Camping Alevi ***

Camping Alevi
Alevi
8,5

94 reviews over Camping Alevi in het Nederlands

Een camping waar het voelt of je thuiskomt.

Johan, 6-10-2017

Alevi camping valt onder de campings van 'rondje Zweden' en heeft dus Nederlandse eigenaren.

Je wordt er altijd met koffie ontvangen en op alle punten goed geholpen. De camping plekken zijn mooi vlak en stevig, dus ook goed geschikt voor campers. De ligging aan de rivier de Kläralv geeft allerlei mogelijkheden, zoals vissen, kanoën, zwemmen of gewoon kijken naar de houtvlotten die voorbij komen dobberen. Vooral in het voorseizoen sta je hier niet helemaal alleen en er zijn geen stacaravans. Samenvattend een top camping met veel mogelijkheden maar toch erg rustig!

Gereisd alleenreizend in juni 2017

Rustige camping

Nicole, 4-9-2017

Camping Alevi is een rustig gelegen camping aan een rivier.

De omgeving is mooi maar je hebt het gauw gezien. Er zijn een aantal leuke wandelingen, gezellig activiteiten (als je hier zin in hebt) en leuke watervallen om te zwemmen.

Op de camping zijn alleen maar nederlanders. Vele van hen komen hier al jaren. Veel jeugd (zie eerdere berichten)

De sfeer is rustig, beetje saai.

Voor een doorreis kan ik het aanbevelen. Mooie campeer plekjes aan het water. Voor ons was een week te lang en te saai.

Sanitair is ok, toiletten minimaal (gemengd en niet voldoende wasbakken).

En muggen, heel heel veel muggen.

Heerlijke vakantieplek

Saskia Hak, 31-8-2017

Een zeer nette camping, met hele ruime plaatsen. De sfeer is er zeer relaxed en gezellig. De eigenaren zijn zeer sympathiek en het personeel is heel betrokken en aardig.

Het sanitair en de afwasplekken zijn keurig. Onze zoon is 8. Hij heeft zich uitstekend vermaakt met het spelen bij de rivier, in het speeltuintje en vooral met de andere kinderen. Dit laatst wordt ook enorm gestimuleerd doordat het animatieteam ontzettend gezellige dingen met de kinderen doet. Onze zoon wil het liefste volgend jaar weer.

In de omgeving van de camping is zeer veel te doen. Als je van de natuur houdt,zit je daar zeker goed. De eigenaren kunnen je op dat punt erg goed helpen met tips en leuke routes.

Wij zijn er de afgelopen jaren meerdere weken geweest en we gaan zeker nog weer. De omgeving en de camping vervelen nooit.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Mooie camping met veel Nederlanders.

MH, 21-8-2017

Leuke activiteiten voor kinderen. Net sanitair. Mooi gelegen aan de Klaralven.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Gastvrijheid met een griffel.

Sander, 19-8-2017

Als gezin met 4 kinderen een vlottocht gemaakt. Nacht 1 wild gekampeerd met veel regen. Op zoek naar een goede plek voor nacht 2 legden we aan bij Camping Alevi. Meer dan hartelijk ontvangen door Nederlandse Willy, plus haar familie en team medewerkers. Een kleine, vriendelijke camping met comfortabele sanitaire voorzieningen. De knusse receptie is het hart van de camping, waar een menu met diverse hamburgers beschikbaar is. Niet uitgebreid, maar super goede hamburgers en perfect als je een avond niet wil koken. De kinderen werden meteen door het animatie team meegesleept het bos in, en wilden niet meer weg. Helaas de volgende dag weer vroeg het vlot op, maar wij zouden zeker graag terug komen!

Hele fijne camping!

Marjonne, 18-8-2017

We hebben 10 dgn op deze camping gestaan. We hebben al op veel campings in Zweden gestaan, maar Alevi is de eerste camping waar je ontvagen wordt met een heerlijk kopje koffie of het nu routinematig is of niet het is gewoon hartelijk. Ook hebben wij op geen andere camping een map met informatie gekregen. Over de ontstaansgeschiedenis vd camping en over allerlei activiteiten en bezienswaardigheden in de omgeving. Ja er staan veel Nederlanders en mensen die elkaar al jaren kennen, maar overdag gaat iedereen zijn eigen gang en 's avonds kan je gezellig aanschuiven bij het kampvuur. Ik zie het niet als een gesloten groep. Er is veel te doen in de omgeving. Prachtige wandelingen kan je maken en de eigenaars kunnen je veel vertellen wat er nog meer te doen is. Er is een animatie team wat oog heeft voor elk kind(!) en daardoor zie je jong en ouder samen lol maken. De grote tipitent is super voor ze. Voordat we vertrokken hebben we nog genoten van een fantastisch ontbijt in het restaurant.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Top camping waar gastvrijheid centraal staat!

Ilse, 12-8-2017

We zijn 2 weken op Alevi verbleven en het voelt als thuis komen. Het ontvangst is allerhartelijkst met een kop koffie. Even bijkomen van een lange reis. Alevi is een kleine en gemoedelijke camping waar het ook voor onze pubers goed toeven is. Er is in de prachtige omgeving veel te beleven en te doen, zeker als je van wandelen (bv prachtige lange hike bij Fämtfallet), kanoën, paardrijden en outdooractiviteiten houdt. Er zijn inderdaad veel Nederlanders aanwezig, maar dit is voor onze (tiener)kinderen wel erg prettig, want ze vinden op deze manier snel aansluiting bij de groep. Vooral de dropping is vermaard en erg avontuurlijk!

Terwijl onze kinderen 'savonds hun eigen activiteiten hebben (Alevi heeft een gedreven activiteitenteam), hebben wij vaak heerlijk bij het kampvuur gezeten en vele leuke gesprekken gevoerd met andere campinggasten. We hebben overigens ook erg lekkere hamburgers gegeten op de camping (met bijzondere combinaties). Meine, Willy en hun zoon Tsjeard Jan hebben een bijzondere plek gecreëerd waarbij gastvrijheid centraal staat en oog is voor detail. Kortom voor herhaling vatbaar, want op deze plek komen niet alleen wij, maar zelfs onze kinderen graag terug!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Alle Nederlanders op deze camping?

Vakantiegangers, 10-8-2017

Op aanraden van mijn oudste dochter naar deze camping gekomen. We kennen de omgeving redelijk goed, omdat we daar in de winter regelmatig zijn geweest. We werden hartelijk welkom geheten met een kop koffie voor ons en limonade voor de kids. Een hele waslijst aan activiteiten werd ons voorgeschoteld. Erg leuk om te doen. Maar....Als je dat wilt gaan doen op een camping waar een kluit aan Nederlanders staat die elkaar al jaren treffen op deze camping. Heb je niet echt zin om mee te gaan doen... Je komt tenslotte ook om Zweden te ervaren. Maar ja dat is toevallig de groep die dan op deze camping staat. Wij hebben gezellig bij het vuur gezeten met marsmallows en knakworst!
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

"Het is als thuis komen!"

Jan Willem, 9-8-2017

Alevi een heerlijke start van onze vakantie.

Activiteiten zie website van Alevi Camping. Teveel om op te noemen (binnen 1000 tekens). 2 dan: Hike maken bij Öjs-Lybergen AANRADER! Hike bij Mörbacka heerlijk in de natuur. Voor ons is naast de gemoedelijke sfeer, de gast vriendelijkheid van de eigenaars, de goed onderhouden accommodatie, ook van belang dat onze zoon het leuk heeft. En op Alevi heeft tie dat ! Grote groep jeugd van 12 tot ouder die top met elkaar omgaan. Ook jongere kinderen veel aanwezig en lekker spelen samen en/of onder begeleiding van een animatie team. Wat voor ons ook een plus is: dat de jeugd savond lekker bij het kampvuur zit en wij bij het ouwe ? kampvuur, gezellig ervaringen uit wisselen met andere Zweden gangers. Ik heb op dit medium ook andere ervaringen gelezen. Wij zijn in de zelfde periode geweest en kunnen niet rijmen wat in die recensies staat. Wij geven deze camping een VETTE 10. Bedankt Willy, Meine en Tjeard Jan!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Nog nooit zoveel Nederlandse burgerlijkheid gezien

Luc, 8-8-2017

Aardige camping, aardige ligging, maar een eentonige omgeving, te eentonig om er een week te zijn. Veel muggen maar nog veel meer Nederlanders, die in de periode dat wij er waren lekker om 18 uur de aardappels op tafel hadden staan. Als er dan ook nog een stroopwafelkraam de camping op komt en op donderdagavond een Nederlandse quiz wordt georganiseerd, vraag ik me af waarom al deze mensen niet gewoon lekker in Friesland op een camping bijelkaar komen. Gelukkig hebben de kinderen ondanks dat toch een leuke periode gehad, maar voor ons nooit meer!
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Alevi in Stöllet, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Alevi zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Alevi scoort een 8.45 uit 10 op basis van 94 reviews.