Hotel Fortuna West ***

Hotel Fortuna West
Fortuna West
6,5

21 reviews over Hotel Fortuna West in het Nederlands

Alle waar naar zijn prijs

JetvonD, 7-10-2017

Ja, wat kun je verwachten. Het is een goedkoop hotel. Voor een stedentrip heb je niet veel nodig, namelijk een bed, een douche en een toilet. Dat is ook precies wat je krijgt. Vloerbedekking is oud en onfris, de muren grauw en vlekkerig. Maar de badkamer is schoon en er wordt dagelijks handdoeken gewisseld. De ligging is prima dankzij het ov. Er was veel jeugd in het hotel, maar we hadden er geen last van. Het ontbijt is ruimschoots voldoende. Het personeel was vriendelijk, maar apatisch en somber. Al met al krijg je waar voor je geld, maar ik zou er toch niet naar teruggaan. Je gaat tenslotte voor je lol.
Gereisd met partner in oktober 2017

Prima "Oostblok" hotel voor stedentrip

Jolanda Bronsvoort, 22-6-2017

Of je het hotel wel of niet goed vindt, hangt af van je verwachtingen. Verwacht geen hotel naar luxe westerse maatstaven. Het is een Oost-Europees hotel (Oostblok) en daarvoor gelden andere standaarden. Het is echter een prima hotel voor een stedentrip.

De ligging is goed, halfweg het centrum en de luchthaven. Er is een tramhalte op ca. 100 meter lopen die je rechtstreeks in 25 minuten naar hartje Praag brengt. Kaartjes zijn te koop bij de receptie. Dames aan de receptie zijn vriendelijk en behulpzaam.

De kamer: de kamer is eenvoudig, netjes en schoon. Afgezien van de gordijnen, deze konden wel een wasbeurtje gebruiken. Dat er te weinig haakjes aanzitten of dat ze te kort zijn: dat is typisch Oostblok. Is niet erg.

De badkamer was recentelijk vernieuwd. Nieuwe tegels, nieuw sanitair, netjes en schoon.

De bedden vond ik te hard, maar dat is persoonlijk.

Het ontbijt was prima, intercontinentaal op z'n Tsjechisch; niets mis mee.

Omgeving: flats, maar niet grauw. Opgeknapte buitenwijk. Vlakbij het hotel een klein winkelcentrum met een gezellig café met terras. Even vragen bij de receptie, ligt een beetje verstopt.

Tip: wij hebben een Uber (taxi) genomen vanaf het vliegveld en terug. Perfect en goedkoop (8 euro).

Al met al, prima hotel voor kort verblijf (je bent nauwelijks in het hotel).

Gereisd met partner in juni 2017

Nooit meer

Lars, 3-4-2017

Gedateerd gebouw, veel stof en achterstallig onderhoud, onvriendelijk personeel, beperkt keuze bij ontbijt (en slecht), geen plek om samen te zitten tijdens het ontbijt, veel schooljeugd en daarmee gepaard gaande lawaai.

Gehorig, we konden de buren horen snurken.

Positief punt: toen we bij de receptie een klacht indienden over het lawaai werd er direct iemand gezonden om dit op te lossen.

Een tweede positieve punt was de service bij de hotelbar, vriendelijke man (uitzondering) die een goed biertje kon tappen.

Gereisd met partner in maart 2017

Geen aanrader.

Yvonne, 16-9-2016

De kamer was netjes, maar de rest was smerig. De tandenstokers van de vorige dag lagen nog op de grond in de eetzaal. Ontbijt was ook niet denderend. Kamers erg gehorig en harde bedden.
Gereisd met partner in september 2016

leuk voor ern steden trip

femke, 22-5-2016

Hotel is er simpel maar schoon en gastvriendelijk. Tram 9 brengt je met 20 min naar het centrum en rijd om de 10 min. Supermarkt zit om de hoe. Ook is er een mooi park achter het hotel om even de rust in op te zoeken voor als je de drukt van de stad even zat ben. Enige min punt waren de kussens.
Gereisd met partner in mei 2016

Prima!

Marilyn, 24-3-2016

In maart hebben wij drie dagen in dit hotel overnacht incl. ontbijt. Wij hebben een prima verblijf gehad. De receptie was vriendelijk en de kamers zagen er ook goed uit. Het hotel heeft ook een zeer goede ligging. Binnen 10 minuten ben je in het centrum van Praag en de halte bevind zich op 5 minuten loopafstand. Ik zou geen transfer vooraf boeken omdat het openbaar vervoer ontzettend goed geregeld is. 1 x (gemakkelijk!) overstappen en je staat voor het hotel! Op de luchthaven kan je bij het informatie punt uitleg vragen over het openbaar vervoer je krijgt een plattegrondje.

Tip: Stuur vooraf een email naar het hotel als je een voorkeur hebt voor aparte bedden of een tweepersoonsbed.

Gereisd met vrienden in maart 2016

Goed en fijn Hotel

pirates_cave, 1-2-2015

9 t/m 12 mei 2014: Hotel Fortuna West –Praag, 3-sterren. Goed hotel voor 3 nachten, lekker geslapen/ontbeten, niks mis mee. Ruime kamer met 2 èèn-pers.bedden, tv, kledingkast, badkmr met bad/douche/toilet/fohn. Wifi. Schoon. Bedden prima! Receptie: vriendelijk, snel ingeboekt, verkoop tramkaartjes. Lobby met banken/zitjes en bar: snacks/koffie. Geldwisselmachine. Ontbijtzaal: 1e verdieping. Van alles te eten/te drinken: van div. brood met beleg, salades, worstjes, zoetigheid, yoghurt, ei, taart,koffie, thee, sap. Ons Tsjechies ontbijt was Ok: wij zouden erg teleurgesteld zijn als we in het buitenland NL-ontbijt te eten krijgen!! Tramhalte: 200meter. Tijd tot metrostation (Andel): 10min., vandaar in 5min. in het centrum. Ons uitzicht op de zogenoemde ‘troosteloze’ Oostblok-flats vonden wij prachtig, zo wonen ze daar! Deze flats hebben tenminste een kleurtje. Wij vroegen ons af: wat zouden toeristen van ònze Nederlandse flatgebouwen en woonwijken vinden?
Gereisd met oudere kinderen in mei 2014

wel oké

Ciska, 21-10-2014

Afgelopen weekend in dit hotel overnacht.

Kamers zijn erg gehorig en zeker als de jeugd bij elkaar op de kamers komt feesten.wij lagen al vroeg in bed om de volgende dag weer fit praag im te kunnen gaan.

Badkamer was klein maar wel schoon.

Bedden slapen prima!

Ontbijt en avondeten moet je niet veel van verwachten maar in de stad kan je voor weinig goed eten!

Personeel bij de receptie helpt je graag en willen een hoop voor je doen als je het ze vraagt.

Al met al een prima hotel om te overnachten.

Gereisd met partner in oktober 2014

Prima hotel

vandepol, 6-7-2014

Een perfect hotel als je niet veel nodig hebt. De kamers waren prima schoon, en de bedden lagen ook prima. Het ontbijt was ook voldoende, alleen het drinken smaakte verre van lekker. Wachten op de lift duurt ook erg lang, wij zijn 2 keer maar naar de zesde verdieping gelopen aangezien we al 6 min. op de lift aan het wachtte waren.

Conclusie: Als je met weinig tevreden bent, zeker een aanrader!

Wil je Praag helemaal bekijken, ook een aanrader ( Praag is zo groot en mooi dat je amper in het hotel bent)

Gereisd anders in juni 2014

net hotel

erik, 22-1-2014

een simpel maar net en leuk hotel met een prima prijs/kwaliteit verhouding.

prima om vanuit dit hotel Praag te verkennen.

tram lijn 9 en 10 naast de deur en openbaar vervoer is niet duur

Gereisd met partner in januari 2014

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Fortuna West bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Fortuna West in Praag, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Fortuna West zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Fortuna West scoort een 6.49 uit 10 op basis van 22 reviews.