Vakantiehuis Ekengard

9,6

38 reviews over Vakantiehuis Ekengard in het Nederlands

Wauw wat een ervaring!

Alex en Bianca Rutten, 19-9-2017

Een geweldig huis dat met passie en liefde is ingericht. Dat is aan alles te zien. Van alle gemakken voorzien.

We werden bij aankomst vriendelijk ontvangen door Hans en Anita.

In het huis zijn allerlei mappen met veel informatie over activiteiten en routes in de omgeving. Voorbereiding thuis is helemaal niet nodig, alles staat op papier en mooie routes worden uitgestippeld op de kaart.

In de nabije omgeving van het huis kun je een route rijden waar vaker elanden te spotten zijn. In totaal hebben we 24 elanden gezien. Fantastisch!

Bij vragen staan Hans en Anita altijd voor je klaar. Heel prettig.

De omgeving is erg mooi, een centrale ligging en er valt veel te zien en te beleven.

Stockholm is gemakkelijk te doen met de trein. Een uur en 15 minuten en je staat midden in deze prachtstad.

In de tuin van Ekengard is het ook een walhalla voor de kinderen.

Een trampoline, schommel, tafeltennis en een huisje vol met speelgoed...

Aan alles is gedacht!

Kortom:een aanrader!!

Te fijn om weg te gaan

Familie van Oort, 11-8-2017

De rust, de ruimte en gastvrijheid zijn heel fijn. Er is voldoende voor de kinderen om zichzelf te vermaken op de locatie. Daarnaast is er in de omgeving veel om te zien en te bezoeken. Voor lange mensen is huis Södergård de betere keuze.

Het enige dat niet te vinden is zijn terrasjes en goede restaurants in de omgeving.

Een voor ons meer dan geslaagde vakantie waar we graag nog eens terug komen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Geweldige plek, luxe, rustig en heel mooi

Sanne Messemaker, 10-8-2017

Een gastvrij onthaal met eigengemaakte chocoladetaart, een terras met prachtig uitzicht, veel speelruimte en speelgoed voor de kinderen, ideaal gelegen voor leuke activiteiten in de omgeving en een dag Stockholm. Wij hebben genoten! Het huis is van binnen ook heel mooi en sfeervol ingericht. Keuken is van alle gemakken voorzien. Anita en Hans zijn heel hartelijk en maken altijd tijd voor een praatje en geven veel tips over de omgeving. Het zomerweer was ook prima, ca 22/23 graden en elke dag zon/zonnig. Op 10 km rijden supermarkt, bakker, pizzeria, enz.

Met ferry vanaf goteborg terug naar kiel, relaxte terugreis. Met kinderen een fantastische plek maar ook zonder kinderen een prachtige locatie van waaruit je veel kunt ondernemen. We hebben al veel mooie en kindvriendelijke locaties gezien de afgelopen jaren. Deze zit zeker in onze toplijst!

Stockholm is een superleuke stad, aan 1 dag heb je niet genoeg. Ook onze kinderen genoten ervan (en zijn geen stadse types)

Geweldige vakantie

Kelly, Ricardo, Zoë en Noa, 30-5-2017

Wij zijn net terug van onze vakantie bij Hans en Anita wij zatem in huis Sodergard. Wat een mooi huis, warme uitstraling van het huis, een leuke bedstee, boven is het heel gezellig. Je wordt heel vriendelijk ontvangen met taart en je kunt ze altijd om informatie vragen. Wij hebbem een geweldige week gehad met name dankzij hun. Wij gaan snel weer eens terug. Een vakantie om nooit meer te vergeten
Gereisd met jonge kinderen in mei 2017

Zeer gastvrij en mooie huis!!

Hans, 22-1-2017

Werden vriendelijk ontvangen met zelfgebakken taart! Huis was zeer schoon (zo kom je het niet veel meer tegen) en gezellig ingericht. Zelfs een vaatwasser en wasmachine aanwezig. Wij verbleven er met 6 personen wat prima ging. Het huis ("2/1 kap") is in een schuur van honderden jaren oud met veel balken wat veel sfeer geeft. Hans en Anita hebben het oude karakter perfect gecombineerd met veel luxe. Rond het huis is veel vrijheid en een mooi uitzicht. Perfecte keuze als je houdt van de natuur en toch uitstapjes wil maken naar bv Stockholm of de waterpretparken in örebro (Lost City) en in Kokspunkten. In Köping kan je bowlen. Op 1 1/4 uur rijden zit een Nederlander die outdoor activiteiten organiseert. Kortom een mooie uitvalsbasis voor alle soorten activiteiten!
Gereisd met oudere kinderen in december 2016

Geweldig, heerlijk, Fantastisch

Harm, Judith, Finn en Sven, 27-8-2016

We zijn net terug van een heerlijke week bij Hans en Anita!!

Wat een geweldig huis met een perfecte ligging.

De lange reis was meer dan de moeite waard!!

Met de tips die we kregen van Hans en Anita hebben we elanden gespot, heerlijk gezwommen in een meertje ( die we helemaal voor ons zelf hadden), Vikingschepen gezien en een klein open lucht museum. Ik zou nog zoveel meer willen schrijven maar eigenlijk moet je zelf gaan kijken hoe fantastisch het daar is!! Hans en Anita, nogmaals bedankt!!!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Heerlijke plek om tot rust te komen

S.Matser, 18-8-2016

Op dit moment genieten wij van onze vakantie op Ekengard. Een mooi huis op een heerlijke plek. We voelden ons heel welkom door de hartelijke ontvangst van Hans en Anita. Zij hebben ons voorzien van allerlei tips en activiteiten. Wij verblijven in Norrgård. Een sfeervol ingericht huis voorzien van alle luxe en een aanrader voor liefhebbers van een bad is . Het (bubbel)bad is lekker ruim. Een klein nadeel is dat je ook doucht in het bad en de douche kop niet kan worden opgehangen. Ekengard staat in een bosrijke omgeving. Op nog geen 5 minuten rijden van het huis (vraag het Hans) bevindt zich een onverharde weg langs velden en bos. Hier hebben we meerdere keren elanden, herten en zwijnen gezien. Fantastisch. Wij genieten met volle teugen.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Heerlijk uitrusten in Zweden

Gieneke en Luc Vlaming Hummel, 6-7-2016

Dit was de tweede keer bij Hans en Anita, en het was wederom heerlijk uitrusten. De badtuna die ze hebben is een waar genot, en ook het zwembadje waar je even lekker in kan afkoelen is erg fijn met het warme weer. Leuk s avonds kampvuur bouwen en met een glas wijn van de natuur en het vuur genieten.

Bij aankomst stond een lekkere taart gebakken door Anita te wachten op ons. Ook kregen we allerlei info over dingen die we konden doen zoals een eland route, drie meren route, musea in de buurt, etc.

Hans en Anita zelf zijn een geweldige gastheer en vrouw door altijd voor je klaar te staan. Alle dingetjes die we nieuwsgierig over waren of handig vinden werden ter plekke geregeld.

Gereisd met partner in juni 2016

Fijn comfortabel verblijf in een mooie omgeving.

Fam. Smit, 27-6-2016

Extra aanvullingen over hoe goed het daar is hebben we niet want we zouden dan in herhaling moeten vallen over hetgeen er al geschreven is, we kunnen het alleen maar beamen.

Wat nog wel een vermelding waard is, is de mooie natuur in de omgeving.

We hebben daar wel geen elanden gezien, maar wel op verschillende avonden herten waargenomen en dat op loopafstand van het huisje!

Maar het mooiste van de natuur in de buurt is de 'huisbever', die zich in het slootje achter in de tuin bevindt.

Vanaf het terras genoten van dit knagende dier en dat van zo dichtbij! Een duurbetaalde beversafari is in dit geval dus niet nodig en kun je, wel met het nodige geduld, vanaf het terras zelf houden.

Geweldig + Banankladdkaka

Els en André, 19-6-2016

De vriendelijk verhuurders Anita en Hans gaven goede uitleg over het verblijf en vertelde enthousiast over het leven in Zweden en de uitstapjes die er te maken zijn.

Bij aankomst stond er een door Anita gebakken Banankladdkaka taart gereed. Heerlijk, recept te verkrijgen op Ekengard ;)

Op aanwijzing van Anita en Hans hebben we de eerste avond al een Eland gezien. We hebben mooie wandelingen gemaakt en zijn lekker relaxed met de trein naar Stockholm geweest. Ekengard ligt centraal waardoor we veel konden ondernemen.

Gereisd met partner in juni 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Ekengard in Köping, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Ekengard zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Ekengard scoort een 9.63 uit 10 op basis van 38 reviews.