Hotel Palas Pineda ****

7,1

65 reviews over Hotel Palas Pineda in het Nederlands

Fijne vakantie gehad

Janine, 29-9-2017

Nette en schone kamers met fijne douche. Bedden liggen lekker. Eten is goed: ruime keuze, iedere dag een aantal andere gerechten en wordt snel aangevuld. Personeel is vriendelijk, animatieteam spreekt drie talen (Frans, Spaans en Engels) en de avondprogramma's waren prima vermaak. Super dicht bij strand, waterpark Aquopolis en Port Aventura. Over de boulevard kan je leuk slenteren en winkeltjes kijken. Aan het zwembad is het prima vertoeven, lekkere zonnebedden. Het water was alleen al wat koud voor eind september. De spa bij buren Gran Palas is ook zeker de moeite waard, aanbieding voor massages ligt in het wellness gedeelte van Palas Pineda.
Gereisd met partner in september 2017

prima vakantie

Mari, 5-9-2017

Hotel Palas Pineda is een complex met 2 gebouwen, ons kamer was in 2de gebouw op de 4de verdieping, we hadden schitterend uitzicht op zwembad en de zee. de kamer was aan kleine kant, er stonden 4 bedden naast elkaar en je kon maar net daar omheen, de koffers en de buggy moest ik onder de bedden leggen.

De schoonmaak van de kamers is niet optimaal maar het is te begrijpen, met z'n 2en moeten de schoonmakers alle kamer van de hele etage schoonmaken. ze beginnen vroeg en zijn de hele dag druk mee bezig, was zielig om naar te kijken.

schoonmaak van de openbare ruimtes is slecht. WC's stinken, en de tegels om de zwembad heen worden alleen 's ochtends schoongemaakt en na een paar uurtjes loop je door de modder op blote voeten, niet echt aangenaam.

zwembad is heerlijk, heel groot, met 3 glijbanen. er is de hele dag toezicht door 2 zwembadmeesters, ze zijn heel alert en fluiten zodra er iets gedaan wordt dat niet is toegestaan.

ligbedden reserveren is niet toegestaan maar dat doet iedereen al vanaf vroeg in de ochtend, zwembad is pas vanaf 10 uur open maar dan kan je in hoogseizoen geen vrij ligstoelen meer vinden.

maar een echte minpunt vind ik dat er maar letterlijk 5 parasols zijn aanwezig voor zoveel ligstoelen, de palmbomen geven geen schaduw, dus dan lig je daar letterlijk te bakken in de zon. echt gevaarlijk vooral met jonge kinderen.

eten vonden we niet echt bijzonder maar eerlijk gezegd ook niet heel slecht, we vonden altijd iets wat we lusten.

elke dag hetzelfde keuze met ontbijt, de lunch en diner zijn ook bijna hetzelfde. er wordt absoluut geen zout gebruikt bij het koken van pasta, rijst, vlees of wat dan ook, en dat maakt eten echt flauw. fruit is heerlijk!

de restaurant is ook echt te klein voor zoveel mensen in het hoogseizoen, het is veel te druk, de tafels staan op 20-30cm afstand, lawaai is enorm. om drinken te halen moet je door de hele restaurant heen en weer lopen. 15 minuten in de rij staan voor gegrilde vlees is ook heel normaal.

als je rustig wilt eten dan moet je binnen de eerste half uur na de opening gaan eten, Spanjaarden gaan meestal later eten. dan ontstaat er al een rij bij de ingang van de restaurant. als je in de laatste half uur voor de sluiting gaat eten kan je niet eens vrij tafel vinden om te zitten.

animatie overdag stelt niets voor voor ons Nederlanders, de team spreekt amper Engels, er wordt Spaans en Frans gesproken. minidisco is wel leuk.

We waren met kinderen van 4 en 10 jaar oud. ons jongste had het helemaal naar zijn zin maar de oudste vervelde zich enorm.

in Pineda is er ook niet veel te doen, er zijn wat winkeltjes en restaurantjes een fontein en daar achter een leuk speeltuin. er is ook een waterpark met dolfinarium op loopafstand van het hotel.

Reus is echt moeite waard om te bezoeken.

Port Aventura is enorm druk in hoogseizoen, een tip! ga niet in de ochtend maar in de middag daar naartoe, het park is tot middernacht open!

taxi en bus ritje kosten vaak bijna hetzelfde. dus lekker voordelig taxi nemen!

al met al hebben we heel fijne vakantie gehad!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Mieke, 29-8-2017

Door de vele negatieve reacties gingen we met een dubbel gevoel richting Palas Pineda. Gelukkig viel alles 100% mee. Een zeer netjes hotel, vriendelijk personeel en prima eten (zeker als je prijs/kwaliteit bekijkt). Minpuntje; op het vlees dat ze ter plekke stonden te bakken, moest je vaak op wachten. En het hotel bestaat uit 2 delen, als je naar Palas Pineda II moet staat dat wat onduidelijk aangegeven. Is wel op 1 locatie.

Dat de handdoeken op onbemande bedjes werden weggehaald, vonden wij super. In de rij voor het avondeten hebben wij niet gehad, misschien doordat wij half augustus pas zijn geweest, of doordat wij rond half 8 al gingen eten. Wij hebben 8 super fijne dagen gehad!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Fantastische plek

Lonneke, 26-8-2017

Met mijn zoontje van 6 hier een fantastische all-in vakantie van 10 dagen gehad. Prachtig zwembad, hele dag muziek en animatie. Handdoeken die 's ochtends vroeg neergelegd worden om een bedje te reserveren worden weggehaald! Hele ruime kamer, iedere dag schoongemaakt en handdoekenwissel, meerdere keren per week schone lakens. Wat een luxe, zelfs je schoenen staan weer netjes naast elkaar als je terug komt in je kamer ;) Eten hartstikke goed, ter plekke gegrild vlees en vis, veel keuze. Het is ontzettend druk in het restaurant, maar dat is nu eenmaal zo als je in het hoogseizoen gaat en voor all-inclusive kiest. Ook 's avonds leuk entertainment, iedere dag weer een nieuwe show.

Ligging aan een leuke lange boulevard met veel winkeltjes en restaurantjes en het mooie strand vlakbij. Excursie gedaan naar Barcelona, ook allemaal perfect geregeld. Veel negatieve recensies hebben mij aan het twijfelen gebracht over deze accommodatie, ik ben blij dat ik me er niet door heb laten leiden!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Super vakantie gehad!

Lars Witteveen, 1-8-2017

Hadden een Duplex superieur kamer, mooie groot balkon 2 slaapkamers 2 badkamers etc, werd dagelijks schoongemaakt en dagelijkse handdoekenwisseling.

All Inclusive programma is prima te noemen, bij aankomst om 08:30 uur kregen we meteen de sleutel van de kamer en de bandjes om konden meteen voor het ontbijt aanschuiven.

Eten was gevarieerd en altijd goed warm, overdag bij het zwembad was pizza, tosti's en hamburgers te verkrijgen. Overdag werd drinken geschonken in plastic bekers (tenzij je vertelde dat je het op het terras ging nuttigen) S' avonds bij de entertainment kregen we het altijd in glazen.

Dochter van bijna 2 jaar heeft het ook prima naar haar zin gehad. Zwembad, Speeltuin, Kidsclub, S'avonds mini disco met het entertainment team.

Hotel heeft een mooie ligging, 1 minuut lig je op het strand. Plaatsje zelf heeft een boulevard maar is iets rustiger, geen massa toerisme zoals bijvoorbeeld Salou.

Een aanrader voor gezin met kleine kinderen.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

Mark, 26-7-2017

Wij hebben samen met onze zoontjes van 5 en 3 genoten van een heerlijk verblijf in hotel Palas Pineda. Het hotel heeft een prachtig zwembad, met glijbaantjes, wat voor de kinderen super leuk is. Daarnaast ligt het strand op steenworp afstand en ook zeker de moeite waard om heen te gaan. Het zandstrand heeft een heel geleidelijk aflopende, heldere zee wat super kindvriendelijk is. Het ontbijt is top, de lunch en het diner misschien wat eentonig, maar als je het hotel uitloopt zit je zo op de gezellige boulevard van La Pineda waar leuke restaurantjes zijn. Wij hebben van de 11 dagen dat wij in het hotel verbleven 2 avonden in een restaurantje gegeten, wat voor de afwisseling lekker was, maar zeker niet noodzakelijk.

Daarnaast is er voor de liefhebber een animatieteam wat de gehele dag activiteiten als zumba, watervolley en kidsclub activiteiten organiseert. Wij zijn vaak in all inclusive resorts in Turkije geweest en die kun je niet met dit hotel vergelijken, omdat de kwaliteit en luxe in Turkije (voor zelfde prijs) stukken beter is. Wij waren, met name door sommige slechte recensies, een beetje huiverig voor wat we zouden aantreffen in dit hotel. Maar het is ons echt 100% meegevallen, voor de gunstige prijs die je betaalt voor dit hotel mag je echt niet klagen en is het gewoon een prima hotel voor een heerlijke vakantie! Wellicht dat wij hier volgend jaar weer terugkomen!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Jeanette, 24-7-2017

Wij zijn gisteren teruggekomen van onze vakantie naar Palas Pineda en we hebben een heerlijke vakantie gehad. De ligging van het hotel is prima. Strand, winkels en zelfs een erg leuk waterpark is op loopafstand. Het strand is heerlijk. Zand en het loopt langzaam af wat met kinderen fijn is. De kamers zijn prima. Wij hadden een duplex kamer, een ruime kamer die iedere dag werd schoongemaakt. Zwembad is prima, de kinderen hebben er vele uren in vertoefd. Het eten is ook goed. Buffetvorm en voor ieder wat wils. Het is er druk en dat zou tegen kunnen staan. Aan de andere kant is het hoogseizoen en kun je dat verwachten. Mensen die niet op hun kinderen (en zichzelf) letten, was mijn grootste ergernis. Kinderen van 2 zelf eten laten halen met een bord. Vragen om ellende.. En eten en drinken halen en dat niet nuttigen, hun eigen rommel niet opruimen. Dat is irriteert mij maar is vanzelfsprekend niet aan het hotel te wijten..

3 ipv 4 sterren hotel

Suus, 21-7-2017

All inclusive gaat pas om drie uur smoddags in, ook al kom je om 9 uur s ochtends in t hotel met kinderen aan, pas drie uur krijg je zo n bandje om. Je betaald toch voor de hele vakantie? Nooit eerder meegemaakt in n all inclusive hotel. Het eten is varierend en warm, maar zout, paella is ongaar, witte rijst is nog hard..ontbijt is altijd tzelfde..wel veel fruit en toetjes aanwezig, je moet vroeg eten anders is t stervend druk. Er is geen handdoekservice bij t zwembad, dit moeten ze echt verwijderen van de website. Entertainment is goed en varierend, strand lkkr dichtbij ook! En leuk boulevard met leuke restaurantjes en barretjes. Maar ik zou t echt 3 sterren ipv 4 sterren hotel noemen.

Eerder drie sterren

Johan, 9-7-2017

Mooi hotel, vooral de eerste indruk aan de receptie. Personeel doet zijn best maar je voelt zij enorm onder druk staan. Eten kan beter en de zwembad omgeving mag properder, een club voor tieners ontbreekt en savonds moet je zelfs als het zwembad dicht is uit plastieken bekertjes drinken, foei. Dit hotel bezoek je best in het laagseizoen, in het hoogseizoen vind men allerlei onnozele regeltjes uit al betalen toeristen dan het maximum. Voorbeeld: 7€ voor een Mojito in plastiek bekertje en bij all in een cava of wijntje, biertje alles in plastiek bekertje, vooral savonds vind ik dit echt niet kunnen. Wij maakten de overgang van laag naar hoogseizoen mee, duidelijk verschil en geen vier sterren op deze manier.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Nog nooit zo'n slecht hotel gehad!

A., 15-6-2017

Dit is het slechtste hotel waar we ooit geweest zijn! Het eten is koud en smakeloos je krijgt het niet naar binnen. Het vlees is erg taai. De keuze is precies niks. Het brood bij het ontbijt is nog van de vorige dag. Personeel is enorm chagrijnig en er wordt niks opgeruimd. Het drinken is aangemaakte limonade in het restaurant. De snacks bij de zwembad zijn alleen een tosti die kwam gewoon rechtstreeks uit de koelkast IPV tostiapparaat. En een paar uitgedroogde koekjes. Het zwembad was vies en er lag tapijt op de grond bij de bedjes erg onhygiënisch. De animatiezaal beneden is echt een aanfluiting. De bedden in de kamer waren vreselijk je voelt alle veren zitten. Je kunt de airco zelf niet afstellen dat wordt centraal gedaan. In het hotel zitten alleen maar asociale Engelsen. In la pineda zelf daar is echt niks te doen je wilt er niet dood gevonden worden.
Gereisd met partner in januari 2017

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Palas Pineda bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Palas Pineda in La Pineda (bij Salou), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Palas Pineda zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Palas Pineda scoort een 7.09 uit 10 op basis van 66 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: