Hotel Rancho La Paz ***

Rancho La Paz
6,6

11 reviews over Hotel Rancho La Paz in het Nederlands

Schitterende omgeving met lieve paarden

Paul Springer, 28-8-2016

Rancho la Paz ligt in de bergen bij Benalmadena/ Mijas Pueblo. De rancho lijkt om een klein wit dorpje. Op de rancho draait het om de paarden, deze zijn goed getraind en te vertrouwen. Bij het rijden heb je een schitterend uitzicht op de kust en de zee. De gidsen zijn professioneel en vriendelijk en helpen je graag met het paardrijden. De rancho ligt wel enigzins afgelegen, met een grotendeels onverharde weg er naar toe, het is aan te raden om auto te huren zoals je ook zelf de omgeving kan bekijken. Was een bijzondere ervaring.
Gereisd alleenreizend in augustus 2016

Lekker weer, Lekker eten, paardrijden iets minder.

Peter, 19-6-2016

Als gevorderde ruiter kan u hier niks komen zoeken. Bij het optuigen van de paarden mag u van te voren ze alleen kuisen, het optuigen doen ze zelf. En als je met een groep van 9 ruiters bent, moet u hiervoor toch een drie kwartier voor uittrekken, toch zeker als er nog verschillende medicamenten moet toegediend worden aan de paarden. Mijn paard viel de eerste dag nog goed mee, maar na twee dagen begon hij toch al veel last te krijgen van vocht op de knieën.

Bij het afstellen van de beugels in de lengte heb je niks in de pap te brokken, mijn beugels waren zelfs aan één kant korter dan de andere kant, en als je daar iets over zei de eerste dag dan negeerde ze u.

Pas de tweede dag vroeg de gids wat er fout was met de beugels, en dat ik het haar had moeten zeggen, ja echt, u krijgt het gevoel dat u op de eerste pony les bent en dat is voor mij toch al meer dan 40 jaar geleden. ( zwijgen en luisteren is de boodschap))

De gids was iemand die graag een beoordelingscijfer kreeg, en als je haar dan een 7 gaf voor die dag, wat toch een redelijk cijfer is, dan behandelde ze u s'anderendaags als een klein kind, en begon ze met cijfers als 0.5 aan u te geven. Maar dit heeft onze vakantie niet kunnen verpesten, we waren met een plezante groep die toch een leuke vakantie hebben gehad.

Wij zijn al een viertal keer in de Pyreneeën gaan rijden, vertrokken in Frankrijk één dag en dan doortrekken in Spanje, dat is pas echt trekken met paarden.

De trektochten op La Paz zijn ideaal voor beginners bij mijn inziens, maar als gevorderde ruiter zou ik het niet meer doen.

Gereisd met vrienden in juni 2016

Lekker gereden, maar voor mij te Duits

floor, 22-8-2014

Ik ben voor een week naar de ranch geweest, zomer 2014. De ranch is erg karakteristiek, en lijkt op een klein dorpje met smalle straatjes. Wel in de middle of nowhere, dus huur een auto! (anders ben je afhankelijk van de haal en brengservice, die in mijn ervaring niet zo soepel liep/ geen mensen voor beschikbaar) De kamer was prima. Werd elke dag schoongemaakt/nieuwe handdoekken. Het rijprogramma is mij prima bevallen. De omgeving is prachtig, de ritten afwisselend. De paarden zijn erg betrouwbaar. Het Eten was ebetr dan ik verwacht had (opgemaakte borden en bediening ipv zelf opscheppen en afruimen) Dan over het personeel en de gasten: Duits,dutis duits. Omdat dit een Duits bedrijf is, trekt het duitsers aan. Ze lijken ook geen moeite te doen om hier meer variatie in aan te brengen. De begeleiders zijn meiden van in de 20, erg behulpzaam en vriendelijk, maar bijna allemaal duits. Ik was alleen en een gesprek voeren met de gasten was dan wel wat lastiger.
Gereisd alleenreizend in augustus 2014

Prachtige omgeving en brave paarden

Fabienne, 1-6-2009

Ik ben met 2 andere meiden van 24 mei tot 31 mei 2009 op Rancho la Paz geweest. We hadden een paardrijvakantie geboekt, waarbij we veel ruiteruren hadden. De tweedaagse trektocht is zeker de moeite waard, wel dienen de ruiter ook stukken te lopen ivm steil gebergte. Houd er rekening mee dat je ook 7/8 uur per dag in het zadel zit. De strandrit was ook erg mooi, helaas hadden wij erg veel wind.

Verbeterpunten voor Rancho zijn klantvriendelijkheid. Begeleiding kan soms kortaf reageren. We hadden wel een begeleidster die duits en engels sprak. Ook veranderen de regels of opdrachten telkens. Soms voel je je inderdaad wel een beginner als je echt niks mag doen, zoals zadel goed leggen of aansingelen. We hebben wel telkens andere routes gehad. Het eten is wisselend, de ene dag smaakt het prima andere dag is het niet je smaak, maar dat kan gebeuren.

Er komen veel Duitsers naar Rancho.

Gereisd met vrienden in juni 2009

Niet gaan als je vergevorderd bent

Angelina, 19-10-2008

Rancho L.P. Een prachtige locatie.Mooie paarden.Rijden rondom de finca is 2,5u.Je moet er niet veel van verwachten.De paarden staan klaar.Je krijgt een paard toegewezen.Je moet je paard poetsen alleen onder het zadel.Je krijgt instructie over de hackamore. Ookal weet je het precies, toch moet je luisteren. Dan wordt het paard voor je gezadeld.Je mag je er niet mee bemoeien,ook niet helpen.Je paard wordt aangesingeld + de beugels op maat gemaakt.Over de lengte heb je niets te zeggen.Op & afstijgen mag ook niet zelfstandig.Het rijden gaat in een rij.Je stapt 2,5 uur achter elkaar aan.Als je meerdere dagen gaat, zie je iedere keer x dezelfde stenen.Er is niet veel ruimte voor galop,dus in totaal galoppeer je ong. 1 min.Hoe je op je paard moet gaan zitten wordt je ook verteld.Als vergevorderde ruiter voel je je een klein kind op een veredelt ponykamp.
Gereisd alleenreizend in oktober 2008

Niet gaan als je vergevorderd bent

Angelina, 19-10-2008

Rancho La Paz is een prachtige locatie met mooie paarden. Rijden rondom de finca is 2,5u. Je moet er niet veel van verwachten en v.d. zelfstandigheid. De paarden staan klaar. Je krijgt een paard toegewezen. Je moet je paard poetsen alleen onder het zadel. Dan krijg je instructie over het omdoen v. een hackamore. Ookal weet je precies hoe dat moet, toch moet je luisteren. Dan wordt het paard voor je gezadeld. Je mag je er niet mee bemoeien en ook niet helpen. Dan moet je wachten en je paard wordt aangesingeld + de beugels op maat gemaakt. Over de lengte heb je niets te zeggen. Op en afstijgen mag ook niet zelfstandig. Het rijden gaat in een rij. Je stapt 2,5 uur achter elkaar aan. Als je meerdere dagen gaat, zie je iedere keer x dezelfde stenen en bomen. Er is niet veel ruimte voor galop, dus in totaal galoppeer je misschien 1 min. Hoe je op je paard moet gaan zitten wordt je ook verteld. Als vergevorderde ruiter voel je je een klein kind op een veredelt ponykamp. NIET LEUK
Gereisd alleenreizend in augustus 2008

gewoon heerlijke vakantie

HdL, 3-10-2008

wij zijn paardenliefhebbers die ook eens het buitenland van op een paardenrug wilden zien.

de sfeer is ongedwongen, rustig, allemaal dezelfde gestemde zielen bijeen.

voor mij was het nog meer een uitdaging betreft talenkennis! wij hebben de hele week van het nederlands naar duits en engels en zelfs een aantal woorden spaans heen en weer gegaan, gewoon een prachtige belevenis!

als alles goed gaat wordt het zeker een vervolgverhaal!

Gereisd met partner in juli 2008

Martine Moreels, 7-6-2008

Ligging is schitteren vooral wanneer je kamers hebt met zicht op het dal : je ziet eerst de paarden en daarachter de zee. Hoewel er niets speciaals voor de kinderen is (geen apart menu, geen speeltuin, geen opvang, geen ponies, geen aparte lessen...) voelden de kinderen zich onmiddellijk 200% thuis. Eten is eenvoudig en repetitief. Wanneer je 2 weken gaat, heb je alles 2 maal gegeten. Ook kamers zijn basic : geen tv, geen haardroger, douche met gordijntje.

We gaan in november voor de derde maal terug.

Gereisd familie in juni 2008

claudia de regt, 19-1-2008

Een echt Duits bedrijfje. De meeste gidsen spraken geen engels en dat vond ik wel een opstakel betreft contact. Verder een leuke accomodatie waar je je zelf moet vermaken. Wat ik niet leuk vond is dat je niet te veel contact mocht krijgen betreft de paarden met borstelen, wat lekkers etc.

Verder een goede accomodatie, aardige eigenaar (een typische Duitse man, hihi), gezellige ranch en een mooie omgeving. Zeker de moeite waard met mooie herinneringen voor de nuchtere mensen. Aanrader is wel dat je een auto moet huren anders is de kust net te ver om het aan te lopen.

Gereisd met vrienden in januari 2008

Inge, 26-8-2007

Gewoon gaan... en zie zelf maar. Ik vond het in ieder geval geweldig!

Wil zo snel mogelijk weer terug..

Gereisd met vrienden in augustus 2007

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Rancho La Paz in Fuengirola, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Rancho La Paz zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Rancho La Paz scoort een 6.59 uit 10 op basis van 18 reviews.