Hotel Ibersol Alay ****

7,1

32 reviews over Hotel Ibersol Alay in het Nederlands

Dit hotel nooit meer!

Coninckx, 20-3-2017

Wij zijn er 1 week verbleven en blij dat het niet langer was De kamer is klein en niet gerieflijk. Op tv geen Nederlands zenders. Badkamer zeer klein. Handdoeken worden 1a2 per week verwisselt. Kamer maar half gepoetst en terass al helemaal niet. Het eten niet lekker en niet veel verse groenten
Gereisd met partner in maart 2017

Prima, volledig gerenoveerd hotel!

Nina, 18-1-2017

Als je niet beter weet lijkt het hotel -vooral door al het wit- bijna op een ziekenhuis :-)

Ik logeer hier voor 13 dagen, ben kennelijk zowat de enige Nederlander, want er verblijven hier heel veel Scandinaviërs [thuis is het min zoveel graden]. Als je dus 'verlegen' zit om een babbeltje met Nederlanders, dán moet je nú hier niet zijn.

Voor de rest is het hotel prima; eten is goed [mocht wat warmer], en de koffie vind ik niet écht super, maar zal wel Spaans zijn :-)

Wél prettig is dat -ook in de hotelkamers- overal wifi is. Kun je altijd appen, skypen en uitzendinggemist bekijken.

Benalmádena is in deze tijd van het jaar nagenoeg uitgestorven, veel zaakjes zijn dicht, maar er zijn wel terrassen met open haard die geopend zijn. Heerlijk voor warme choco of cappuccino.

PS.: volgende keer naar de Costa del Sol boek ik Triton of Siroco.

PS.: volgens de dames van de receptie moet je naar Carihuela want daar is 'the Dutch getto'; wél, daarvoor ben ik nu ook weer niet naar Spanje gekomen!

Gereisd alleenreizend in januari 2017

Super hotel met prachtig uitzicht.

de franse lelie, 18-11-2016

Wij vonden dit hotel super. Mooie kamer in de hoogbouw met zeezicht. Lekker uitgebreid ontbijt. Wij hadden half pension en het buffet viel ook enorm mee. Er was afwisseling genoeg. Het eten was zeker warm genoeg. Alle dagen verse handdoeken en om de 2 dagen werden de lakens ververst. Geen overlast van Engelsen tijdens ons verblijf. Prijzen in de bar en restaurant vallen enorm mee. Personeel erg vriendelijk en voldoende kennis van Engelse en Franse taal. Nog maar zelden in zo een rustig hotel zonder nachtlawaai verbleven. Was natuurlijk geen hoogzomer. Het grootste deel van de gasten waren Noren. 's Avonds wel weinig animatie in het hotel. Kortom een super verblijf gehad. Voor herhaling vatbaar.
Gereisd met partner in november 2016

zeer goed

Fam Smeers, 17-6-2016

We zijn net thuis van een geweldige vakantie in het mooie vernieuwde hotel Alay.

De kamers waren volledig vernieuwd, het eten was goed en zeker voldoende keuze.

Enig minpuntje was dat ze het aan de receptie niet allemaal de engelse taal machtig zijn. Iedereen deed zijn best om je te helpen waar nodig was. Kortom voor ons een zeer geslaagde vakantie, we gaan er zeker nog eens terug

Gereisd met partner in juni 2016

Prima hotel voor een aatal nachten

h.hoorn, 27-5-2015

De kamers van dit hotel zijn ietwat gedateerd, maar voor een aantal nachten kun je er prima verblijven. Personeel is erg attent. Ontbijt is prima! Ligging is dichtbij zee en de winkeltjes en restaurants!
Gereisd met partner in april 2015

Geen 4* en

A Hoogers, 30-10-2014

Dit hotel is het start en eindpunt van een 7 daagse rondreis door Andalusie. De gloriedagen van het hotel zijn wel voorbij. De eerste dag zaten we in het lage gebouw. Afgezien dat de airco het niet doet (terwijl het wel aardig warm was) was de kamer gedateerd maar wel ok. Op dag 7 verbleven in toren (hoogbouw). Deze kamers zijn kleiner, gehoriger en nog gedateerder. Werderom deed de airco het niet met warm weer. Overnachten in de kleine benauwde kamer is dan uitdagend, ook omdat er best veel straatgeluid is als je het raam open laat staan. Ontbijt was ok, personeel ook prima.
Gereisd met vrienden in oktober 2014

Zeker aan te bevelen voor een paar nachten

an_petitjean, 23-9-2013

Hotel was bijlange na niet zo slecht als sommigen hier beweren. We verbleven er ook bij het begin en het einde van een rondreis. De kamers waren zeker in orde, de buitenschrijnwerkerij kan nog opgeknapt worden, maar wie valt er over zoiets? Het ontbijt en diner waren niet erg uitgebreid maar wel zeer smakelijk, zeker in vergelijking met wat sommige hotels op de rondreis boden. Zeer centrale ligging, kort bij zee, promenade, jachthaven.
Gereisd met vrienden in september 2013

leuk hotel beetje gedateerd

h.weijdema, 26-5-2013

Wij zaten in het lagere gebouw, uitzicht op zee en de haven.

Gezellig haventje met winkeltjes en restaurantjes.

Aardig personeel, ze hielpen je direkt als er iets was.

Het restaurant was niet uitgebreid,het ontbijt was prima het diner iets minder.

De kamer van ons was ruim met een koelkastje, de airco deed het nog niet.

De kamers werden iedere dag"schoon gemaakt"met de franse slag.

De dames maakten zich er makkelijk vanaf.

Gereisd met vrienden in mei 2013

Beslist geen 4 sterren waard !

FransJ, 12-6-2012

Dit hotel krijgt men zowel de eerste als de laatste dag van de 8 daagse rondreis Andalusie 4*. Het hotel is echter gedateerd en beslist geen 4 * waard. In een 4 sterren hotel mag je toch wel voorzieningen als een koelkastje, kluisje, (betaalde) wifi, een werkende airco en een schone (gladde) vloer verwachten; geen sombere benauwde kamer met donkere stoffige vloerbedekking. De toiletpot in badkamer staat notabene direct naast de wastafel, en is te ruiken als je de tanden poetst. Buiten was het ruim 30gr, maar de airco stond uit, want het was nog geen "summertime".Als je het treft krijg je een kamer met balcon die uitkijkt op de haven en de zee. Dit is volgens de receptie echter alleen voorbehouden aan mensen die een hele week blijven. Toen wij er waren, verbleven er nogal wat (soms onbehouwen) groepen Engelse mannen in dit hotel. Het ontbijt is wel goed en gevarieerd. Parkeren is gratis, maar vol is vol. Onze conclusie: zeker niet aan te raden als je zelf een 4* hotel kan kiezen,
Gereisd met partner in mei 2012

hotel Alay is een fantastisch hotel

H.F.U. Bloemen, 29-2-2012

De ligging is fantastisch, je kijkt op de haven van Benalmadena en op het strand. Het is een heel leuk hotel, met prima kamers en badkamers, worden goed schoongehouden en iedere dag meer dan genoeg schone

handdoeken. Ook het restaurant met buffet is heel goed met voldoende keuze. Het personeel is ook erg aardig en behulpzaam. Ik kom hier al jaren en blijf ook terug komen.

Gereisd met vrienden in april 2011

De meeste bezoekers vonden de beste prijs voor Hotel Ibersol Alay bij:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Ibersol Alay in Benalmádena, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Ibersol Alay zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Ibersol Alay scoort een 7.08 uit 10 op basis van 32 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: