Camping Ruetti ****

8,5

10 reviews over Camping Ruetti in het Nederlands

Prachtig gelegen, prima uitvalsbasis

Bert, 8-8-2016

Simpele camping die bijna idyllisch ligt, ene kant kijk je het dal in, andere kant hoge besneeuwde toppen. Overdag camping stil, iedereen op stap. Na 22 u ook weer helemaal stil. Overal watervallen om je heen die na een regenbui ineens groter worden. Mooie wandeling met kinderen is met twee gondels naar Mürren en vanaf daar de 'children adventure trail' naar Allmendhubel. Als je doorloopt een uur lopen, maar met alle vermaak hebben wij er zeker het dubbele over gedaan en toen weer terug in minder tijd. In het begin vrij steil, daarna wat geleidelijker aan omhoog. Veel te doen onderweg voor kinderen: een glijbaan midden op de helling in het bos verscholen, een klein maar heel leuk kabelbaantje, balkjes om over en buizen om doorheen te kruipen, waterstroompjes om in te spelen en aan het eind een mooie grote speeltuin en een restaurant met terras. Ook de kabelbaan van Grindelwald Grund naar Holenstein (gaat door naar Männlichen) is leuk, kleine 4p-gondeltjes. En dan vanaf Holenstein naar Brandegg de Öpfelchuechli-wandeling lopen, langs 5 appel-infoborden, minder spectaculair als de adventure trail, maar ook leuk. Openluchtmuseum bij Brienz is wel leuk voor een minder mooie dag, maar weinig te doen voor kinderen, voornamelijk kijken. Park ligt mooi. Trümmelbachfälle zijn indrukwekkend. Je gaat met een lift omhoog en loopt dan de berg in omhoog voor 4 watervallen binnen in, hoop gedonder en geraas. Dusdanig dat onze kinderen het behoorlijk spannend vonden om daar te zijn. En daana loop je naar beneden voor nog meer watervallen. Ook op de camping hoor je continu watergeraas, maar dat went.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Prima camping, vriendelijke eigenaar

Berber, 10-8-2015

De camping ligt in het kleine plaatsje Stechelberg. Een mooie uitvalsbasis voor wandelaars. Het sanitair en de kampeerplaatsen zijn prima. De eigenaar is vriendelijk en behulpzaam. Je kunt verse broodjes bestellen bij de camping kiosk, waar je ook een aantal boodschapjes kunt halen (mocht je iets zijn vergeten).
Gereisd met partner in augustus 2015

Heel mooi en heel rustig

Jan, 18-9-2014

Vroeger stonden we altijd op camping Schutzenbach in Lauterbrunnen, dus we waren al gewend aan het feit dat de zon \'s middags om een uur of 5 achter de berg verdwijnt en pas weer de volgende ochtend rond 10 uur te voorschijn komt, maar nu, tweede helft augustus, betekende dat wel dat het fris (koud) en vochtig was. De camping is eenvoudig maar prima en heel schoon. De beheerders zijn "Zwitsers vriendelijk", dus een beetje stug maar verder prima. De plaatsen zijn niet super groot maar het kan net met auto+caravan. Je krijgt een plaats toegewezen. De plaatsen zijn redelijk vlak maar er moet rekening worden gehouden met wat hellend terrein hier en daar. De bus naar Lauterbrunnen gaat elk half uur, maar is prijzig. Wij hebben steeds de auto in de parkeergarage in Lauterbrunnen geparkeerd en vandaar onze tochten ondernomen en dat was met twee personen voor een hele dag goedkoper dan de bus. We vonden het al met al een zeer prettig verblijf hier en is dus voor herhaling vatbaar.
Gereisd met partner in augustus 2014

plek om nooit te vergeten!

Simone, 5-7-2011

Vroeger als kind met mijn ouder op deze camping geweest en altijd super tijd gehad. Nu met mijn man (geen vakantieganger) en kinderen geweest en het is zo goed bevallen dat we gelijk weer gereserveerd hebben voor het komende jaar dus dat zegt denk ik wel genoeg. Schitterende omgeving met ongelooflijke natuur!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

Prima camping, schitterende ligging

Florian, 13-9-2010

Voor een lang weekend naar deze heerlijke, kleine, eenvoudige camping geweest. Uitstekend sanitair (beetje weinig als het hoogseizoen is denk ik), vriendelijke eigenaren die onopvallend de camping leiden en je een groot gevoel van vrijheid geven. Fantastische omgeving voor echte bergliefhebbers. Wel heel hoge rotsen rondom, dit kan als beklemmend ervaren worden en zorgt er tevens voor dat de zon pas laat op de camping is en vroeg weer weg (begin sept > van 10 tot 16 u zon). Daarvoor en daarna vrij snel koel en vochtig, maar ja, wat wil je midden tussen de besneeuwde bergen. Omgeving uitermate geschikt voor langere wandelingen en zware mountainbiketochten alsmede voor allerlei andere bergsporten. Brood en eerste levensbehoeften in de kleine kiosk verkrijgbaar. Voor herhaling geschikt deze kleine fijne camping!
Gereisd alleenreizend in september 2010

Een moeilijk te verlaten vakantieplaats.

R. Doeze Jager, 20-7-2010

Schitterende natuur. Rustige camping. Sanitair netjes.

Zeer vriendelijke eigenaren. Ideale plek om veel bergtochten te starten.

Wij waren er van 1987 t/m 1993 en in 2010. Het verveelt daar nooit.

Gereisd met partner in juli 2010

!!Geweldig mooie omgeving!!

Druijff, 27-3-2010

Camping Ruetti is een kleine camping. De ligging is perfect, aan het einde van de weg. Waar je alleen nog verder kan op de fiets of lopend. Het sanitair wordt goed schoongemaakt. Als het erg druk is dan moet je soms wat langer wachten op de douches, maar meestal valt het erg mee. Verse broodjes kun je bestellen voor de volgende dag. De eigenaren zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Onze kinderen hebben zich prima vermaakt. (9 en 6 jaar). Wij waren er in juli 2009.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2009

Schitterende liggen aan het einde van het dal

Hans, 28-1-2010

De camping ligt aan het einde van een Noord Zuiddal. De weg stopt hier en de wandelpaden beginnen. Zowel overdag als 's nachts is het zeer rustig op de camping; geen radio's of muziek, iedereen geniet van de rust. Het sanitair wordt meerdere malen per dag schoongemaakt; de douchecapaciteit is beperkt. Vroeg opstaan is de remedie. Achter de camping stroomt een wilde beek en in het begin was het wennen aan het continue geruis. Een prachtige plek midden in de natuur en een royaal uitzicht op de besneeuwde toppen.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2009

mooie kleine camping

brink, 28-11-2009

Deze camping ligt op een hele mooie plek.Wat ons opviel was dat er voor mensen met een tentje (wij zelf hebben een caravan) een keurig afdak was gebouwd waaronder je met slecht weer kunt koken en verblijven op banken en tafels ,super.Vriendelijke eigenaren en behulpzaam wij waren hier in juli en hadden mooi maar ook slecht weer.
Gereisd met jonge kinderen in januari 2009

rustige en mooie camping

gerda van der laan, 15-8-2008

Deze camping ligt prachtig gelegen

in Stechelberg,prima sanitair,

vanuit de camping diverse wandelmogelijkheden voor iedereen.

Wij waren hier in augustus 2008.

Gereisd met partner in augustus 2008

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Ruetti in Stechelberg, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Ruetti zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Ruetti scoort een 8.5 uit 10 op basis van 10 reviews.