Hotel Berghaus Val Sinestra ***

Berghaus Val Sinestra
7,8

31 reviews over Hotel Berghaus Val Sinestra in het Nederlands

marc heemskerk, 20-8-2017

Ik heb nog nooit een review geschreven en zal dit waarschijnlijk ook nooit meer doen, maar de twee dramatische waarderingen (een 1 en 2) eerder dit jaar vragen om een reactie. Wij wisten vooraf niet wat te verwachten maar na twee fantastische weken hier zou ik het de meeste mensen zeer willen aanraden. Niet als je gerookte zalm verwacht bij je ontbijt, de hele dag op je eigen WC wilt zitten, iedere dag een opgemaakt bed wenst en helemaal alleen wilt zijn. Wel voor mensen die van een wandeling houden, die geïnteresseerd zijn in andere mensen en ervan genieten als hun kinderen een fijne tijd hebben (met andere kinderen).

Wat wij het meest gewaardeerd hebben is het familiare karakter ( eten met medegasten met even oude kinderen, ieder avond thee in de salon met een spelletje), de rustige wandelomgeving, het kinderprogramma zodat ouders ook tijd met elkaar hebben, de ongedwongen sfeer, het met dan 100 jaar oude, maar zeer fraaie hotel, de excursies (de fietstocht mals-merano was de beste) en de flexibele instelling van het personeel. Gewoon goed was het eten en ook de prijs kwaliteitverhouding. Voor Zwitserse begrippen zelfs erg goedkoop. Wat was erg negatief? Tja, eigenlijk niets, misschien twee keer per week een eitje bij het ontbijt en misschien eens een pin-automaat aanschaffen? Maar dat doet niets af aan het feit dat het hier nog steeds een stukje Nederland paradijs in Zwitserland is. Ga hier dus met een gerust hart naar toe en schrik niet van de eerder genoemde negatieve recensies. Ik had eerst medelijden met het personeel en exploitant in Val Sinestra, dit verdienen ze echt niet. Maar het zal ze niet raken, men boekt hier via mond op mond reclame en komt dan jaarlijks terug. Ik heb nu vooral medelijden met de twee personen die de reviews hebben geschreven.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

"Meest leuke vakantie ooit ",zeggen de kinderen.

Barbara, Sander, Teun en Fien., 11-8-2017

We hebben een heerlijke vakantie gehad! Prachtige omgeving. Heel mooi appartement. Heel lief en leuk personeel. De kinderen hebben zich geweldig vermaakt met alle activiteiten die er te doen waren. Tranen met tuiten toen we weer naar huis moesten. Dochter is 7 en zoon 13. Ook wij als ouders hebben ons opperbest vermaakt en veel gelachen, het helpen afruimen en afwassen was ook leuk om te doen.

De omgeving is uitdagend en stimulerend. Zeer leuke mensen ontmoet, iedereen had er zin in daar. We hebben ons echt heel erg goed vermaakt. Bijzondere en unieke vakantie gehad, we dragen val sinestra en alle mensen die daar werken een zeer warm hart toe, bedankt voor de onvergetelijke tijd!

Gereisd met vrienden in augustus 2017

Familiare sfeer, prachtige lokatie

Patrick Schreurs, 5-7-2017

Zowel voor alleenstaanden als gezinnen goede vakantiebestemming. Door het vrijblijvende samen helpen met de afwas ontstaat een ongedwongen sfeer. Hierdoor maken gasten makkelijk contact met elkaar, ook de kinderen. Ideaal voor mensen die naar Nivonhuizen gaan. Prachtige wandelmogelijkheden, ruig. Het Engadin is een gebied met relatief veel zonuren en weinig toerisme. Sympathiek personeel, Nederlandse prijzen in de bar. De kamers zijn eenvoudig maar sfeervol. Doordeweeks worden er excursies aangeboden, in de schoolvakanties is dat vooral transport, daarbuiten soms met begeleiding en thema s (senioren, bloemen, geologie, huttentochten, panoramawandelingen). Gasten worden tegen een vergoeding ergens heen gebracht, kunnen samen of alleen verschillende wandelingen lopen en worden ergens ander weer opgehaald. Ideaal, ook als je er met eigen auto bent. Onvergetelijke omgeving, ook voor mountainbikers, prachtig oud huis, eenvoudig, netjes en sfeervol. Je voelt je er onmiddellijk thuis en dat gevoel gaat niet meer weg.
Gereisd alleenreizend in juli 2017

Fantastisch en dus Niet verschrikkelijk!

Peter Schreurs, 20-6-2017

Inderdaad een mix tussen jeugdherberg en hotel. Unieke locatie,uniek pand.

Douche en toilet op de gang: schoon en voldoende.

Eenvoudig maar goede maaltijd;buffet. Je mag elke dag een lunchpakket maken.

Hotel Val Sinestra is een wandellocatie voor wintersport. Eigen bus- pendeldienst.

Gereisd met partner in juni 2017

Verschrikkelijk

Andrea, 18-5-2017

Het hotel ligt zeer afgelegen, je kunt er alleen komen via een smalle moeilijk begaanbare weg, de postbus erheen vanuit het dichtstbijzijnde dorp kost 7 euro voor een enkeltje. Het hotel zelf is armoedig en slecht onderhouden, de ligging somber in een kloof, het gebouw was vroeger een syfiliskliniek, wat waarschijnlijk het isolement verklaart. Die ziekenhuisgeschiedenis is overal nog voelbaar, vooral in de armoedige ongezellige kamers met spotgoedkoop meubilair, keiharde, krakende bedden en een gammel ijzeren zelfmoordbalkonnetje waar je niet op kon zitten. We hadden een kamer met alleen een wastafel en toilet, geen zeep of handdoeken (huren), douche op de gang. De kamers worden niet schoongemaakt, dat moet je zelf doen, argument is dat ze daarom zo goedkoop zijn. Ze zijn echter helemaal niet goedkoop. De kamerprijs is pp, dit komt met z'n tweeen neer op ongeveer 160 euro per nacht, dit is voor deze regio de prijs voor een driesterrenhotel met ontbijt. Val Sinestra is dan wel volpension, maar de maaltijden hebben het niveau gaarkeuken. Wederom goedkoop, gemaakt door een amateurkok, met studentenprutjes en smakeloze soms ronduit vieze gerechten. Er is een verplichte tafelschikking, je mag dus niet zitten waar je wil, dit om de sociale cohesie tussen de hotelgasten te bevorderen. Het ontbijt bestond uit Nederlands broodbeleg, kaas en worst, pindakaas, alles waarschijnlijk meegenomen bij de makro, niks biologisch of lokaal waarmee werd geadverteerd. Er is nauwelijks personeel, om de kosten te drukken wordt je geacht zelf je bord af te ruimen en liefst ook af te wassen. Het personeel is bovendien niet erg gastvrij. Toen wij s'avonds na een lange reis aankwamen moesten we een kwartier wachten bij de receptie omdat de receptioniste net bezig was een gast aanwijzingen te geven voor een wandeling. Conclusie: Onbegrijpelijk dat dit hotel zoveel positieve recensies krijgt, het is gewoon een cash cow voor de eigenaar. Wij hebben het tenminste als een totale nachtmerrie ervaren en een flinke domper op het begin van onze vakantie.
Gereisd met partner in augustus 2016

Beste Andrea,

vervelend dat je ons hotel als zodanig ervaren hebt. Het ligt inderdaad afgelegen middenin de natuur en het is een oud gebouw: gebouwd in 1912, wat de een afschrikt en voor de ander nu juist charmant is. Wij verheugen ons de laatste jaren op toenemende aantallen gasten en doen ons best deze plek zo goed mogelijk te onderhouden. Mbt de prijs wil ik graag even corrigeren: voor een kamer met ontbijt, lunchpakket en diner betalen onze gasten 66 euro per overnachting als zij een week blijven. Het voortbestaan van dit hotel is met hoge kosten verbonden, en van een `"cash cow" voor de eigenaren is daarom geen sprake. Veel meer willen we deze bijzondere plek openbaar toegankelijk houden. Op de appelstroop en pindakaas na zijn al onze producten Zwitsers. Dank je voor je feedback. Adrienne Kruit

Nooit meer.

RiA Gelissen, 18-3-2017

De omgeving was prachtig. Het hotel is super mooi, mijn kamer minder,, het toilet kon in ik niet doorspoelelen, lampen kapot,dus weinig licht. Door gegeven werd niets aan gedaan. Eten was slecht, het onbijt iederedag het zelfde kaas cervelaatworst gekookte ham. Geen variatie. Het avondeten was .....twee keer ging wel, voor de rest varkensvoer.ik ben al heel vaak met de bus op vakantie geweest, maar dit nooit mee gemaakt. De chafeurs van de de bus waren super, alleen op de heen en terug ries moet de chaufeur de mensen tellen, die in de bus zitten, en niet er van uit gaan dat iedereen in de bus zit.Het stoort mij ook dat Holladers de de chafeur geen Tip geld geven. Erg calvintis. Jammer.
Gereisd met vrienden in maart 2017

Beste Ria,

het spijt me dat er kennelijk niet direct gereageerd is op uw klachten over de kamer, dat mag niet gebeuren. Bij het poetsen vd kamers worden normaal gezien ook de lichten gecontrolleerd. Voor wat betreft de maaltijden: ons ontbijt bestaat uit yoghurt, Birchermuesli, fruit, 4 soorten brood en warme broodjes, 6 soorten beleg. Wij bieden gezonde vegetarische maaltijden aan met alles verse producten en om de dag vlees of vis, waar ons keukenteam erg zijn best op doet. De varkens in Nl zouden willen dat dat "varkensvoer" was..Lief dat u aan een tip voor de chauffeurs denkt.

sprookjes bestaan!

Toos Linnemann, 4-8-2016

Ik was hier met 2 dochters en 2 jonge kleinkinderen.

Wij waren onder de indruk van de charme van het prachtige gebouw, de inrichting, de ligging,de muziek, de medegasten, de organisatie en de allerliefste vrijwilligers , de bloemen, de beek, het landschap.

Alles wat ik verwacht en hoop te vinden in Zwitserland en meer op een vierkante kilometer!

Na een week wilde ik echt niet naar huis en vroeg mijn man om te komen.

Daar bleek hij weer mijn Sprookjesprins.

Wij komen terug.

minpunt: geen antislip-matjes in de douchebak.Een beproeving voor een bejaarde oma.

Maar beproevingen horen bij sprookjes en anti-slip-matjes nu een maal niet...

Gereisd met vrienden in juli 2016
Adrienne Kruit, mede-eigenaar, 13-6-2017
Dankjewel, we leggen op elke verdieping een antislipmat klaar.

In een woord geweldig, de rust, de puurheid.

Corine Burggraaf en Ben Kenbeek, 26-2-2016

Wat goed was:

Te beginnen met de busreis. Wij hadden de auto bij het Gelredom in Arnhem geparkeerd en namen de bus naar het CS alwaar de bus klaarstond. Reis was heel relaxed met 3 stops en een diner alvorens wij op de afgesproken tijdstip in Val Sinestra arriveerden. Daar wij 's avonds aankwamen zag je niet hoe de omgeving eruit zag. Dat ontdekten wij de volgende dag. In een woord Geweldig!!!!!

Zeker het personeel, allen gaven je de tijd als je wat vroeg of zei Zonder het snel af te kappen , het eten was prima, de kamer groot ( wij hadden er ook een toilet bij:) ) én de natuur maakte het helemaal af! Dat heeft het management niet in bezit:).

Nu hadden wij ook een klein gezelschap ( 45 pers,) waar wij met allen een leuke band hebben gehad!

Chapeau voor een ieder,én wij komen terug om het ook zonder sneeuw te bewonderen!

Ik heb reviews gelezen en verbaasde mij dat er 1 slechte recensie van iemand uit Zeeland was. Advies: Aan hem/haar, Blijf daar weg!

Wat was niet goed.

En dat is het woordje Niet.

Alles was perfect, en dat zeg ik niet zomaar, wij zijn een bereisd paar!

Al moet ik wel kwijt dat inderdaad de bedden kraken maar dat heeft ook iets bijzonders.

Peter, je hebt het prima voor elkaar samen met je personeel! en hoop dat je het nog jaren vol kan houden!

Gereisd met partner in februari 2016

Natuur

Theo Westra, 31-8-2015

Je moet tegen stilte en ruige natuur kunnen want dat is het enige dat je daar vind, verder geen mondain gedoe. Iedereen die daar komt zoekt nog de rust en de eenvoud van vakantie vieren. Wanneer je terug gaat naar Nederland ben je alles vergeten, ook je wachtwoorden. Wifi werkt er nauwelijks en verbinding via je I-Phone heb je er soms. Dus mocht je van een berg vallen, meldt dat 's morgens even aan tafel, anders ben je er geweest! Trouwens de meesten zijn hier blij mee.
Gereisd alleenreizend in augustus 2015

Voorzichtigheid geboden

Louise, 29-8-2014

Hotel Val Sinestra is een ware verademing. Alle positieve terugkoppelingen uit eerdere reviews stemmen overeen met de werkelijkheid. Echter, voorzichtigheid is geboden indien je geen geoefende klimmer / wandelaar bent of met kinderen reist. De zg. wandelexcursies (in werkelijkheid 'droppings') zijn op bepaalde punten levensgevaarlijk. De route voert langs afgronden (kloof) en bevat zeer steile hellingen. Dit blijkt niet uit de 'excursie'-beschrijving: aanduiding kindvriendelijk en gemakkelijk. De aangegeven wandelduur van 3 uur komt niet overeen met de werkelijkheid ( 6-7 uur). Vooraf nog bij de receptie navraag gedaan of de tocht geschikt was voor ongeoefende wandelaars / kinderen!

Ook over de duur & mate van risico (langs afgronden) mountainbike tocht werd vooraf aan de tieners niets gecommuniceerd. Ze kwamen na vele uren kapot terug en sommigen waren onderweg woedend over wat hen was aangedaan. Ze hadden doodsangsten uitgestaan in het onherbergzame gebied waarin het hotel ligt.

Gereisd met oudere kinderen in januari 2014

Beste Louise,

dankjewel voor je bericht. Voor Nederlandse kinderen is een bergtocht vast een heftige beleving. Daar zijn wij ons wellicht niet meer zo van bewust, omdat onze eigen kinderen gewend zijn aan dit soort paden. We zullen er in ons "infopraatje" met meer nadruk op wijzen dat goede schoenen en een bepaalde basis- conditie met uithoudingsvermogen nodig zijn voor sommige bergwandelingen en tochten.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Berghaus Val Sinestra in Sent, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Berghaus Val Sinestra zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Berghaus Val Sinestra scoort een 7.82 uit 10 op basis van 31 reviews.