Vakantiehuis Ljus och Mörk

Vakantiehuis Ljus och Mörk
Ljus och Mörk

23 reviews over Vakantiehuis Ljus och Mörk in het Nederlands

Ruime en comfortabele woning met wijds uitzicht.

Fam. Glas, 24-8-2017

Het huis ligt in het cultuurdorp Ransäter en op loopafstand van de rivier Klarälven. Met de hoofdweg 62 dichtbij zit je in korte tijd in mooie plaatsen in de nabije omgeving zoals Sunne, Eksherad (bijzonder mooie kerk), Hagfors (mooi uitzichtpunt boven op oude skipiste) en Karlstad natuurlijk. Erg mooi is het gebied pal onder Karlstad bij Hammarö. Bosweggetje helemaal uitrijden voorbij Fiskevik tot aan het water. Schitterend om te zwemmen of gewoon te zitten op een van de aanwezige picknictafels. Kanoen vanaf Rådacamping (ca. 1/2 uur rijden) is ook erg mooi om te doen. Een dag slecht weer is geen probleem. Het verblijf in het mooie Zweede huis is bepaald geen straf. Voor ons is dit voor herhaling vatbaar!
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Prima en goed ingericht huis. Mooie ligging

Doornbos, 13-7-2016

Het is een heel comfortabel huis waar ook een gezin met kinderen het fijn zullen hebben. Mooie omgeving met een openluchtmuseum in de buurt. Leuk om Midsommarfest mee te maken. Lange afstandsfietspad om de hoek.en mooie vrije tuin om het huis heen. Sauna aanwezig.
Gereisd met partner in juni 2016

Luxe verblijf in Zweden

Kees & Elly, 4-9-2013

Ljus och Mork is een geweldig vakantiehuis in de Zweedse natuur. Van alle gemakken voorzien en ruim ingedeeld. Zoals alle huizen in Zweden met een groot grasveld. De sauna is de krent in de pap. Het haardje zorgt voor de nodige romantiek.

De ideale uitvalsbasis om de omgeving, Zweden te verkennen en "thuis" lekker te relaxen.

Gereisd met partner in augustus 2013

Erg fijn huis

Fam. Hurenkamp, 7-8-2013

Voor ons de eerste keer in Zweden en ook de eerste keer dat we een huis huren zonder de faciliteiten van een camping. We hebben het er heel erg naar het zin gehad. Huis is echt van alles voorzien en is heerlijk om in te wonen. Omgeving is mooi met veel meren om in te zwemmen. Onze drie kinderen vonden het ook super!
Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

Heerlijk huis in mooie omgeving

Trix Voogd, 6-8-2013

Huis Ljus och Mörk is een heel ruim en heel gezellig ingericht huis, alles wat je nodig hebt, is aanwezig. Het ligt lekker rustig aan de rand van een bosje, er is veel gras omheen en je kunt heerlijk buiten zitten. We hebben lekker gewandeld in de mooie omgeving. De kinderen vermaakten zich ook prima met tafelvoetbal, badminton, darts en niet te vergeten de Nederlandse tv.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

een geweldige plek om Zweden te ontdekken

Joost & Joke, 4-8-2012

Wij zijn dit jaar voor het eerst naar Zweden geweest met onze jongens van 8, 9 en 12. Het was een schot in de roos. Geweldig huisje, helemaal compleet en zo mooi in gericht. De tuin was geweldig en het uitzicht ook. In de omgeving is heel veel te doen, en ook al zijn we er drie weken geweest, toch hebben we nog lang niet alles gezien.

Ook als het een dagje regende was er voor de jongens voldoende te doen; nederlandse t.v., voetbaltafel, dartbord, spelletjes.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

Thuiskomen in Zweden

Tjitske Benedictus, 3-11-2011

Alweer ons tweede jaar in Zweden . Het weer was prima en we hebben veel buitenactiviteiten ondernomen.

Deze keer zijn we ook wat verder naar het noorden gereden en hebben we de Nupeskar waterval In het Fulufjallet Nationaal Park bezichtigd. Erg indrukwekkend en de wandeling van en naar de waterval is erg mooi. Het was de reis meer dan waard.

Ook onze middagje paardrijden op de Sun Dance Ranch in Ekshärad was erg leuk.

Natuurlijk moesten we ook dit jaar de elanden en alpacas zien in Ekshärad en tot onze verassing zagen we een hele kleine alpaca van nog maar twee dagen oud.

Het grote zwembad in Sunne met de vele glijbanen stond natuurlijk ook weer op de lijst

en niet te vergeten de vele wandelingen in de prachtige omgeving .

Kortom we hebben weer volop genoten en Zweden zit in ons hart.

Jaap en Anneke bedankt voor jullie perfecte gastheer/vrouwschap en dat we weer twee weken van jullie heerlijke huis in Zweden mochten genieten.

Gereisd met oudere kinderen in januari 2011

bestemming om vaker te bezoeken

Esther,Karin, Kees en Hannie Visser, 29-8-2011

Het vakantiehuis Ljus och Mörk in Ransäter is zeer de moeite waard.

Het huis is omringd door een prachtige tuin met fruitbomen, en heeft

een ruim uitzicht over het Zweedse platteland.

Het huis is voorzien van alle gemakken en zeer compleet ingericht.

Wat wij erg leuk vonden waren de tips van de eigenaren ( Fam. Feddema)over de verschillende bezienswaardigheden in de omgeving.

Wij zijn er een week geweest maar dat is toch wel kort.

Mocht u van plan zijn om naar Zweden toe te gaan raden wij u een verblijf van

2 weken aan.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2011

Prachtige rustige omgeving met huis op ideale plek

Fam de Jonge, 24-8-2011

In een prachtige omgeving ligt het goed ingerichte vakantiehuis. Alle noodzakelijke zaken zijn aanwezig met daarbij nog de wasmachine, oven, magnetron en wat zaken als een wafelijzer en dergelijke. Ruim voldoende slaapgelegenheid en een mooi uitzicht vanuit het terras. Er was een goed verzorgde sauna, maar door het heerlijke weer is daar geen gebruik van gemaakt. In de omgeving is een mooie zwemgelegenheid in een meertje op een kleine 20 minuten rijden, met lekker warm water. In een dorpje in de buurt kunnen fietsen worden gehuurd.

De eigenaren zijn erg vriendelijk en helpen met eventuele vragen of andere zaken.

Kortom een grote aanrader en voor ons iets om in de toekomst nog een keertje terug te komen!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Complete vakantiewoning

Fam Kist, 23-7-2011

Dit fantastische vakantiehuis en de mooie omgeving hebben er voor gezorgd dat onze eerste kennismaking met Zweden een onvergetelijke is geworden en we op slag verliefd op dit land zijn geworden.

Het ruime sfeervolle huis is van alle gemakken voorzien waarbij aan iedereen (jong en oud) is gedacht.

De gastvrijheid van de fam Feddema met ideen en tips voor uitstapjes geven een meerwaarde aan dit vakantiehuis.

Voor ons (natuurfanaten) met vlinders,libellen, planten en het verzamelen en bereiden van wilde vruchten en paddenstoelen als hobby is dit huis de ideale uitvalbasis om het prachtige hoogveengebied in te gaan.

Voor leuke vlindersoorten als het Veengeeltje,veenbesblauwtje en morgenrood de hoogveenglanslibel en planten als zonnedauw orchideeen en wollegras die hier gewoon in de vochtige wegbermen groeien.

Zelfs paddenstoelen(cantharelen, boleten) en frambozen, bosbessen, vossebessen, bosaardbei en de hjörton zijn in de direkte omgeving vrij te plukken.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Ljus och Mörk in Ransäter, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Ljus och Mörk zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Ljus och Mörk scoort een 8.98 uit 10 op basis van 23 reviews.