Ben je op zoek naar goed beoordeelde accommodatie voor je vakantie in Bodrum? Hieronder vind je alle accommodaties in Bodrum.
Waardering

10 dec 2016

Bodrum
8,3
1283 reviews
Wordt Bodrum je vakantiebestemming, maar wil je nog wat meer informatie over deze bestemming, dan kunnen wij jou daarbij zeker helpen. Op deze pagina vind je onder de tabbladen allerlei extra informatie die je kunnen helpen bij het plannen van een vakantie naar Bodrum.

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Bodrum bij :
Sorteer op :
Aanbevolen door Zoover
Waardering
Aantal reviews
Afstand tot centrum

172 Accommodaties Turkije, Egeïsche Zee, Bodrum

Zoeken binnen de huidige resultaten:

Reviews van Bodrum

Vakantie Bodrum
Bodrum is een aantrekkelijke, grote Turkse badplaats met ongeveer 25.000 inwoners. Het ligt aan de Golf van Gökova in het uiterste zuiden van de Egeïsche Zee kust. De stad heeft een rijke geschiedenis. In de Oudheid heette de stad Halicanassus. In de 6e eeuw werd de stad ingelijfd bij het Perzische Rijk en werd door de koninklijke gouverneur Mausolus (375-353 v.C.) uitgeroepen tot de hoofdstad van de provincie Carië. Zodoende verkreeg ze haar stadswallen.

Bodrum scoort een 8,3 uit 10, op basis van 1283 reviews

Vakantie Bodrum

Mausolus begon twee jaar voor zijn dood aan de bouw van zijn Mausoleum, een meer dan 40 meter hoog bouwwerk. Het Mausoleum werd voltooid door zijn vrouw Artemisia en behoort tot een van de Zeven Wereldwonderen van de Klassieke Oudheid. Helaas is er van het Mausoleum weinig over gebleven. Een aardbeving heeft het grafmonument verwoest en de stenen werden tussen 1402 en 1437 gebruikt door kruisvaarders van de Johannieterorde (voor de bouw van de Petrusburcht op een schiereiland in de baai. Je kunt dit kasteel bezoeken, het is nu een museum met tentoonstellingen van voorwerpen uit de late Bronstijd).

Bezienswaardigheden Bodrum
Een moderne bezienswaardigheid die Bodrum aan de vakantieganger te bieden heeft, is de discotheek Halikarnas. Het is een van de bekendste discotheken van Turkije met een capaciteit van 5000 bezoekers. Er zijn spectaculaire lasershows en beroemde dj’s uit binnen en buitenland. Verder is er het badhuis (Hamam). Bodrum heeft een gezellige, drukke jachthaven. De baaien van het schiereiland Bodrum zijn ideale plekken om te zwemmen, duiken of zeilen. Je kunt hier beoordelingen vinden van 30 Appartementen, 6 Aparthotels, 2 Vakantiehuizen, 2 Vakantieparken, 2 Hostels, 118 Hotels, 2 Pensions en 8 Villas in Bodrum. Gebruik de filters aan de linkerkant om jouw ideale accommodatie te vinden. Op Zoover vind je bovendien 424 vakantiefoto's van Bodrum. Je kunt 4 video's van Bodrum bekijken. Lees de 520 reviews van reizigers die op vakantie zijn geweest in Bodrum. Op deze pagina vind je alle accommodaties in Bodrum. Bekijk ook andere accommodaties in Turkije. Bekijk alle overnachtingsmogelijkheden in Egeïsche Zee.

Reisverslag Bodrum van onze Redactie
We boeken ‘Bodrum’, vliegen op de luchthaven Bodrum, maar zitten dan toch nog een dik uur in een busje… naar Turgutreis. Oeps, wellicht niet helemaal goed voorbereid! Want in Nederland wordt het dan al snel een vakantie naar Bodrum genoemd, het blijkt een heel schiereiland te zijn. Een schiereiland met véél bekende badplaats, zoals Bodrum zelf maar ook Gümbet, Turgutreis, Gümüsluk of Akyarlar. De site van het Turks Verkeersbureau (www.welkominturkije.nl) meldt: “Vakantiegangers die lekker willen relaxen moeten zeker naar het schiereiland Bodrum, dat bezaaid is met leuke dorpjes, pensions en hotelletjes in rustige baaien. Uitgestrekte zandstranden vindt u in Bardakçi, Gümbet, Bitez, Aktur, Ortakent Yalisi, Karaincir, Bagla en Akyarlar. Zwemmers, zonaanbidders en watersporters moeten zeker ook het westelijk gedeelte van het schiereiland aandoen, met name. de uitmuntende stranden Turgutreis, Gümüslük en Yalikavak. In Turgutreis staat het standbeeld ter ere van de gelijknamige Turkse Admiraal die hier werd geboren. In de antieke haven Myndos (Gümüslük) kunt u makkelijk contact leggen met de open en gastvrije bevolking.”

Bruisende badplaats
Na een aantal dagen zon, zee en strand bij het hotel is het tijd om de omgeving te verkennen. We gaan naar Gümbet en Bodrum. Badplaatsen die aan verschillende baaien, dicht bij elkaar, liggen. We maken een dagexcursie, Sander Damen van Turgutreis Tours is onze gids. Hij legt het verschil tussen de plaatsen uit: “Gümbet ligt naast Bodrum. Het heeft zich ontwikkeld tot een gezellige en bruisende badplaats. In een schitterende baai, met heerlijke zandstrand, kun je genieten van al het goede dat Turkije te bieden heeft. Luieren in de zon, levendige beachclubs, winkels, restaurants, terrassen. Je hoeft je hier geen seconde te vervelen. In Gümbet is alles te voet bereikbaar en een bezoekje aan Bodrum, op 3 kilometer afstand, is zo te organiseren met het openbaar vervoer of een taxi. Het verschil met Bodrum? Met haar imposante burcht, haar nostalgische haven en het oude centrum is Bodrum een stad om meteen verliefd op te worden. In het centrum tref je een wirwar aan steegjes met gezellige winkels, en één van de zeven wereldwonderen: het Mausoleum.”

Burcht van Bodrum
We bezoeken de burcht van Bodrum. Je kunt er ook niet omheen, want deze torent boven de badplaats uit. Het Turks Verkeersbureau beschrijft Bodrum als volgt: “Een riant middeleeuws kasteel gebouwd door de Ridders van Rhodos bewaakt tot de staalblauwe baai van Bodrum, waarin de Egeische en de Middellandse Zee elkaar vinden. Talloze vakantiegangers zijn reeds gevallen door de charme van dit stadje. U kunt er rustig wandelen langs de met palmbomen omringde promenade, terwijl elegante jachtboten aanmeren in de jachthaven. Niet zo ver buiten de stad kunt u in heldere, rustige, warme zeeën zwemmen. Duikers ontdekken onder water talloze koraalriffen, grotten en majestueuze rotsformaties, waarin onder andere octopussen en kleurrijke sponsen in alle vormen en afmetingen leven.”

Wij nemen een kijkje in het kruisridderslot, op de berg. Zo kon men de vijand van ver al zien aankomen. Dit monument is tussen 1402 en 1437 gebouwd door kruisridders. Er valt hier heel wat te zien, binnen de vestingmuren. Na een kleine beklimming, met de zon flink brandend op ons hoofd, ontdekken we een oud kerkje met voorwerpen uit de bronstijd op het plein binnen de burcht. Oude kruiken, een enorme collectie glaswerk, sieraden en veel meer moois. Er is – dankzij het zeewater - veel goed in tact gebleven! Je kunt verschillende torens en kamers in om de collecties te bekijken. Voor één kamer moet je nog extra betalen. Dit is de kamer ingericht met de vondsten uit een ‘prinsessengraf’, dat werd aangetroffen in het centrum van Bodrum.

Namaak
Er zijn ook stalletjes met souvenirs te vinden in de burcht, en een terrasje. Maar stap je bij de burcht weer naar buiten dan kom je in een straat vol leuke terrassen en souvenirwinkels. In Turkije valt nog altijd goed te shoppen. Van namaak merkkleding tot bijzondere theeën. Als je ‘namaak’ mee naar Nederland neemt, is dat natuurlijk wel op eigen risico. Je loopt de kans dat het in beslag wordt genomen door de douane! En zeg nou zelf, wil jij graag rondlopen in zo’n overduidelijke nepper? Na het shoppen brengt onze gids Sander ons nog naar een oud amfitheater en naar één van de antieke Zeven Wereldwonderen. Het mausoleum van Bodrum! Ooit is het heel groot geweest: op een voetstuk van 38 bij 32 meter. Hierop stond rondom een Ionische zuilengang. Een 24 laags piramide bekroonde het geheel. De totale hoogte van het bouwwerk was 45 meter en bedroeg maar liefst 1215 m2. Er is nu helaas nog erg weinig van over.

Zeiltocht
Na zo’n dag cultuur is het voor ons de volgende dag tijd om een relaxt zeiltochtje te maken. Tenminste, zo hadden we het in ons hoofd. Maar zodra we de gordijnen openen zien we dat het behoorlijk waait. In de haven van Bodrum aangekomen blijkt dat de schipper wel wil uitvaren, maar dat er waarschijnlijk niet wordt gezeild. Je hebt overigens ruime keuze met welk zeiljacht je de zee op wilt, want hier in de haven van Bodrum liggen de zeiljachten voor de verhuur zij aan zij. Je huurt ze wel altijd met bemanning. Bovendien kun je meerdaagse zeilreizen maken. Wij kiezen voor één dagje en kiezen het ruime sop. We zien de burcht nu vanaf het water, varen langs de kustlijn. Zeilen is er deze dag helaas niet bij vanwege de behoorlijke wind. Gelukkig gaat het anker wel een paar keer uit, zodat we kunnen zwemmen. Daarna serveert de bemanning een voortreffelijke lunch met verse vis. Een betere afsluiting van deze ervaring in Bodrum hadden we ons niet kunnen wensen

Handig om te weten
Het Turks Verkeersbureau is gevestigd in Den Haag. Meer informatie is te vinden op www.welkominturkije.nl. Extra info van de site: “Één van de langste zandstranden uit de streek is Ortakent, en is de ideale plek om in alle rust te ontspannen. Karaincir is één van de mooiste stranden op het schiereiland Bodrum en is ideaal voor wie een actieve strandvakantie en ontspannen avonden in het gezelschap van de lokale bewoners in gedachten heeft. Akyarlar ten slotte geniet terecht een reputatie vanwege zijn fijne poederzand.”

Je hebt een visum nodig om Turkije binnen te komen. Hiervoor hoef je op zich niet veel te doen: alleen bij binnenkomst op de luchthaven 10 euro betalen en je visum af te laten stempelen.

De Turkse munteenheid is de lira. Geld trek je vrij eenvoudig uit een pinautomaat – op de luchthaven of in de grotere badplaatsen. Dit is het meest verstandig om te doen. Want betaal je in euro’s – deze worden in de toeristische plaatsen zeker wel aangenomen – dan betaal je vaak meer.

Wil je flink op stap? Dat kan! Ga dan naar Halikarnas club. Hun slogan: You can not say you’ve been in Bodrum if you haven’t been in Halikarnas.

5 sterren hotels Alanya

5 sterren hotels Side

5 sterren hotels Kusadasi

5 sterren hotels Antalya

5 sterren hotels Belek

5 en 4 sterren hotels Bodrum

Je kunt hier reviews vinden van 29 Appartementen, 117 Hotels, 2 Vakantiehuizen, 2 Vakantieparken, 8 Aparthotels, 2 Hostels, 3 Pensions en 9 Villas in Bodrum. Gebruik de filters aan de linkerkant om jouw ideale accommodatie te vinden. Op Zoover vind je bovendien 808 vakantiefoto's van Bodrum. Je kunt 4 video's van Bodrum bekijken. Lees de 1283 reviews reviews van vakantiegangers die op vakantie zijn geweest in Bodrum. Op deze pagina vind je alle accommodaties in Bodrum. Bekijk ook andere accommodaties in Turkije. Bekijk alle overnachtingsmogelijkheden in Egeïsche Zee.