5,6

Matig

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Alan Xafira Deluxe Resort & Spa***** bij :

37 reviews over Hotel Alan Xafira Deluxe Resort & Spa in het Nederlands

Afschuwelijk hotel

Guler, 15-8-2017

Zo een vies hotel nog nooit meegemaakt betaald voor iets wat niet eens waard is via touroperator. Poep op de grond bij de wc, haar uit eten, flessen wat gevuld uit kraan die op tafel staan! Vlekken op je lakens en nog veel meer! Voor mij nooit meer dat hotel
Gereisd familie in augustus 2017

We hebben ons uitstekend vermaakt

Willem, 23-10-2016

We zijn hier in de herfst vakantie één week geweest met onze kinderen met hun partners.

we gingen met twijfels weg omdat als je al de recensies leest je erg gaat twijfelen maar toch bewust voor dit hotel gekozen. Achteraf gelukkig.

We kwamen zaterdagmiddag on een uur of vijf aan en werden keurig aangesproken we konden kiezen in het Duits of Engels. Zijn keurig naar onze kamers gebracht en hebben uitvoerig uitleg gekregen over onze kamer hoe alles werkt (TV, Kluis, Airco, verlichting, Mini bar)

Eerste dag iets te laad naar het restaurant gegaan (is open van 18:30 tot 21:00) en daardoor was de keuze van dessert iets minder.

Volgende dag gewoon om 19:30 gegaan en niet aan de hand.

voldoende keuze alleen persoonlijk had ik iets meer koude voorgerechten willen hebben (maar dat was ik alleen).

Ook hadden ze hier ook voldoende langere tafels waar je met een groep van 6 personen (ons geval) en ook nog een aantal tafels voor 8 personen. Zodat er niet veel met tafels en stoelen hoeft te worden gesleept. (natuurlijk ook tafels voor 4 personen)

Zwembad is uitstekend alleen wel veel ligbedjes waar doorgezakt gaas in zit.

Aquapark was goed alleen jammer dat er twee glijbanen buiten gebruik waren je kon het aquapark (ander kant van de weg) veilig door een tunnel bereiken.

Strand werd je met een shuttlebusje heen gebracht maar was ook lopend te doen.

Stand viel tegen een klein gedeelte met ligbedden wel een groot kustgras voetbalveld (wat niet gebruikt werd) de doeken boven de ligbedden had zijn beste tijd gehad. en ook een mijns inziens te groot terras voor de stand bar.

als ze het terras kleiner hadden en het voetbalveld niet hadden konden ze een veel uitnodiggeer strand er van maken.

Natuurlijk staan er rijen bij de bar maar waarom wil iedereen van die cocktails drinken daar gaat gewoon tijd in zitten om ze te maken.

Kort om we hebben geen spijt dat we voor dit Hotel hebben gekozen.

We kunnen terug kijken op een geslaagde vakantie.

Gereisd familie in oktober 2016

Niet voor herhaling vatbaar

Conny, 25-6-2016

Het hotel is mooi,we hadden ook een mooie kamer.

Maar waren genoeg minpunten om niet nog een keer te gaan.

Hadden de recensies al gelezen,maar soms kunnen de mensen echt zeuren.

Dus vonden het geen reden om niet te gaan.

Het is een groot hotel,met te weinig gelegenheden om te eten.(a la carte kan ook,maar 1 keer gratis)

Alleen bij het grote restaurant en bij het zwembad.

Airco staat nergens aan,dus niet in het restaurant,maar ook niet in de lobby,waar je eventueel ook wat zou kunnen drinken.

Overal is glas,in de liften hangt een temperatuurmeter,meestal was het dus 36 graden in de lift.

Die inderdaad een eigen leven leiden daar.

Een was ook aantal dagen kapot,totdat er uiteindelijk eens een monteur kwam.

Maar daarna deed ie het nog niet,zodat je hem niet durft te pakken.

Want stel je komt vast te zitten in dat ding,met ongeveer 36 a 38 graden binnen in.

Vaak ellenlange rijen om een ijsje te halen of een pizza.

Zodat je denkt laat maar!!

Ze zeggen ultra all inclusive,mini bar wordt dus alleen met water bijgevuld,de rest dus niet.

Aantal keren ook geen wc papier gekregen,zodat we er zelf iedere keer voor moesten bellen.

Dan beloofde ze dat ze kwamen,terwijl we na 4 keer bellen en daarna erg boos worden(1 uur verder)

Mijn man naar beneden ging,konden ze niks mee geven,want ze hadden niks daar!!!

En je kan niks uit de gewone toiletten halen,want dat zijn dichte.

Kamer zag er mooi uit,maar er zaten op de nachtkastjes en het bureau plakkerige plekken.(toen kwamen we net aan)

Die werden dus heel de week niet afgedaan,zaten er tijdens ons verblijf heel de week op.

Personeel bij de bar wel erg vriendelijk.

Sommige praten totaal geen Engels,vooral niet bij het restaurant.

Dan vraag je wat,maar ze begrijpen je helemaal niet.

Dan heb je nog een kluisje wat gratis is,dus we legden onze spullen er in,bleek dat de kluis gewoon los zat.

Dus die kan iemand zo meenemen,kreeg je zo uit het kastje.

Maar ze zijn uiteraard niet verantwoordelijk.

En dan nog het strand,bedden kapot en het zag er niet uit,dus we zijn na een half uur terug gelopen.

Kortom,geen tweede keer voor ons!!

Gereisd met partner in juni 2016

prachig hotel

ruhican, 6-5-2016

leuk hotel met vriendelijk personeel.

perfecte vakantie bestemming met een korte afstand tot het centrum van alanya en konakli.

animatie ook leuk met vele activiteiten.

Gereisd anders in mei 2016

Fantastische hotel, prachtige ligging

Yusuf Sivrikaya, 5-5-2016

Zeer mooie en fantastische vakantie met de Kids gehad
Gereisd familie in mei 2016

Ik ga direct nog een keer fantastisch resort

Bert, 4-5-2016

Super de luxe hotel met zeer vriendelijke mensen, en het Resort wordt uitstekend schoon gehouden. Super ruime kamers en mooi ingericht. Mooie zwemgelegenheden (meerdere aanwezig) zeer leuk aquapark met glijbanen. Eten voor elk wat wils en zeker voldoende aanwezig (mocht af en toe wel iets warmer). Er is mooie spa - welness gelegenheid met alles erop en eraan. Animatieteam geweldig met de kinderen (5 en 7) deze hebben onze kleinkinderen zeker vermaakt. ik kan alleen maar positief zijn en zou morgen er zo weer heen gaan.
Gereisd familie in april 2016

Drama

Kees, 14-2-2016

Wachten,wachten en nog eens wachten
Gereisd familie in augustus 2015

Kan best iets worden, wow-factor is er al.

Mr. P & Mrs. R, 24-1-2016

Indien je nog niet hebt geboekt, lees niet verder en boek iets anders, er zijn veel betere 5-sterren resorts in Turkije te vinden. Heb je wel al geboekt, maak je geen zorgen er zijn geen grote dingen mis.

Voor ons alweer de 12e keer in Turkije en wat hier opvalt is dat er veel minder personeel is dan gebruikelijk, management snapt het nog niet helemaal maar omdat er personeel rond loopt zoals de bar vrouw Banu Yalcin en zij veel zaken oplost kunnen ze het draaiende houden. Wij waren hier in de herfstvakantie en dan heb je geen last van drukte en lange rijen, maar wel van het feit dat het bijna eind van het seizoen is.

Pluspunten;

+ Hoge wow-factor

+ Mooi zwembad

+ Prachtig kunstgras voetbalveld aan het strand

+ Grote kamer

+ Grote gratis kluis op de kamer

+ Overal gratis WiFi (niet overal even goed)

Minpunten;

- Management heeft het niet in de hand, veel (kleine) klachten die ze niet oplossen.

- Kiezelstrand

- Omgeving is een vuilstort (is het uitzicht voor de appartement huurders)

- Aggregaat op het buitenterras van het restaurant die iedere avond vette dieseldamp uitstoot

- Minibar wordt alleen met water aangevuld (tegen de geboekte afspraak)

Gereisd familie in oktober 2015

Afrader

Barry, 29-8-2015

Nooit meer. Enorme rijen voor werkelijk alles. Ijsje, drankje, ontbijt, middag en avondeten. 1 afgifte punt voor drankjes tijdens diner. Dit terwijl 2000 mensen binnen 2 uur tijd komen eten. Onvoldoende tafeltjes. Dus met je volle bordje rondlopen tot er een tafeltje vrijkomt. Daarna rotzooi van voorganger opruimen en eigen tafel dekken. Het weinige personeel wat er is redt het niet. Russen die geen boodschap hebben aan netjes achteraan sluiten in de rij. Muziek en animatie bij zwembad zo hard dat je elkaar niet kan verstaan. Hotel staff die op aanspreken zegt er niets aan te kunnen doen. 80% is Rus. Personeel achter de balie is Rus. Ook Russen in het animatieteam. Maar mooi hotel en mooie kamers. Voor ons nooit meer.

ongeorganiseerd zooitje

Reiziger, 25-8-2015

Eten erg eentonig, altijd alles op, wordt niks op tijd bijgevuld, personeel tekort, staf staat er bij en kijkt er naar, wordt niks opgelost. Russen maken het verschil, pff zoveel eten opscheppen dat andere kei lang in de rij moeten staan. Hotel is wel prachtig, kamers supermooi, netjes schoon, zwembad ook prachtig, maar ik zou nooit meer terug gaan.
Gereisd familie in augustus 2015

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Alan Xafira Deluxe Resort & Spa in Alanya, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Alan Xafira Deluxe Resort & Spa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Alan Xafira Deluxe Resort & Spa scoort een 5.6 uit 10 op basis van 40 reviews.