Camping Du Monument ****

Camping Du Monument
Du Monument
8,3

30 reviews over Camping Du Monument in het Nederlands

Mooie natuurcamping met veel privacy

Wim, 21-8-2017

Camping was eenvoudig, maar voor ons perfect. Sanitair gedateerd, maar schoon en voldoende. Nooit hoeven wachten op de douches ondanks dat er maar 4 zijn. De camping misschien half bezet, we hadden niet gereserveerd en konden zelf een mooie plek uitzoeken. Alleraardigste eigenaren, heel behulpzaam. We hebben genoten van de omgeving en de camping. Wat betreft de weg, er is altijd wel wat. Wij komen uit de randstad en daar is het ook nooit stil, zelfs 's nachts niet. Daar wel! Goede uitvalsbasis voor tochten. Ligt lekker centraal in het dal. Susten heeft niet zoveel, maar daarvoor kun je ook naar Sierre. Jammer dat Zwitserland zo duur is. Soms nog duurder dan we al verwacht hadden. Wij hadden het er voor over, echter veel toeristen niet meer. Overal was, zelfs midden hoogseizoen, plek zat. Zelfs bij de bezienswaardigheden was het rustig. Eigenlijk jammer voor zo'n heel mooi land.
Gereisd met partner in juli 2017

Mooie camping met leuke plekjes in het bos en een

Familie de Gre, 21-8-2017

Mooie camping in het bos. Geen afgebakende plekken. Sanitair is oud, maar absoluut schoon. Super vriendelijke eigenares. Ze vertelde ons dat ze niet weten hoe lang de camping nog zal bestaan omdat er een snelweg gepland is richting Brig. Dat zou wel eens einde camping kunnen betekenen. Wellicht dat er daarom niet meer geïnvesteerd wordt in het sanitair. Doodzonde, want een camping als deze kom je maar weinig tegen. Susten zelf is een door dorp. Werkelijk niets te beleven daar. Uitstapje naar het Thermalbad in Leukerbad is zeker aan te raden. Zwembad op de camping is prima.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Rustieke boscamping met zwembad

Camping du monument, plaats Leuk, Zwitserland, 22-7-2017

Prachtige camping met plekjes kriskras in het bos, of op een meer open weide met uitzicht op de bergen: net wat je wilt. Lekker zwembad, keurig schoon, en voldoende sanitair. Erg vriendelijk en behulpzaam personeel.

Mooie plaatsen.

Roel K, 19-7-2017

Gezellige camping, erg geschikt voot kinderen, met mooie speelse plekken. De eigenaren zijn zeer gastvrij en vriendelijk. Het zwembad is prachtig. Het sanitair zou eenupdate en uitbreiding kunnen gebruiken, maar is heel l schoon. Alleen jammer van die verkeersweg.

Aan een drukke weg...

Hans, 19-7-2017

Gastvrijeg eigenaren, en gezellige plekken. Maar helaas ligt de camping aan een zeer drukke doorgangsweg waar de hele dag vrachtwagens voorbij jakkeren. Constant herrie van. Het sanitair is schoon, maar ondermaats Er zijn te weinig douches zodat je bijna altijd moet wachten. En voor 3 minuten douchen betaal je weer een halve frank. Warm water om je was met de hand te doen is niet beschikbaar. Tegenvaller dus.

Geweldig!

Linda, 8-11-2016

Als ik terug denk aan alle campings waar ik tot nu toe bent geweest, was dit toch echt mijn droomcamping. Waarom? Omdat dit de enige camping is waar je nog midden in de natuur staat. Geen vaste straatjes of 'alles in hetzelfde rijtje'. Maar heerlijk in de natuur. Wanneer je wilt kun je zelfs verderop de camping helemaal alleen staan in het bos. Maar je kunt er ook voor kiezen wat meer bij de receptie en het zwembad te staan. Het zwembad is heerlijk. De eigenaren zijn echt super vriendelijk en behulpzaam. De staat van het sanitair is prima. Het is altijd schoon. Maar wel verouderd. Alleen dit stoorde ons absoluut niet. Daarnaast kun je vanuit de campings vele wandelingen doen. Kortom: ik kom hier 100% weer terug. Als ik aan Zwitserland denk, denk ik aan deze camping.
Gereisd met partner in juli 2016

Rustige camping, mooie plekken.

N A, 21-8-2016

Dit is een prima camping voor wie van rust en ruimte houdt. Ruime plekken, veel keuze, de camping is half leeg, ook in het hoogseizoen. Wel wat prijzig, 56 euro per nacht, maar in Zwitserland is alles heel erg duur. Zwembad is prma, sanitair erg oud, maar schoon. Er is geen wifi, wel gratis bij de supermarkt in Susten.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Top camping

Cisca, 29-8-2015

Deze camping heeft nog de status van een camping zoals het ooit bedoeld is. Rust met ruime, zelf te kiezen plaatsen. Het is er schoon en bevindt zich in een bergachtige omgeving. Prachtig uitzicht van met name het 'grote veld'.

Maar ook mooie plekjes te vinden op andere delen van de camping.

Let op:kies een plaats wat verder van de weg, dan heb je gegarendeerd een fantastische verblijf!

Veel privacy en de gasten hebben veelal een gezamenlijk doel:de bergen in.

Super lieve & vriendelijke campingeigenaren.

Echt de moeite waard om deze camping eens te zoeken;voor alle leeftijden wat wils.

Dit jaar geen wifi(op 3km.afstand was dit wel bij de Tourismusinformation)...wrs.volgend gerealiseerd bij de receptie op de damping.

Gereisd met vrienden in juli 2015

Helemaal top

Tanja, 27-8-2015

Centraal gelegen camping met alles dat nodig is voor een vakantie in de bergen. Betrokken, behulpzame en supervriendelijke eigenaren die altijd voor je klaar staan. Sanitair dat altijd schoon is en een heerlijk zwembad. Geschikt voor vakanties met kinderen in alle leeftijden, maar ook voor mensen zonder kinderen.

De camping ligt op een groot terrein in het bos en heeft ruime zon- en schaduwplekken. Wij hadden een plek op het grote veld en daar hoor je 's nachts de Rhone en niets vanaf de doorgaande weg.

Gereisd anders in juli 2015

mooie centraal gelegen camping

Femke, 17-8-2015

mooie camping met ruime, natuurlijke plekken. Grotendeels bosachtig, maar ook wat meer open veldjes. Midden in het hoogseizoen konden wij uit allerlei plekken kiezen. De camping was maar half/driekwart gevuld. Daardoor ook alle ruimte in en om het mooie grote zwembad. Schoon sanitair, af en toe even wachten voor een douche. Deze gaan op muntjes van 1/2 franc.

Er is een wasmachine.

Gasten zijn voornamelijk Nederlanders met kinderen (zowel basisschool als middelbare school leeftijd) en zwitsers (vaak seizoensplaatsen).

Ideale uitvalsbasis voor korte en lange tochten in Wallis, met de auto of trein kan je alle kanten op.

In het dorp Susten op 5 minuten de supermarkt. Daar is ook station Leuk met prima treinverbindingen (verdiep je van te voren even in de kortingskaarten die er zijn).

Zeer vriendelijke camping eigenaren die altijd voor je klaarstaan.

De ligging is aan een doorgaande weg, maar als je een plek wat van de weg af kiest, vonden wij het geluid eigenlijk nauwelijks storend.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Du Monument in Susten, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Du Monument zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Du Monument scoort een 8.31 uit 10 op basis van 33 reviews.