Appartement Bloemendaal ***

9,3

75 reviews over Appartement Bloemendaal in het Nederlands

Genoten aan de Saramaccarivier

Christel, 31-7-2017

Appartementen Bloemendaal was onze eerste (driedaagse) stop in Suriname, en we hadden onze reis niet beter kunnen beginnen.

Een mooie, relaxte en gastvrije plek aan de Saramaccarivier. Vier fraaie appartementen in een tropische tuin vol kleurrijke bloemen en planten.

Douze points voor het zwembad en de kookkunsten van Kenneth (avondeten nuttigen op Bloemendaal is een aanrader), en de appartementen met DIY-ontbijt zijn erg fijne (t)huisjes voor een gezin met twee kinderen.

We hebben ook een bijzondere boottocht over de rivier gemaakt met Harry: doen!

Je komt hier voor je rust, dus bijkomen na de lange reis lukte prima!

Wij vonden deze plek een regelrechte aanrader.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Heerlijk rustpunt tijdens onze rondreis

Marc, 9-4-2017

We zijn hier 3 dagen geweest tijdens onze rondreis door Suriname. Een heerlijk plekje! We werden heel hartelijk ontvangen door de gastvrouw Anouska. De appartementen zien er erg leuk uit, zowel van binnen als van buiten. Voldoende ruimte, goede bedden en een praktische inrichting. Er was geen airco aanwezig, maar het huisje kan goed geventileerd worden en er staat een ventilator in de slaapkamer. We kregen een do-it-yourself ontbijt, met alles er op en er aan, inclusief vers fruit, eitje, afbakbroodjes, kaas enz. De tuin is erg fraai met heel veel vogels (o.a. kolibries) en vlinders.

Het zwembad is ook erg fijn, deze ligt half onder een overkapping, waardoor je kunt kiezen of je in de zon of in de schaduw wilt zwemmen. Drankjes zijn aanwezig in de koelkast bij het zwembad. 's Avonds kwam de huiskok Kenneth een heerlijke maaltijd voor ons bereiden. Wij hebben zelf geen tochtje over de rivier kunnen maken, maar dit schijnt ook erg leuk te zijn. Aan de overkant van de rivier kun je de brulapen horen....

Gereisd met vrienden in maart 2017

Bloemrijk, comfortabel, gezellig: perfect!!

Marjan & Berit, 24-3-2017

Alles klopt in dit sfeervolle resort. De ligging aan de Saramacca-rivier, de hartelijke mensen, het fijne zwembad en tot slot het overheerlijke eten van kok Kenneth!

Geen overbodige fratsen, geen airco, maar gewoon een praktisch en gezellig appartement met meer dan voldoende ventilatoren en klamboes. Dus: veel frisse lucht en van 's morgens vroeg tot 's avonds laat het gekwinkeleer van heel veel vogels.

Maak vooral een vroeg boottochtje met bootsman Harry en ervaar de mysterieuze Saramacca-rivier van heel dichtbij.

O ja: bedrijfsleider Anouska is een warme gastvrouw én een efficiënt mini-reisbureautje in één! Wij komen zeker terug!

Gereisd met partner in maart 2017

Aanrader

Rene, 23-3-2017

Prima plek om enkele dagen door te brengen. Fijn personeel, mooie huisjes, prachtige plek, rustig en sfeervol. Op slechts een klein uurtje rijen van Paramaribo. Aanrader
Gereisd met vrienden in februari 2014

a Home away from Home, een echte aanrader!

Marion & Anne Frankenhuis, 26-2-2017

Heerlijk samen met mijn vrouw in februari 2017 op vakantie naar Suriname geweest.

De eerste 5 dagen verbleven wij in Paramaribo Van daaruit hebben we een aantal tours gemaakt en waren onmiddellijk ‘verkocht’. Wat een prachtig land, lieve en buitengewoon gastvrije mensen, heerlijk eten en een groot voordeel, je kunt met iedereen Nederlands praten.

Een familielid raadde ons aan een paar dagen te boeken bij Appartementen Bloemendaal om vooral ook lekker te relaxen en vandaaruit mogelijk nog wat tochten te ondernemen.

Op de site van Bloemendaal lazen we de nodige informatie en het leek ons inderdaad een prima plan. Silvano, hun vaste chauffeur - en die we van de foto op de site herkenden - kwam ons uit Paramaribo halen en aangekomen in Bloemendaal werden we hartelijk verwelkomd door Anoeska, die alles en iedereen managed, en dan bedoelen we ook letterlijk alles. Niets ontgaat haar en met veel humor verzorgt en verwent ze haar gasten Hetzelfde gaat op voor haar man Kenneth die dagelijks de meest smakelijke lunches en diners uit z’n buitenkeuken op tafel weet te zetten. We werden even later warm welkom geheten door de eigenaren René en Noor, een Nederlands echtpaar, dat met eigen handen de ondoordringbare wildernis die het was hebben omgetoverd tot een waar paradijsje aan de Saramacca rivier.

Het appartement (huisje) gaf ons meteen een thuis gevoel, volgens de Surinaamse traditie gebouwd van hout en op palen, heel compleet en sfeervol ingericht, een rijkelijk gevulde ijskast voor een uitgebreid ontbijt, goede koffie (voor ons heel belangrijk), fijne douche en prima bedden. Echte privacy als je dat wilt, vanaf je zitje op het balkonnetje of bij het zwembad, dit alles gelegen in de grote, prachtige tuin.

Bij het zwembad een overkapt gedeelte waar de heerlijke (optionele) lunches en diners van Kenneth genuttigd kunnen worden. Harry vaart je graag over de Saramacca rivier, waaraan Appartementen Bloemendaal ligt, vooral ’s ochtends vroeg zie je allerlei beesten, zoals apen, vogels, zeekoeien en als je echt geluk hebt ook een luiaard. Varend lunchen kan ook, alle wensen worden vervuld. Iedereen doet er alles aan om het de gasten naar de zin te maken en zorgen voor een prima sfeer.

Het beviel ons zo goed, dat we besloten er maar tot het eind van onze vakantie te blijven en van daaruit nog een tourtje te maken. Verder heerlijk genieten en te ontspannen ook als het weer ven wat minder was, kortom een echte aanrader.

Gereisd met partner in februari 2017

Heerlijke rustige Plek!

Edith Rijnsburger, 6-1-2017

Een paradijs aan de rivier en vlakbij Groningen. Echt een idyllisch oord en veel gastvrijheid.
Gereisd alleenreizend in december 2016

Lekker ontspannen en genieten van de natuur !

Guido Cheroutre, 6-12-2016

Na 2 weken intensief vogels kijken op diverse plaatsen door het hele land en een rondreis langs de plantages van vroeger, rondden we onze Suriname-trip af in Bloemendaal. Een oase van rust met een geweldig natuurzwembad. Kenneth verzorgt er heerlijke lunches en diners. Anouska - de beheerster - weet werkelijk al onze wensen te realiseren. Ze is een voorbeeld van plezierige efficiency. Vanuit de kamers en het balkon heb je uitzicht over de tuin en het achterland. Als je van vogels houdt is het een eldorado. De Nederlandse eigenaars van Bloemendaal spelen een positieve rol in het uitzetten van de luiaards die door het Green Heritage Fund Suriname opnieuw in vrijheid gesteld worden. Met de boot worden de luiaards de rivier overgebracht en om aan de andere kant van de oever een nieuwe kans te krijgen. Dit mochten we meemaken en vonden het heel indrukwekkend !

Ons vliegtuig heeft 24 u vertraging. Ook dat wordt heel soepel opgelost en onze aanvankelijke irritatie wordt omgezet in verlengd genieten. Kortom, het is er goed toeven en we kunnen dit van harte aanbevelen.

Gereisd met partner in november 2016

Prachtige en heerlijk rustige plek aan de rivier

fam. Koppenaal, 29-11-2016

Bij aankomst in Suriname hebben we 2 dagen gelogeerd in appartementen Bloemendaal. Wat een heerlijke plek om te verblijven! Mooie appartementen, fijn zwembad en eten is prima geregeld. Vriendelijk en behulpzaam personeel.

proficiat!

Gereisd met vrienden in november 2016

Heerlijk en rustig verblijf.

José, 3-10-2016

Direct van de luchthaven door aardige taxichauffeur Silvano voor 2 nachten naar app. Bloemendaal gebracht. Dit hadden we van tevoren geregeld, zodat iemand in de aankomsthal ons stond op te wachten. Op het terrein aangekomen, werden we door Anuska hartelijk ontvangen en rondgeleid door het appartement.

Mooie, verzorgde ruimtes; de keuken is goed uitgerust met genoeg heerlijk eten voor een zelfgemaakt ontbijt. Slaapkamer heeft o.a. goed 2p bed met klamboe. De ventilator lijkt misschien wat minder comfortabel dan een airco (we waren hier in de droge tijd), maar minder ongezond en beter om zo aan de warmte te wennen. Badkamer is prima. Uitzicht op verzorgde tuin vol met bloemen en vogels waar vooral rust heerst. We waren hard aan vakantie toe, het was daarom superfijn om hier de vakantie te beginnen! Het zwembad is fijn, groot genoeg en erg welkom. Het avondeten hebben we daar genuttigd en dit was wederom prima. We zijn het terrein niet af geweest, afgezien van een kleine wandeling in de landelijke omgeving.

Ook hebben we kennis gemaakt met de Nederlandse eigenaars Leonoor en René. Aardige mensen met interessante verhalen en een groot hart voor dieren. Kortom, zeer aan te bevelen!

Gereisd met partner in september 2016

Bijzonder mooi plekje!

Lies, 14-9-2016

Appartementen de Bloemendaal is een bijzonder mooi gelegen plekje, met een heerlijk zwembad, prachtige tuin en mooi uitzicht op de rivier, lief en behulpzaam personeel. De appartementen zijn ruimgenoeg en van alle gemakken voorzien. Kortom een heerlijke plek om te ontspannen en te genieten van de mooie omgeving!
Gereisd met partner in januari 2016

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Appartement Bloemendaal bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Bloemendaal in Groningen, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Bloemendaal zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Appartement Bloemendaal scoort een 9.32 uit 10 op basis van 77 reviews.