Hotel Turquoise ****

Turquoise
8,9

Zoover award

268 reviews over Hotel Turquoise in het Nederlands

Al 17 jaar in mei en oktober....THUISBASIS.

Yvonne, 3-9-2017

Aan bijna het einde van een oplopende weg en een harde matras zijn voor mij de enige minpunten. Het is een super,geweldig en schoon hotel waar je met liefde wordt omringt en ze alles voor je doen om je een ongelooflijk fijne vakantie te bezorgen.
Gereisd alleenreizend in mei 2017

Geweldig in mooie omgeving

Nollen, 10-8-2017

Zeer goed hotel voor een mooie prijs.

Als je in blok 1,2,Of 3 zit heb je geen last van de moskee om 5 uur in de ochtend. Het eten is van goede kwaliteit warm en variërend kunnen veel 5 sterren hotels wat van leren. De bezetting was bij ons 50 % Engelsen en 25 % turken en 25 % Nederlanders. Het handdoekje leggen is hier echter wel aan de orde om 7 uur moet je echt je handdoek leggen als je aan het zwembad wil liggen. Het animatie team doet zijn best en overdag is er waterpolo en water basketbal darten en poolen. In de avond ook het een en ander. Het paragliden was super geboekt bij sky sport 90 euro per persoon. Een hotel waar vele Nederlanders en Engelsen terug naar toegaan. Het waren gezellige Engelsen die een praatje met iedereen maakte en geen zatte mensen op het complex mee gemaakt. Overdag drinken in stevige plastic bekers en bij het eten en in de avond glazen. Een top vakantie gehad hier komen we zeker terug.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Fantastisch gezinshotel

Josefine Huntjens, 5-8-2017

Eten, drinken,personeel, kamers, zwembad, entertainment krijgen een 9 ze hebben heerlijke maaltijden, voor ieder wat wils, de kamers zijn mooi en heel erg schoon, ze hebben een prachtig zwembad ook voor de kleintjes, er is genoeg te doen, en het ligt niet ver van het prachtige strand en de blue lagoon, voor ons een top lokatie!

En minpunten? Die zijn er niet, echt niet!

Gereisd met vrienden in mei 2017

Geweldig zeer goed,

OME GEURT, 25-7-2017

Geweldig wat een top hotel,personeel heel behulpzaam en boven al vriendelijk,goed en gevarieerd eten,heerlijk zwembad,mooie kamers alleen wel wat gedateerd,10 minuten lopen en je zit tussen de winkeltjes barretjes en eet gelegenheden ook mooi en spektaculair zijn de paragliders die de hele dag door te zien zijn,er is voldoende aanbod voor excursies die moet je gewoon boeken in het dorpje zelf,wij komen hier zeker terug.
Gereisd met vrienden in juni 2017

Geweldig hotel @Paradise!

Yvette noordermeer, 22-7-2017

Waanzinnig stukje Turkije! Geweldig hotel niet te groot en ze doen er alles aan om de gasten het naar de zin te maken. Echt een aanrader goede prijs, goede ligging direct aan de 500 meter lange mainstreet waar alles te beleven valt en dan sea horse beach club waar je gratis naar toe kan met pendelbus en gratis ligbedden! Eten is goed genoeg keus en variatie! Gewoon 13 superdagen gehad en zeker voor herhaling vatbaar!
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Heerlijk hotel

Diana, 20-7-2017

Kleinschalig maar heel gezellig. E ht ons kent ons. Eten is goed maar wat eentonig. Ligging is perfect. Mag wel eens een sopdoek over de balken in de eetzaal, bar en snackbar gehaald worden. Kamer was schoon.

Toch gaan we in oktober voor de derde keer terug.

Heerlijk.

Gereisd met partner in april 2017

Mooie vakantie in Hotel Turquoise en Ölüdeniz!

G. Hoiting-Visser, 19-7-2017

We hebben een heerlijke vakantie van 8 dagen gehad in het mooie Ölüdeniz, geklemd tussen de bergen en gelegen aan een mooie baai met daarnaast de beroemde Blue Lagoon. Al vaker in Turkije geweest maar dit is vergeleken bij Side redelijk kleinschalig evenals ons hotel "Turquoise". Wel is alles ingericht op de Engelsen, met Karaoke bars, voor de liefhebber...

Je kunt hier prima naar toe gaan, ondanks dat wij ook diverse opmerkingen hebben gehad dat we naar Turkije gingen... Niets aan de hand in de toeristische gebieden. Politiek verdeeld land. Ons hotel was "Turquoise", een 4 sterren hotel volgens de Turkse normen, hoewel we veel luxer gewend zijn in Side. Het is een knus, kleinschalig hotel waar veel mensen ieder jaar terug komen begrepen we en het meeste personeel, een enkeling daargelaten, is zeer vriendelijk en behulpzaam, van kamermeisje tot het management. Het hotel bestaat uit 7 blokken. We zaten in gebouw 2 en bij aankomst in de avond merkten we direct dat je van beide kanten lawaai hebt, ook van het lawaaiige Dorian Hotel aan de overkant. Het hoeft echter geen probleem te zijn als je zoals wij avondmensen zijn. Om 0.00 uur sluit de bar en stopt de muziek bij alle hotels. We gingen daarna op ons redelijk kleine balkon zitten. Wil je vroeg gaan slapen dan is dit geen aanrader in de gebouwen 1, 2 en 3. We hadden echter een prachtig uitzicht op het zwembad en op de mooie bloemrijke begroeiing rondom de gebouwen.

Wij hadden een prima gerenoveerde kamer. Netjes genoeg voor Turkse maatstaven en daar moet je gewoon rekening mee houden. Het was schoon genoeg, al is dat niet te vergelijken met Nederland. De bedden waren echter wel echt kei en kei hard en dat vonden wij niet fijn. Ze werken eraan dit t.z.t. te verhelpen. Ook de moskee, met oproep tot gebed, wat 5 maal daags is en ja ook 's morgens heel vroeg hoort bij Turkije. Heb respect hiervoor of ga naar Spanje of iets dergelijks. Zie het als de charme van een ander en bijzonder land, dan voelt je vakantie ook specialer. ;-)

Het eten is prima, niet zeer luxe uitstalling of enorme keus, maar gewoon goed en wel hygiënisch bereid, want ik ben met mijn gevoeligheid niet ziek geworden. Op de Turkse avond/einde Suikerfeest werd er flink uitgepakt. Dus een paar recensies verbazen me...Wij waren nu met z'n tweeën en voor de eerst keer zonder kinderen, maar het is geen hotel met grote glijbanen en een speeltuin. Er is echter een zwembad, er is sportief vermaak met entertainment en er zijn sportieve dingen te doen. Ook is er een kleiner kinderbadje, waar je als ouders direct aan kunt zitten met de ligstoelen. Natuurlijk werd er aan de zwembaden ook aan handdoekje leggen gedaan, al heel vroeg, maar er werden regelmatig handdoeken verwijderd! Bij de bar moet je er rekening mee houden dat je voor cocktails bij moet betalen. Het terras is wat aan de kleine kant als alle hotelgasten er zouden willen zitten.

De Hamam, waar wij gelijk de eerste dag gebruik van hebben gemaakt doordat Ertan bij ons langs kwam. Geen spijt van gehad. We stonden gelijk in de relax-mode voor de rest van het verblijf! Aanrader...

Dan is er nog een pendelbus vanuit het hotel naar de Sea Horse Beach Club. Wij hebben er 2 dagen gebruik van gemaakt. Tussen 9 en half 11 vertrekt ieder half uur een bus. Vanaf 3 uur tot half 6 kun je ook ieder half uur opgehaald worden. Je krijgt een parasol met 2 ligbedden. Een fijne plek als afwisseling en het eten (wel betalen maar tegen een schappelijke prijs die het meer dan waard is) is heerlijk! De excursie naar Dalyan met rotsgraven en schildpadden geboekt in de "Hoofdstraat" was mooi. Voor het drinken van een cocktail aan zee verkiezen wij het gezellige "The Terrace" met mooi uitzicht boven het chique "Jade". Beide geprobeerd. Persoonlijk dus.

Zowel de vluchten als de transfers met reisorganisatie hebben wij i.i.g. geen klagen over gehad. Alles verliep soepel voor ons. Al met al hebben wij een geweldige vakantie gehad in Ölüdeniz en we kijken er met veel plezier op terug!

Gereisd met partner in juni 2017

Laatste keer

Conny, 15-7-2017

Helaas is dit prachtige resort bijna helemaal overgenomen door russen en Turkse mensen. Het eten is beduidend minder, personeel doet erg hun best, maar is echt geen 5 sterren meer waard!!
Gereisd met partner in juni 2017

Geen 9 waard

Mel, 8-7-2017

Op zich een leuk hotel maar zeker geen 9 waard. Als je een kamer bij het andere hotel hebt, heb je last van geluidsoverlast. Eten goed maar wel weinig keus. De hygiëne kan beter. Wel mooie omgeving. Prijs kwaliteit is goed
Gereisd met partner in juli 2017

Heel fijn hotel het is er prachtig

Ajoren, 18-6-2017

Het eten was erg goed en verzorgt de ligging is perfect hele mooie omgeving

Wil je een strand zonder kiezels kan je met het pendel busje van het hotel naar

een zandstrand echt een aanrader!

Balkon was wat klein maar er zijn wel kamers met grotere balkons ,al met al wij hebben het er heel leuk gehad voor herhaling vatbaar

Gereisd met partner in oktober 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Turquoise bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Turquoise in Olüdeniz, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Turquoise zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Turquoise scoort een 8.86 uit 10 op basis van 287 reviews.