Camping Ursand

6,8

8 reviews over Camping Ursand in het Nederlands

Afgeleefd huisje

Jaap, 20-8-2017

Wij hadden een 4-persoons stuga gehuurd. Op de foto's zien die er wel grappig uit, maar de staat van onderhoud was erbarmelijk. De verf bladerde van het het hout af en beide deuren liepen aan tegen de vloer. De bedden zijn twee stapelbedden tegen de muur waar je ligt op een dunne schuimmatras op een houten plank. Een gemiddelde campingmatras heeft meer comfort.

In onze keukenuitrusting mistten deksels voor de pannen. Het meisje van de receptie kon er niks aan doen en zei dat ik de schoonmaakdame maar moest vragen of zij er nog had. Vind ik niet kloppen, maar toen we de dame de volgende dag toevallig zagen vroegen we haar toch en na een half uur zoeken kwam ze met splinternieuwe pannen (met deksels) aan, dus ze heeft wel haar best gedaan.

De camping zelf is best mooi met een zwembad, dat helaas te klein is voor de camping. We zijn er daarom niet in geweest. Er is gelukkig ook een mooi zandstrand aan het meer, waar plek genoeg is. Het meer zelf loopt zeer langzaam af, dus zeer geschikt voor jonge kinderen, maar minder als je echt wil zwemmen.

Samengevat: mooie camping, maar neem niet de stuga's; die hadden vijf jaar geleden al gesloopt moeten worden. Er waren overigens ook nieuwe stacaravans die er wel goed uitzagen, maar deze waren niet meer beschikbaar toen wij boekten.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Prima camping aan het Vänernmeer

Ron, 19-8-2017

We hadden een soort stacaravan geboekt (Villavagnar). Deze bleek heel erg ruim te zijn en helemaal nieuw!

De camping ligt prachtig aan het Vänernmeer een paar kilometer buiten Vänersborg. Er staan veel Zweden op de camping en er komen veel campers op doorreis. Op de camping is een (verwarmd) zwembad met twee glijbaantjes. Prima voor de kinderen.

Het enige wat ons tegenviel was de uitrusting van de accommodatie. Er zijn 7 slaapplaatsen (1 tweepersoonsbed, 1 stapelbed, 1 eenpersoonsbed en een tweepersoons slaapbank). Maar aan de eettafel binnen en buiten staan maar 4 stoelen (!) en met de beschikbare keukenuitrusting lukte het ons niet om voor 5 personen te koken. Te weinig en veel te kleine pannen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Aangenaam...maar niet persee veel meer

Willem, 24-6-2014

Mijn vrouw dochter en ik waren een weekje in Zweden, en huurden een stuga op deze camping. Ik was hier een 5tal jaar hiervoor al eerder geweest voor 1-2 nachtjes, en die bevielen toen prima.

Bij terugkomst dit keer vielen mij een paar dingen (nu pas?) op; de stuga's zijn echt al oud en voelen versleten aan. De inrchting is basaal wat op zich prima is, maar de huisjes zijn oud en sterk gebruikt.

De locatie van de camping is prima; dicht bij een mooi meer met zandstrand, en midden in de natuur. Wij waren aan het eind van het zomerseizoen (let wel: in Zweden eindigt de vakantieperiode 2-3 wk eerder dan in NL!) en wij ervaarden de camping nu als trekkerscamping; er waren weinig tot geen gasten langer dan 2 nachten. Daarnaast viel het ons tegen dat de voorzieningen op de camping ook al waren teruggebracht (half augustus), waardoor het zwembad en het restaurant gesloten waren behalve in het weekend.

Onze eindmening was niet persee heel negatief, maar ook zeker niet onverdeeld positief.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

Mooie kennismaking met Zweden

marcel, 24-7-2011

In onze eerste kennismaking met Zweden maakten we met de Ursand camping een goede keuze. We hadden een stugor voor 4 personen (nr. 13, 's morgens zon en als enige een prive picknicktafel) en dat beviel prima, met keukentje en stapelbedden. De camping is fraai gelegen in de bossen, met zandstrandje en prachtig uitzicht over het meer. Relaxte sfeer, vriendelijke eigenaar. Meeste gasten blijven er een paar dagen,. Op loopafstand leuke wandelingen van 10 kilometer (receptie heeft detailskaarten ervan) en best veel te doen in omgeving, varierend van bezoek aan Gota kanaal tot dagje Goteborg. Geen animatie op de camping, dus je moet je zelf een beetje vermaken.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

mooie camping

Dick, 18-7-2011

Mooie camping maar je moet wel opletten waar je gaat staan want het terrein is niet overal even vlak bij een regenbui kan er nogal wat water blijven staan, en door de bomen zijn er ook nogal wat grote wortels waar je last van kan hebben.

Mooi toiletgebouw (deur met cijfercode) met voldoende (betaalde) douches.

In het voor/naseizoen beperkte openingstijden van de receptie.

Gereisd met partner in mei 2011

Geweldig

Huub, 22-6-2011

Geweldige camping, vriendelijke mensen, mooie omgeving.

Restaurant aan het meer, super gegeten.

Kortom, een echte aanrader.

Gereisd met partner in juni 2011

Schitterend gelegen camping

Irene, 20-1-2010

De camping ligt aan de zuidpunt van het Vanernmeer, met een strandje dat ook openbaar toegankelijk is. Goed zwem- en viswater. Gelegen in een bosgebied met uitgezette wandelingen.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2004

Bert, 11-11-2007

Mooie camping aan het meer gelegen. We hebben gestaan op het tentenveld vlakbij het meer.

Toiletgebouw is groot en schoon; goed verzorgd. Er is ook een toiletgebouw (eigendom gemeente), deze zag er niet fris uit. Deze wordt het meest gebruikt door de dagjestoeristen, want het is een openbaar strand.

Gereisd familie in augustus 2007

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Ursand in Vänersborg, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Ursand zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Ursand scoort een 6.82 uit 10 op basis van 8 reviews.