7,8

• Ligging t.o.v. pistes7,5

33 reviews over Hotel Eden in het Nederlands

Heerlijk hotel met vriendelijk personeel.

Astrid, 20-3-2017
  • Ligging t.o.v. pistes8

Goed hotel met 4 gangendiner. Geen keuze, maar prima.

Aan de hoofdweg met bus op loopafstand en dichtbij de gondellift van Saas Grund.

Kamers schoon en netjes met balkonnetje.

Personeel toegankelijk en vriendelijk.

Voor herhaling vatbaar.

Gereisd familie in februari 2017

Goed eenvoudig hotel

Cynthia, 16-9-2016
  • Ligging t.o.v. pistes7

Wij zijn hier geweest in de zomer van 2016. Voor Zwitserse begrippen is Hotel Eden een goedkoop hotel. Voor deze prijs krijg je echter wel voldoende waar voor je geld. De kamers zijn prima (niet al te ruim voor 4 personen maar wij zijn niet al te moeilijk) en al het sanitair wat ik kon vinden in het gebouw is vrij nieuw en heel schoon. Als je geen uitgebreid ontbijtbuffet verwacht maar tevreden bent met lekkere broodjes met beleg, yoghurt en fruit waarvan je zoveel kunt eten als je wilt dan ben je hier op een prima adres. Het avondeten bestaat uit vier gangen (geen keuzemenu) en is eenvoudig maar goed. Hele toegankelijke maaltijden en er wordt altijd nog een portie extra uitgedeeld voor mensen die net iets meer lusten. Ïn het hotel wordt "Gut burgerlich essen" geserveerd volgens hun eigen zeggen en niets is minder waar. De eigenaar loopt iedere avond rond om een praatje te maken met gasten die dit op prijs stellen. De bediening van het personeel is prima en ook vlot. Twee aardige dames zorgen ervoor dat het je aan niets ontbreekt. Het enige puntje van kritiek als je dan toch iets moet noemen is het feit dat als er een speciale dieetwens is bv. glutenvrij dat dit 20 euro per persoon per dag extra kost.

Dit is naar mijn mening vrij duur maar goed dit zal ook wel te maken hebben met de prijzen in Zwitserland in de horeca. Een fles water van 1 liter bij het avondeten kostte in dit hotel 9 euro maar dit zijn gewone prijzen in de horeca in Zwitserland.

Voor een cola of bier betaal je zo'n 3,50 a 4,00 euro. Het hotel is ook in Saas Grund relatief dicht gelegen bij de kabelbaan in het dorp een paar 100 meter en op zo'n 400 meter vind je een supermarkt met in ieder geval goedkopere prijzen voor water en frisdranken. De Burgerpas die in ieder hotel in het Saastal verstrekt wordt, kost 7,50 per persoon per dag, ook voor kinderen. Je betaalt dus niet nog eens een keer extra voor toeristenbelasting of iets dergelijks wat ik op sommige sites van touroperators nog wel eens tegen kwam. Deze kaart is zijn geld meer dan waard. Je hebt toegang tot alle bergbanen in het Saastal met uitzondering van de Metro Alpin (een treintje door de berg) die je naar het skigebied van Saas Fee brengt. De kaart voor Metro Alpin kostte 32 euro per persoon en je kunt hem alleen kopen als je een geldige Burgerpas hebt. Gedurende je hele verblijf kun je wel zoveel als je wilt naar het skigebied alwaar je dan ook gratis gebruik kunt maken van het kinderfunpark. Dit omvat het gebruik van sneeuwscooters, tubegliding (in een rubberen band van de berg af glijden en toegang tot het ijspaviljoen Dit laatste is een bezoekje ook zeker waard. De Burgerpas brengt je ook met het plaatselijke bussysteem overal waar je naar toe wilt in het Saastal. De bussen rijden vanaf iedere halte per half uur.

Een halte van de postbus ligt ongeveer 100 meter vanaf Hotel Eden

Gereisd familie in augustus 2016

GEWELDIG hotel, volgend jaar blijven we langer!!

Bart, 5-8-2016

Op doorreis van Italië naar huis hebben we drie nachten in Hotel Eden gelogeerd en het was geweldig. Goede kamers, aardige mensen die zich de benen van onder het lijf lopen voor je, heerlijk eten (4-gangen wat de pot schaft) en een openbaarvervoerpass (7,50 CHF per dag) voor de bus en bijna alle liften Kortom dit hotel is elke Zwitserse frank meer dan waard en echt niet duur zoals velen denken van Zwitserland.

Een echte aanrader.

Gereisd met partner in juli 2016

Elk jaar weer hoor

Gerard, 24-1-2014
  • Ligging t.o.v. pistes8

Een perfecte locatie voor een wintersport. Eten was lekker en altijd meer dan voldoende. Prima kamer. Een aanrader. Personeel bijzonder vriendelijk
Gereisd met partner in januari 2014

Geweldig hotel!

Yorick, 19-2-2013

Een geweldig hotel!

Ligt niet ver van de ski piste af en heeft alles op loopafstand.

Het personeel is zeer klantvriendelijk en staat voor vrijwel elk probleem klaar.

Het hotel heeft een hele warme sfeer en er valt amper te klagen over de kamers.

Elke dag wordt je bed voor je opgemaakt en liggen er altijd schone handdoeken in de badkamer.

Elke ochtend staat er een "all you can eat" ontbijt voor je klaar en elke avond wordt er een vier gangen maaltijd voor je klaar gemaakt.

In de kelder van het hotel kun je de skischoenen ophangen aan een speciale verwarming waardoor je 's ochtends de schoenen met gemak aan kan trekken.

Dit hotel is zeker het geld waard!!

Gereisd anders in februari 2013

Goed echt Goed

4478mjl, 13-1-2013
  • Ligging t.o.v. pistes9

Zeer vriendenlijke mensen in hotel Eden .. Het eten was goed en genoeg .. Gewoon doen en niet duur....
Gereisd alleenreizend in januari 2013

Prima hotel

GH de Wit, 28-7-2012

Hotel Eden in Saas Grund is een fijn en goed hotel. Wij hebben hier een fantastischa vakantie gehad. Mooie kamers en vriendelijke bediening. Ontbijt is sober maar goed en het diner is heerlijk. Het hotel ligt redelijk centraal in het dorpje. De prijs/kwaliteit verhouding vinden wij heel goed. Wat ons betreft een aanrader.
Gereisd met partner in juli 2012

Dit Hotel nooit meer !!!

rob en astrid, 17-7-2012
  • Ligging t.o.v. pistes2

In juli 2012 hebben wij 4 dagen in dit Hotel vertoefd. Zoals aangegeven dit Hotel nooit meer hele kleine kamer wat niet volgens de afspraak was hetgeen werd bevestigd door de leiding echter geen alternatief geboden.

Het eten was zeer slecht vooral het diner, ontbijt was zeer sober en moesten vragen om brood werd niet aangevuld, moesten vragen om de gastenkaart en was heel veel moeite schijnbaar kregen deze pas na 2 dagen, leiding was zeer onvriendelijk en soms schofterig, handdoeken in de badkamer waren zeer oud en keek hier doorheen.

Dit Hotel was Zwitserland onwaardig aangezien wij elk jaar naar zwitserland reizen en hadden dit nog nooit meegemaakt.

Als dit Hotel zo blijft omspringen met zijn gasten is het einde in zicht.

Gereisd met partner in januari 2012
?

Heel fijn hotel

anjalardenoye, 27-5-2012

Wij zijn hier 8 dagen geweest en hebben van hier uit excursies gemaakt.

Eten is prima en kamers zijn ruim en schoon met een gedeeld balkon.

Vanuit het hotel zijn verschillende mooie wandelroutes te lopen.

De weersverwachting op Zoover was ontzettend slecht maar dat is gelukkig heel erg mee gevallen. Gelukkig zit men er ook wel eens flink naast.

We kunnen dit hotel echt van harte aanbevelen. Personeel werkt hard en is zeer vriendelijk.

Gereisd met vrienden in mei 2012

Prima hotel, veel zonuren, goede ligging.

Monique, 17-8-2011

Goed hotel met mooie ruime kamers, dit was onze 2e keer en net als de 1e keer prima bevallen. Vriendelijke eigenaar en loopt alle avonden bij al zijn gasten langs de tafel om te vragen of alles goed is en smakelijk eten te wensen, vriendelijk personeel wat hard loopt om te bedienen zodat je binnen het uur alweer uitgegeten bent met 4 gangen, voor ons mag dat best langzamer we hebben tenslotte vakantie. Ontbijt prima, diner simpel maar goed. Ligging hotel vlakbij een bushalte en 10 min. lopen naar de lift, veel wandelroutes ook vanuit hotel te beginnen. Saas Grund is een leuk klein dorpje en Saas Fee kun je in 30 min. wandelen over het ezelspad. Bij veel wandelen in de bergen is een wandelpas aan te bevelen omdat dat veel voordeliger is.
Gereisd met partner in augustus 2011

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Eden** bij :

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Eden in Saas Grund, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Eden zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Eden scoort een 7.84 uit 10 op basis van 34 reviews.