Hotel Karafuu *****

7,8

38 reviews over Hotel Karafuu in het Nederlands

SUPER!!!!!!!

Erasmo Signore, 30-8-2012

Vorige week teruggekomen van een heerlijke vakantie. Eerst 1 week safari in Tanzania en daarna 2 weken relaxen op Zanzibar in Karafuu. Een geweldig hotel waar iedereen zo ongelooflijk vriendelijk en gastvrij is. Zoiets nog nooit meegemaakt. Het is overal super schoon en het eten is prima. 2x per week wordt het diner in het Masai restaurant in de buitenlucht gegeven. Lekker gegrild vlees en veel vis. Op het strand en zwembad kun je de drankjes gewoon bestellen bij een ober die rondloopt en die brengt ze dan naar je toe (geef die gasten af en toe een dollartje want daar moeten ze het toch van hebben). Vooral de temperatuur (altijd rond de 30 graden en harde wind) is geweldig. Het is prima uit te houden in de zon. Als je van vissen houdt, neem dan een hengeltje mee en huur een bootje aan het strand (20 dollar voor een halve dag). Wij gaan zeker terug!!!!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2012

prachtig

julie_steenacker, 3-10-2011

kamers in bungalow styl zijn groot en de onze stond heel dicht bij de zee ,hoewel basic was alles aanwezig ,hebben van elke minuut in dat paradijsje genoten ,bediening op zijn Afrikaans maar dat is nu eenmaal vakantie polé polé
Gereisd met partner in januari 2003

leuk!

Desiree, 14-7-2011

Leuk hotel, zeer sfeervol ingericht, vriendelijke bediening. Prachtig gelegen aan het strand. De excursies in het hotel zijn erg prijzig, vanaf $ 100 p.p. op het strand lopen lokale jongens van africa mia group, wij hebben hiermee 2 excursies gedaan, prima verzorgd en veel goedkoper (wel afdingen) Het strnad is schitterend, mooie zee, schelpen. Het hotel heeft een betonnen pad de zee inlopen zodat je veilig de zee in kunt, zonder kans op een zee egel te stappen. Bij het hotel kan je snorkelen, geen koraal maar best leuke tropische vissen. Eten is prima, elke avond een ander thema, veel salade's. Wat jammer is dat niet alle drankjes bij all inclusive inbegrepen zijn, bijvoorbeeld rose niet. Kamers (wij zaten in kamer 5 junior suite, zijn erg ruim, mooi ingericht, badkamer was in verhouding wat eenvoudiger. Ik heb ook de standaard kamers gezien, een stuk kleiner, veel minder sfeervol en minder privacy. Ik raadt daarom een cottage of junior suite aan.
Gereisd met partner in juni 2011

Super hotel

Ellen, 5-3-2011

10 dagen Karafuu, TOP!!!, super vriendelijk personeel, ze doen alles voor je. Zeer nette cottage kamer(fijn bed en goede klamboe om het bed), goed schoongemaakt, lekker ruim en alles aanwezig. Eten gevarieerd en voor ieder wel wat lekkers.

(Vergeet niet dat je in Afrika bent, dus je ziet wel eens een gekko en een mier lopen. Maar ja dat kan niet anders. Elke avond komen ze de kamer spuiten tegen muggen/ongedierte, werkt perfect. Met n beetje deet sprayen in de avond geen last van muggen.)

Karafuu ligt een beetje afgelegen, maar via de mannen op het strand zeer goede en betaalbare excursies te boeken, ook echt een aanrader.

Duiken: super

Stonetown/Jozanie/Prisoneiland: super

Dolfijnen Kizimkazi: GEWELDIG! (wel 5:45 vertrekken, anders teveel bootjes)

Evt all incl goed en betaalbaar bij te boeken

Kortom, een waar paradijsje!

Evt voor info/fotos mag je me mailen

Gereisd met vrienden in februari 2011

nooit meer

wondergem, 9-1-2011

Onze honeymoon,dit had onze mooiste reis moeten worden maar helaas. Gezien de reisgids en de aanbeveling hebben ze een totaal verkeerd beeld gegeven over het Karafuu beach resort. Bij aankomst wisten ze niets van onze honeymoon,dus geen upgrade naar een luxere kamer en ontvangst met vers fruit en een fles wijn ,dit is blijkbaar aan het hotel of ze hier iets mee doen ondanks dat dit wel wordt vermeld in de reisgids. Ligging en uitzicht is goed,dit geldt ook voor de hotelkamers. Personeel is vriendelijk maar het management laat de wensen over. Geen floating retaurant meer zoals vermeld staat in de reisgids van 2009 Het verschil van Eb en vloed is enorm +/- 200 meter dat de zee zich terug trekt 'smorgens al om 10.00 uur waardoor een overvloed aan zeeegels ontstond ...op passen dus. Prima 2 ** hotel als uitval basis voor safari voor +/- 4 dagen. Tip,neem voldoende cash mee,om op het strand excursies of massages te regelen,scheelt de helft van het geld.
Gereisd met partner in augustus 2009

Beetje vergane glorie?

linda, 8-10-2010

Mensen zijn vrolijk. Sfeer is goed. Eten vonden wij o.k. maar zijn zeker beter tegen gekomen in andere landen. Wat ons tegen viel was onderhoud villa's. Scheuren in muskietennet, vlekken op spiegels, scheuren in tegels. Tevens moet je rekening houden met veel wind. smorgens afnemend tijd (geen zee) en smiddags inkomend tij met zoveel wind dat na 14.00 uur het strand te koud werd.

Alleen de junior suites liggen leuk met mooi uitzicht. De rest villa's kijkt uit op andere villa's. Tripjes boeken bij beachboy is o.k.

Gereisd met partner in september 2010

Nog veel te leren.....

RS, 27-6-2010

In mei 2 weken geweest. En ja, de ligging is mooi maar dat kan al gauw met palmbomen aan het strand. De huisjes zijn ruim maar de afwerking is zeer zeker geen 5 * waard. Veel zit los of past niet. En heb je een huismijt allergie dan is het een beproefing. Het personeel is zeer aardig maar vraag niets wat buiten hun opdracht valt want dan zie je groote vraagtekens. Het eten is goed maar veel het zelfde. Het all-in is zeer matig. Er is een ruime keuze maar voor de all-in weer niet. Dus je kunt het eigenlijk niet echt all-in noemen.

Het duiken is niet overweldigend, het is een vlak rif veel zand met hier en daar koraal enz. Het zicht varieert per duik van 1 x perfect en de rest redelijk tot slecht. Dus niet veel gedoken.

Ook als je ziek word is het geen aanrader. Personeel schiet in de stress zelfs bij een simpele vraag en maken europees personeel wakker voor hulp. Alleen in het hoofdseizoen is er een dokter in het er naast liggend hotel. Anders een uur hobbelen naar Stone Town.

Gereisd met partner in mei 2010

Fantastische Club, een aanrader

Michèle Boyaert, 22-3-2010

Prachtige vakantie gehad in de Club Karafuu, deze ligt aan een mooie baai met een ponton om in zee te gaan want er zijn veel zeeëgels, maar met watersandalen kan je zonder probleem snorkelen, prachtige vissen gezien, gele, groene, blauwe, zelfs een koraalduivel gezien.Lekker copieus ontbijt op het terras en s'middag en s'avonds, lekker gegeten, veel vis, eenvoudige kamers maar netjes.

Supervriendelijk personeel! Prachtige excursies gedaan naar Stone Town en kruidenboerderij. Blue Safari ganse dag met de boot,snorkelen, langoesten eten op fantastisch mooi eiland. Met locale bus (dalada) mee gereden, een echte belevenis.

Zanzibar is nog niet toeristisch nu te doen.

Gereisd alleenreizend in november 2009

Pro's en Con's

Heleen Claus, 5-1-2010

Net terug van een week Karafuu, met mijn 2 kids van 9 en 6. Voor mij de 2de keer Zanzibar, en de tigste keer tropische bestemming, waarvan al 4 x Afrika. Hotel Karafuu ligt wat afgelegen, maar op een uurtje rijden ben je bij de bezienswaardigheden. Jammer dat het strand niet echt gebruikt wordt door de toeristen. Snorkelen aan het strand van het hotel zelf kan niet helaas, je moet per bootje aan 32 USD pp elders gaan om wat te zien. Locals op het strand die je excursies willen verkopen zijn zeer vriendelijk en hun excursies zijn de helft van de prijs van die van het hotel en absoluut betrouwbaar en goed. Cottages zijn mooi, goede bedden. Aankleding overal (interieur, kleuren) vond ik persoonlijk minder. Eten is zeer verzorgd maar buffet, dus na tijdje wel wat afgezaagd, maar dat is overal zo. Dit is natuurlijk niet een echt 5* hotel, dit is nog altijd Afrika. Ik ga zeker nog eens terug naar Zanzibar, maar niet naar dit hotel. Liever een puur lokaal hotel aan een beter strand.
Gereisd met jonge kinderen in december 2009

Paradijs en rustig!!

Frank, 26-12-2009

Wij vonden de ligging van het hotel prachtig, paradijs! De service was tip top, zo attent en vriendelijk hebben wij nog niet vaak ervaren. Zeker een aanrader als je van rust en veel zon houdt. In de stad is het anders maar het blijft Afrika..
Gereisd met partner in december 2009

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Karafuu bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Karafuu in Pingwe, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Karafuu zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Karafuu scoort een 7.77 uit 10 op basis van 45 reviews.