Orsa
7,6

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Vakantiehuis Orsa Grönklitt**** bij :

95 reviews over Vakantiehuis Orsa Grönklitt in het Nederlands

Mooi modern huis

Jaap, 20-8-2017

Wij hadden een "type U" geboekt via de Scandinavië-specialist; dan krijg je ter plekke een woningtype toegekend. In ons geval kregen we een 10-persoonshuis voor ons drieën, dus over ruimte niets te klagen. Huisje was ook compleet met vaatwasser, oven en zelfs een eigen wasmachine met droogkast (wsl. omdat dit in de eerste plaats een wintersportverblijf is). Er was ook een sauna, maar daar hebben we geen gebruik van gemaakt. De twee badkamers waren een beetje vreemd, in die zin dat er geen wastafels waren, behalve de fonteintjes in de WCs.

Ons 10-p huisje had maar één kamer met een 2-p bed; verder waren er vier kamers met stapelbedden. Aangezien gezinnen met 8 kinderen niet veel meer voorkomen, zou je tenminste een tweede 2-p bed eigenlijk wel verwachten.

De locatie is prachtig in de bergen, maar ook ver van de bewoonde wereld. Naar de supermarkt in Orsa kost 20 minuten enkele reis en je moet daar wel heen, want het kampwinkeltje heeft een erg beperkt assortiment (niet eens vers brood; wel luxe broodjes 's morgens).

Er is ook geen Wifi in de accommodaties, wat wij niet vonden passen bij de verder goede uitrusting. Er is wel gratis Wifi bij het restaurant en de receptie, waar zelfs een Wifi-kamer is en na sluitingstijd kun je buiten onder een afdak zitten.

Het park is groot en ligt op een berg. Het uitzicht is prachtig, maar vanuit ons huisje was het 10 minuten bergaf naar de receptie. Hoewel wij normaal niet flauw zijn, hebben we toch regelmatig maar de auto genomen.

Kortom, het huisje was meer dan prima, maar de afgelegen locatie maakt dit niet helemaal een optimale uitvalsbasis voor uitstapjes.

Fantastisch huis

Patricia, 16-8-2017

Wij hadden een rondreis geboekt via de gespecialiseerde touroperator en ipv Idra hebben wij Orsa als laatste locatie gedaan. We hadden voor het luxere huis gekozen bij boeking omdat we eerst met z'n vijfen zouden gaan, maar uiteindelijk met z'n drieen gingen. Dit resulteerde erin dat we met 3 personen in een 10 persoons huis zaten, alle ruimte dus! Het was een geweldig huis dat uit 2 etages bestond. De bovenste etage hebben we dus helemaal niet gebruikt omdat er beneden al 3 slaapkamers en 2 badkamers zaten inclusief sauna! Het park zelf is ook prima. Leuk restaurant, zwembad en er worden veel activiteiten georganiseerd. Leuk om te doen is ook frisbeegolf, hadden wij nog nooit gedaan en is echt grappig. Die extraatjes om te doen daar zijn ook niet extreem duur: een uur een kano huren voor 3 personen kost ong. 15 euro. Midgetgolfen ong. 4 euro p.p. en het frisbeegolfen was zelfs nog goedkoper. Kortom aanrader!

Leuke park, prachtige woning

Sigmans, 12-8-2017

Ons 2e verblijf tijdens onze rondreis. Wij hadden met zijn vieren een prachtige en zeer complete 8 persoons woning voorzien van Sauna. Erg complete en nette woning Een gezellig café met gratis WiFi, dit kan ook bij de receptie, daar staan zelfs twee pc's die je kunt gebruiken. Het Orsa berenpark is op loopafstand en in onze ogen zeker de moeite waard. Je zit dicht bij Mora (20/25 min) waar de MacDonalds is te vinden (waren onze kids echt blij mee) ook vind je daar verschillende grote supermarkten en leuke winkels. We zijn ook gaan rodelen in Rattvik. Wij zijn eerst naar Rättvik gereden (zo'n 55 min) daarna op de terugweg gepicknickt in Nüsnäs aan het water en de Dalarna fabriek bezocht. Ook in Orsa bevindt zich een goede supermarkt. (15min) Op het park zelf een klein winkeltje met lekkere verse broodjes in de ochtend. Een fijn en verzorgd park.
Gereisd familie in augustus 2017

Prachtige locatie midden in mooie omgeving.

L. Hordijk, 7-8-2017

Prachtige appartementen en huisjes op dit goed verzorgde park. Er is nog een gedeelte in aanbouw, maar het is allemaal heel netjes. Genoeg te doen in de omgeving. Het aanwezige roofdierenpark is prijzig. Bij boeking via touroperator weet je niet welk appartement/stuga je krijgt toegewezen.

Mooie vakantiebestemming

Stefanie, 2-8-2017

Leuke vakantiebestemming in wat 's winters een ski oord is en 's zomers een plek voor een actieve vakantie. Veel mountainbike trails, een meer op loopafstand waar je kunt zwemmen, kanovaren, vissen. Ook zijn er plekken gemaakt waar je vuur kunt maken of kunt bbq-en. Om het park is een leuke kinderwanding uitgezet. Een gratis verwamd buiten zwembad, midgetgolf en een goed restaurant. Roofdierenpark is ook op loopafstand.
Gereisd familie in juli 2017

Erg groot appartement op ruim opgezet park

Pegels, 1-8-2017

Orsa Gronklitt is een ski-oord. Er staan heel veel stuga's en appartementen en ze zijn ook flink aan het bouwen. De verblijven verschillen onderling enorm. Beneden bij de receptie schattige authentiek-ogende Zweedse huisjes, dan particuliere huizen en bovenin vooral appartementen. Wij hadden met zn vieren een 12-persoons appartement. Niet gezellig, wel praktisch. Naar het zwembad/speeltuin/restaurant was het 15 min lopen of met de auto. We zijn oa gaan rodelen in rattvik, leuk plaatsje aan het Siljanmeer. Bij het meer op het park zit trouwens een leuk speeleiland met boomhut.
Gereisd familie in juli 2017

Typisch Zweedse stuga op groot domein

Ellen W, 31-7-2017

Wij waren heel erg tevreden met ons verbijf in de typisch Zweedse stuga. Huisje en kamers waren ruim, proper, keuken en badkamer compleet.

Goede Prijs-kwaliteit verhouding.

Leuke activiteiten op het domein en in de omgeving (berenpark, minigolf, stoeltjeslift,...)

Gereisd familie in juli 2017

Prachtige locatie keurige bungalows mooie omgeving

Henny Neervoort, 30-7-2017

Dit was voor ons de derde stop tijdens onze rondreis in Scandinavië .Wat een prachtige locatie .Ruime schone volledig uitgeruste bungalow.De omgeving is prachtig en er zijn vele uitstapjes naar bezienswaardigheden mogelijk.Het park heeft een restaurant en een klein winkeltje voor wat dagelijkse boodschappen maar in Orsa (10km)zijn voldoende winkels.Deze locatie is een aanrader als je van rust ruimte en natuur houdt.Geboekt bij touroperator.
Gereisd met partner in juli 2017

Een week vol leuke activiteiten en uitjes

Kirsten, 23-7-2017

Wij verbleven een week in dit park. Huisje 106 vrij dicht bij de receptie. Huisje was prima. Beetje gedateerd en vrij kleine badkamer maar alles werkt. Omgeving erg leuk. Soms wel ver rijden. Wij zijn naar het roofdieren park geweest. Groots opgezet. Niet te vergelijken met een dierentuin in Nederland. Minder dieren maar veel meer ruimte.

Ook een dag naar leksand sommarland. Is wel 75 min rijden maar echt een super gaaf waterpark waar je je de hele dag kunt vermaken. Ook een bezoek aan tomteland. Leuk voor paar uurtjes. Alles in het Zweeds. Verder shoppen in Mora. Goed boodschappen doen daar bij de ica maxi! Ook leuk is de dollarstore. Alles op het terein bij de Mac Donald. Verder in Orsa bij Orsa camping buffet lunch in restaurant aan het meer...

Lekker compact gebied

Klaas, 2-2-2017

echt zweeds dus rustig, Kleine klasjes voor de kinderen

Je moet je zelf wel kunnen vermaken, dus wel kindvriendelijk maar geen/weinig vermaak

Gereisd familie in januari 2017

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Orsa Grönklitt in Orsa, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Orsa Grönklitt zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Orsa Grönklitt scoort een 7.63 uit 10 op basis van 95 reviews.