Hotel Iz Flower

Hotel Iz Flower

110 reviews over Hotel Iz Flower in het Nederlands

Heerlijke vakantie in prima hotel

Karin Kort,
24-10-2018

Een prima hotel, fijne ligging, mooie zwembaden en aan het strand. Wij kregen als Nederlanders gewoon hetzelfde bandje als de Duitse gasten. Totaal geen onderscheid. In het restaurant werden er gelijk tafels bij elkaar gezet en die bleven de hele week voor ons gereserveerd zodat wij altijd met onze groep samen konden zitten. Ook op het strand stonden de bedjes al voor ons klaar, maar er waren genoeg bedjes bij het zwembad en bij het strand. Eten super met veel variatie. Alles zeer schoon. Zeker een hotel om nog een keer terug te komen. Animatie sávonds ook erg leuk.

Gereisd met vrienden in Mon Oct 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

nooit meer

anne,
22-10-2018

Wij gaan al vele jaren naar Turkije op vakantie ,maar naar dit hotel nooit meer! zeer onbeschoft personeel aan de strandbar /terras, we werden als Nederlanders totaal genegeerd, spreek je ze erop aan schelden ze wat in hun eigen taal heel irritant. aan de balie ook onvriendelijk. de liften in het bijgebouw zijn ook veel te klein en erg benauwd. Dit hotel is niet geschikt voor mensen die slecht ter been zijn i.v.m. de vele trappen, de kamer word een dag in de week niet schoon gemaakt je weet niet wanneer dus ook geen schone handdoeken.

Gereisd met partner in september 2018

Nooit meer naar dit hotel

Gio,
12-10-2018

De ligging van IZ Flower is prima, mooi strand, prachtige tuin en zwembad. Het animatie team deed haar best.
Bij aankomst kregen wij bij de receptie een blauw bandje terwijl Duitsers een paarse kregen. Mede hierdoor werden wij als Nederlanders niet alleen gediscrimineerd door een deel van het personeel maar ook nog onbeschoft en klantonvriendelijk behandeld. Op je drinken moest je lang wachten en het liefst negeerde het personeel ons. Gelukkig waren er nog een paar uitzonderingen zoals Mehmet, de beachboy en Mehmet v/h restaurant. Wij voelden ons niet echt welkom vooral bij het beach restaurant cq bar en de receptie. Verder waren er veel trappen en te kleine liften waardoor wij vaak lang op de lift (van 9e etage) moesten wachten. Voor het eerst hebben wij meegemaakt dat de kamer een dag ? niet werd schoongemaakt en wij dus ook geen schone handdoeken kregen.

Gereisd met vrienden in Wed Aug 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Prettig Reizen

Voor de 13e keer naar Turkije, elk jaar een ander hotel geweest. Na 13 jaar vinden wij dat je wel mag beoordelen wat goed is en wat slecht.

IZ flower is een mooi hotel en heeft een hele fijne ligging. Winkelstraat voor de deur en binnen 1 minuut loop je naar het strand.

Animatie, perfect! Zulke lieve en sociale mensen die je de hele dag bezig houden. Enkel het personeel was ongelooflijk onbeschoft en klantonvriendelijk. Voelde ons alles behalve welkom in het restaurant, bij de bar en aan de receptie. En een dag waarop de schoonmaaksters niet werken? Nog nooit van gehoord, waar douche je je dan mee? Vuile handdoeken. In het restaurant: je krijgt je drinken als je je eten op hebt, na lang je hand op steken. Ze ontwijken je gewoon. Receptie: Uitchecken en betalen met je arm tussen de mensen door.

Je betaald veel geld voor weinig service.

Gereisd met partner in augustus 2018

Geweldig!

Erikv,
22-4-2018

4 sterren hotel en dat is dik verdiend! Hotel heeft geen 5 sterren omdat er geen binnenzwembad aanwezig is. Wij hadden een mooie gerenoveerde kamer op de 9e verdieping met uitzicht over zee en Kumkoy. Badkamer met een heerlijke regendouche. Kamers superschoon en worden 6 dagen per week gereinigd. 2 prima zwembaden met genoeg ligbedjes. Wij lagen vaak aan het brede strand, de zee loopt heel geleidelijk af. Ook daar genoeg strandbedjes. Mehmet de strandboy houdt alles daar in topconditie! Eten gewoon prima, meer dan genoeg keus en warm. Cocktails officieel niet inclusief maar sommige barmannen maken van lokale drankjes (gin/vodka etc...) de lekkerste! Personeel super aardig en dat wordt nog beter als je ze af en toe een eurootje geeft. Kost over de hele vakantie een paar tientjes extra maar is meer dan de moeite waard! Weinig Nederlanders in het hotel maar dat komt omdat touroperator de enige touroperator is die dit hotel aanbiedt. Geen Russen!

Gereisd met partner in april 2018

Goed hotel

Annelies,
26-6-2017

Zwembad tuinen stand van het hotel is goed.personeel aardig. eten matig wel warm.Matras te hard.kleine badkamer.Schoon hotel, Geen toeters en bellen eenvoudig hotel,Wijn goed .Wij hebben een fijne vakantie gehad.

Gereisd met partner in Thu Jun 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Heerlijke vakantie gehad. Aanrader!

Anja,
28-5-2017

Het hotel, de tuinen, het zwembad en het strand zijn allemaal helemaal goed. Het eten de eerste week in mei iets minder, maar daarna perfect. Personeel super aardig, grote kamer, lekkere douche maar wel in bad.Het centrum met heel veel winkels vlakbij, ook supermarkt. Iedereen draaft voor je! Minder was de matras, erg hard en heel veel Duitsers, zodat alles Duits georiënteerd was, maar dat is in die omgeving veel. Badkamer nogal krap.

Gereisd met partner in Mon May 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

goed hotel

albert
10-6-2016

Hotel iz flower is een goed hotel als je niet veel waarde hecht aan een hotel met veel toeters en bellen. Is zijn vier sterren meer dan waard. Het hotel is prachtig gelegen aan een eigen zandstrand. Grote schone zwembaden met veel ligbedjes. Op het moment dat wij er waren hoefde je ook geen handdoekjes te leggen al vroeg in de ochtend, dit in tegenstelling tot het strand waar om 6 uur in de ochtend de eerste rij bedden al was gereserveerd door de vele duitsers die in dit hotel met grote getalen waren. Het eten was over het algemeen goed, warm,en voor ieder wel wat, maar vaak flauw wat smaak betreft. Het hotel bestaat voor 80% uit Duitsers, wat sScandinaviers en Oost Europeanen. De kamer die we hadden in het hoofdgebouw was goed, nette aankleding, maar douche was wel krap en aan renovatie toe. De airco werkt prima. Bedden aan de harde kant. Personeel was correct vriendelijk en werkt hard. Annimatie vonden wij top, met in de avond mooie shows en optredens. En Memet op het strand sjouwt de ganse dag met bedjes heen en weer, en ruimt en harkt het strand elke dag weer opnieuw voor de gasten. . Bij binnenkomst krijg je polsbandje en dit verschild per nationaliteit. Blauw is voor gasten die niet duits zijn, Rood voor de mensen die duitstalig spreken, oranje voor de minderjarige, en groen voor de Turkse gasten. Dit is voor het bedienend personeel makkelijk om te weten hoe ze je aanspreken. Drankjes zijn oke, coctails zijn niet allinn,Op het stand is een klein barretje waar je tussen de middag ook kunt eten maar dit is zeer beperkt.Beter is bij de poolbar te eten of boven in het restaurant. Iedere dag is er bij het avond eten een voorgerechtje maar verwacht er niet te veel van, De nagerechten en het ijs na afloop zijn lekker, Wel geergerd aan die mensen die 45 min. van te voren in de eetzaal gaan zitten, om toch dat vaste plekje te bemachtigen. Hotel zou dat moeten verkomen.Al met al een fijne vakantie gehad in dit hotel. Dus mensen gewoon boeken.Misschien in de toekomst dan wat meer Nederlanders.

Gereisd met partner in Sun May 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

zeer goede prijs/kwaliteitverhouding

Ron W
15-5-2016

IZ Flower heeft een bijzonder goede prijs/kwaliteitverhouding. Het is geen mega-resort zoals de protserige Disney-achtige hotels in de omgeving, maar het kan zich qua comfort en service wel degelijk met de grote jongens meten. Het allergrootste pluspunt: het ligt direct aan het strand. Je kunt kiezen of je aan één van de twee grote en zeer schone zwembaden wilt liggen, iets verderop in de prachtige en met zorg bijgehouden tuin of direct aan zee op een bedje dat je door een gewillige medewerker aangeboden wordt en naar wens in of uit de zon wordt geschoven. Eten doe je in de ruime, hygiënische eetzaal, maar overdag ook bij de zwembadbar (beperkt assortiment) of bij de strandbar (klein assortiment). Het eten is goed warm en wordt op verzoek ter plekke voor je (na)gebakken. Heel veel keuze uit rauwkost en toetjes en een scala aan andere gerechten. Vleeswarenkeuze op brood valt tegen en kaas is smaakloos. Relatief veel (gegrilde) kip op het menu, maar daar houden wij wel van. Frites is goed, mayonaise ontbreekt. Bijna elke avond heerlijk schepijs. Obers doen echt hun uiterste best om het je naar 't zin te maken en lopen af en aan met drankjes. Er wordt op de uitgifte van drank sowieso niet beknibbeld in het hotel; ze houden het goed in de gaten als je glas leeg is en staan dan weer bij je. De kamers (wij zaten 2e verdieping hoofdgebouw) hebben allemaal in meer of mindere mate zeezicht. Ze doen ietwat gedateerd aan, maar het is er toch luxe en schoon en ook de badkamer voldoet prima, zij het wat krap. Grote regendouche, altijd warm water. Bedden aan de harde kant, op verzoek wordt er een dekbed onder het onderlaken gedaan, bij wijze van topping. Dan is het goed te doen. Drinkwater elke dag aangevuld in koelkast op kamer. Flatscreen-tv met BVN erop. Alles is brandschoon, zowel in het gebouw als bij de zwembaden. Verlaat je een toilet in een openbare ruimte, dan wordt er direct achter je gedweild en gepoetst. Al het sanitair blinkt en nare luchtjes zul je niet aantreffen. Overal desinfectiemiddel voor als je denkt vieze handen te hebben. De tien jongens en meisjes die de animatie verzorgen, doen dat met overgave. Vragen of je mee wilt doen, maar daarna kennen ze hun plaats en blijven gezellig. Wij zaten eerste week mei. Bezetting ca. 30% en naast wat Scandinaviërs bijna alleen maar Duitsers van middelbare leeftijd tot ruim gepensioneerd. Daar heb je geen aanspraak aan en ze zijn heel erg goed in het afbakenen van hun privacy. Eigenheimers blijven het en wat roken ze toch veel. Er waren drie Nederlandse gezinnen en daar hebben we het gezellig mee gehad. Je kunt via het strand en de boulevard langs onnoemelijk veel hotels naar Side lopen. Pittige wandeling van ruim 10 km. totaal, maar goed te doen en de moeite waard. Met de dolmus kan ook voor 1 euro enkele reis. Side is een leuk stadje met heel veel winkeltjes van hetzelfde. De verkopers zijn nauwelijks opdringerig, dit in tegenstelling tot hen in de buurt van Alanya.Ook veel winkeltjes op 200 m afstand van het hotel en zelfs een normale supermarkt voor je chippies & nootjes tegen de gebruikelijke lage Turkse prijzen. Wifi van het hotel is qua bereik goed, zeker in de openbare ruimten, maar je moet wel vaak opnieuw inloggen. Het tarief is 3 euro per week en dus hoor je ons niet klagen, want je kunt dan met meerdere apparaten tegelijk gebruik maken van internet en alle gemakken die daarbij horen. Gratis lang naar huis bellen via Whatsapp bijvoorbeeld. Cocktails met importlikeur kosten extra, maar met binnenlandse likeuren kunnen ze ook heerlijke gratis cocktails maken. Efes en Becks als bier en wijn is goed te drinken. Afsluitend: IZ Flower is een prima hotel voor als je niet in de massaliteit van een groot resort wilt zitten en als het budget beperkt is. Alles binnen handbereik en het strand is daar toch wel het meest aansprekend van. Goed eten en drinken, uitermate vriendelijk en servicegericht, maar bovenal: het is overal prettig en Schoon! Verdient meer bezoek van Nederlanders!

Gereisd met partner in mei 2016

"super hotel"

ellenklingenberg
5-5-2014

Iz flower is echt een top hotel super mooi gelegen aan het strand (50 m lopen). De zwembaden zijn super ruim (ruimer dan op foto's) en lekker rustig omdat er veel oudere mensen zijn en vooral Duitsers. Het restaurant was ook goed geregeld het onbijt en de lunch waren echt perfect. Alleen vonden wij persoonlijk het avond eten iets minder goed omdat we iets meer vlees en salades hadden verwacht. Maar nog steeds was het avondeten lekker. Zelf hadden wij een familiekamer en dat was gewoon goed. Je had een tweepersoonsbed in een kamer en in de kamer 1 eenpersoonbed en een slaapbank. Je kan ook een tweepersoonskamer boeken en die zijn super mooi echt een aanrader!. Alles in het hotel is zeer schoon. En de personeel erg vriendelijk. De wifi kost 5-, voor 2 weken en voor 1 week 3-,.. Op het strand heb je een eigen prive strand wat bij het hotel hoort. En voldoende bedjes zowel op het strand als op het zwembad. Niet op elke kamer is een mooi uitzicht.

Gereisd met oudere kinderen in januari 2014

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand4 minuten lopen, 400 m, < 5 minuten met de auto
  • Privé strandAanwezig
  • Strand faciliteitenHanddoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin, Waterpark

• Betaalde wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming

• WinkelsKapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesAutoverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Strijkservice, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam

• BalsportenBasketbal, Volleybal
  • FitnessAerobics, Fitness
  • TennisbaanAanwezig
  • Sport & SpelBiljart, Darts, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Iz Flower in Side / Titreyengol / Colakli / Sorgun / Kumkoy, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Iz Flower zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.