwe accommodatie online staat?

Wanneer je een nieuwe accommodatie hebt toegevoegd kan het tussen de 2 tot 4 dagen duren voordat deze online staat.

Ontvangen suggesties worden door ons gescreend en ontbrekende gegevens opgezocht, zodat wij de accommodatie met zoveel mogelijk gegevens kunnen plaatsen op de website. Dit proces neemt tijd in beslag, maar zal uiteindelijk ten goede komen aan de volledigheid van Zoover. Hoe meer gegevens bekend zijn, hoe makkelijker het is om de accommodatie toe te voegen.

Is je vraag beantwoord?
Hoe werkt sortering op populariteit?

Er zijn verschillende opties om accommodaties te sorteren. Standaard ingesteld is de optie 'sorteer op populariteit'.

De populariteitsindex is speciaal ontwikkeld om een actueel en onafhankelijk aanbod van accommodaties te tonen die populair zijn op Zoover onder vakantiegangers.

Hier vind je meer uitleg over de populariteitsindex.

Is je vraag beantwoord?
Heeft Zoover toestemming nodig om accommodaties te vermelden op de website?
Zoover heeft geen toestemming van eigenaren nodig om de accommodatie toe te voegen omdat het gaat om informatie die openbaar is en gebruikt/ gedeeld mag worden (vrijheid van informatie).

Eigenaren

Richtlijnen voor het verzamelen van reviews op locatie

Het verzamelen van reviews op locatie is toegestaan, mits de beoordelaar zelf de review schrijft. Het is belangrijk dat de gasten hun eigen e-mailadres invullen en de review ook via dit e-mailadres bevestigen. Dit om te voorkomen dat tijdens onze screening uw accommodatie verdacht wordt van fraude.

Zoover ontvangt graag het IP adres van de computer of tablet waarop de reviews worden verzameld, zodat wij op de hoogte zijn dat er vanuit één IP adres meerdere reviews kunnen binnenkomen. U kunt hiervoor contact opnemen met onze Leisure Relations afdeling via owners@zoover.com

Naast de reguliere (automatische & handmatige) checks worden de reviews verzameld op locatie steekproefsgewijs extra gecontroleerd. Zoover neemt contact op met de beoordelaars om de overnachting te verifiëren en bewijs hiervan op te vragen, dit om de kwaliteit van ons platform te kunnen waarborgen.

Is je vraag beantwoord?
Wat wordt beschouwd als fraude?

Zoover is een onafhankelijk en objectief platform met reviews voor en door reizigers. Om de objectiviteit te kunnen waarborgen voert Zoover controles uit en hebben wij richtlijnen voor het plaatsen en verzamelen van reviews.

Onder frauduleuze praktijken verstaan wij;

• Het schrijven van reviews door eigenaren of anderen die een belang hebben in de uitkomst van reviews voor de eigen accommodatie. Onder andere belanghebbende verstaan wij: het management, (oud) medewerkers of iemand geassocieerd met/ gerelateerd aan de werknemers van de entiteit
  • Het toevoegen van reviews voor een concurrent of een andere entiteit van hetzelfde type binnen dezelfde stad / gemeente of binnen 20 km
  • Gebruik maken van email adressen verkregen via databaseverrijking en/of -uitbreiding, co-registratie & rechtstreekse inkoop om reviews in te dienen.
  • Bezoekers aansporen om een positieve review te plaatsen (ook niet in ruil voor een dienst of product). Uiteraard is het de accommodatiehouder wel toegestaan te vragen een onafhankelijke review achter te laten op Zoover
  • Het aanbieden van restitutie, prijzen, winacties, compensatieregelingen, in welke vorm dan ook, is niet toegestaan
  • Alleen bezoekers die een positieve ervaring hebben gehad vragen een review te schrijven. Zowel direct, per email of op een andere wijze.
  • Bezoekers die een negatieve ervaring hebben gehad verbieden of chanteren wanneer zij een review willen schrijven of hebben geschreven.
  • Reviews toevoegen namens gasten via telefoon, enquêteformulieren en reviewkaartjes

Vermoeden van fraude of het herhaaldelijk niet voldoen aan de gebruiksvoorwaarden resulteert in het blokkeren van uw eigenaren account. Wanneer 2 maal de voorwaarden worden overtreden zal voorgaand punt in werking treden en zal er een algemeen zichtbare vermelding (disclaimer) worden geplaatst op uw  accommodatie pagina.

Via de disclaimer wijzen wij gasten erop dat Zoover gegronde redenen heeft aan te nemen dat personen of partijen die baat hebben bij een positieve uitkomst zich onterecht in de reviews van deze accommodatie hebben gemengd. Met als resultaat dat Zoover niet kan waarborgen dat de getoonde reviews altijd de mening is van gasten die deze accommodatie hebben bezocht.

Accommodaties die worden verdacht van frauduleuze praktijken en niet voldoen aan onze standaard richtlijnen worden uitgesloten van deelname aan de Zoover Awards.

Verantwoordelijkheden van de accommodatie-eigenaar

Zoover controleert alle reviews via een automatische en/of handmatige check en heeft het platform met zorg samengesteld. Onjuistheden kunnen echter wel voorkomen. Om misbruik tegen te gaan vragen wij u daarom alert te zijn op de reviews die u ontvangt.

Bovenaan iedere review, naast de naam en datum staat een rapporteer button. Heeft u het vermoeden dat een review niet klopt (positief of negatief) of ziet u reviews waarvan u de schrijver niet herkent, neem dan contact met ons op via Rapporteren.

Daarnaast kunt u contact met ons opnemen wanneer een gast openlijk dreigt een negatieve review te plaatsen. Zoover is hiervan graag op de hoogte voordat de review online staat. Neem dan contact met ons op via controle@zoover.nl

Is je vraag beantwoord?
Renovatie en/of overname van een accommodatie melden

Wanneer u een accommodatie heeft overgenomen of uw accommodatie heeft gerenoveerd, willen wij u vragen om dit bij ons door te geven.

Voor meer informatie over een renovatie en/of overname verwijzen wij u verder naar de FAQ voor accommodatie eigenaren.

Zakelijk

Wat biedt Zoover mij als eigenaar?
Alle mogelijkheden die Zoover u als eigenaar biedt staat overzichtelijk op http://business.zoover.com/.
Is je vraag beantwoord?
Ik word in naam van Zoover benaderd voor de iPad app ‘Hoe leuk is Nederland’ en ik heb een vraag, aan wie kan ik die stellen?

Gaat het om een accommodatie?
Zoover werkt samen met Netstar Productions. Wanneer uw accommodatie aan bepaalde criteria voldoet kunnen zij u benaderen m.b.t. een vermelding in de app. Voor meer informatie kunt u rechtstreeks contact opnemen met Netstar Productions via 020-2050243 of www.netstar.nl.

Gaat het om een tip?
Bent u benaderd door Zoover om uw bedrijf als tip in de Zoover iPad op te laten nemen en heeft u hier vragen over? Dan kunt u een mail sturen naar communicatie@zoover.nl.

Is je vraag beantwoord?
Hoe kan ik adverteren bij Zoover?

Voor advertentiemogelijkheden kunt u contact opnemen met onze afdeling sales.

Stuur ons een e-mail en wij nemen contact met u op. Vermeld in de e-mail:

Contactgegevens
Gewenste manier van adverteren
Op welke site(s) u wilt adverteren

Is je vraag beantwoord?
Waarom staan er bij de accommodatie die ik wil boeken geen touroperators?

Indien er geen touroperator boven de accommodatie staat, biedt geen van onze klanten deze accommodatie aan.

Foto's en Video's

Hoe kan ik een foto toevoegen bij een accommodatie en/of bestemming?

Om een foto toe te voegen, moet je eerst de accommodatie of bestemming opzoeken waarbij je de foto wilt plaatsen. Aan de rechterkant van de pagina kies je voor 'foto's toevoegen'. Vervolgens kun je hier de media uploaden. Het kan enige tijd duren voordat de foto zichtbaar is op de site.

Is je vraag beantwoord?
Kan ik na het invullen van mijn review nog foto's toevoegen?

Ja, dat kan.

Zoover geeft de bezoeker de mogelijkheid ook zonder het invullen van een review een foto toe te voegen.
Om een foto toe te voegen, moet je eerst de accommodatie of bestemming opzoeken waar je dit bij wilt plaatsen.

Aan de rechterkant van het scherm verschijnt er vervolgens een blok met “acties”. In dit blok kun je vervolgens klikken op; "Foto's toevoegen".
Vervolgens kun je de media uploaden.

Het kan enige tijd duren voordat de foto zichtbaar is op de site.

Is je vraag beantwoord?
Waar vind ik de foto's die zijn toegevoegd?

De foto's die je hebt toegevoegd zijn te vinden op de pagina van de betreffende accommodatie, bestemming of bezienswaardigheid op Zoover.

Is je vraag beantwoord?
Aan welke voorwaarden moet een foto voldoen?

Een foto dient:

• Gezinsvriendelijk te zijn
  • Voor andere reizigers relevant
    foto’s moeten relevant zijn voor de accommodatie, bezienswaardigheid, land, streek of plaats waar deze is toegevoegd. Ze moeten iets toevoegen aan de pagina voor andere reizigers (bijv. geen familie- en/of portret foto’s)
  • Vrij te zijn van auteursrechten, handelsmerken of ander juridisch eigendomsrecht
  • Niet groter te zijn dan 10Mb
  • In .GIF of .JPEG formaat te zijn
  • Duidelijk te zijn/ goed te bekijken
  • Geen commerciële doeluitingen bevatten

Zoover en haar partners hebben het recht foto’s te hergebruiken

Tips, Vraag & Antwoord

Waar kan ik een vraag stellen over een accommodatie?

Bij elke accommodatiepagina vind je de tab 'Vraag en Antwoord'.
Hier kunnen bezoekers bij elkaar terecht met vragen en antwoorden over de accommodatie.

Voor vragen met betrekking tot de boeking kun je rechtstreeks contact opnemen met de betreffende touroperator.

Is je vraag beantwoord?
Waar kan ik tips geven over de accommodatie of bestemming?

Bij elke accommodatiepagina vind je de tab 'Tips'. Hier kunnen bezoekers tips kwijt over de accommodatie of bestemming.
Er zijn een aantal regels waaraan de tips moeten voldoen.

Foutmelding

Ik kan mijn foto's niet toevoegen

Bij het toevoegen van foto's is het belangrijk dat deze aan bepaalde eisen voldoen.
Wellicht is de foto die je probeert toe te voegen te groot of heeft deze een bestandsformaat dat niet ondersteund wordt.

Een foto dient:

Gezinsvriendelijk te zijn
De accommodatie of de bestemming te tonen
Vrij te zijn van auteursrechten
Niet groter te zijn dan 5MB
In .GIF of .JPG formaat te zijn
Zoover heeft het recht foto's te hergebruiken

Is je vraag beantwoord?
Ik kan mijn review niet toevoegen

Zijn alle verplichte velden ingevoerd?
Wanneer je niet naar de volgende stap kunt zal er een rode foutmelding onderaan het scherm verschijnen.

In enkele gevallen is het mogelijk dat je adres geblokkeerd is i.v.m. (het vermoeden van) het overtreden van de regels. Een review toevoegen is dan niet meer mogelijk. Neem hiervoor contact met ons op.

Is je vraag beantwoord?
Ik kan me niet registreren als eigenaar

Per accommodatie is het mogelijk slechts één account aan te maken.
Wanneer er al een account geregistreerd is voor deze accommodatie verschijnt er onderaan de pagina een melding.

Vermoedt u fraude of overtreding van de spelregels, neem dan contact met ons op.

Is je vraag beantwoord?

Staat je vraag niet in de bovenstaande lijst?

Wanneer je vraag niet in bovenstaande lijst staat, kun je altijd een e-mail sturen naar contact@zoover.nl
daar helpen we je graag verder.