Hotel OLA Maioris ****

Hotel OLA Maioris
OLA Maioris
7,6

178 reviews over Hotel OLA Maioris in het Nederlands

Redelijke kwaliteit, maar voor ons eenmalig.

Hans, 7-10-2017

Wij verbleven in dit hotel van 19 september tot 28 september 2017 met een all-in arrangement, geboekt via touroperator. De keuze werd mede gemaakt op grond van de beschrijving van touroperator NL. Volgens deze beschrijving ligt het strand op loopafstand.

Volgens informatie ter plaatse is het strand moeilijk bereikbaar. Het hotel is niet geschikt voor een strandvakantie. Nagenoeg niemand bezoekt het strand.

In de naaste omgeving zijn een aantal winkels, een bank en een paar gelegenheden waar men iets kan drinken/eten. Voor de rest is het verlaten.

Bij het inchecken ontstond enige onenigheid omtrent het kopiëren van onze identiteitskaarten. Wegens mogelijke identiteitsfraude laten wij onze kaarten nooit meer kopiëren. Dat ze dat eindelijk eens gaan begrijpen. Men kan ze inzien en een ongeldig gemaakte kopie krijgen.

Wij hadden een mooie gerenoveerde kamer in het A-gebouw. Niets op aan te merken. Prachtige badkamer met regen-douche. Geluiden uit de omgeving hebben we ‘s-nachts niet gehoord. Enige min-punt misschien: voorzijde balkon bestaat uit glas, wat afbreuk kan doen aan de privacy.

Tijdens ons verblijf deden zich twee storingen voor. Eenmaal ontbrak de elektriciteit en een keer werkte de sleutelkaart niet wat overigens in beide gevallen snel kon worden opgelost.

De aangeboden gratis Wi-Fi werkt niet. Daarmee moet men het hotel dan ook niet aanprijzen. In mijn hoedanigheid van voormalige ICT-er merk ik op dat het hotel over onvoldoende routers beschikt bij zoveel gasten.

Het hotel beschikt over ruim voldoende ligstoelen aan het zwembad zodat het bekende ´handdoek leggen” hier minder urgent is. Het dagelijks gezeur om deelname aan animatie is hinderlijk. De muziek die daarbij schijnt te horen was vaak hinderlijk en zeker van ontoelaatbare geluidssterkte waarbij men soms moest vrezen voor gehoorbeschadiging. Je vraagt je dan af wat daarvan op zo’n plaats de meerwaarde is. Er waren mensen die door deze geluidsoverlast bij het zwembad vertrokken.

Ik vraag me af of de kwaliteit van het water regelmatig goed wordt gecontroleerd.

In de tijd dat wij er waren, waren er nagenoeg voornamelijk Engelsen die soms ware rookgordijnen legden met hun elektronische sigaretten, terwijl hun overdadige tatoeages geen prachtig uitzicht bieden. Heb ook gezien dat de Britten de komende jaren met een heel groot obesitas-probleem geconfronteerd worden.

De hygiëne in het restaurant laat te wensen over. Op de tafels ligt een of ander poreus kunststof tafelkleed dat met een vochtige doek na elke gast wordt “gereinigd” . Soms was met hetzelfde doekje eerst een kinderstoeltje afgedaan. Papieren servetjes in plaats van stoffen. Hoort niet thuis in een viersterren hotel.

Sommige gerechten waren zeker niet heet genoeg of andere waren onvoldoende gekoeld. Een bekend verschijnsel in Spaanse hotels met lopend buffet.

Voor een vier sterren hotel is de kwaliteit van het eten matig. Het geboden vlees was zeer taai. Een echte paella heb ik bijvoorbeeld niet gezien.

Dat heb ik bij hotels met minder sterren wel eens beter gezien. De koffie was, zoals gebruikelijk bij nagenoeg alle Spaanse hotels, van slechte kwaliteit. Wij kopen da ook altijd ergens flessenwater en hebben Nescafe en een dompelaar bij ons om af en toe een fatsoenlijk kopje koffie te hebben. Gedurende ons verblijf heb ik voor de eerste keer in al die jaren in Spanje een voedselvergiftiging opgelopen, dus de hygiëne moet beter.

Gereisd met partner in september 2017

fijne vakantie gehad maar gaan niet terug

bieke, 28-9-2017

Net terug van een verblijf in hotel maioris, hotel heel mooi, hadden een mooie gerenoveerde kamer, personeel heel vriendelijk, het eten vonden we matig, vlees taai en vaak lauw eten, koude bufetten en dessert was ok, ze bieden gratis wifi maar is waardeloos, het werkt niet, zwembaden ok en genoeg ligbedden.alleen jammer dat vol engelsen zit.wat ons ook tegen viel was dat ze tafels en stoelen afvegen met natte doek, vonden we niet zo hygienisch, en dit voor een 4 sterren hotel.
Gereisd met partner in september 2017

Gaan we zeker nog terug

André Jacobs, 29-7-2017

Beste wat we de laatste jaren hadden. Dik in orde en uitstekend prijs/kwaliteit
Gereisd met vrienden in juni 2017

Gemengde gevoelens

jari4, 29-10-2016

Het hotel word aangeboden als all inn maar voor de wifi en de koelkast leeg en het kluisje moet je betalen 9 euro per dag .

Vanaf 8 uur s'morgens tot 23 uur is er steeds mogelijkheid tot eten .

De kwantiteit is er de kwaliteit niet .

zowel s'middags als s'avonds word er pizza aangeboden (brood met een saus allerlei pasta's .

Het vlees was vaak taai het eten lauw .

Brood ,groentenbuffet en vers fruit oke .

De lekkere spaanse keuken niet gezien.

De vernieuwde kamers zijn oke .

Men legt op tafel plastieke tafelkleed die dan met een vod afgekuist word .

4 sterren onwaardig .

Men vraagt zuinig te zijn met water en maar één papieren servet te gebruiken vanwege het milleu maar de ganse dag gebruikt men wegwerp bekers en borden.

Hoeveel afval produceert men zo ????

Koffie is de ganse dag oploskoffie enkel na 20u30 expresso maar dan drink ik geen koffie meer.

Zeep en schowergel moet men vragen aan de receptie ,de kamers worden 1 dag per week niet gepoetst voor handdoeken naar de receptie.

Wij hebben een wagen gehuurd en hebben dit mooie eiland verkend ,wij zijn 5 maal gaan eten.

Wij hadden mooi weer.

680 euro per persoon vind ik voor dit hotel teveel .

Gereisd met partner in oktober 2016

veiligheid van dit hotel is twijfelachtig

Raoul, 23-9-2016

Positieve punten :

Leuk kinderzwembad

Lekker eten, veel variatie

Vriendelijk personeel achter de bar

Vriendelijke schoonmaaksters

Goede animatie

Negatieve punten:

Onverschillig wat betreft (on)veiligheid:

Salon tafel op de hotelkamer had een losse glasplaat waar hoekjes vanaf gebroken waren.

Er lekte de eerste avond water veel uit een plafond spotje (ja je leest het goed) en kwam wat rook uit het spotje, dit leek (brand)gevaarlij dus hebben we dit aangegeven bij de receptie. Nadat er herhaaldelijk was geweigerd om ons van een nieuwe kamer te voorzien heeft mijn zwangere (hormonale) vrouw (uit frustratie) haar uitgemaakt voor stupid b i t c h , waarna de situatie er niet beter op werd. Uiteindelijk heb ik de politie gebeld. Pas nadat ik dit had gedaan kwam (in groffe/onvriendelijke bewoordingen) het aanbod om voor 1 nacht op hun kosten in een naburig hotel te verblijven, dit hebben we maar gedaan.

Gereisd met jonge kinderen in september 2016

Fantastisch hotel

Janna, 3-9-2016

Ruime, schone kamers

Lekker, gevarieerd eten

Supervriendelijk personeel. Goede service.

De hele dag is er animatie.

Het hotel ligt in een rustige, groene omgeving.

Gratis wifi.

gratis shutle bus naar Arenal en Palma

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Super hotel

Manon, 2-8-2016

Het is een super hotel. Vriendelijk personeel. Heel schoon en het eten is geweldig. Je kunt het niet opnoemen of het is er. De hele dag door lekker eten en drinken. Service dat er een gratis bus naar La Palma gaat. Je wordt netjes gebracht en gehaald. Het enige minpunt vonden wij dat er geen parasols bij het zwembad waren. Maar verder top!

Gereisd met partner in juli 2016

Mooi hotel, lekker eten en goede animatie/sfeer

Patrick, 14-7-2016

Zeer verzorgde buffetten met een geweldige variatie in het aanbod. Uitgebreid ontbijt, lunch en diner steeds met wisselende gerechten. b.v. bijna dagelijks een andere soort paella..., mosselen op 4 verschillende wijzes klaargemaakt... Lekkere ijsjes (in potjes) bij diner en avondeten, softice aan het kinderzwembad. Ruime kamers, vriendelijk personeel en een enthousiast animatieteam.

Bar aan het zwembad combinatie bediening/self service, 's avonds gezellige bar met ruim aanbod van alcoholische cocktails. Altijd snacks of versnaperingen. (Chips/koekjes)

Stipte gratis bus service naar Palma en Arenal.

Enkele minpuntjes : geen gratis WIFI, slappe bekertjes voor het drinken aan het zwembad en geen vervoer naar het strand van Estrenc zoals op de site vermeld stond.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Goed hotel, goede ligging 's nachts rustig.

Ludo Borghs, 11-7-2016

Wij verbleven van 20 juni tot 27 juni 2016 in hotel OLA Maioris. Onze kamer 341 was rein, comfortabel en voldeed voor ons aan de vereisten van een vakantie verblijf. Het eten is goed en zeker voor elk wat wils. Het dessert buffet was wel naar de minieme kant maar je had toch voldoende keuze. Het enige nadeel dat wij moesten ondervinden was dat er tijdens ons verblijf veel jonge gezinnen waren met baby's, peuters en kleuters met het gevolg dat het steeds zeer rumoerig was met het nodige gehuil en gekrijs. De avond animatie is gevarieerd maar wij hebben maar 1 x in de zaal geweest want tijdens de shows staat de muziek zo luid dat men buiten moet gaan om geen gehoorschade op te lopen, dit was echt niet normaal en ik schat de geluidssterkte op 90 a 100 dBa. Bij aanvang van de flamenco show zat de zaal helemaal vol en tegen dat de show half was waren de helft van de mensen al weggegaan. Het receptie personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam en ook het andere personeel doet zijn best.
Gereisd met partner in juni 2016

Super

luke skywalker, 23-5-2016

Veel lawaai door dichtslaande deuren.Het eten was heel goed.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor OLA Maioris bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel OLA Maioris in Llucmajor, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel OLA Maioris zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel OLA Maioris scoort een 7.64 uit 10 op basis van 182 reviews.