Chalet Chaaya Wild Yala *****

8,9

20 reviews over Chalet Chaaya Wild Yala in het Nederlands

Afrikaans gevoel in Sri Lanka

Nederlands gezin met 2 tieners, 16-8-2016

Het is een unieke ervaring om in Sri Lanka een bijna Afrikaanse ervaring te hebben.Het hotel heeft allemaal huisjes die erg sfeervol zijn. Het is wel in "the middle of nowhere"- Denk even slim na over hoe je er komt en hoe je er weggaat anders betaal je de hoofdprijs voor taxi vervoer. Kijk op website - hoe kun je slim online taxi boeken. Regel ook van tevoren een Safari. De prijs via het hotel is obsceen - Voor ons wilden ze 275 dollar rekenen. Echt van de zotte. Eten is super, geweldig ontbijt en diner. Helemaal goed. Blijf hier 2 nachten en dan verder.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

een blij weerzien!

Jacqueline De Bodt, 3-3-2015

Het is onze vijfde keer dat wij in dit hotel kunnen vertoeven,

Na een moeilijke periode(kanker nog steeds in behandeling)

was het een blij weerzien met het personeel(eerder vrienden)

De hartelijkheid van iederen, die we ook ditmaal mochten

meemaken, was zéér emotioneel!

De kwaliteit van het eten was net als de vorige keren subliem!

De bungalow is gelegen midden in de jungle, 's avonds moet

je bellen naar de receptie, om u te komen halen met lantaarn,

omdat de olifanten, en andere wilde dieren er vrij rondlopen,

hebben meerde malen everzwijnen, hert gezien, een slang, dit was wel overdag!

de omgeving is adembenemend.

Gereisd met partner in januari 2015

Midden in de natuur!

A, 21-3-2013

Logeren in Chaaya Wild (zo heet het nu) waar je natuur hebt die naar je toekomt of op loopafstand; eekhoorns, reuzeneekhoorn, krokodillen in het meer, gewone hoelman (apen), wilde zwijnen, leguanen en natuurlijk veel vogels.

Dit was echt een bijzondere ervaring die je als natuur- en dierenliefhebber niet mag missen. Je moet alleen niet bang uitgevallen zijn want spannende momenten hebben we daar ook gehad (6 apen op de veranda) en 30 wilde zwijnen met jongen rond ons huisje waarvan er 1 groot zwijn de trap op wilde.

Gereisd met partner in maart 2013

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Chalet Chaaya Wild Yala bij:

Chalet midden in de natuur

l.strooband, 8-12-2011

Ons chalet stond midden in de natuur. 's Avonds van het restaurant naar het chalet kwamen we een groep waterbuffels tegen en ' morgens naar het restaurant een groep wilde zwijnen.'s Nachts en 's morgens vroeg spelen de apen op het dak. Er werd wel wat moeilijk gedaan als je ala card wilde eten.Eten en drinken was duurder dan in andere hotels.

Let op ! – regelmatig dubbele boekingen

Anne, 22-7-2011

Wij hadden al 6 maanden van te voren dit hotel geboekt, omdat het als enige hotel direct in het park ligt. Toen wij aankwamen werd ons echter verteld, dat het vol was, aangezien door het hoofdkantoor van de hotelketen dubbele boekingen waren gemaakt. De manager van het hotel deed net, alsof dit zelden gebeurde.

Ondertussen heben wij echter van veel andere toeristen (uit verschillende landen) gehoord, dat hun hetzelfde is gebeurd. Het heeft ook niets met de jaargetijden te maken, want op internet vind je diverse berichten (van verscheidene maanden), dat dit hier regelmatig voorkomt. Met name, als er belangrijke (regering-)functionarissen op bezoek zijn, moet de “gewone” toerist plaats ervoor maken.

Natuurlijk, het is een fantastisch mooi hotel, maar bij boeking moet je er rekening mee houden, dat je op het laatste moment naar een ander hotel buiten het park wordt gestuurd.

geweldig

jacqueline.debodt, 11-2-2011

bijzondere ervaring, na 7 jaar terug in het park, het vorige

hotel is door de tsunami weg, 's morgens bij het ontwaken

wandelen er een kudde buffels voor de venster,ook een slan gezien op het terras,

natuurwandeling gemaakt met gids, zeer verrijkende ervaring!

vriendelijk personeel , lekkere keuken om maar te zwijgen

van de verse fruitsappen;

een plaats om terug te keren!

GEWELDIG

Elserike, 22-12-2010

Geweldig! Mooie accommodatie midden in het park, tussen de wilde dieren! Je moet begeleid worden 's avonds door het donker naar het restaurant, omdat de kans groot is wild tegen te komen. Alle ziet er erg goed uit! Van de huisjes tot het zwembad. Tijdens de safari veel krokodillen en olifanten gezien! Een belevenis!
    Gereisd met partner in november 2010

Nog steeds een topper

ligt55, 3-4-2010

Omdat de laatste beoordeling van 2007 is wil ik graag melden dat het in Yala/Yale village nog steeds prima verblijven is. Hoewel 4 sterren ons toepasselijker lijkt. Want vergeleken met Cinnamon Lodge in Habarane, van dezelfde keten, was het allemaal net iets minder luxe - maar nog wel heel aangenaam. Ook wij hadden het geluk in een beachvilla (nr 161, met het mooiste uitzicht) te mogen verblijven en het was geweldig! Helaas geen olifant gezien in het hotel, maar wel wilde varkens, waterbuffels en een heleboel vogels.

We hadden hier (muv een ochtendsafari) een rustdag gepland en deze was met een strandwandeling -zwemmen in zee kan hier niet, luieren op de veranda met zeezicht en afkoelen in het zwembad zó om. Ondanks de o.i. al hoge kwaliteit van de kamers meldde de manager dat ze binnenkort weer gaan renoveren en upgraden, kan dus zijn dat het duurder wordt. De ambiance en lokatie maken 't het wel waard om wat aan een verblijf in Yala village te spenderen.

Gereisd met partner in maart 2010

bart, 5-11-2007

Prachtig zo een lodge in de natuur. Hier zou landal greenparc eens moeten komen kijken hoe de sigaleese dat doen.

Een soort van lodge-parc maar dan verbonden met de natuur. De ele dag en met name savonds en s'ochtends veel wild rondom je lodge. Zwijnen, apen en zelfs een olifant. Overdag kun je gweoon veilig en vrij rondlpen door het park. savonds moet je de receptie bellen en word je opgeghaald. Dit omdat er wel eens eenolifant kan rondlopen. wij dachten dat het comerci was, echter tijdens het diner stond er ineens een olifant naast het restaurant. Ook safari is zeker de moeite waar. hier moet je eens geweest zijn. Helaas maar 1 dag geweest. was er graag nog één of twee dagen gebleven. (locatie is niet geschikt om er langer als 3 dagen te vertouven omdat je ver van de bewonde wereld bent. Top hotel.

Gereisd anders in november 2007

Eldert en Nicole Tiele / Cor en Hennie vd Bedem, 31-10-2007

En...we zijn weer terug. (Zie emailtje 9 dec. 2006)

De medewerkers vertelden ons dat ze bezig waren alles te "upgraden", we keken elkaar aan en vroegen ons af wat ze upgraden konden, het is nu al een perfecte, zeer aan te bevelen locatie.

Tot in de kleinste details uitgewerkt.

Gereisd met vrienden in oktober 2007

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Chalet Chaaya Wild Yala bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Chalet Chaaya Wild Yala in Yala, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Chalet Chaaya Wild Yala zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Chalet Chaaya Wild Yala scoort een 8.91 uit 10 op basis van 23 reviews.