Hotel West Side YMCA *

6,6

53 reviews over Hotel West Side YMCA in het Nederlands

Prima voor korte stedentrip

Gabriellevdlee, 18-3-2015

Dit hostel ligt in de buurt bij alle bekende bezienswaardigheden. De kamer is super klein maar tijdens een stedentrip ben je hier toch niet vaak! De douches zijn schoon en makkelijk in gebruik. De bedden zijn kort voor Nederlandse lengte maten en er zou een kluis aanwezig zijn, dit was niet het geval.
Gereisd met vrienden in november 2014

Toppie!

Danny, 8-1-2014

Goedkoper kun je niet verblijven in New York. En hiervoor krijg je een prima kamer, welke elke dag wordt schoongemaakt en je nieuw bedlinnen en handdoeken krijgt. Tuurlijk, de kamer is klein (stapelbed, bureautje, inloopkast), maar je bent er toch alleen om te slapen!

Gemeenschappelijk douches waren prima te doen, de gemiddelde doucheruimte op een voetbalclub is smeriger! Gewoon slippers aan. Ook nooit moeten wachten en ik was er in de kerstvakantie. En als je ruimer wil douchen kun je dat prima doen bij het vrij grote zwembad!

Hostel goed beveiligd!

Vanuit hostel loop je zo het Central Park in, Times Square is een dikke tien minuten lopen of 2 stations met de metro. Je zit net buiten de extreem grote drukte, waardoor dit voor ons ideaal was.

Als je goede 3 sterren kamer wil, moet je 4 tot 5 keer zoveel betalen. Je weet wat je krijgt bij een hostel! :)

Minpunt: personeel bij inchecken erg onvriendelijk. Op het vliegveld ook al nors en bot personeel. Typisch?

Gereisd met partner in december 2013

Niks mis mee

ffzo, 13-10-2013

In oktober 2013 4 nachten in dit hotel geslapen. 9e etage, kamer 921. Helemaal niks mis mee! Ik heb geen bedbugs of kakkerlak of wat voor beest dan ook gezien in het hele hotel. De gedeelde toiletten en douches zijn prima te doen, als je niet tijdens de "spits" wil douchen.

Metrostation zit letterlijk op de hoek (Columbus Circle) en vanuit daar kun je alle kanten op. Personeel is klantvriendelijk. Stapelbed is vrij hoog (voor mij dan, 1.63m) Is een uitdaging om erop en eraf te komen.

Als je de deur uitloopt sta je al bijna in Central Park. Geweldige ligging.

Voor die prijs is het echt goed te doen.

1 klein nadeel: de lampsensor. Zodra je een vinger beweegt schiet de lamp aan, dat is 'snachts niet zo handig. Tip: hang er iets voor!

Gereisd met vrienden in oktober 2013

Tja...

Chris, 9-7-2012

Ok... je gaat niet naar NYC om op je hotelkamer te zitten dus heb ik een goedkoop hotelletje geboekt op een top plek. Wilde tenslotte alleen een bed. West side ligt gewoon perfect aan de rand van central park en vlakbij het grote metrostation van columbus circle. Alles is dus heel goed bereikbaar. Hotel is oud en niet al te schoon. Ontbijt is... uhm, niet goed. Gelukkig kun je in de buurt overal ontbijten of gewoon je broodje op eten in central park. Zou er niet meer terug gaan denk ik, maar als je voor weinig geld in the big apple wil zitten zou ik het zeker doen.
Gereisd alleenreizend in februari 2005

Low budget prima te doen!

Miranda, 14-10-2011

Wil je zo goedkoop mogelijk gaan dan is dit hotel uitstekend! Geweldige ligging direct aan central park, paar 100 meter van Columbus Circle. Kamer echt simpel, denk aan backpackers verblijf!

Tip: geef bij boeking aan dat je zo hoog mogelijk wilt verblijven. Hier veblijven minder mensen dus ook minder druk in de badkamers en schoner.

Gereisd met vrienden in oktober 2010

Prima locatie als je niet teveel wilt betalen

Spiekertie, 7-10-2011

In eerste instantie een ander hostel geboekt, maar enkele weken voor vertrek kregen we bericht dat deze ging sluiten. We zijn omgeboekt naar YMCA West Side. De ligging is perfect, metrohaltes en bushaltes binnen 5 min. lopen. De kamers zijn erg klein, en het stapelbed voelt wat gammel aan. In de kamer is een soort ventilator, welke we in onze tijd erg nodig hebben gehad. Het ding maakt wel veel lawaai; dus neem oordopjes mee. Het hostel heeft een redelijk zwembad, waar je fatsoenlijk baantjes kan trekken. (Badmuts verplicht). Op de verdieping waar wij zaten zijn 2 ruimtes met toiletten en douches, 1 voor mannen en 1 voor vrouwen. In de badkamer is geen ventilatie en de ruimte wordt door het douchen heel erg warm/benauwd.
Gereisd met vrienden in mei 2011

perfecte ligging

robencarel, 27-9-2011

inmiddels 7x geweest. elke keer zeggen we weer "volgende keer iets meer luxe", maar komen altijd weer bij de West Side uit.Dit vooral vanwege de prijs en de ligging. een luxer hotel is al snel honderden euro's duurder en als je in NY bent wil je zsm de kamer uit en de (wereld) stad in.Het hotel is idd heel basic en neem slippers mee voor de gezamelijke badkamers. Deze worden wel dagelijks schoon gemaakt maar worden door het vele gebruik erg smerig. Verder zijn de kamers klein met stapelbedden (wel televisie). Het personeel is wel erg vriendelijk. Het grote voordeel is, dat de ligging echt perfect is. Naast Central Park en op loopafstand van Times Square.
Gereisd met partner in maart 2011

Redelijk budget hotel

Michelle, 15-2-2011

Als je niet veel wilt uitgeven, is dit een redelijk goed hotel. Je moet zelf een beetje creatief zijn, dat wel. De douche is vies, maar wij gingen elke ochtend zwemmen in het zwembad en gingen gewoon daar douchen. Het zwembad is trouwens erg lang geopend, vanaf 5 uur sochtends tot 1 uur savonds!

Verder is het personeel vriendelijk. De stappelbedden vonden wij goed slapen, en de tv erbij was erg leuk. Verwacht geen grote kamer, denk aan 2 bij 3 + nog een kast.

Ligging is echt perfect, je hoeft echt geen hotel op time square. YMCA hotel ligt vlakbij de subway en bij Central Park, dus qua ligging echt perfect. Ook is het vanaf Times square prima te lopen naar het hotel!

Redelijk hotel, met de prijs er ook naar. Perfecte ligging!

Gereisd met partner in oktober 2010

echte stadplek, basic

K, 4-9-2010

YMCA is geschikt om de stad te verkennen. Geen trills, gewoon accommodatie.
Gereisd alleenreizend in juli 1987

perfecte lokatie, lage prijs

jan zyp, 21-11-2009

eenvoudige kamers, met een stapelbed

moderne douches met een card op de gang

Naast het central park, je kunt er zo gaan joggen of wandelen. Vlak bij het metrostation. De bus stopt bijna vlak voor de deur.

perfect dus voor de low en middle budget reizigers

Gereisd met oudere kinderen in november 2009

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor West Side YMCA bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel West Side YMCA in New York City, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel West Side YMCA zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel West Side YMCA scoort een 6.59 uit 10 op basis van 67 reviews.