Bed and Breakfast Homestay First Monkey Training School (gesloten)

Bed and Breakfast Homestay First Monkey Training School (gesloten)
Homestay First Monkey Training School (gesloten)
9,3

50 reviews over Bed and Breakfast Homestay First Monkey Training School (gesloten) in het Nederlands

Super plek, basic, maar weg van t massa toerisme!

Erik cozijnsen, 24-8-2017

Met heel veel plezier verbleven, Arjen weet erg veel van en over Thailand, goede adviezen van de dingen die soms in nl zo gewoon zijn, wat in tThailand n absolute niet doen is!

Maar ook omgekeerd dingen die je in nl ook niet doet, die sommige hier ondoordacht toch doen, omdat zogezegt iedereen dat doet!

De apentraining is superleuk om te zien, en t is echt geweldig omnte zien dat deze dieren met veel plezier hun feitelijk dagelijkse bezigheden uitvoeren en daarbij ook nog de kokos boeren tot hun dienst zijn.

Arjen en Somjai tot snel wij komen zeker terug

Erik en Jane

Gereisd met partner in augustus 2017

Horror monkey school

Sander, 23-8-2017

En vreselijk verblijf gehad bij Arjen en zijn apenschool. We hebben een overnachting geboekt omdat de meeste beoordelingen erg goed zijn hierdoor was ons verblijf een grote onverwachte tegenvaler. De hutjes zijn klein en vies. Doorspoelen van de wc moet met een emmer water. Er zijn maar enkele apen en deze zitten vast aan een ijzeren ketting van nog geen halve meter. Er staat ook nog eens schrikdraad om de apen heen. Er zielig. Geen wonder dat de 4 apen waar we bij mochten zo agressief waren. De overige apen waar je niet bij mocht ( een stuk of 5 ) probeerden ons zelf te bijten.
Gereisd met partner in augustus 2017
Arjen, Eigenaar, 24-8-2017

Beste Sander,

Bedankt voor het feit dat je de moeite hebt genomen om je mening over ons te geven

Jammer dat je vanwege een discussie die wij hadden, en waar wij lijnrecht tegen over elkaar stonden (je weet wel, het ging over het huren van motoren, hetgeen ik voor een toerist, zonder geldig NL motorrijbewijs dom en onverstandig vind) de aanleiding ziet om een review te schrijven boordevol onjuiste aantijgingen. De hutjes zijn klein, en basic, maar niet vies. jij bent de eerste die er blijkbaar een probleem mee heeft om de WC met een emmer door te spoelen.

De apen zitten vast aan een ketting van ongeveer 1.5 meter lengte, en deze ketting schuift over een paal van drie meter hoog.

Er staat inderdaad schrikdraad om de apen heen, de apen kunnen dit niet aanraken en het schrikdraad is er om honden buiten te houden, niet om de apen binnen te houden, want dat is niet nodig.

De apen waar je naar toe kan zijn NIET agressief! Hoe kan het zijn dat de apen waar je niet naar toe kan, (die volgens jou vast zitten aan een ketting van een halve meter!!??) jou proberen te bijten? is dat draadloos bijten of zo?

geweldig!

Lylla, 6-8-2017

Samen met mijn dochter van 14 jaar hebben we een paar dagen doorgebracht bij de first monkey school van Arjen en Somjai.

Het is een heerlijk plekje, weg van de toeristische drukte van veel andere gebieden.

Arjen en Somjai hebben een grote tuin waar de 2 huisjes staan die je kunt huren. Als je op je veranda zit kijk je uit over de tuin en zie je de aapjes die getraind worden voor de boeren. Geregeld komen er mensen langs voor een demonstratie die Somjai verzorgt. Zo krijg je een indruk hoe de apen getraind worden om kokosnoten uit de bomen te halen. Je ziet hoe rustig en zacht Somjai de apen de nodige vaardigheden aanleert.

Arjen maakt zelf zuivere kokosolie die je kunt kopen en overheerlijke yoghurt voor het ontbijt. Als je wilt kun je 's avonds ook met ze mee eten, en zowel Arjen als Somjai kunnen heerlijk eten klaarmaken!

Ook weet hij wat leuke uitstapjes zijn in de buurt en vergezelt je als je dat wilt. Zo zijn wij naar de heetwaterbron geweest, hebben we een boottocht door de natuur gemaakt, en hebben we allerlei hapjes geproefd op de eveningmarket van Surat Thani. Ook onvergetelijk was de boottocht in het donker, waarbij we op zoek gingen naar bepaalde bomen waar duizenden vuurvliegjes elkaar al knipperend met hun lichtje het hof maken.

We hebben een geweldige tijd hier gehad, en dankzij Arjen en Somjai was het de meest bijzondere logeerplek in Thailand!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017
Arjen, Eigenaar, 13-8-2017

Hoi Lyla, en leuke dochter!

Ook wij vonden jullie bezoek aan ons erg leuk!

Wellicht tot ziens, en bedankt voor de hele mooie review

Heel interessant, more than monkey training

arnold gall, 22-6-2017

Wat een verrasend bezoek aan Monkey training college. Arjen en Somjay hebben een bijzonder bedrijf. Meer dan ze zelf beseffen.

Uiteraard het trainen van de apen om als kokosnoten plukker aan het werk te kunnen.

Maar ook het opvangen van diverse straathonden en de vele duurzaamheidsprojecten die Arjen zelf ontwerpt en uitvoerd. En dan uiteraard nog het produceren van pure kokosolie en heerlijke yoghurt.

Beide zijn heerlijk!

ik heb hier een paar dagen met veel plezier gelogeerd en heb ontzettend veel geleerd.

Gereisd alleenreizend in juni 2017
Arjen and Somjai, Eigenaar, 27-6-2017

Beste Arnold,

Bedankt voor de mooie review!

Ook wij hebben veel van jou geleerd!

Heel veel plezier op de rest van je lange reis!

Arjen en Somjai

Unieke ervaring

Maurice, 21-5-2017

Mijn vriendin en ik hebben hier 3 nachten geslapen. Arjen en Somjaj zijn heel vriendelijk en zorgen voor veel uitstapjes in de omgeving. Het spelen met de aapjes is natuurlijk het hoogtepunt en kan op elk moment van de dag worden gedaan. Ook de demonstratie met de apen was interessant om te zien! Ontbijt was top met eigen gemaakte yoghurt en de lunch en diner waren ook heel lekker! De honden zijn lief al moeten ze even aan je wennen. Zeker een aanrader!
Gereisd met partner in mei 2017
Arjen, Eigenaar, 23-5-2017
Bedankt voor jullie bezoek en de mooie beoordeling!

Geweldige ervaring na het o zo drukken Bangkok

Erik O, 10-5-2017

We hebben the first monkey school voor één nacht bezocht. De hoofdactiviteit is het trainen van de aapjes. Er zijn maar twee huisje die je kunt huren. omdat wij met z'n vieren waren is het gelijk vol geboekt. Dat maakt het persoonlijk. Je zit met je huisje direct tegenover de aapjes je mag contact hebben met de aapjes wanneer je, en de aapjes, maar willen. Ze komen bij je, spelen met je, onderzoeken je. De aapjes zijn van mensen die een kokosnootplantage hebben en de aapjes hier naar school laten gaan. Ze leren de aapjes (en dat vind ik belangrijk) op basis van beloning werkzaamheden te doen. Geen kunstjes maar nuttig werk. Echt een leuke ervaring waarbij ik er van overtuigd ben dat de aapjes met respect worden behandeld en graag hun werk doen. Daarnaast heeft Arjan een aantal honden waaronder de onvermoeibare hond Vos. Die wil het liefst de hele dag apporteren. De huisjes zijn primitief, zonder airco. De omgeving barst van het leven. je moet niet bang zijn van een gekko of andere beestjes. Al met al een prachtige ervaring met gepassioneerde mensen die het je graag naar het zin willen maken.
Gereisd met oudere kinderen in april 2017
Arjen, Eigenaar, 14-5-2017

Beste Erik,

Bedankt voor de mooie review, daar worden we helemaal verlegen van!

Gezellig authentiek

Jourik, 1-12-2016

Heel aangenaam verblijf gehad bij Arjen en Somjai. Onze kinderen (2 en 5) waren nog iets te klein om echt met de aapjes te spelen, maar waren niet minder onder de indruk. Vooral de honden, en met name Vos, komen nu nog ter sprake. In die mate zelfs dat onze kleinste speelt dat hij Vosje is en ik moet dan Arjen zijn.

Arjen toonde zich een ware gastheer. Vriendelijk, hulpvaardig, flexibel, veel verhalen en interessante weetjes over de school en Thailand. Nam ons mee op een leuke wandeling, maakte een chang-kip op de BBQ, we kregen bij het ontbijt ook zijn zelfgemaakte yoghurt. De vriendelijke Somjai hield zich iets meer op de achtergrond maar gaf wel een leuke apen demonstratie en kwam met heerlijke maaltijden uit de keuken. Beiden steeds hartelijk met onze kinderen.

Leuke manier om eens van het toeristische pad af te wijken, wat met kleine kinderen niet altijd makkelijk is. Duidelijke aanwijzingen van Arjen vooraf maken dit ook mogelijk.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2016
Arjen., Eigenaar, 3-12-2016

Wat een mooie review!

Je kan tegen de jongste zeggen dat Vos nu heel goed kan apporteren. Ze wilden met stokken gooien wat toen nog niet ging, maar nu gaat het!

Wij wensen jullie heel veel plezier met de rest van jullie lange reis!

Fantastische ervaring!

mireille, 24-11-2016

Het verblijf bij Arjen en Jai was een ervaring om nooit te vergeten. Heel warm ontvangen, de tosties en zelfgemaakte yoghurt van Arjen is echt heerlijk. Arjen weet veel te vertellen over de omgeving en zijn enthousiasme werkt aanstekelijk. Het verblijf is knus en heeft alles wat je nodig hebt, Arjen en Jai zorgen ervoor dat het je aan niks ontbreekt. Het is leuk om te zien hoe er met de apen wordt gewerkt en je kan zien er met veel liefde met ze wordt omgegaan. In de avond met de boot naar de vuurvliegjes gaan kijken is een dikke aanrader, heel bijzonder om te zien. Al met al is het een super beleving geweest.
Gereisd alleenreizend in oktober 2016
Arjen, Eigenaar, 27-11-2016

Noi Mireille!

Bedankt voor de mooie review en de hoge cijfers. Soms wilde ik dat ik onze gasten ook cijfers mocht geven. Jij zou ook allemaal 10-en hebben gehad!

Geweldige gastvrije ervaring

Fam. Glorie, 23-11-2016

Wij zijn afgelopen zomer bij Arjen en Somjai geweest en wij hebben een heerlijke tijd gehad. Na een hartelijke ontvangst zagen wij meteen de prachtige huisjes. Luxe nee, maar wel een prachtige ligging en een heerlijk buitengevoel, wat je nodig hebt is er. Je kijkt uit op een mooi veld met kokosnoten (heerlijk om te proeven!) en de aapjes. Wij zaten samen met de kids redelijk snel bij de apen en dit was super. We hebben de eerste avond mogen genieten van de kookkunsten van Somjai, dat is echt het leuke van zo'n klein en persoonlijk verblijf. We hebben een mooie wandeling gemaakt over het terrein. In de avond zijn we naar de markt geweest waar we heerlijk hebben gegeten en vuurvliegjes zagen. De dag erna zijn we dolfijnen gaan spotten met Arjen. Helaas niet gezien maar alleen de boottocht was al geweldig. Al die mooie rotsen die je ziet in de films zie je en met hoge golven erbij was dit heel gaaf. Ook toen ik later in Thailand ziek werd heeft Arjen goede tips gegeven. Een echte aanrader!
Gereisd met jonge kinderen in juli 2016
Arjen, Eigenaar, 24-11-2016

Ha familie Glorie!

Wat een mooie review! Ja, wat een pech dat we de roze dolfijnen niet gezien hebben. Dat was bij jullie de eerste keer. Ik heb me later laten vertellen dat als het regent de dolfijnen vaak "niet thuis" zijn. En toen we aankwamen bij de boot kregen we even een hoosbui over ons heen....

Ik herinner me van jullie vooral het "rode mier incident" (je zoon die aangevallen werd door een rode mier, en dat duidelijk liet horen!)

Goed zicht gekregen op de monkey opleiding

Jan, 20-11-2016

Goed was dat je mee mocht doen met de apen tijdens een demonstratie.

Huisjes liggen vlak langs een drukke doorgaande weg.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016
Arjen, Eigenaar, 21-11-2016

Beste Jan en Martine,

Bedankt voor de mooie review! Hier zijn we blij mee!

Tsja, wat die weg betreft. Toen we de hutjes bouwden was er vrijwel geen bebouwing na ons. Ondertussen is er veel bebouwing bijgekomen, wat de weg veel drukker heeft gemaakt. Dat is geen nee zeggen tegen het feit dat de weg er helaas is.

Echter, het is geen doorgaande weg, het is een lusvormige weg, je moet altijd weer vertrekken via deze weg als je er op binnengekomen bent.

Normaal gesproken is het als het donker is ook stil. Ik meen me te herinneren dat toen jullie er waren er veel bouwverkeer was (zandwagens) Het was toen uitzonderlijk luidruchtig. De situatie is nu gelukkig wel weer normaler.

Heel erg bedankt voor jullie bezoek aan ons en de recensie.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Bed and Breakfast Homestay First Monkey Training School (gesloten) in Surat Thani, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Bed and Breakfast Homestay First Monkey Training School (gesloten) zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Bed and Breakfast Homestay First Monkey Training School (gesloten) scoort een 9.26 uit 10 op basis van 74 reviews.