Chalet Mlilwane Wildlife Sanctuary

8,1

42 reviews over Chalet Mlilwane Wildlife Sanctuary in het Nederlands

Grappig die beehives

Joyce, 7-4-2017

Helaas kwamen we doordat we flink verkeerd waren gereden pas in het donker aan. Dus we hebben hier niet veel tijd besteed, want we verbleven er maar 1 nachtje. De receptie was al dicht en we hadden geluk dat het restaurant nog open was. Gelukkig konden we nog wat eten. Het was een buffet, het was niet heel uitgebreid, maar wel lekker. Doordat we 10 uur in de auto hadden gezeten waren we het zat, dus we schepte snel een beetje op en aten het op en we wilde weer weg gaan. Dit werd opgemerkt en hierdoor hoefde we maar de helft van de prijs te betalen. Erg vriendelijk!

Locatie om te ontbijten is leuk. Aan een rivier, waar wel eens nijlpaarden zwemmen.

De beehives zijn ingericht met 2 bedjes en iets wat een kast moet voorstellen. Het stinkt er enorm, maar dit komt vast door dat alles van stro is.

Wel een leuk park en de dieren lopen er gewoon doorheen.

Gereisd met partner in maart 2017

riek, 4-3-2017

Alles netjes, de dieren liepen langs de hutten. De vrouwen kregen een roos aangeboden, omdat het Valentijnsdag was. Het slapen in de hut tussen de dierengeluiden was een geweldige ervaring.
Gereisd met vrienden in februari 2017

Erg leuk

Eline, 25-8-2016

Dit is echt een leuke locatie. Het is jammer dat wij er maar één nachtje waren. Het bijzondere is dat er gewoon allemaal dieren om te heen lopen. Ook is het erg leuk dat je tussen de dieren kan gaan moutainbiken, dat was een hele bijzondere ervaring! Het eten was prima, het was een lopend buffet. Niet heel bijzonder, maar wel oké. Ik ben een echte kampeerder dus ik hou hier van, als je van luxe houdt vind je dit misschien wat minder. Maar ik zeg doen!
Gereisd met partner in augustus 2016

Afrikaans gevoel!

Starrenburg, 2-6-2016

Bij dit hutje krijg je echt het Afrikaanse gevoel. Deze moet je gewoon toevoegen aan je rondreis! Aan het begin denk je: oeiiii. Maar het valt echt reuze mee. De bedden liggen lekker, de badkamer is schoon en je kan er heerlijk douche. Het is een ruime kamer! De omgeving is prachtig, je kan krokodillen spotten en andere wilde dieren. Je kan lekker eten aan het water.

Het avondeten was lekker, maar het is jammer dat als het op is ze ook niet meer bijvullen.. Er zijn veel muggen, dat is natuurlijk logisch, maar ze hadden wel voor een klamboe in de kamer kunnen zorgen.

Gereisd met vrienden in mei 2016

Prima verblijf

A-F, 24-2-2016

Wij verbleven in een rondnavel ( groter huisje) tijdens onze rondreis Zuid-Afrika.

Heerlijke plek om even bij te komen. Mooi uitzicht over de vallei. Er loopt divers klein wild rond. Van wrattenzwijntjes, impala's, gnoes tot zebra's.

Je kunt er lekker wandelen.

Het huisje was prima, ruim en schoon. Met een keukentje, waardoor je de mogelijkheid hebt om zelf te koken. Wij hebben 1 keer in het restaurant gedineerd. Was een lopend buffet, op zich prima, voor ieder wat wils. Ontbijt was ook goed.

Zwembad aanwezig op het park

Gereisd met partner in oktober 2015

Prachtige ligging, helaas verpeste de geur alles

Silvia, 4-2-2016

Prachtige liggen, erg leuk dat het kleine wild er vrij loopt.

Fantastisch de kleine wrattenzwijntjes bij het kampvuur.

Wij zaten in de kleine ronde huisjes, erg leuk bedoeld.

Helaas waren ze de daken aan het leggen en dit zorgde voor een enorme, drukkende benauwde geur. Erg smerig, s nachts slecht van geslapen.

Gereisd met vrienden in juli 2015

geweldig

sandra, 15-3-2015

Wij sliepen in onze eigen tent. We keken uit over het dal. Schitterend. We stonden oog in oog met wrattenzwijntjes, impala's
Gereisd met oudere kinderen in januari 2014

Het geheel ademt een Swazi sfeer uit

Guillaume, 19-10-2014

6 sept. 2014 van de 21 daagse Grand Tour Zuid Afrika:

Wij zijn op de late middag met de groep aangekomen bij de twee dorpen die Beehives ( bijenkorven ) worden genoemd. De Beehives zijn cirkelvormig opgesteld. De entree is vrij laag. De kleine wilde dieren lopen daar vrij rond.

De bedden zijn voorzien van goede matrassen. Er staat een open kledingkast, ventilator en warmwaterkoker. Via de aanbouw kom je in de douche en toilet

Het restaurant heeft een goed avond- en ontbijtbuffet. Wel is de eetzaal open.

's-Avonds kan je zitten bij het kampvuur en in de ochtend liggen de wharthogs ( zwijntjes) zich te warmen bij het smeulende kampvuur.

De volgende dag bezochten wij een opvangdorp voor weeskinderen. De vrouwen moesten van de vrouwelijke chief een omslagdoek om hun middel doen. Zij hield niet van vrouwen in een lange of korte broek. De mannen moesten hun cap afdoen. Wij moesten van de chief meedoen met het zingen en dansen. En voor de beginnende lente was het best wel warm.

Gereisd met partner in september 2014

Slapen in een be-hive

Yomina, 8-10-2014

Mlilwane ligt in een klein wildpark. Het restaurant (met uitzicht op de krokodillenvijver) is erg gezellig van opzet en inrichting. Je kunt er goed eten voor weinig geld (hoofdgerechten ongeveer vijf euro). Het personeel is wel stug en gaan gerust een gesprek met een mede collega voeren als je bij het buffet staat. De bee-hives zijn schoon en ruim. Ze zijn gebouwd op een traditionele manier. De badkamers achter de hutjes zijn van steen; die zijn net als de hutjes zelf groot, schoon en functioneel. Een nadeel van de hutjes is de erg lage deuropening. Verder kunnen de losse bedden niet dicht tegen elkaar worden geschoven. De hutjes zijn erg gehorig: bedcapriolen van de buren konden we helemaal volgen. Al met al een aanrader, hoewel het wildpark niet bijzonder is.
Gereisd met oudere kinderen in september 2014

Leuke plek om te overnachten

Annemiek, 6-8-2014

Wij sliepen in een beehive, wat een leuke ervaring is. Het is inderdaad wel wat gehorig. De inrichting was basic, maar de bedden waren goed. Wij hebben 's avonds en 's ochtends in het restaurant gegeten en dit was beide keren heel goed. De impala's en zwijnen liepen gewoon tussen de beehives door.
Gereisd met partner in juli 2014

Overweeg je om een verblijf te boeken in Chalet Mlilwane Wildlife Sanctuary in Ezulwini, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Chalet Mlilwane Wildlife Sanctuary zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Chalet Mlilwane Wildlife Sanctuary scoort een 8.13 uit 10 op basis van 42 reviews.