Lodge Kurhula Wildlife Lodge

Lodge Kurhula Wildlife Lodge
Kurhula Wildlife Lodge
9,6

46 reviews over Lodge Kurhula Wildlife Lodge in het Nederlands

Fantastische plek met culinaire hoogstandjes

EdP, 28-7-2017

Heel fijne lodge met goed uitgeruste kamers op prachtige plek langs Olifantsrivier. Veel dieren in de tuin gezien waaronder olifanten. Geweldige verzorging met culinaire hoogstandjes van de vrouw des huizes. Tevens leuke safaris in de omgeving gemaakt. Aandachtspunt is de toegangsweg waar je toch wel een auto met "high clearance" voor moet hebben.
Gereisd met partner in mei 2017

Heel mooi gelegen kleinschalige lodge

erna en ad, 3-11-2016

De ligging aan de Olifantenrivier is schitterend.

Jammer dat door de grote droogte de meeste dieren vertrokken waren.

De accomodatie is uitstekend, evenals het ontbijt en diner door Kim gekookt.

Een klein minpuntje dat de instelling proffesioneel is, maar minder vanuit het hart.

Een dagtochtje naar Hoedspruit e.o. met de gigant Baobab en Blyde River dam is zeker de moeite waard.

Ook het Cheetah project (ESCH) is mooi om te zien.

De 13 km weg door het Balule-reservaat is wel een uitdaging maar goed te doen en de bewegwijzering met plotnrs. maakt het vinden van de lodge probleemloos.

Gereisd met partner in oktober 2016

Geweldige accomodatie, prachtige ligging

marleen, 8-4-2014

Wij hebben 3 geweldige dagen in de Kurhula Lodge doorgebracht. Na een zeer vriendelijke ontvangst, werd mijn jarige echtgenoot zelfs op een door Kim gebakken taart getrakteerd. Kim en Sander hebben een paradijsje gemaakt van hun lodge, zeer comfortabele kamers, met goede bedden en een mooi zitje op de veranda. De gemeenschappelijke eettafel en loungehoek zijn een prima plek om door te brengen met elkaar en de andere gasten. Het uitzicht op de Olifantsrivier verveelt nooit, heel apart om over de rand van het zwembad naar de rivier te kijken!. We hebben genoten van de goede verzorging, het heerlijke eten en de serene sfeer van Kurhula. Kim, Sander en Lieke, nogmaals onze hartelijke dank en groeten, Sjef, Marleen en Erik Schram
Gereisd met oudere kinderen in maart 2014

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Kurhula Wildlife Lodge bij:

Een fantastische plek om tot rust te komen

w., 16-1-2014

Wij zijn daar in oktober 2013 15 nachten geweest met onze zoon en zijn vrouw.

Alles klopte precies zoals beschreven en nog meer dan dat. Zeer goede verzorging van de ochtend tot laat in de avond door Kim en Sander en de stagiaire Remco. Ook de kamermeisjes waren zeer attent en vriendelijk. De ligging was geweldig we hebben op de lodge die langs de rivier lag zeer veel gezien, van een stekelvarken dat elke avond even langs kwam om te zien of er niet wat groente afval was. Het is een lodge die zeker aan te bevelen is voor ieder die van rust en de natuur houd. Ook uitstekend kamers met zeer goede bedden een mooi terras. Voor het restaurant een mooi zwembad met zitjes waar je van de prachtige natuur kunt genieten. Voor Kim en Sanders is niets te veel om hun gasten te verwennen, je komt als gast en gaat als vriend.

Kim, Sander en Remco bedankt voor alles.

Fam de Laat,

Gereisd anders in oktober 2013

Sfeervol!!

Liza, 3-8-2013

We zijn hier 2 nachten met onze kinderen geweest. Een fantastische plek met een prachtig uitzicht. De kinderen genoten van de verhalen die Kim en Sander vertelden s' avonds bij de vuurplek. Kim en Sander zorgen voor de persoonlijke aandacht en niets is hun te gek. Ze houden de lodge "up to date" en hebben nog allerlei plannen voor de toekomst. Succes ermee!
Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

PARADIJS

Leandra & Dave, 1-8-2013

Kurhula is een paradijs op aarde. Een fantastische adembenemende plek aan de Olifants River middenin de big five reservaat welke grenst aan het Krugerpark. Kim en Sander weten wat "hospitality" inhoudt. Onze complimenten aan Kim, de chef kok, zij zorgde voor de dagelijkse 3-gangenmenu's bestaande uit verse lokale producten die met zorg en liefde waren bereidt en kostelijk smaakten en opgediend werden aan een mooi gedekte tafel. De gamedrives in het prachtige Parsons Reservaat worden door Sander zelf uitgevoerd. De ruime kamers zijn van alle gemakken voorzien, schoon en hebben comfortabele bedden.

Wij komen zeer zeker terug!

Leandra & Dave

Gereisd met partner in juli 2013

Paradijselijke accommodatie aan de Olifantsrivier!

Sjaak en Ineke Hoogendam, 20-11-2012

"Kurhula Wildlife Lodge"

De toepasselijke naam "Innerlijke Rust" komt hier volledig tot zijn recht. Zeer vriendelijke, gastvrije eigenaren met grote kennis van de wildernis. Uitstekende bedden, schone kamers en sanitair. Het eten is voortreffelijk en de service grenzeloos. Een lieflijke plek voor de gepassioneerde wildernisliefhebber! Sander en Kim heel erg bedankt voor jullie gastvrijheid! We komen graag terug!

Sjaak en Ineke

Gereisd met partner in november 2012

Super

bernard, 28-10-2012

Kim en Sander bieden met hun Lodge Kurhula Wildlife een fantastische ervaring in een schitterende omgeving. Gastvrijheid, heerlijk eten, waanzinnig mooie plek, prachtige verhalen, liefde voor Afrika, waardevolle tips... = 10
Gereisd met jonge kinderen in oktober 2012

Fantastische Lodge,service met hoofdletter S

Y.Ender, 17-9-2012

Kurhula Lodge ligt erg mooi aan de Olifantsrivier, overal staan leuke zitjes, in de zon ,in de schaduw, aan de rivier, onder een grote wildevijgenboom boven de rivier,Sander en Kim doen er alles aan om de gasten te verwennen.Niets is te veel.Kim kan super lekker koken en Sander supwer lekker braaien.Een nadeel is dat de toegangsweg vanaf de doorgaande weg erg slecht te rijden is met een "gewone"personenauto.Waardoor "even"een uitstapje maken haast geen doen is, maar het is zeker geen straf om gewoon lekker een paar dagen op de lodge te blijven en bv een gamedirve met Sander te maken,integendeel!!Een echte aanrader, wij , 2 echtparen 55+hebben er een week lang enorm genoten.Voor klein kinderen bljft het oppassen want het is een open lodge in big5 gebied, dus altijd uitkijken.
Gereisd met partner in augustus 2012

Paradijs

Anita Wisse, 18-8-2012

Het is een schitterende locatie aan de Olifantenrivier, waar de hele dag wilde dieren voorbij komen. We hebben 13 dagen in Kurhulalodge doorgebracht en de service, eten en gastvrijheid was geweldig. Ook het geven van informatie van activiteiten in de omgeving was uitstekend.
Gereisd met oudere kinderen in januari 2012

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Kurhula Wildlife Lodge bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Lodge Kurhula Wildlife Lodge in Hoedspruit, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Lodge Kurhula Wildlife Lodge zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Lodge Kurhula Wildlife Lodge scoort een 9.6 uit 10 op basis van 48 reviews.