Vakantiehuis Mas Merlot

Mas Merlot
8,7

25 reviews over Vakantiehuis Mas Merlot in het Nederlands

Prima vakantie in de gran casa.

fam.slinkman-de graaf, 17-8-2015

Wanneer je naar Spanje gaat kan het warm zijn,dus aanpassen["siësta].Vrijdag 10 juli met onze bus afgereisd richting Spanje.Gezin met 7 kinderen[8-18 jaar]+ouderpaar.Reis prettig verlopen en prettig welkom geheten op Mas Merlot.Groot huis,prettig ingericht,grote veranda,ruime slaapkamers en ruime [slaap]vide.Zwembad,niet groot,wel diep.Prima voor onze geoefende zwemmers.Door de problemen met het terreinbeheer wat achterstallig onderhoud maar werden door Jacqueline en Gertjan vlot verholpen.Wij hebben er een zeer prettig verblijf gehad[2 weken],Ondanks de [ook voor Spaanse begrippen]extreme droogte en warmte.Wat extra ventilatoren,een likje verf hier en daaren een iets betere scartkabel zouden het helemaal perfect hebben gemaakt.De wi-fi was overigens perfekt! Kortom een prima plek.
Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Schromelijk overdreven

Witteman, 5-8-2015

Onze verwachtingen waren hoog gespannen na de hoge beoordeling op zoover (9!!!) en de gezellige prijs.

Daartegen afgezet was ons verblijf een deceptie.

Ons bleef totaal onduidelijk waar de hoge beoordeling op gebaseerd was.

Er waren blijkbaar wat problemen met het 'terreinbeheer' en dus wat achterstallig onderhoud. Het wespennest op ons 'terras' dat direct werd verdelgd ( fijn gezien de allergie van manlief) viel daar waarschijnlijk onder.

Maar het ontbreken van luiken voor de ramen waardoor het binnen koel blijft en s ochtends donker terwijl de zon in de slaapkamer schijnt is toch wel opmerkelijk. Nu blaast de zon je s ochtends je bedje uit. Ook horren ontbreken hetgeen met de muggen en ander laag overvliegend materieel toch wel lastig is - ook met het huis door tochten. Een airco in de slaapkamers en een plafondventilator zijn gezien de prijs- beoordeling geen overbodige luxe.

De service van de plaatsvervangend terreinbeheerder, mevrouw Jacqueline, was echter onvolprezen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Geweldige unieke plek aan de Costa Brava!

Liesbeth, 23-10-2014

Wauw, wat een unieke plek is Mas Merlot! Na een lange reis zijn we heel vriendelijk verwelkomd en voelden we ons meteen thuis. De ligging is echt fantastisch! Mas Merlot straalt als je het terrein op komt rijden rust en ruimte uit. Terwijl je toch dicht bij het strand of de stad zit. Supermarkt is binnen 3 min met de auto bereikbaar. Het strand van Sant Antoni ligt op slechts 5 min rijafstand. Voor gezinnen met kinderen is het echt een fantastische plek want er is een groot speelveld waar lekker gevoetbald wordt en wat natuurlijk niet mag ontbreken: het prachtige zwembad! Ondanks dat wij er in augustus waren ervaar je nog steeds rust en ruimte op Mas Merlot. Heerlijk voor de kinderen om te spelen en voor de ouders om lekker tot rust te komen! Het park wordt keurig onderhouden en ons appartement was heerlijk schoon en er stond zelfs een fruitmandje voor ons klaar. Wij zijn helemaal verliefd geworden op deze plek en het is eigenlijk een klein paradijsje! Wij komen zeker terug!
Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

Rustige en mooie locatie aan Costa Brava

Yvette, 17-6-2014

Mas Merlot is een prachtige locatie met meer dan 6 vakantiehuizen en voldoende rust en ruimte rondom je eigen huis. Er is een groot grasveld met goals, ballen, speeltoestel, pingpongtafel, kippen en konijntjes waar kinderen met elkaar kunnen spelen. Beheerder is een Nederlander, heel hartelijk ontvangst en erg klantvriendelijk gedurende verblijf. Woont op de locatie, maar is ook erg gesteld op zijn privacy. Via app contact snelle service vwb nieuwe waterfles cooler of gebruik wasmachine. Wij verbleven 3 weken in het Naranja huis. Zeer ruim, grote woonkamer, 3 slaapkamers (goede bedden), keuken met eettafel en direct aangrenzend badkamer met bad in midden, douche en wc. Erg open, zou het daardoor niet snel met 2 gezinnen doen. Enige minpunt vonden wij de muggen e.a. insecten. Veel kieren in het huis, niet alle horren optimaal. Gelukkig wel klamboes in de woning aanwezig waardoor we al snel weer goed konden slapen. Huis grenst aan zwembad waardoor minder geschikt voor kleine kinderen.
Gereisd met jonge kinderen in mei 2014

Mas Merlot: het ultieme vakantiegevoel.

Marlon, 1-5-2014

We verbleven half april op landgoed Mas Merlot. Het ontvangst door de beheerder Carlos was veelbelovend. Het huisje (appartement C) is van alle gemakken voorzien. Met ons vieren hebben we ons verdeeld over twee slaapkamers. De twee badkamers zijn eenvoudig maar super netjes.

Open keuken en huiskamer zijn prima ingericht. Het terras is voorzien van tafel en bankjes. Het zwembad op 15 meter afstand is geweldig en de ligbedden super. Het landgoed biedt veel rust ook al is er tafeltennis en een groot speelveld aanwezig. Met de auto ben je in enkele minuten bij de winkels en/of strand. Afstand van/naar het vliegveld Girona of Barcelona is goed aan te rijden. Kortom van Mas Merlot krijg je echt het vakantie gevoel.

Gereisd met vrienden in januari 2014

Super plek, geweldige ligging. Relaxte sfeer

Peter, 21-4-2014

Mas Merlot is de plek bij uitstek om te relaxen. Tevens kan je alle kanten op; strand, winkels, natuurgebied, oude dorpjes, Barcelona etc. Huisjes zijn prima, niks op aan te merken. Gezellige, goedelijke sfeer. Een absolute aanrader!
Gereisd met oudere kinderen in april 2014

Super huis!

Kim, 14-12-2012

Een prachtig ruim huis. Wij zaten in het Orange huis. Ruime kamers en mooie inrichting. Een zeer riante badkamer, met helaas als enig nadeel de toilet met glazen (slecht gedeeltelijk gematteerd!) glas. De badkamer ligt nl. centraal in het huis en je loopt er dus vaak door. Zeer gastvrije eigenaren, mooi verzorgd complex. We misten een losse parasol, want op het buiten terras wordt het hoogzomer echt bloedheet. Naast ons huis was een ezelfarm. Aan de geluiden van de ezels wen je snel (lachwekkend), maar helaas ook enorm veel last van muggen. Wel klamboes, maar deze hadden gaten. De eerste week werden de kinderen lek gestoken (bijv. 62 keer in 1 nacht op 1 onderarm!). Bij de apotheek wat medicatie gehaald en daarna hielden de muggen het vrijwel voor gezien. Ook de anti-muggenapparaatjes deden hier weinig aan. Wij zijn echter zo dolenthousiast over het complex dat we zeker vlg jr weer teruggaan!
Gereisd met jonge kinderen in juni 2012

geweldige plek voor jonge gezinnen

H, 12-8-2012

We zijn met vrienden in 2006 naar Mas Merlot geweest, studiootjes gehuurd.

De studio's waren ontzettend warm, we hebben ventilators gekocht en toen konden we 's nachts slapen.

We hadden toen kinderen bij van 3, 7 en 9 jaar en die vonden het heerlijk om in de vrijheid te spelen, de beestjes, de speeltuin, klein zwembadje maar genoeg om af te koelen.

De stranden en winkels waren goed aan te rijden.

Nog een leuke autorit gemaakt tussen St Feliu de Guixols en Tossa de Mar waarbij je prachtige vergezichten tegenkomt.

Leuke vakantieplek!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2006

heerlijke plek

katrien lelieur, 28-7-2012

wij hebben een fantastische tijd gehad in mas merlot.

Eenvoudig mooi appartement met een heel mooi terras met zicht op de weide(waar de kindjes op de speeltoren speelde)

heerlijk zwembad(mischien iets aan de kleine kant)

super mooie omgeving, hebben genoten van de mooie uitstapjes naa Girona, pals, peratalada, callela de parafrugel,...

mooie kindvriendlijke strande; castell, fosca, calonge,....

wij gaan zeker terug :)

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

Wij komen zeker terug!

wendy , 19-10-2011

Prima locatie voor vakantie met kids.

Op het domein zijn er diertjes waar de kindjes bijmogen.

Mooi onderhouden huis, veel ruimte. Eigenaar super vriendelijk !

Super rustig gelegen, maar met de auto kun je overal naar toe. Catalonie-lioret-palamos. Wij hadden wel wat moeite om het te vinden om dat er blijkbaar 2 zulke 'straatnamen' bestaan.

Wij gingen begin Juli, en lagen overdag steeds alleen aan het zwembad.

Wij hadden het eerste huis op de linkerkant als je het domein binnenkomt. Alles in het huis is voorzien, keuken + materiaal.

Het enige minpuntje is dat de tuin redelijk verdort is door de warmte, en dat je de ezels wel kunt ruiken als je buiten op het terras zit.

Maar verder dan deze 2 minpuntjes is alles op en top.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2009

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Mas Merlot in Calonge, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Mas Merlot zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Mas Merlot scoort een 8.7 uit 10 op basis van 25 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: