Vakantiehuis Valley View

Vakantiehuis Valley View
Valley View
6,7

3 reviews over Vakantiehuis Valley View in het Nederlands

Fijn huis, wel wat opmerkingen

rob, 26-8-2017

vakantiehuis is onderdeel van een villapark, geïsoleerd gelegen naast een boerendorp. Ideaal voor rustzoekers, algemene faciliteiten zijn er niet, die zijn per huis geregeld. Daardoor weinig ontmoetingen met anderen, die veelal Nederlanders zijn. Supermarkten zijn redelijk dichtbij, maar je moet altijd met de auto. Wandelingenen andere activiteiten zijn er in de regio genoeg te vinden. Helaas is het vanaf het park zelf nauwelijks mogelijk een wandeling te maken of hard te lopen.

Huis zelf is een soort blokhut voor maximaal 10 personen. Een slaapkamer is wel erg klein en daarom meer een kinderkamer. De woonkamer heeft een zithoek, met een hoekbank die zo slecht is dat niemand daarop ging zitten, met warm weer is dat niet erg, maar buiten de zomer lijkt me dat vervelend. Wel een houtkachel met aanwezig brandhout. Ook een tv aanwezig, maar de heb je niks aan. Werkt op een satellietzender, die alleen tv Algerije kan ontvangen en en andere vage zenders. Er is verder een grote eettafel aanwezig waar je met 8-10 man aan kan zitten. De keuken heeft alle voorzieningen van een moderne keuken zoals vaatwasser en combimagnetron. Helaas zijn er wel wat keuken voorzieningen kapot of niet compleet. De waterkoker was kapot, moesten dus in een pannetje water koken. Een koffiezetapparaat, werkend met filters, was aanwezig, maar na verloop van tijd waren de aanwezige filters op, en blijkbaar gebruiken de Tsjechen een andere manier van koffie maken, want in de wijde omtrek waren geen filters (maar wel snelfitermaling) te krijgen. Geen groot probleem, maar als jedat weet neem je gewoon een pak filters mee. De beheerder, een vriendelijke duits sprekende man, legt bij aankomst het meeste uit. Helaas ontbreekt voor andere zaken en apparaten de nodige gebruiksaanwijzingen, er liggen wel boekjes geleverd bij de apparaten, maar dat is wel ingewikkeld en niet wat je zoekt bij een vakantie. Dat is jammer en kan vanuit de verhuurder wel beter geregeld worden. De woning was helaas niet echt schoon, sanitair en vloeren oppervlakkig wel , er is dus wel schoongemaakt. Maar er zit echt vuil in het huis van een lang seizoen gebruik. Koken onder een afzuigkap waar het vet vanaf druipt van een ander is vies. Als je dan meteen de eerste dag vuil van een ander mag gaan schoonmaken is niet bepaald vakantie. Ook op andere plaatsen was te zien dat het huis een keer goed schoongemaakt moet worden. Ook zijn veel lampen, binnen en buiten kapot. We hebben er zelf een vervangen. Maar blijkbaar wordt dat niet regelmatig nagelopen. Dekbedden en dergelijke mogen ook een keer grondig gereinigd of vervangen worden, bloed en andere vlekken van een ander is niet echt fris. Er is ook wifi aanwezig, maar langzaam, tot verdriet van mijn puberdochter. De andere kant is dat de kinderen hierdoor ook weer eens een bordspelletje gaan doen. Informatie over de regio is aanwezig, net als spellen e.d. fijn was ook de wasmachine en droger. Er zijn drie badkamers en een losse wc. Een badkamer zit vast aan een slaapkamer.

De belangrijkste troef van dit huis is toch vooral het buiten met zwembad. Een groot terras met wat buitenmeubilair. Wij waren in de nazomer, warm maar niet te . In hoogzomer kan het, lijkt me, erg heet zijn. Er is geen natuurlijke schaduw en maar 1 parasol, daar passen 10 mensen niet onder. Wij hadden onze zoontjes blij gemaakt met een grote tuin met veel gras, dus lekker voetballen. Helaas ligt het huis en tuin op een helling, er is daardoor geen vlak stuk behalve dan het terras. Dat dit wel had gekunnen was te zien bij de buren, die wel een vlak stuk hadden.

Het eigen zwembad was heerlijk. Groot genoeg voor wat baantjes en spelen. Er zit een kunststof overkapping overheen die ook deels of geheel weg te schuiven is. Deze werkt als een soort kas. In de nacht blijft het water warm. Op koudere dagen met wat zon wordt het water toch warm. Onder de overkapping is ook te zwemmen, maar dan wel wat benauwd. Het zwembad heeft onderwaterverlichting, die het niet doet.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Nooit meer

Ton v L Ede, 28-9-2016

Dit jaar waren we voor de 4e maal in dit huis, echter sinds onze laatste vakantie in 2011 is het erg bergafwaarts gegaan met dit ooit zo mooie huis. Wij troffen een smerig huis aan waar veel aan mis was! O.a muizenkeutels in de keuken, beddengoed en matrassen onder de bloed,urine en andere lichaams sappen, koelkast gat ingebrand, broodmachine gat in gebrand, beide badkamers boven geven lekkage in de woonkamer, badkamer beneden iederedag vol met meer dan 100 pissebedden, zwembadverlichting en pomp stuk, tuinmeubelen verrot en afgebroken ( een van ons is door een verrotte stoel gezakt en gevallen waardoor zijn bril is gesneuveld, en zo kan ik nog wel even door gaan, meneer Jozef beheerder geeft verhuurder de schuld! Uiteindelijk zelf verhuurder meerder malen gesproken , komt met een terug betaling van 15% van de huursom! Dit is ons inziens een minimale oplossing voor alle problemen.
Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Heerlijk huis op fantastische plek

Fam. Jaspers, 19-10-2010

We hebben erg genoten van onze twee weken zomervakantie in dit huis! Het huis is luxe en compleet ingericht voor 10 personen, dus wij hadden met z'n achten alle ruimte! De ligging (en uitzicht) in de heuvels is fantastisch. Wij hebben heerlijk gefietst en gewandeld. Verder was er een mooi zwembad aanwezig!

Ook zijn we een paar mooie skipistes in de buurt tegengekomen, dus we gaan komende winter weer!

Echt niks op aan te merken!

Gereisd met vrienden in juli 2010

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Valley View in Stupna , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Valley View zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Valley View scoort een 6.71 uit 10 op basis van 3 reviews.