6,6

Matig

5 reviews over Camping Astrid Lindgren's Värld in het Nederlands

Gerenoveerde huisjes (Ekebostugan) acceptabel

alex, 22-8-2016

Voor twee nachten zit je hier redelijk en qua locatie goed, mits je kiest voor een iets grotere en gerenoveerde stuga achteraan. Het huisje heeft weinig tot geen opberg- en aflegruimte, maar wel een mooi eigen terras. Er is buiten een apart bergkastje met allerlei schoonmaakhulpmiddelen. Slaapruimte (2x stapelbed) is niet afgesloten van zitgedeelte met keukenblokje. Bed- en douchelinnen is te huur bij receptie (175 SEK pp). Via een tunneltje onder de weg loop je zo het ALV-park binnen. De vier verschillende (!) Pippi-shows per dag zijn ook in het Zweeds de moeite waard door de beeldherkenning en de goede acteerkwaliteit. Het was erg druk bij de cafetaria’s (begin augustus), maar je kunt ook zelf je eten meenemen en opeten op een van de vele zitbanken. De informatiebordjes in het park bij 'mini-Vimmerby' zijn ook in het Nederlands. Voor uit eten is Ingebo Hagar net ten zuiden van Vimmerby (afslag aan de grote weg max 5 km) een aanrader (landelijk, biologisch en weg van de drukte).
Gereisd familie in augustus 2016

Afstand tot pretpark maakt een hoop goed

mart, 3-8-2016

Heb geen hoge verwachtingen van het park en de huisjes. Er zijn twee type huisjes op het vakantiepark. Naast de receptie staan de zgn. stuga's met alleen een keukentje en 2 stapelbedden in de woonkamer en in het nieuwe deel de 2 kamer huisjes in langkous sfeer geschilderd. Wij zaten in de laatste type huisje. Een kleine woonkamer, badkamer met douche en toilet en één slaapkamer met twee stapelbedden. Dus geen tweepersoneelsbedden aanwezig! Geen ruimte om je bagage op te bergen, maar gelukkig hadden wij het voordeel dat het mooi weer was dus konden eten op de veranda.

Geen auto parkeren naast het huisje maar op 10 meter voorop gelegen parkeerruimte. Op het vakantiepark zelf is naast een beperkte speeltuin niks te beleven voor kinderen. Klantvriendelijkheid receptie kan beter, ook omdat de weg vanaf de receptie naar de huisjes niet duidelijk was. Je moet via de camper parkeerplaats van het pretpark naar de huisjes rijden. Op het nabijgelegen industrieterrein is een grote supermarkt aanwezig.

Voor alleen een bezoek aan het pretpark is dit vakantiepark ideaal gelegen. Je loopt over de parkeerplaats binnen 5 min, naar de ingang toe terwijl de rest van de hoofdzakelijke zweedse bezoekers in de rij staan om hun auto te mogen parkeren. Na 2 nachten en een bezoek aan het pretpark rijker waren we uitgekeken.

Gereisd familie in juli 2016

Mooi park, maar camping valt tegen!

Fam Janssen, 10-8-2011

Wij hebben hier met de caravan op de camping gestaan. Het zijn kleine plekken. De douches hebben douchegordijnen met gezamelijke kleedruimte. En er was geen aparte plek op de camping om kleding uit te wassen. Het park is wel echt de moeite waard. De kinderen vonden het prachtig, maar je moet wel goed weer hebben (wat we hadden) want alles is buiten. We zouden het park zeker nog een keer doen, maar dan in camping in de buurt, want deze was ook duur.
Gereisd familie in augustus 2011

Leuk plek om een of twee nachten te verblijven

Carmen, 29-7-2010

We hadden een van de kleine huisjes op de camping gehuurd. Inderdaad staan er veel huisjes bij elkaar. Ik zou er geen weken willen verblijven. Maar voor een paar nachten (overdag ben je toch in het park!) is het prima.

De doucheruimte zou beter kunnen. Maar verder geen klachten. Leuke speeltoestellen voor kinderen, een minigolfbaan, een klein winkeltje (niet te duur). En niet onbelangrijk: aardige medewerkers! Andere dan in 2008 blijkbaar.

Gereisd familie in juli 2010

Ga niet naar de camping!!!

Verschuren, 4-8-2008

Pippi-onwaardig. Afschuwelijke camping, waar de huisjes dicht op elkaar staan. Als de zon schijnt, slaap je in een sauna. Je wordt onvriendelijk ontvangen (2de vraag: hoe laat kunnen we het huisje checken bij vertrek!!!) Slecht, slechter slecht. Dat moet beter en GOEDKOPER kunnen; zeker in de buurt. Dan maar wat meer rijden richting Pippi Langkous. Want dat park is absoluut een aanrader voor families met kleine kinderen (wel de kinderen vooraf Pippi voorschotelen (of Emile) Pretpark was echt geweldig; Zweedse Land van Ooit (veel entertainment); maar dan 100 procent beter (er wordt goed gespeeld) Je wordt de hele dag verrast. Jammer dat je dan moet slapen in een afschuwelijke, veel te dure, veel te hete, lawaaiige stuga, waar iedereen zo op elkaar zit gepakt, dat ik van zes huisjes kon ruiken wat ze die avond gingen eten. Dat kun je trouwens in Vimmerby doen; want dat is een zeer aardig plaatsje; maar let op: ze willen geld verdienen aan toeristen; ff goed kijken waar je gaat eten!
Gereisd anders in juli 2008

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Astrid Lindgren's Värld in Vimmerby, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Astrid Lindgren's Värld zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Astrid Lindgren's Värld scoort een 6.63 uit 10 op basis van 6 reviews.