Camping Molignon ****

8,6

51 reviews over Camping Molignon in het Nederlands

Heerlijke camping!

Ver, 12-9-2017

Een heerlijke camping! Er komen veel wandelaars en andere buitensporters naar de camping toe. Geweldig uitzicht in een prachtige natuur. Sanitair is recent vernieuwd met zeer nette en schone douches. Zwembad is basic maar door het schuifdak kan er ook gezwommen worden als het buiten fris is. De plekken zijn zeer ruim en wij konden kiezen uit verschillende plekken. Je kan onder de bomen staan of op velden zonder bomen.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Wat een geweldig uitzicht!

Lotte, 12-9-2017

Vanaf de camping heb je een prachtig uitzicht op de bergen. Alleen al het zitten voor de tent is hierdoor een feestje! Prachtige natuur in de omgeving, we hebben mooie wandelingen gemaakt. Het sanitair is heel mooi en schoon, de douches waren fijner dan onze douche thuis! Ook het babysanitair in het hoofdgebouw is zeer prettig. Zwembad is niet groot en simpel, maar wel schoon en prima voor wat kleinere kinderen. Leuke speeltuin.

Wat wij een nadeel vonden is de grote beek langs de camping, waar op het moment dat wij er waren veel water doorheen stroomde. Er was geen omheining naast de beek, waardoor wij ontzettend moesten opletten dat onze peuter er niet perongeluk in fietste of viel. Wel een rustgevend geluid de hele dag!

Zeer vriendelijke eigenaar, die goed Engels, en zelfs een beetje Nederlands spreekt. Voor Zwitserse begrippen valt de prijs ook mee. Kortom: wij vonden de camping een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Geweldige vakantie

Lockerman, 9-8-2017

We hebben een geweldige vakantie gehad. We verbleven op camping Mollignon. Een prima camping. Aardige eigenaar, die Frans, Duits en Engels spreekt. Altijd vriendelijk en behulpzaam! WiFi op camping was uitstekend! Toiletten en douches goed verzorgd. De omgeving van de camping: super. Prachtige wandelingen gemaakt en onvergetelijke panorama's. Kinderen vermaakten zich in zwembad. Supermarkt op loopafstand!
Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Prachtig

P, 18-5-2017

We komen zeker terug op deze fijne, rustige camping. Frisse nachten en warme dagen. Mooi wandelen in de omgeving.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Heerlijke camping in een erg mooie omgeving

Fam. Kurvers, 22-8-2016

Deze camping ligt op een erg mooie locatie in een gewild en mooi dal (Val d'Hérens). De sfeer op de camping is ontspannen. Er zijn beperkte activiteiten (klein zwembad, tafeltennistafel, klein speelveld en een kleine speeltuin), maar de jeugd vindt elkaar en vermaakt zich prima. De eigenaar en zijn familie zijn erg aardig en behulpzaam. De receptie biedt alle toeristische informatie die je wenst, en heeft dagelijks vers brood. Er is beperkt eea te koop in de kampwinkel, maar een Coop zit op korte afstand in het dorp. Het restaurant op de camping is erg leuk ingericht en het eten is van prima kwaliteit: de raclette is aanbeveling! We hebben een heel mooie vakantie gehad, genoten van de prachtige natuur - mooie wandelingen, leuke Zwitserse dorpjes en uitstapjes naar de stuwdam, gletsjers en de Sint-Bernardpas.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Prima camping voor bergwandelen met jonge kinderen

peggybashorsten, 19-8-2016

In augustus 2016 hebben wij met onze dochters van 7 en 5 jaar in de vouwwagen 12 dagen doorgebracht op deze camping. Door omstandigheden moesten wij eerder vertrekken dan gepland.

De route van Sion in het Rhonedal tot aan de camping is 25 km lang en stijgt ongeveer 600 meter. Je doet er een half uur over om bij de camping te komen. De weg is op sommige plekken best steil. Je moet dus ongeveer een uur rijtijd rekening als je een uitstapje wilt maken in het Rhonedal. Brig bijvoorbeeld is ongeveer 1,5 uur rijden enkele reis.

De camping ligt op 1.400 meter, waardoor de nachten redelijk koud zijn, vooral op/na regendagen. De temperatuur kan dan dalen tot een paar graden boven nul. De temperatuur is 8-12 graden lager dan in Sion. Extra slaapzakken en een elektrisch kacheltje mee dus! De zon komt pas rond 09.00u boven de bergkam uit en gaat er rond 18.00u weer achter. Dat betekent ook een natte tent als je op de laatste dag vroeg wilt vertrekken. De camping ligt naast de bergbeek, waardoor je een constant achtergrondgeluid hebt.

De eigenaar van de camping is zeer vriendelijk en behulpzaam. Hij spreekt FR/DU/EN en verstaat ook wat NL. Bij de receptie zijn ijsjes en wat kruidenierswaren te koop (zeer beperkt) en je kunt er tot 18.00u brood bestellen voor de volgende ochtend. In Evolène is een Coop en in Les Haudères een Denner.

De camping heeft een overdekt zwembad met een schuifdak, dat niet bijverwarmd wordt. Je moet even wennen aan de watertemperatuur, maar mijn dames vonden het water eigenlijk te koud. Er is een kleine afgeschermde speeltuin met twee tafeltennistafels. Verder is er een recreatieruimte waar een kookgelegenheid is. Buiten bergwandelen is er in dit deel van het dal niet zoveel te doen. Maar de natuur is echt prachtig.

De camping heeft sanitair in het hoofdgebouw en er is een apart sanitairgebouw. Dat wordt goed schoongemaakt, maar vooral op regendagen en bij het zwembad is de vloer vaak nat. Er zijn voldoende douchecabines, maar een beperkt aantal wascabines. Er hangen nog geldautomaten, maar het douchen is gratis. Eindelijk eens een camping waar in de douchecabine een gordijn hangt, zodat je spullen droog blijven! De elektra had genoeg ampères om onze kachel en waterkoker tegelijk te laten werken (2500W). De elektrapalen hebben een Zwitserse stekkeraansluiting (denk aan een verloopstekker).

Het restaurant op de camping is gezellig en voor Zwitserse begrippen redelijk betaalbaar. De pizza’s zijn uitstekend.

De staanplaatsen zijn redelijk groot. Wij konden onze vouwwagen prima kwijt; de auto staat op de plek. De Wifi werkt prima, je kunt meestal redelijk goed facetimen. De plaatsen met zicht op het zuiden hebben de mooiste blik op de bergen. Er is een aantal chalets op het centrale deel van de camping en op de veldjes een beperkt aantal vaste gasten. Redelijk veel Nederlanders en Zwitsers, verder wat Italianen en Fransen, nauwelijks Duitsers.

Wij waren voor 12 nachten CHF 540,- kwijt inclusief elektra.

Koop een wandelkaart met schaal 1:25.000 van Val d’Herens. Er zijn behoorlijk wat wandelpaden in het dal, meestal tot ongeveer 2.500m. De kaart is te koop bij de receptie, niet goedkoop maar wel een goede investering.

Bekijk het filmpje op camping-streetview!

Leuke wandelingen met kinderen:

- met de auto naar Ferpècle gaan (smalle weg) en helemaal doorlopen naar de gletsjer

- Lac Bleu, maar neem terug de hoge route

- Arolla, wandeling naar de gletsjer, neem de hoge route

- de hut Cabane de Prafleuri, via Grand Dixence

- Evolène ligt op 2 km lopen langs de rivier, leuk om te voet boodschappen te doen

Download de app MeteoSchweiz, deze geeft een goede voorspelling in beeld en tekst en heeft ook een buienradar.

Onze conclusie: Camping Molignon is een prima camping voor niet te zware bergwandelingen met kinderen, als je goed weer hebt, rekening houdt met de koude nachten en je niet te vaak uitstapjes wilt maken in het Rhonedal. Je kunt je er dan gemakkelijk twee weken vermaken.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Fantastische berg camping

Ruben, 25-6-2016

Hoog gelegen berg camping, koud in de avond, 2100 uur savond stilte op de camping! Heerlijke plek voor echte klimmers en eandelaars. Camping zelf goed geprijsd, levensonderrhoud en uut eten is ronduit duur.
Gereisd met oudere kinderen in januari 2016

Charmecamping in prachtig gebied

Fam. Baas, 8-1-2016

Deze terecht als charme camping geclassificeerde camping ligt in een prachtig dal tussen Evolene en Les Hauderes. Twee dorpjes met een supermarkt, bakker, slager, drogist en een paar eetgelegenheden. Evolene heeft een gezellig dorpsstraatje. Vooraan de camping ligt het receptiegebouw/restaurant. Hier kun je eventueel ook heerlijk eten. Daarnaast ligt een (bij slechter/kouder weer te overdekken) zwembad. Niet groot, maar je kunt er heerlijk even afkoelen na een dagje weg te zijn geweest. Het goed onderhouden sanitairgebouw ligt centraal op de camping. Eén keer per dag wordt er grondig schoongemaakt. Aan de ene kant van het gebouw liggen een aantal velden die omheind zijn met struiken en bomen en voorzien zijn van grevelpaden. Aan de andere kant van het gebouw is het wat meer terras-achtig opgezet. Bij het sanitairgebouw zijn ook een aantal camperplekken met uitzicht op de snelstromende rivier. Daarlangs kun je heerlijk wandelen (zeker om een de hond uit te laten). Bij het receptiegebouw is een kinderspeelplaatsje en een tafeltennistafel. 's Avonds zit hier de wat oudere jeugd (het is ook de beste WIFIplek van de camping!). Op zo'n 15 minuten rij-afstand met de auto kom je op prachtige plekken terecht waar je kunt wandelen of mountainbiken. Aanraders zijn Ferpecle (gletschers), Lac Bleu (bergmeertje), stuwdam Grand Dixence. Wil je verder weg richting meer van Geneve of Brig, dan zit je wel even in de auto. Naar Sion ongeveer een half uur. Vanaf Sion naar de camping zijn de eerste kilometers even behoorlijk steil omhoog (2de versnelling) daarna is het goed te doen. Door de ligging van de camping dieper in het dal, koelt het 's avonds behoorlijk af. Voor de nachtrust heerlijk....! Ook duurt het wat langer voordat je uit de bewolking bent. Maar voor Zwitserse begrippen hebben we één jaar warm weer gehad en één jaar gemiddeld.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2014

Prima startplek voor verschillende wandelingen

Arjanne, 1-1-2016

Wij logeerden in een chalet en hadden geluk met de ligging. Vanaf de zijkant van ons terras keken we op de gletsjer. Sommige chalets liggen redelijk ingebouwd, dan heb je weinig uitzicht. Verder prima inrichting: schoon en netjes. Goede plek voor een week stevig wandelen en relaxen. We hadden warm weer, dus het zwembad was fijn. Absolute pluspunt: op hooguit 20 minuten rijden liggen verschillende wandelingen die met kleine kinderen (5 en 7) te doen zijn. We hebben genoten!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Leuke bungalow op rustige camping

Ran, 26-10-2015

mooie groene en rustige camping met een aantal leuke bungalows. De camping is hoog in de bergen waardoor het wel sterk afkoelt s'avonds en s'nachts.
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Molignon in Les Haudères, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Molignon zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Molignon scoort een 8.59 uit 10 op basis van 58 reviews.