8,5

91 reviews over Camping Alevi in het Nederlands

Mooie camping met veel Nederlanders.

MH, 21-8-2017

Leuke activiteiten voor kinderen. Net sanitair. Mooi gelegen aan de Klaralven.
Gereisd familie in juli 2017

Gastvrijheid met een griffel.

Sander, 19-8-2017

Als gezin met 4 kinderen een vlottocht gemaakt. Nacht 1 wild gekampeerd met veel regen. Op zoek naar een goede plek voor nacht 2 legden we aan bij Camping Alevi. Meer dan hartelijk ontvangen door Nederlandse Willy, plus haar familie en team medewerkers. Een kleine, vriendelijke camping met comfortabele sanitaire voorzieningen. De knusse receptie is het hart van de camping, waar een menu met diverse hamburgers beschikbaar is. Niet uitgebreid, maar super goede hamburgers en perfect als je een avond niet wil koken. De kinderen werden meteen door het animatie team meegesleept het bos in, en wilden niet meer weg. Helaas de volgende dag weer vroeg het vlot op, maar wij zouden zeker graag terug komen!

Hele fijne camping!

Marjonne, 18-8-2017

We hebben 10 dgn op deze camping gestaan. We hebben al op veel campings in Zweden gestaan, maar Alevi is de eerste camping waar je ontvagen wordt met een heerlijk kopje koffie of het nu routinematig is of niet het is gewoon hartelijk. Ook hebben wij op geen andere camping een map met informatie gekregen. Over de ontstaansgeschiedenis vd camping en over allerlei activiteiten en bezienswaardigheden in de omgeving. Ja er staan veel Nederlanders en mensen die elkaar al jaren kennen, maar overdag gaat iedereen zijn eigen gang en 's avonds kan je gezellig aanschuiven bij het kampvuur. Ik zie het niet als een gesloten groep. Er is veel te doen in de omgeving. Prachtige wandelingen kan je maken en de eigenaars kunnen je veel vertellen wat er nog meer te doen is. Er is een animatie team wat oog heeft voor elk kind(!) en daardoor zie je jong en ouder samen lol maken. De grote tipitent is super voor ze. Voordat we vertrokken hebben we nog genoten van een fantastisch ontbijt in het restaurant.
Gereisd familie in augustus 2017

Top camping waar gastvrijheid centraal staat!

Ilse, 12-8-2017

We zijn 2 weken op Alevi verbleven en het voelt als thuis komen. Het ontvangst is allerhartelijkst met een kop koffie. Even bijkomen van een lange reis. Alevi is een kleine en gemoedelijke camping waar het ook voor onze pubers goed toeven is. Er is in de prachtige omgeving veel te beleven en te doen, zeker als je van wandelen (bv prachtige lange hike bij Fämtfallet), kanoën, paardrijden en outdooractiviteiten houdt. Er zijn inderdaad veel Nederlanders aanwezig, maar dit is voor onze (tiener)kinderen wel erg prettig, want ze vinden op deze manier snel aansluiting bij de groep. Vooral de dropping is vermaard en erg avontuurlijk!

Terwijl onze kinderen 'savonds hun eigen activiteiten hebben (Alevi heeft een gedreven activiteitenteam), hebben wij vaak heerlijk bij het kampvuur gezeten en vele leuke gesprekken gevoerd met andere campinggasten. We hebben overigens ook erg lekkere hamburgers gegeten op de camping (met bijzondere combinaties). Meine, Willy en hun zoon Tsjeard Jan hebben een bijzondere plek gecreëerd waarbij gastvrijheid centraal staat en oog is voor detail. Kortom voor herhaling vatbaar, want op deze plek komen niet alleen wij, maar zelfs onze kinderen graag terug!

Gereisd familie in augustus 2017

Alle Nederlanders op deze camping?

Vakantiegangers, 10-8-2017

Op aanraden van mijn oudste dochter naar deze camping gekomen. We kennen de omgeving redelijk goed, omdat we daar in de winter regelmatig zijn geweest. We werden hartelijk welkom geheten met een kop koffie voor ons en limonade voor de kids. Een hele waslijst aan activiteiten werd ons voorgeschoteld. Erg leuk om te doen. Maar....Als je dat wilt gaan doen op een camping waar een kluit aan Nederlanders staat die elkaar al jaren treffen op deze camping. Heb je niet echt zin om mee te gaan doen... Je komt tenslotte ook om Zweden te ervaren. Maar ja dat is toevallig de groep die dan op deze camping staat. Wij hebben gezellig bij het vuur gezeten met marsmallows en knakworst!
Gereisd familie in augustus 2017

"Het is als thuis komen!"

Jan Willem, 9-8-2017

Alevi een heerlijke start van onze vakantie.

Activiteiten zie website van Alevi Camping. Teveel om op te noemen (binnen 1000 tekens). 2 dan: Hike maken bij Öjs-Lybergen AANRADER! Hike bij Mörbacka heerlijk in de natuur. Voor ons is naast de gemoedelijke sfeer, de gast vriendelijkheid van de eigenaars, de goed onderhouden accommodatie, ook van belang dat onze zoon het leuk heeft. En op Alevi heeft tie dat ! Grote groep jeugd van 12 tot ouder die top met elkaar omgaan. Ook jongere kinderen veel aanwezig en lekker spelen samen en/of onder begeleiding van een animatie team. Wat voor ons ook een plus is: dat de jeugd savond lekker bij het kampvuur zit en wij bij het ouwe ? kampvuur, gezellig ervaringen uit wisselen met andere Zweden gangers. Ik heb op dit medium ook andere ervaringen gelezen. Wij zijn in de zelfde periode geweest en kunnen niet rijmen wat in die recensies staat. Wij geven deze camping een VETTE 10. Bedankt Willy, Meine en Tjeard Jan!

Gereisd familie in juli 2017

Nog nooit zoveel Nederlandse burgerlijkheid gezien

Luc, 8-8-2017

Aardige camping, aardige ligging, maar een eentonige omgeving, te eentonig om er een week te zijn. Veel muggen maar nog veel meer Nederlanders, die in de periode dat wij er waren lekker om 18 uur de aardappels op tafel hadden staan. Als er dan ook nog een stroopwafelkraam de camping op komt en op donderdagavond een Nederlandse quiz wordt georganiseerd, vraag ik me af waarom al deze mensen niet gewoon lekker in Friesland op een camping bijelkaar komen. Gelukkig hebben de kinderen ondanks dat toch een leuke periode gehad, maar voor ons nooit meer!

Voor herhaling vatbaar!

Maaike, 8-8-2017

Voorpret hoeft niet pas op de camping te beginnen: je kunt je thuis ook in lezen over Zweden en de provincie Varmland. Daarmee ben je voorbereid op wat je kunt verwachten in deze omgeving en kun je een afweging maken welke activiteiten je wilt doen in plaats van bijv. alles willen doen binnen een paar dagen en daarmee niet tot rust komen waar de vakantie toch voor bedoeld is en deze omgeving met name geschikt is.

Deze camping biedt naast reguliere faciliteiten ook activiteiten voor jonge en oudere kinderen en een broodjes of ontbijtservice, door de week een hamburgerrestaurant en in het weekend afhaalpatat waardoor je i.p. de camping niet hoeft te verlaten al kunnen de eigenaren je op onovertroffen wijze op de hoogte stellen van alles wat mogelijk is in deze omgeving.

De camping wordt op enthousiaste wijze gerund en wordt daarom geroemd, het team draagt de camping op handen en met hen een schare trouwe gasten. Het zijn de kleine dingen die er op deze camping toe doen: wie wil er niet warm water voor de afwas tappen met uitzicht op de rivier Klaralven bijvoorbeeld? Vakantie op Alevi begint direct bij aankomst met een kopje koffie of thee voor de gasten: gastvrijheid staat voor op.

Gereisd familie in juli 2017

Dubbel gevoel bij deze camping

Annemieke, 1-8-2017

Op grond van de positieve berichten op deze site gekozen voor deze camping, omdat ik het voor mijn veertienjarige belangrijk vind dat hij het naar zijn zin heeft. Hierover ook van tevoren gemaild met de eigenaren. Ik kreeg als reactie dat er altijd genoeg leeftijdsgenoten zijn en dat de pubers het prima hebben met elkaar. Toen wij aankwamen was de camping bijna leeg. Het was ook het begin van de zomervakantie. Er werd gezegd dat de camping het weekend veel voller zou worden met voldoende leeftijdsgenoten. Dit bleek niet te kloppen. Toen wij na ruim een week (eerder dan gepland) vertrokken, waren er nog steeds nauwelijks leeftijdsgenoten. Ondanks dat hebben wij ons wel vermaakt op Alevi. Prachtige kanotocht gemaakt en diverse uitdagende wandelingen in de buurt. Ook het moosepark (elandpark) is zeker een aanrader. Prima hamburgers gegeten op de camping. Wel heel veel last van muggen en knutten.

Het gevoel van thuiskomen

fam_Tigelaar, 24-6-2017

Nadat we verschillende keren in het hoogseizoen van de camping hebben kunnen genieten, was het een wens om eens een keer in het “vroege” voorjaar de omgeving te bewonderen.

Sinds kort zijn we trotse eigenaar van een Zweedse oldtimer en het idee ontstond om met onze Volvo Amazon de reis naar Alevi te maken. Op de Caravana in Leeuwarden hebben we onze plannen vorm gegeven en uiteindelijk een paar weken later de stuga vastgelegd en de boot geboekt.

Dinsdag 9 mei was het zover. We zijn rustig toerend met onze Amazon richting Kiel gereden, mooi binnendoor zoveel mogelijk de snelweg ontwijken. Met het pontje over de Elbe en zonder problemen kwamen we aan in Kiel. Na een mooie boottocht naar Goteborg rijden we de volgende morgen van de boot af. Onze auto kreeg van de douanebeambte nog even de nodige aandacht waarna we tussen de meren door, en genietend van de omgeving, naar Alevi zijn gereden. Zoals we inmiddels gewend zijn werden we hartelijke ontvangen en na een gezellig samenzijn mochten we onze “Stuga” verkennen. De kachel brandde al en het was dan ook direct heerlijk vertoeven. Compleet ingericht, eigen sanitair, gewoon super. De volgende morgen werden we wakker en toen lag er een laagje sneeuw! Niet uniek, maar wel bijzonder voor de tijd van het jaar en daarom zeer verrassend. De dag hebben we gevuld met een leuke rit richting de Noorse grens met de Amazon en uiteindelijk s’ avond moe maar voldaan lekker bij de kachel in de Stuga. De volgende dag, vrijdag, hebben we wederom met de Amazon de omgeving verkend, ditmaal zijn we richting Karlstad gereden. Zaterdag was het helaas al weer voorbij en na heerlijk buiten in de zon koffie te hebben gedronken zijn we rustig aan richting de boot gereden in Göteborg. De volgende morgen wederom een mooie binnendoor route door Duitsland richting huis. Al met al niet ons langste verblijf op Alevi maar zeker meer dan de moeite waard. We hebben heerlijk genoten van de reis met onze klassieker, en ons verblijf op camping Alevi.

Gereisd met partner in mei 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Alevi in Stöllet, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Alevi zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Alevi scoort een 8.48 uit 10 op basis van 91 reviews.