9,4

Uitstekend

127 reviews over BedAndBreakfast Refugio Marnes - Los Establos in het Nederlands

Unieke ervaring

Annelies van Hierden, 25-6-2017

Na een prachtige en kronkelige route door de bergen kwamen we aan in Refugio Marnes. Wat een bijzondere plek is dit! Midden in de natuur, oorverdovende stilte, prachtig uitzicht en warme gastheren. We verbleven met ons kindje van 1.5 jaar oud in de Yurtz en we raden dit iedereen aan! Kortom we hopen nog eens terug te komen! Let wel als je slecht ter been bent is dit niet de ideale plek overigens.
Gereisd familie in juni 2017

Een wonderschone sterrenhemel

Sonja, 24-6-2017

Deze plek is uniek in al haar schoonheid: stil, met liefde en aandacht ingericht en gerund door twee gastvrije en relaxte gastheren! Het zwembad is goddelijk en mooi opgenomen in de omgeving. En de ezels balken er ondertussen zo nu en dan tevreden op los. En dan die wonderschone sterrenhemel mogen aanschouwen vanaf je luie stoel op het terras voor de kamer! Gezellig om ook nog twee keer mee te hebben kunnen eten samen met de andere gasten. Echt leuk! Een prachtweek gehad!!! Dankjewel Willem en Richard ( en Ilse!)
Gereisd met partner in januari 2017

Inspirerend

mark schmeitz, 22-5-2017

“Toevluchtsoord” Refugio Marnes.De Refugio van Willem en Richard was voor mij op dit moment in mijn leven, precies wat het woord betekent: een toevluchtsoord. Een plek om even stil te (kunnen) staan en me op zaken te bezinnen. De wonderschone omgeving, de liefde waarmee de plek gemaakt is en de betrokkenheid waarmee de mannen hun Refugio bestieren, waren een heel inspirerend kader voor mijn “retraite”. Ik ben oprecht diep onder de indruk van de plek: Chapeau mannen, dat jullie er mooie vruchten van mooie plukken !
Gereisd alleenreizend in mei 2017

Duurzaam toeriste bestaat echt!

Siebe Zwerver, 12-5-2017

Mede om te beoordelen of duurzaam toeriste leeft en wat het precies inhoudt, zijn wij een paar dagen op bezoek geweest bij Refugio Marnes.

Gelegen op een zeer unieke plek, waarbij rust en luxe gecombineerd wordt met een geheel CO2 neutraal verblijf. De energie bij Refugio Marnes wordt zelf opgewekt en ook qua mobiliteit is men bezig dit te verduurzamen.

De luxe afwerking van het gebouw en de prettige ontvangt maakt het de place to be voor liefhebbers van rust, maar ook voor bijvoorbeeld bedrijven die willen brainstormen en dit ongestoord willen doen.

Kortom .... een aanrader!

Gereisd zakelijk in mei 2017

We keren er zeker nog vaker terug.

Frits, 4-4-2017

De stilte/rust is er verslavend, lekker zitten of wandelen en genieten van de uitzichten.

Goed ontbijt en leuke gastheren , relaxt en welkom voelen we ons hier.

We zijn er afgelopen jaar 3 maal geweest, elke keer voor een paar dagen.

Genoeg te doen, zien in de omgeving.

Tja Richard en Willem , tot de volgend keer.

Gereisd met partner in maart 2017

Een héérlijke week gehad!

Martine, 7-11-2016

Vorig jaar mei zijn wij voor het eerst een paar dagen bij Richard en Willem op bezoek geweest. De ligging van Marnes, de kamers, de sfeer, het zwembad, de dinsdag/donderdag maaltijden van Richard, de tips voor het bezoeken van bezienswaardigheden en/of mooie plekken... alles klopte gewoon!

Na ruim een jaar kregen wij dan ook heimwee en hebben dit najaar een hele week geboekt. Voor het ontbijt een duik in het zwembad, de herfstzon boven de berg uit zien komen terwijl je op je rug in het zwembad drijft; dat moet je meemaken!

Wat ons vooral zo aantrekt aan deze locatie is de rust en de gemoedelijkheid van zowel de gastheren als ook van de andere gasten. Wij gaan ook naar andere plekken op vakantie, maar Refugio Marnes blijft ons oplaadplekje!

Sorry jongens, jullie zijn nog niet van ons af.

Gereisd met partner in oktober 2016

Een fantastische vakantie gehad

Lida lokhorst, 6-9-2016

Alles was goed ,niets was Willem en Richard teveel ! Super vakantie gehad nog veel aan terug gedacht . Ook erg onder de indruk om een b& b draaiend te houden zonder toevoer van stroom water of gas , petje af 👍 . Zeker aangeraden bij familie en vrienden
Gereisd met partner in juni 2016

Oogverblindend mooi, oorverdovende rust en ruimte!

Januari Nijeboer, 12-7-2016

Los Establishment is een verstopt pareltje aan de Costa Blanco. Fantastisch eeuwenoud landgoed met prachtig zwembad en geweldige wandelroutes. Middenin de ruige natuur en dichtbij de Valenciaanse cultuur. Supercombi!
Gereisd met vrienden in april 2015

Precies wat we zochten!

Laura Lommers, 7-7-2016

Na een uitgebreide zoektocht naar een mooie, rustige en sfeervolle plek niet te ver van zee, kwamen we bij de site van Refugio Marnes uit. In het echt was het zo mogelijk nog mooier dan op de site. We zijn twee weken te gast geweest; de eerste week in tent La Jaima en de tweede week in 2 B&B kamers van Los Establos.

Onze meiden van net 2 en 4 jaar oud vonden het ook heerlijk. Rondstruinen als berggeitjes, mieren volgen, ezels eten geven, zwemmen, schommelen in de hangstoel, met Bas de hond spelen en fijne dagtripjes maken naar strand, bergen en stadjes. Vanwege het wat ruigere terrein moesten we ze wel goed in de gaten houden, maar dat wisten we van te voren.

Ook een aantal dagen erg fijn kunnen fietsen op een uitstekende racefiets, gehuurd in Calp. Vanuit Refugio Marnes zijn er verschillende routes, lang en kort, zwaar en gemiddeld.

We zijn echt aan onze rust toegekomen en hebben genoten van de prachtige omgeving, kruidige geuren en natuurgeluiden. We hebben vier keer heerlijk en gezellig meegegeten en in de laatste week gesmuld van het uitgebreid en goed verzorgd ontbijt. We hebben een aantal goede tips gekregen van Willem en Richard en ze hebben ons ook een keer uit de brand geholpen, waarvoor nogmaals dank!

We komen hier in de toekomst graag nog een keer terug!

Gereisd familie in juni 2016

Wat een heerlijke vakantiebestemming!

Jos de R, 3-7-2016

Een geweldige locatie, tot in detail verzorgd. Willem en Richard zijn geweldige gastheren die je goed wegwijs maken in de omgeving. Het ontbijt is overweldigend en op dinsdag en donderdagavond hebben we genoten van de maaltijd door Richard bereid. We hebben heerlijke wandeltochten gelopen samen met de hond Bas.

Superweek gehad en we gaan zeker voor herhaling!:)

Gereisd met partner in juni 2016

Overweeg je om een verblijf te boeken in BedAndBreakfast Refugio Marnes - Los Establos in Benissa, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over BedAndBreakfast Refugio Marnes - Los Establos zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

BedAndBreakfast Refugio Marnes - Los Establos scoort een 9.35 uit 10 op basis van 138 reviews.