Uitstekend

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Vakantiehuis Casa de la Luz**** bij :

11 reviews over Vakantiehuis Casa de la Luz in het Nederlands

Prachtige plek in Andalusië

Susanne, 14-4-2015

Mooi gelegen vakantiewoning in het sfeervolle Bubion in de bergen ten zuiden van de Sierra Nevada. Met vriendelijke Spaans/Nederlandse eigenaren.
Gereisd familie in januari 2014

Aanrader in de Alpujarras!

arno, 26-3-2014

Casa de la Luz ligt op een mooie plek aan de rand van het gezellige dorpje Bubión met uitzicht over zowel de besneeuwde bergen van de Sierra Nevada als de Middellandse Zee (bij helder weer). De eveneens prachtige bergdorpjes Capileira en Pampaneira liggen op loopafstand en in de omgeving vindt men nog meer mooie dorpen en uitstekende wandelmogelijkheden. Uitstapjes naar bijv. de kust en Granada zijn ook zeer goed te doen vanuit Bubión en zelfs een (mid)dagje skiën in de Sierra Nevada (ruim 1,5 uur rijden) behoort tot de mogelijkheden.

Op het ruime terras van Casa de la Luz kun je heerlijk van de zon en het uitzicht genieten.

De eigenaren Manuel & Janny (beide spreken Nederlands) zijn zeer vriendelijk, gastvrij en behulpzaam.

Gereisd familie in maart 2014

Heerlijk huisje!

Karin en Tony, 22-6-2012

Nadat we behoorlijk moe aan kwamen na een drukke periode, werden we zeer gastvrij verwelkomd door Janny, in het witte huisje aan de rand van het dorp. We voelden ons meteen thuis, gezeten aan de tafel met een glaasje Rioja en ondertussen tips van Janny over de omgeving. Het dorpje is prachtig, het uitzicht dat we op de foto van de site zagen, was in het echt net zo mooi. Naar het zuiden het kerkje , de bergen, de middellandse zee en met helder weer zelfs Marokko. Kijk je de andere kant op, dan zie je de besneeuwd toppen van de Sierra Nevada. Restaurantjes (estacion10 is een aanrader) en winkel in de buurt, en de dorpjes Pampaneira en Capileira op loopafstand. Je kunt hier fantastische wandeltochten maken, naar bijvoorbeeld de Mulhacen. We hebben dus bijgeboekt, en hadden hier de hele vakantie wel kunnen blijven. Kortom, helemaal tot rust gekomen!
Gereisd met partner in mei 2012

?

echt genieten

Patricia en Kees, 1-5-2012

Casa de la Luz is een authentiek wit gekalkt huis, tegen de berg gebouwd, met een gezellig balkenplafond, houten rolluiken aan de buitenkant en een open haard die in het vroege voorjaar ook heel functioneel kan zijn. Vanaf het balkon heb je een prachtig zicht op het dorp en de omgeving. Het huis ligt aan de rand van Bubion. Het is er heerlijk rustig. De eigenaren zijn bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Je voelt je er gelijk thuis.
Gereisd met partner in april 2012

Heerlijk!

Marie Louise, 18-9-2011

We hebben een heerlijk weekje doorgebracht in Casa de la Luz. We genoten van de dorpsfeesten, vooral de fiesta de la espuma, een waterschuimfeest viel erg in de smaak bij onze kinderen. Leuke wandelingen, restaurants met prachtige terrassen, het huisje prima uitgerust. Echt een aanrader
Gereisd familie in augustus 2011

Het huisje van licht

L.Rozema, 27-3-2011

Casa de la Luz is een mooi huisje.Omdat het aan de rand van het bergdorpje ligt heb je het gevoel deel van de gemeenschap uit te maken en kun je tegelijkertijd van de vrijheid van vergezichten vanaf het balkon genieten .Het voelt alsof een bewoner van Bubion plaats voor je heeft gemaakt om even de cultuur en woeste natuur van de Alpugarras op te snuiven. Het huisje had voor ons de juiste naam omdat we ons een week in licht hebben kunnen baden; iets wat niet valt uit te leggen als je direct uit de Nederlandse winter komt. Het is een ervaring die je alleen ter plekke kunt opdoen.

Het is heerlijk 's morgens direct uit bed op het balkon te stappen en de geur van berglucht (tijm, sneeuw, graniet en de eerste bloesem) je plannen voor de dag te laten bepalen.

Gereisd familie in februari 2011

"Heerlijk vertoeven hier

Jeanet en Freek, 10-10-2010

Na eerst een paar dagen in Malaga en Granada kwamen we bij ons verblijf “Casa de la Luz”aan de rand van het dorp met een prachtig uitzicht vanaf het terras. Het is een goede uitvalsbasis voor wandeltochten vanuit het dorp of naar de “Sierra Nevada”. Waar men vele bergwandelingen kan maken zowel voor de meer ervaren bergwandelaars maar ook hier zijn er genoeg mogelijkheden voor degene met minder ervaring.

Het is heerlijk om dan weer terug te komen na een lange dag in de bergen,neer te strijken op het terras met een wijntje en uit te kijken over de kloof.

Bubion en omliggende dorpen bieden een aantal restaurants en terrassen waar het goed toeven is na een dag in de natuur.

Janny en Manuel hebben in het huis veel informatie over de omgeving en gaven ons ook persoonlijk veel tips. Zeer gastvrij en hulpvaardig ook bij het zoeken naar accommodaties voor onze korte rondreis dankzij hun vele contacten.

Wij hebben hier een heerlijke week doorgebracht en genoten van de prachtige omgeving.

Gereisd met partner in september 2010

heel gezellig, rustig, leuk terras

paul tonet, 1-10-2010

banop het terras lijkt het alsof je aan het eind van de wereld zit, uitzicht op de bergen en de natuur. Toch ligt het huisje aan de rand van het dorp, op loopafstand van de winkeltjes en restaurantjes.

Totale rust.

Gereisd met partner in september 2010

Heerlijk

Fam. Van Dijk, 12-10-2009

Na een prachtige rit vanuit Granada is het fijn thuiskomen in het mooie huisje Casa de la Luz in het schattige Bubion. De gastvrije ontvangst door Janny en Manuel was heel natuurlijk en vertrouwd, het huisje is net zo gezellig en knus. Alles wat je nodig hebt is aanwezig en het bad is heerlijk na een lange dag wandelen. Mooi uitzicht vanaf het terras over een gedeelte van de Pogueirakloof en 's nachts is het een goede plek om naar de sterren te staren. In het huisje is veel informatie te vinden over de omgeving (natuur, buurtdorpjes, restaurants). Het restaurant La Artesa was onze favoriet in Bubion. Ook voor niet ervaren bergwandelaars kun je prachtige wandelingen maken vanuit Bubion. Na een week in de Alpujarras rondgedwaald te hebben weten we zeker dat we nog een keer terug komen in Casa de la Luz
Gereisd met partner in september 2009

Aangenaam verblijf

Robin, 13-6-2009

Even op adem komen in een prachtige omgeving, knus dorpje en leuk huisje, dat vanuit Malaga goed bereikbaar is. Er lag nog erg veel sneeuw op de bergen, dus de hele stoere wandelingen hebben we niet gemaakt. Maar Casa de la Luz is een prima uitvalsbasis voor tochten op alle niveaus.

De natuur is prachtig, de dorpjes leuk. De ontvangst van Janny en Manuel was heel hartelijk, vol aandacht maar nooit opdringerig. Voor ons zoontje was er een leuk sport/speelveld onderaan Bubion. Als het zo uitkomt, komen we terug.

Gereisd familie in april 2009

Overweeg je om een verblijf te boeken in Vakantiehuis Casa de la Luz in Bubión, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Vakantiehuis Casa de la Luz zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Vakantiehuis Casa de la Luz scoort een 9 uit 10 op basis van 27 reviews.