Lodge Jungle Resort Pingpe

Lodge Jungle Resort Pingpe
Jungle Resort Pingpe
8,5

13 reviews over Lodge Jungle Resort Pingpe in het Nederlands

Verder in het regenwoud, basic maar toch verwend

Andre en Atia Janssens, 27-9-2017

Wat we al meer lazen is dat er bijna geen of helemaal geen frisdrank is en alleen maar bier. Mijn vrouw en ik drinken geen alcohol, dus een paar keer was het toch alleen maar water of koffie. Dus als je bier kan inslaan, kun je ook frisdrank op voorraad houden. Ja toch?

De Back to Basic tour was gezellig en leerzaam, gezellige groep. Het dorp interessant, onze lodge was goed, maar hoorde van andere dat het toch wat minder was. Als het management schrijft dat 2x per week de handdoeken vervangen worden, moet je dat ook doen. Voor de rest was het wel in orde.

Volgend jaar gaan we zeker terug naar Pingpe. Pingpe is zeker een grote concurrent voor Dan Paati.

Gereisd met partner in september 2017

Wij hebben genoten

Suzan, 17-3-2017

De afgelopen dagen een 3 daagse gedaan bij pingpe. Alle feedback van hieronder hebben ze wat mee gedaan! De activiteiten waren goed, kundig en afwisselend. De locatie is goed en zeer authentiek. Het contact vooraf was heel prettig. Daarnaast waren de gidsen ook super!

Wij hebben genoten!

Gereisd met vrienden in maart 2017

Gastvrij en indrukwekkkend

Egbert Sportel, 29-11-2016

Het resort ligt op een prachtige plek, door de stroomversnelling is er ook een prima plek om te zwemmen. Het personeel is gastvrij en maken dat je het naar de zin hebt. De gids(en) zijn zeer kundig en weten heel veel over de dieren, planten, het landschap en de cultuur van de mensen langs de rivier. Het verblijf was goed verzorgd, het huisje (onze kamer) was sober maar voldoende om alleen te slapen. De rest van de dag waren we buiten of in de gemeenschappelijke ruimte.

De back-to-basic trip was inderdaad, back-to-basic, zoals we verwacht hadden. Slapen in het bos in een hangmat is even wennen en ook spannend met al die dieren om je heen. Ondanks het sobere verblijf, heerlijk gegeten. De gids bleek ook nog eens een prima kok te zijn.

Wel jammer van al dat plastic. Wij kijken er met een nederlandse blik naar, maar het stond ons wel tegen dat alles in plastic verpakt is, ook het eten dat we onderweg kregen in Atjonie. Betaal een paar SRD meer of zorg dat er stenen borden en metalen bestek is dat afgewassen wordt.

In het algemeen, heel erg bedankt voor de mooie ervaring, de gastvrijheid en de vrolijkheid.

Gereisd met partner in oktober 2016

Leuke belevenis

Sandra, 28-10-2016

De huisjes zijn eenvoudig en dat is prima, maar het zou fijn zijn als er wel een beetje schoongemaakt wordt. Onder het bed lagen dikke vlokken stof. Prullenbak en handdoeken werden 5 dagen niet verschoond.

Er kunnen nog een aantal dingen verbeterd worden. Het is vreemd als je 9 gasten hebt voor 5 dagen, je maar 12 flesjes cola op voorraad hebt. Het alternatief hiervoor is bier. Moet met de boot meekomen zeggen ze zelf. Maar in het dorp aan de overkant staat in de supermarkt cola genoeg, dus kan daar ook gehaald worden.

Het eten is heerlijk, geweldige kokkin.

5 dagen was wat ons betreft 1 dag te lang, maar dat komt waarschijnlijk omdat wij de back to basic tour niet deden.

Gereisd met partner in september 2016

Fantastische vakantie in prachtige omgeving

Patricia, 9-6-2016

Wij hadden in Nederland een 6 daagse tocht naar Pingpe geboekt met ons gezin. Dit was het hoogtepunt van onze Suriname vakantie. Gastvrije ontvangst en zeer goede service. Er werd zeer veel rekening gehouden met de wensen van de gasten. Wij voelden ons thuis in ons hutje aan de rivier. Veel gezien, gewandeld en uitstapjes gemaakt. Neem in de regentijd genoeg kleding mee want het droogt niet.

Leuke gasten van alle leeftijden ook erg gezellig onderling en met de gidsen, hulpen en kokkinnen. Eem aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in april 2016

Een ultieme ervaring

Yvonne Janssen, 25-1-2016

Jungle resort pingpe ligt prachtig aan de rivier. Iedereen doet enorm zijn best om er voor te zorgen dat het je aan niets ontbreekt. Het eten is eenvoudig maar prima en smaakvol bereid. De loges zijn eenvoudig maar schoon.

Je ervaart de jungle optimaal.

Gereisd met partner in oktober 2015

Voor ons nooit meer

Ando, 8-9-2015

In ons huisje vies beddengoed en er was weinig gedaan om er iets moois van te maken. Losse doeken voor de ramen, weinig waterdruk, doorgezakt matras en veel dingen zaten los. Zodra je een voet in de boot zet voor een excursie gaat de kassa rinkelen. Vb 125 euro voor een boottocht naar een waterval, 15 minuten heen en terug varen. Ook back to basic voor 1 nacht is buitenproportioneel duur ivm andere lodges. Toen wij er voor kozen geen excursies te doen, werd de sfeer anders en werden we een soort van genegeerd. Al met al snel weer vertrokken terwijl we de tijd hadden om langer te blijven.
Gereisd met partner in september 2015

Hoogtepunt!

Jan, 7-9-2015

Wat een indrukwekkende plek. Chappo en Don, beiden local, runnen dit resort. Hele fijne schone huisjes waar je heerlijk slaapt. Iedereen is supervriendelijk, het eten is heerlijk en ruim voldoende. Bezoekjes aan het dorp Pingpe, Djoemoe (waterval en dorp) en een boottocht bij zonsopkomst. Het hoogtepunt was zeker de B2B-wandeling, 14 km. het bos in naar een kampje waar we overnachtten. Fantastisch, ondanks de drie uur (!) regen die ons trof. Volgende dag weer terug. Onderweg vertelt Don heel veel over het leven van de dorpsbewoners en de planten en dieren die we horen en/of zien. Gids-in-de-dop Bruce die ook meeliep (op te kleine laarzen, au) heeft mijn hart gestolen. De laatste avond zongen 12 lieve en vrolijke vrouwen uit het dorp prachtige Afrikaans aandoende liedjes (tophit: Ik heb hier een dingetje, jij hebt daar een ander dingetje). Pingpe we love you!
Gereisd met partner in augustus 2015

Natuur en cultuur die perfect samenkomt

Janny, 11-12-2013

Resort Pingpe ligt prachtig gelegen aan de boven surinamerivier. de reis er naar toe is al een belevenis waarbij je blijft kijken naar de prachtige natuur, de stroomversnellingen waar vakkundig gevaren werd en de prachtige mensen aan de oevers van de rivier. De accomodatie is helemaal wat je kunt verwachten in de jungle; back to basic maar alles aanwezig. Er ontbreekt je niks en het slaapt heerlijk met alle junglegeluiden om je heen. De guide was zeer informatief en gastvrij, hij deed echt zijn best om het voor ons drie onvergetelijke dagen te maken. Onze kokkin verzorgde het lekkere eten, viel helemaal niks op aan te merken.

Het is een idealde combinatie van natuur en cultuur, waarbij we veel geleerd hebben en nog steeds van onder de indruk zijn. Op hun site staat alles uitgebreid beschreven en daarvan is geen woord gelogen. Al met al een dikke aanrader!

Gereisd met vrienden in december 2013

Jungle ervaring!!

maartjevangeenen, 16-2-2013

De locatie van dit "resort" is perfect, mooie tocht vanuit Atjoni en dicht bij de watervallen Tapawatra Sula. Eigenaar Chapeau erg vriendelijk en informatief over de omgeving en hun bewoners. De service liet echter te wensen over, het sanitair was beneden alle peil, smerig en bed/klamboe stonk en onder de vlekken. Het eten was heel karig en soms niet voldoende voor alle gasten. Natuurlijk is het back to basic maar dat hoeft nog niet te betekenen dat het smerig is en dat je om alles moet vragen zoals een handdoek of kopjes om koffie te drinken. De kokkin was erg chagrijnig en niet behulpzaam voor de gasten. Nogmaals de locatie is fantastisch en met een kleine aanpassing aan de maaltijden, reinheid en een glimlach zullen alle gasten tevreden terug kijken op deze tour.
Gereisd met partner in februari 2013

Overweeg je om een verblijf te boeken in Lodge Jungle Resort Pingpe in Pempe, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Lodge Jungle Resort Pingpe zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Lodge Jungle Resort Pingpe scoort een 8.49 uit 10 op basis van 15 reviews.