Vakantiehuis Orsa Grönklitt ****

7,6

99 reviews over Vakantiehuis Orsa Grönklitt in het Nederlands

fantastich huis

Edith de Geus, 26-8-2017

Mooi huis met een groot balkon en sauna

Ligging was ook mooi halve wegen de berg

Zou hier nog wel eens naar toe willen

Groot park!

Fam Klatten, 25-8-2017

Orsa was de 2de bestemming van onze rondreis.

Orsa Gronklitt is een enorm groot park en je moet geluk hebben waar je terecht komt.

Helaas kwamen wij helemaal op de top terecht in een enorm appartement(6B)

De sfeer is ver te zoeken en door de grote is dit niet erg gezellig... het appartement heeft 4 slaapkamers met 12 bedden,2 badkamers met sauna en een balkon.

Je hebt overal de auto voor nodg ook om te gaan eten in het uitstekende restaurant.

De omgeving maakt veel goed...fijn kanoën en mountainbiken en bij mooi weer heerlijk in het meer zwemmen.

Voordat je in Orsa bent ben je 20 minuten verder maar daarna is er genoeg te doen.

Leuk om Ratvikk te bezoeken en natuurlijk de plaats Mora.

Wij hebben ook de kopermijn in Falun bezocht..een aanrader!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Geweldige tijd gehad!

Fam Schulte, 25-8-2017

Wij zaten op dit park boven op de berg met een mooi uitzicht. Het is wel even lopen naar de receptie, maar wij vonden dat niet erg. We hadden met ons 4-en een prachtig groot huis (slaapplekken voor 10) met twee badkamers en een sfeervol ingerichte woonkamer. Keuken was helemaal compleet (met vaatwasser) en het huis was ook voorzien van een royale droogkast. De wasmachine en gewone droger waren niet te gebruiken (prive eigendom) De omgeving is erg mooi om te wandelen en het nabijgelegen Siljanmeer is prachtig. Het berenpark hebben we niet bezocht. Het park heeft een zwembad en een klein kampwinkeltje (vrij prijzig) voor een noodboodschapje.Wij hebben er een fantastische week gehad.Het nabijgelegen natuurgebied biedt de mogelijkheid om off road te rijden en elanden te spotten.

Mooi modern huis

Jaap, 20-8-2017

Wij hadden een "type U" geboekt via de Scandinavië-specialist; dan krijg je ter plekke een woningtype toegekend. In ons geval kregen we een 10-persoonshuis voor ons drieën, dus over ruimte niets te klagen. Huisje was ook compleet met vaatwasser, oven en zelfs een eigen wasmachine met droogkast (wsl. omdat dit in de eerste plaats een wintersportverblijf is). Er was ook een sauna, maar daar hebben we geen gebruik van gemaakt. De twee badkamers waren een beetje vreemd, in die zin dat er geen wastafels waren, behalve de fonteintjes in de WCs.

Ons 10-p huisje had maar één kamer met een 2-p bed; verder waren er vier kamers met stapelbedden. Aangezien gezinnen met 8 kinderen niet veel meer voorkomen, zou je tenminste een tweede 2-p bed eigenlijk wel verwachten.

De locatie is prachtig in de bergen, maar ook ver van de bewoonde wereld. Naar de supermarkt in Orsa kost 20 minuten enkele reis en je moet daar wel heen, want het kampwinkeltje heeft een erg beperkt assortiment (niet eens vers brood; wel luxe broodjes 's morgens).

Er is ook geen Wifi in de accommodaties, wat wij niet vonden passen bij de verder goede uitrusting. Er is wel gratis Wifi bij het restaurant en de receptie, waar zelfs een Wifi-kamer is en na sluitingstijd kun je buiten onder een afdak zitten.

Het park is groot en ligt op een berg. Het uitzicht is prachtig, maar vanuit ons huisje was het 10 minuten bergaf naar de receptie. Hoewel wij normaal niet flauw zijn, hebben we toch regelmatig maar de auto genomen.

Kortom, het huisje was meer dan prima, maar de afgelegen locatie maakt dit niet helemaal een optimale uitvalsbasis voor uitstapjes.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Huisje gedateerd en ouderwets....

Petra, 20-8-2017

Op het park heb je allerlei activiteiten die je kunt ondernemen. En ook in de buurt is er van alles te doen. Het speeltuintje en buitenzwembad op het park zijn klein. In het restaurant op het park kun je prima eten.

Het berenpark is een aanrader!

Mocht je overwegen om dit park te boeken, boek dan niet huisje type A maar ga voor een luxere uitvoering... Wij hadden een type A huisje, gedateerd en ouderwets. Gevraagd voor een upgrade naar een luxer huisje, dat was niet mogelijk. De mensen bij de receptie deden verder ook geen moeite om mee te denken, jammer.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Fantastisch huis

Patricia, 16-8-2017

Wij hadden een rondreis geboekt via de gespecialiseerde touroperator en ipv Idra hebben wij Orsa als laatste locatie gedaan. We hadden voor het luxere huis gekozen bij boeking omdat we eerst met z'n vijfen zouden gaan, maar uiteindelijk met z'n drieen gingen. Dit resulteerde erin dat we met 3 personen in een 10 persoons huis zaten, alle ruimte dus! Het was een geweldig huis dat uit 2 etages bestond. De bovenste etage hebben we dus helemaal niet gebruikt omdat er beneden al 3 slaapkamers en 2 badkamers zaten inclusief sauna! Het park zelf is ook prima. Leuk restaurant, zwembad en er worden veel activiteiten georganiseerd. Leuk om te doen is ook frisbeegolf, hadden wij nog nooit gedaan en is echt grappig. Die extraatjes om te doen daar zijn ook niet extreem duur: een uur een kano huren voor 3 personen kost ong. 15 euro. Midgetgolfen ong. 4 euro p.p. en het frisbeegolfen was zelfs nog goedkoper. Kortom aanrader!

Leuke park, prachtige woning

Sigmans, 12-8-2017

Ons 2e verblijf tijdens onze rondreis. Wij hadden met zijn vieren een prachtige en zeer complete 8 persoons woning voorzien van Sauna. Erg complete en nette woning Een gezellig café met gratis WiFi, dit kan ook bij de receptie, daar staan zelfs twee pc's die je kunt gebruiken. Het Orsa berenpark is op loopafstand en in onze ogen zeker de moeite waard. Je zit dicht bij Mora (20/25 min) waar de MacDonalds is te vinden (waren onze kids echt blij mee) ook vind je daar verschillende grote supermarkten en leuke winkels. We zijn ook gaan rodelen in Rattvik. Wij zijn eerst naar Rättvik gereden (zo'n 55 min) daarna op de terugweg gepicknickt in Nüsnäs aan het water en de Dalarna fabriek bezocht. Ook in Orsa bevindt zich een goede supermarkt. (15min) Op het park zelf een klein winkeltje met lekkere verse broodjes in de ochtend. Een fijn en verzorgd park.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Prachtige locatie midden in mooie omgeving.

L. Hordijk, 7-8-2017

Prachtige appartementen en huisjes op dit goed verzorgde park. Er is nog een gedeelte in aanbouw, maar het is allemaal heel netjes. Genoeg te doen in de omgeving. Het aanwezige roofdierenpark is prijzig. Bij boeking via touroperator weet je niet welk appartement/stuga je krijgt toegewezen.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Mooie vakantiebestemming

Stefanie, 2-8-2017

Leuke vakantiebestemming in wat 's winters een ski oord is en 's zomers een plek voor een actieve vakantie. Veel mountainbike trails, een meer op loopafstand waar je kunt zwemmen, kanovaren, vissen. Ook zijn er plekken gemaakt waar je vuur kunt maken of kunt bbq-en. Om het park is een leuke kinderwanding uitgezet. Een gratis verwamd buiten zwembad, midgetgolf en een goed restaurant. Roofdierenpark is ook op loopafstand.
Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Erg groot appartement op ruim opgezet park

Pegels, 1-8-2017

Orsa Gronklitt is een ski-oord. Er staan heel veel stuga's en appartementen en ze zijn ook flink aan het bouwen. De verblijven verschillen onderling enorm. Beneden bij de receptie schattige authentiek-ogende Zweedse huisjes, dan particuliere huizen en bovenin vooral appartementen. Wij hadden met zn vieren een 12-persoons appartement. Niet gezellig, wel praktisch. Naar het zwembad/speeltuin/restaurant was het 15 min lopen of met de auto. We zijn oa gaan rodelen in rattvik, leuk plaatsje aan het Siljanmeer. Bij het meer op het park zit trouwens een leuk speeleiland met boomhut.

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Orsa Grönklitt bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Orsa Grönklitt in Orsa, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Orsa Grönklitt zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Orsa Grönklitt scoort een 7.6 uit 10 op basis van 99 reviews.